even afschrijven :S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleBear

Re: even afschrijven :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 08:46

Hee thnx, gaat niet heel geweldig.. van het weekend ruzie gehad waardoor ik mezelf weer noet heb kunnen tegen houden om mijn handen open te krassen.. :(

Heb een brief geschreven en hrb straks het gesprek..

Zal wel hier plaatsen hoe dat gesprek is verlopen..

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 21:42

nou heb dus vandaag weer gesprek gehad,

ik had met mijn coach af gesproken dat ik een brief zou schrijven naar mijn moeder en dat wij die samen zouden gaan bekijken en eventueel dingen zou veranderen.
ik zij dat ik de brief gemaakt had, en we hadden hem samen na gekeken..

had der ook gelijk verteld van woensdag dat ik een briefje op tafel lag, ze vertelde dat ik dat briefje van 2 kanten kon bekijken, of van dat ik die dingen te groot zie en dat ik mij niet zo moet aanstellen, of van dat het heel klein is en dat ze mij er makkelijk mee kan en wil helpen..
van de laatste kant had ik het nog nooit bekeken..

ze zij over de brief dat der wel zinnen inzaten die hard aankwamen bij haar,, dat thuis bij mij niet meer thuis voelde..
ze vond het vooral erg vervelend voor me, maar ze zij dat is iets wat recht vanuit je hart komt.
en die zin raakte me heel erg..

ze vond dat ik een hele mooie brief had geschreven en dat ze het erg knap vond.

maar voordat ik aan de beurt was voor een gesprek, hadden 2 klasgenoten van mij ook een gesprek( die 2 klasgenoten waarvan ik in het begin heel goed mee kon vinden, maar die na mate het jaar verder ging over elkaar begonnen te praten, waaronder ook over mij, dus had ze eigenlijk wat achter me gelaten), en toen ik aan de beurt was voor het gesprek vertelde ze heel eerlijk dat dat gesprek van mijn klasgenoten dat dat over mij ging..
toen kon ik het bijna helemaal niet meer houden, stond volgens mij met de tranen in mijn ogen,, waarom. geen idee, werd me even teveel..
ze maakte zich zorgen over mij, en hadden het idee dat ik mezelf dingen aan deed..
nu heeft mijn coach verteld dat der wat speelt, en dat ik hier regelmatig gesprekken op school over heb met mijn coach en de maatschappelijk werkster.
ze heeft niet toegegeven dat ik zelf mijn handen open snij, maar wel gezegd dat ze het heeft gezien dat ik dat op mijn handen heb..

het doet me echt wat, dat ik nu weet dat ze toch een goede kant hebben, en dat ze die dingen aangeven.
had dit niet gedacht van ze..

maar verder in het gesprek, is nu de stap aangekomen waar ik al weken tegen op kijk..
de brief aan mijn moeder overhandigen..

ik vind dit echt ontzettend moeilijk, en weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken.

ik zat te denken op de laatste dag van de vakantie het in der tas te stoppen, zodat ze het leest als ik op school zit.. maar dan ben ik bang dat ik niet meer naar huis durf..

of in de vakantie en dan gewoon naar een vriendin gaan, maar dan zit ik weer met het probleem van als ik thuis kom..

ik weet het gewoon niet!

ook heeft school mij al eens aangeboden mijn moeder uit te nodigen voor een gesprek en het dan te vertellen, dat mijn coach en de maatschappelijk werkster der bij zit om het gesprek te begeleiden..
dit vind ik een best goede oplossing, maar ik weet nu al van mij zelf dat als we daar zitten dat ik mijn mond niet open trek..
ik kan het gewoon niet vertellen, en weet ook niet of het kan dat mijn moeder dan op school komt en dat ik haar dan de brief geef..

vind het erg moeilijk.. en zal ooit de stap moeten zetten, ik weet ondertussen dat ik er niet meer alleen voorsta , school staat achter mij, mijn vriendinnen..
ook heeft mijn coach gezegd dat ik haar altijd mag bellen als der iets is..
dat doet mij wel goed!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 00:25

Lieve TS, zo te horen heb je weer een heftig, maar wel erg behulpzaam gesprek gehad :(:)

Nu is het aan jezelf om te kiezen; geef je de brief zelf of doe je dat samen met je coach en maatschappelijk werkster, of ga je direct een gesprek aan met hen erbij?
Doe wat voor jou het fijnste voelt.

Ik hoop ook van harte dat je moeder het begrijpt. En bedenk ook; het is je moeder. Moeders zijn er om je te troosten, te begrijpen en van je te houden. Dus zelfs als ze tijdens het gesprek / lezen van de brief een beetje schrikt van de situatie, samen komen jullie er wel uit. Zeker als jij zo eerlijk durft te zijn en haar betrekt bij jouw leven. Altijd proberen om erover te blijven praten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:00

Wat fijn, TS om te horen dat jou vriendinnen er zo voor je zijn!

