Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:12

wauw zeg..........ik kan me voorstellen dat je hier even niet op zat te wachten :(:) :(:)

Het is wel dikke pech inderdaad maar je hebt het de eerste keer goed gered dus red je het nu zeker wel.

Ik ben zelf ook 2 jaar geleden met 80km pu vol op een boom gereden.
Ook met een whiplash als kado achteraf.
Misselijk en duizelig horen daar bij inderdaad en kan nog een poosje aanhouden....weken zelfs.
Je zal de aankomende 3 weken jezelf even de tijd moeten geven om uit te vinden hoe je daar mee om kan gaan.
Daarna is het even zien wat je er verder nog aan over houd.
Bij mij is de consentratie een probleem geworden, dingen onthouden is ook lastig geworden voor mij.
Maar dat wil niet zeggen dat dat voor jou ook gaat gelden, je klinkt goed helder zo op het toetsenboerd gelukkig.

Wat het zal gaan doen in combinatie met wat je al had weet niemand denk ik.
Iedere whiplash kan weer anders zijn.
Dingen waar je hoofdpijn van krijgt moet je zeker uit de weg gaan anders blijf je die hoofdpijn houden in de toekomst.

Bij mij heeft toen een goede fisio erg goed geholpen, kreeg ook oefeningen mee om die nek spieren weer te sterken.
Ik kreeg het in combinatie met wat oudere nekhernias en ken dus het krachtverlies in de armen.
Bij mij is dat redelijk hersteld op de oude schade na dan.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.
Hou je sterk hoor.......want je hebt al laten zien dat je dat bent.
Maar geef jezelf ook de tijd en knok niet te hard want dat is nu even niet handig.

beterschap :(:) :(:)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:13

Lieve meid, ik leef heel erg met je mee.
Je hebt gewoon heel veel pech gehad, maar je hebt ook heel veel geluk gehad. Hoe anders had het kunnen aflopen toen en nu ook weer. Stel je voor dat de persoon die je geraakt hebt, heel ernstig gewond was geweest of erger. Dat had je je hele leven moeten meedragen, of je er nu iets kan doen of niet. En jijzelf, ook al weet je nu de gevolgen voor je nek nog niet. Hou jezelf voor dat je geluk hebt gehad en dat je verder mag met je leven. Af en toe eens flink uithuilen moet natuurlijk, en daar hoef je je zeker niet voor te schamen.
Maar daarna weer verder gaan en genieten van wat je wel kan en hebt. Je hebt al bewezen dat je een geweldige doorzetter bent en ik weet zeker dat je dit ook kunt!!! Wij leven in ieder geval met je mee hier op Bokt, dat kun je hierboven wel al lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:23

Jeetje, heftig verhaal.
Het eerste wat ik dacht toen ik je verhaal las was , je zit op een paardenforum dus kan je eigenlijk nog wel paardrijden?
Dus heb ik in je profiel gespiekt en zie tot mijn verbazing dat je ondanks dat je zegt altijd voorzichtig te zijn je wel op een 3 jarige zit zonder enige (hoofd)bescherming.
Natuurlijk is het enorm vervelend dat je zoveel pecht hebt gehad maar als je ik één advies mag geven. Als je weer op het paard gaat gebruik dan op zijn minst een cap.
Heel veel sterkte nog en hopelijk een snel herstel.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:27

Heel veel beterschap! Je bent een doorzetter, dat heb je wel bewezen, dus het gaat je deze keer ook zeker weer lukken! Stel reële doelen, dus niet te snel weer dingen gaan doen. Rust nemen, echt doen hoor! En..... Burl hierboven heeft wel gelijk, maar maak je daar maar even niet druk over. Alleen jij en je herstel zijn nu even belangrijk. Dikke knuffel!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 10:51

Iedereen wederom bedankt allemaal, vind het echt heel fijn dat zoveel mensen mij een hart onder de riem willen steken. Sommige ken ik, sommige helemaal niet. Ik vind het echt heel fijn!

nektosha, leuk! Ik ben ze hier aan de kast aan het hangen zodat er wat kleur en leven in komt! Pbtje is onderweg :)

Janouk, een hele goede tip, ware het niet dat ik die al gehad had! En een cursus terrein rijden en ik reed 4x4. Ik geloof niet dat ik er veel aan had kunnen veranderen. Politierapport toont aan dat ik gas gaf op een ijsplaat. Weet niet wat ik hiertegen had moeten doen. Geen gas geven op een viaduct vermoed ik, maar duwen is zo zwaar...