Over de brief: doe wat jou het fijnste lijkt.
Het voordeel van met je coach (?) Is wel dat zij je kan helpen als je dicht klapt.
Maar de keuze is aan jou, en ik snap dat je het lastig vind

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:16

Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je coach.
Als je je coach vertrouwt, lijkt het een goed idee om het gesprek op school te voeren.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:34

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Sterkte nog verder!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:55

Zo jeetje dat was wel een goed maar een zwaar gesprek voor je , maar geloof me zoiets is altijd erg zwaar, het feit dat jij jezelf krast is ook en teken dat je eigenlijk je pijn verplaatst naar je handen zodat je even niet de pijn voelt in je hoofd, begrijp je wat ik bedoel? dit noemen ze automutilatie en daar heb je hulp bij nodig om dat te overwinnen, het zou het beste zijn als je moeder naar school komt en dat je word geholpen met het vertellen en de brief geven. Het is belangrijk dat je het je moeder verteld hoe moeilijk ook. Maar allen als je er zelf open over bent kan je het beste geholpen worden. Maken die meisjes die voor jou een gesprek hadden zich zorgen over jou? Liever wens je weer alle sterkte en er zijn zoals je zelf gemerkt hebt echt mensen die je kunnen helpen.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 07:43

Ja ik zat inderdaad te denken aan mijn moeder uitnodigen op school en daar de brief geven.
Dan weet ik dat mijn coach en de maatschappelijk werkster er bij zittdn, zodat de reacties van beide kanten word gehoord..

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 23:26

Pf sta even helemaal te trillen word gek.. was ergens heen met een goede vriendin van mij, en die weet van de situatie af en ze zij uit het niets, dat ze slapelose nachten heeft om mijn handen, en dat ze moeilijk naar me kan kijken omdat ze mijn handen dan toch ziet..

Toen ik het hoordde verstijfde ik helemaal, kon niks meer doen of zeggen..
Ze zij der ook bij dat ze hoopt dat ik toch de moed bij elkaar kan vinden om de brief aan mijn noeder af te geven .

Maar dat is juist mijn allermoeilijkste stap die der te nemen valt .. en ik zit hier heel erg mee dat ze dit gezegd heeft .. wil andere niks verkeerds geven..

Maar nu zit ik dus met het probleem van dat ik de brief heel graag wil geven, maar ik durf gewoon niet..
Stiekem zit ik te denken om hem zondag ergens neer te leggen want dan ben ik best lang weg.. onderandere naar sie vriendin en nog een vriendin ..

Maar aan de andere kant denk ik weer can noet ik dit wel doeb vopr mijn verjaardag? ..

Kan iemand mij alsjebliefd tips geveb wat ik het beste kan doen?
Zit der erg mee nlvan dat ze dst gezegd heeft. .

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:26

Dat deze vriendin dit gezegd heeft, is juist omdat ze om je geeft en zich zorgen maakt.
Het lijkt alsof je je daar schuldig om voelt, maar dat hoeft helemaal niet. Zij heeft gewoon het beste met je voor, daarom is ze een vriendin van je.
En zo te horen is ze een hele lieve vriendin, die voor je klaar staat :j

Kijk waar je jezelf het beste bij voelt, of je de brief neerlegt of het je moeder vertelt waar je maatschappelijk werkster bij is.
Je weet zelf het beste wanneer je daar klaar voor bent.

En misschien is het juist wel fijn vóór je verjaardag; dan kun je samen met je moeder afspreken dat jij komend jaar een beter jaar gaat hebben dan nu. Dat je er met haar over kunt praten en je volgende verjaardag hopelijk met een tevreden gevoel terug kunt kijken.
Probeer het als positief te zien; een kans om verder te gaan. :)

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 00:40

Ik voel mij inderdaad behoorlijk schuldig, zij kan niet slapen omdat ik problemen heb ..

Ik ga waarschijnlijk zaterdag proberen om de brief neer te leggen, het zal heel moeilijk worden dat weet ik goed , maar het zal ooit moeten .. ik kan het niet blijven verbergen..

Gelukkig moet ik zaterdag vroeg beginnen en ben 5u klaar en ga dan lesgeven dus dan ben ik weer even weg van thuis..
Maar ben wel bang voor de reacties maar die zal ik ooit een keer te horen krijgen ..

Ik hoop echt dat ik genoeg moed kan krijgen om het ook echt werkelijk te doen ..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:49

Als het je vriendin opvalt. Is het je moeder waarschijnlijk ook al opgevallen.
Misschien weet je moeder niet zo goed of je hulp van haar wilt en misschien voelt ze zich schuldig?

Die brief geven wordt steeds moeilijker als je het langer uitstelt.
Ze zal echt niet boos op je worden om een brief met jou gevoelens!
Ondanks dat je het misschien niet altijd merkt, vergeet dan niet dat je ouders echt wel van je houden!

Wat je kunt doen is afspreken met een vriendin dat die je komt ophalen een 20 minuten nadat je je moeder de brief hebt gegeven. Zo kun je even weg na een kort gesprek, maar wel even wat vragen stellen en beantwoorden.
Ik zou de brief geven en ook erbij blijven als ze hem leest, je kunt direct haar reactie zien.

Vergeet niet dat het jou gevoelens zijn en persoonlijk had ik er wel in laten staan dat je je thuis niet thuis voelt: dat maakt 100% duidelijk hoe jij je voelt!
Natuurlijk is het voor je moeder heel moeilijk om dat te lezen maar hier moeten jullie samen uitkomen!!

Probeer vooral voor jezelf zo snel mogelijk een stap naar je moeder je zetten, het zal vast en zeker opluchten!

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 01:39

Dankjewel. In de brief staat ook onder andere dat thuis niet meer voelt voor mij als thuis en dat ik mij bij andere meer op mijn gemak voel..

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 17:08

Oh ik ben nu echt opgelucht.

Heb de moed bij elkaar kunnen rapen om de brief xaterdag smorgens af te geven aan mijn moeder.
Volgens mij heb ik wel een kwartier voor de deur gestaan met de twijfel of ik het wel zou doen..

Maar toch gedaan!!

Ik had verwacht dat ik een verkeerde reactie erop zou krijgen maar dat was het niet.
Heb een hele positieve reactie gekregen van mam.

Ze zullen er opnieuw iets aan proberen te doen :)
Ze zij ook dat dat niet gemakkelijk is omdat mijn vader die problemen al van jongs af aan heeft gehad.
Maar ik hou hoop dat het goedkomt!
Heb nu dus echt weer hoop ervoor! Voorheen had ik die hoop al opgegeven.

Ben zo blij dat ik de stap heb durven zetten, na de vakantie kan ik met een goed gevoel aan de maatschappelijk werkster zeggen dat ik het gewoon gedaan heb! :) dat geeft ook een super fijn gevoel!

Stond wel die hele dag te trillen van de stress , maar besefde mij gewoon dat ik het ooit moest doen.
En die vriendin van mij die donderdag wat over mijn handen had gezegd had ik ook laten weten dat ik het gedaan had en ze vond het echt super goed! Echt een super reactie! En dezelfde dag dat ik hert verteld had aan mijn moeder is een andere vriebdin ook gelijk te komen om mij te steunen!

Echt een heel fijn gevoel dat ik zie en weet dat mijn vrienden voor mij klaar staan!!
Dat doet me echt goed!! :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:59

Super meid!
Je mag heel trots zijn op je zelf! +:)+
En wat fijn dat je vrienden en je moeder voor je klaar staan nu!

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:33

Ja ben echt ontzettend opgelucht dat jet is gelukt! :) en nu verder met de gesprekken en hopen dat thuis zo snel verbeterd!! :)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:53

Ben echt heel erg trots op je! Sterkte verder!

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 20:18

Thnxx!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:24

Super, goed gedaan! *\o/*
Fijn dat je moeder een positieve reactie heeft gegeven :j

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:55

Weer even een update,.

Heb het allemaal wat laten zinken na die reactie.
Maar er veranderd niets.. het kan ook niet meteen natuurlijk maar het lijkt nu wel als mijn vader zo'n bui heeft, dat mam het als maar toelaat. .

Ik weet dat ik dit zelf niet kan veranderen, en dat mijn pa hier zelf over moet beslissen om hulp te zoeken maar ben bang dat hij dit niet zal doen..

Ik begin het toch echt helemaal zat te worden, en droom der steeds vaker van om weg te gaan van huis.
Waarheen.. ik weet het niet maar gewoon helemaal weg!

Ik kan gewoon niet meer, heb mijn hele jeugd hieraan verknald om maar hoop te blijven houden dat het over gaat ..
Met het gesprek vandaag vroeg mijn coach van wat ik vroegef ooit eens met mijn vader alleen heb gedaan...
Kreeg spontaan de tranen in mijn ogen.. want ik kan mij echt niet herinneren dat ik ooit iets samen heb gedaan :'(

Soms zie ik kinderen spelen buiten met hun vader of hoor van andere dat ze met hun vader singen gedaan hebben, ditbdoet mij echt pijn want ik kan dat zo niet. . Ik kan mijn jeugd niet fijn genoemd hebben.. en dit vibd ik erg vervelend.. had het echt zo graag anders gehad.