Quartel, bedankt voor je tips en het delen van je ervaring. Ik ben op zich inderdaad heel helder. Zolang ik lig, gaat het goed. Zitten en staan zijn echt nog heel vermoeiend en zwaar. Dan sta ik echt te trillen en zie ik helemaal niet meer scherp. De duizelig en misselijkheid nemen dan ook al snel de overhand, dus ik wandel eigenlijk alleen naar de wc vooralsnog.

Margee, dat was ook een van de eerste dingen die ik gevraagd heb toen ik bij bewustzijn kwam. Of die andere oke was. Ben er inmiddels achter dat ze maar 1 jaar ouder is als mij en dus met schrik is vrijgekomen. Godzijdank!

Tja Burl, je snapt dat ik dit veeeeeel vaker heb gehoord. En ik wil er hier niet al te diep op in gaan, maar ik heb er 2 redenen voor. Het doet veel pijn om er een te dragen. Het gewicht (ik heb een speciale lichtgewicht cap) is te veel voor mij! Ik knip mijn haar ook regelmatig af terwijl ik het tot over mijn kont had. Dat kan ik gewoon weg niet meer dragen. Omdat ik er plezier in wil hebben en geen pijn, dus geen cap meer.
De andere reden is, dat als ik op mijn kop val, ik het met of zonder cap, toch niet meer navertel. De kans dat ik die klap overleef is erg klein. En als ik hem overleef, maar daardoor volledig verlamd zou raken, wil ik het niet overleven. Ik ben niet levensmoe, begrijp me goed, maar ik heb er zeer goed over nagedacht.
Overigens had ik volgens de artsen een whiplash ook niet mogen overleven, dus of ik heb een heel sterk lichaam, of meer aannemelijk, een hele grote geweldige beschermengel!

Heel verhaal geworden :P, maar na een goede nacht eindelijk wat energie!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:46

Jeetje meis zeg echt kloten voor je hopelijk knap je snel op weer

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:59

Potverdorie Leonie, wat een verhaal.. Wat rot! Ik hoop dat je snel opknapt! :(:)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:59

Heel veel sterkte en beterschap. Hopelijk heb je een spoedig herstel.
Hoeveel kan een mens aan? Niet te veel bij stilstaan :n Helpt toch niet. Richt je op je herstel en kijk vooruit. Jij komt hier ook weer uit! :j

:(:)

Miracle_

Re: Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:04

Jeetje, hoeveel pech kan een mens hebben? Wat naar zeg!
Ik wil je heel veel beterschap en kracht toewensen

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:12

Zo dat is niet niks... Ik wil je heel veel sterkte en beterschap wensen.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:28

Oooh jeetje! Ik wens je heel veel beterschap en hopelijk voel je je snel weer wat beter :(:)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:42

Jeetje wat een verhaal.. Heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk knap je snel weer een beetje op! :(:)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:31

Net eindelijk contact gehad met mijn moeder. Zij wist nog van niks en zit op het moment in Chili. Ze blijft wel daar tot de geplande terugreis op 22 december. Veel kan ze hier toch niet doen. Wel fijn der eindelijk gesproken te hebben en aan de andere kant vrees ik nu wel der vakantie verpest. Maar wilde niet dat ze het per ongeluk van iemand anders zou horen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:37

Wat een verhaal zeg.
Heel veel sterkte!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:38

Goh meid, jij hebt het zwaar te verduren gekregen de afgelopen 6 jaar....

Ik weet hoe je je voelt, 7 jaar geleden brak ik mijn rug op 1 plaats bij een val van een ladder van mijn hooizolder.
Jaar gerevalideerd, terug leren rechtzitten, leren stappen, leren fietsen, leren trappen lopen, 4 jaar niet mogen rijden, tillen, zware dingen doen omdat de breuk diep zat en nooit goed genezen was.
Begin dit jaar groen licht gekregen om te rijden, paard schrok en ik vloog er met een flinke kracht af.