Heb zo vaak gedroomd dat als mijn vader der niet meer zou zijn.. dat mijn leven zo veel beter zou zijn.. dit moet niet natuurlijk en wil die dromen ook niet, maar ik krijg ze helaas ..

Hoop zo dat mijn vader ooit in gaat zien dat ik hier echt veel last van heb en hulp gaat zoeken.. ook al ben ik hier bang voor :(

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:04

:(:) Ach meid, toch! Ging 't net zo goed.

Zeg het juist nu tegen je moeder.
Nu heb je die opening, die je al eerder hebt gemaakt. Nu moet je het juist zeggen.

En kun je anders niet naar je vriendin toe? Daar even blijven, even weg uit alles?

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:23

Ja.. maar het probleem is ik durf en kan het gewoon niet uit nijn mond krijgen. .
Het probleem is dat ik deze weken op school zit, en ik echt niet weg mag als ik geen vakantie heb..
Zou het heel graag willen, heb ik stukken meer rust :(

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 00:52

Wat vervelend voor je! :(:)

Ik denk ook dat je er het beste met je moeder over kunt blijven praten.
De eerste keer reageerde ze positief en nu weet ze wat beter hoe jij je voelt. Van daaruit kun je verder bouwen met haar aan 'wat nu'.
Lijkt het je misschien wat om een dagje 'uit' te gaan met haar? Dat je de hele dag samen wat leuks gaat doen; filmpje pakken, shoppen, lekker eten, naar een sauna, of wat je maar wilt. Zodat je lekker kunt ontspannen en je er dan op je gemak nog eens over kunt praten.

Of je gaat zo'n zelfde dag doen, maar dan met een vriendin. Want soms kan een dag weg zijn al heel wat doen voor je.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 11:37

Heb gisteren nog met iemand anders een gesprek gehad.. en ik storte helemaal in..
Kon niks meer behalve huilen. .
Ik weet gewoon niet meer hoe ik nu verder moet..

Der is nog een zolange weg te gaan in mijn leven.. ik weet niet meer of ik het wel allemaal zie zitten..
Het schooljaar is weer bijna afgelopen en dan sta ik der weer alleen voor..

Zit der erg mee dat ik geen jeugd heb gehad, dat iedereen wilt en verdient te hebben..
Ik heb altijd veel ruzie gehad, heel veel stress en de onzekerheid thuis..

Heb der meerdere keren over nagedacht hoe mijn leven er uit zal zien als mijn ouders uit elkaar zouden gaan ..
Maar door veel mensen word tegen mij gezegd dat dit een betere oplossing is ..

Het zou dan thuis een stuk rustiger en gezelliger zijn.. minder stress en eigenlijk alleen maar beter..
Maar ik wil eigenlijk niet dat ze uit elkaar gaan want bij andere kan het ook gewoon gezellig zijn met een gezin..

En dit doet mij zwaar..
Weet echt niet meer wat ik moet of kan doen. .

Volgens mijn coach zou mijn vader hulp moeten gaan zoeken, maar ik ben er erg bang voor dat als hij weet dat ik hier zo erg mee zit, dat hij alleen maar bozer zal worden en geen hulp zoekt.. hij heeft ooit hulp gehad maar geen effect gehad..

Ik vlucht weg uit huis, door veel weg te zijn en de momenten te vermijden waar we met zijn alle bij zijn.. zoals etenstijd..
Dit vluchten is ook niet goed.. maar dan krijg ik iets meer rust..

Help ik zit der echt doorheen en weet het niet meer. .

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:20

Vluchten is nu niet erg, je moet er soms even uit.
Scheiden is troouwens denk ik oook geen slechte oplossing. Heb heel vaaka gehoord dat mensen dezelfde bezwaren hebben als jij, maar dan als de ouders gescheiden zijn, zie je ze echt opleven. 'T geeft veel meer rust..

Gaan jullie nog wat doen in de zomer? Hoe oud ben je? Kan je niet ergens heen (desnoods alleen)? Of met vriendinnen mee?
Of werken deze zomer, zodat je geld gaat verdienen en niet de hele tijd thuis zit.

Denk niet aan t verleden, maar richt je nu juist op de toekomst. Probeer niet te denken: "ik heb een rotjeugd gehad, wat moet ik nu?", maar plannen te maken, en vooruit te kijken. Ik weet dat t makkelijker klinktdan gedaan is, maar probeer vooruit te blijven kijken.
Heb het er echt met je moeder over.