Rug gebroken op 2 plaatsen, zenuw nét niet geraakt en een whiplash.
Het moment dat je beseft wat er gebeurd is is het idd eerst checken of alles nog beweegt en of je het nog voelt.

Ik wil je alvast veel sterkte wensen met opnieuw een revalidatie, ik weet hoe k*t het is en kan zijn.

Ik hoop toch dat je de moed vind om door te zetten maar ik kan al uitmaken uit je OP dat je een sterke vrouw bent die vecht om haar leven zo kwalitatief mogelijk te houden,
dus ik ben er zeker van dat jij er terug volledig bovenop komt!

Een lichaam kan veel aan, zolang de geest maar sterk genoeg is.

Hou vol meid, als je eens wil praten, PB box staat steeds open!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 10:39

Jeejtje mi-amore, dat is ook heftig zeg! Ik heb ook heel lang niet mogen rijden, maar ben het toch weer gaan doen. Ik kan gewoon niet zonder. Mezelf toen wel tegen gekomen en toen nog wel een stap terug moeten doen, maar uiteindelijk wel echt weer met toestemming van de artsen aan het rijden. Als ik naar de artsen geluisterd had, had ik bang in een hoekje moeten gaan zitten in mijn rolstoel. Dus ik heb het niet zo op hun advies. Ik train met mensen die erin geloven dat ik sterker kan worden en luister naar mijn lichaam.

Het eten is hier echt nog een lastig punt. Ik ben zo misselijk dat ik steeds alles eruit gooi. Erg lastig. Ben nu al 2 kilo kwijt sinds vrijdag.

Mijn wekker ging braaf af vanmorgen. Ik was helemaal in de war :P. Wilde eigenlijk gewoon doodleuk opstaan tot dat niet ging. Sliep binnen 5 tellen weer denk ik.

Maar net werd ik wakker gebeld door een hele irritante stomme verzekeringsmedewerker. Nee natuurlijk krijgt u niks vergoed. Hoezo is er geen schade formulier ingevuld? En nee u had geen inzettende verzekering dus ik hoop dat u een goede zorgverzekering heeft. Tjonge jonge. Bel dan niet. :(

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:43

Jeetje wat heftig zeg! :oo Heel veel sterkte met (opnieuw) revalideren :(:)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:55

Jemig wat een verhaal, je hebt echt een hele grote super beschermengel.

Probeer wat licht verteerbare dingen te eten zonder al te veel sterke smaken en hele kleine beetjes op de hoop dat het blijft zitten.

Ik hoop dat je de kracht weer opnieuw kan terug vinden om er weer voor te gaan.
Heel veel beterschap voor nu, en voor straks veel kracht en doorzettingsvermogen toegewenst.

Ik blijf meelezen.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:36

Wow, wat een verhaal! En ik weet waar dat is gebeurd, dat is vlak bij mij! Ik wil je heel veel beterschap wensen :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:42

Verschrikkelijk meid, echt. Hoeveel pech kan een mens hebben in zijn leven?! Heel veel moed tijdens je revalidatieproces!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:47

Bah Leonie! Dat is ook niet lekker wakker worden met zo'n verzekeringsmens aan de telefoon..
Gewoon focussen op jezelf, jij bent immers het allerbelangrijkste in deze!! De rest komt vanzelf.
Misschien heb je iemand die je kan helpen met de administratieve dingetjes? Dan hoef je je daar niet zo druk om te maken.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:52

wat een pech zeg...heel veel sterkte

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:55

Jezus... het is je ook echt niet gegund he! :(:)
Hopelijk knap je snel op met de hulp om je heen en hoef je niet opnieuw zo'n traject van revalidatie te doorstaan. Heel veel sterkte en beterschap!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:01

Jeetje meid, wat een verhaal.

Ik wens je heel veel succes om ook dit weer te boven te komen

Maar 1 ding is zeker.... Dit gaat je zeker lukken...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:03

Op zo'n telefoontje zat je nou net te wachten :n
Hopelijk kun je snel weer een beetje eten binnen houden en voel je je snel wat beter.