Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Maar in de meeste gevallen is het beter om deze sterilisaties door te voeren ter bescherming van de geestelijk gehandicapte, het ongeboren kind en de maatschappij.
flair schreef:En dan nog geldt voor allebei: Waar haal jij het recht vandaan voor die mensen het leven te bepalen? Juist, dat recht heb je niet.
ArwenLune schreef:Gehandicapte stellen die een kind willen, willen eigenlijk helemaal geen kind. Ze willen een BABY. Zo'n lief schattig klein ding waar je ietepieterige kleertjes voor kan kopen en dat je tegen je aan kan wiegen en dat
afhankelijk van je is.
Citaat:Ik heb het maar niet over de echte puberteit, want zolang blijft zo'n kind nooit bij de ouders. Die komen simpelweg niet zover, want wie voed het kind op, leert het normen en waarden, steunt het als het problemen heeft? De grootouders. Waar het kind uiteindelijk ook verder op zal groeien.
Is het dan niet beter om de maatschappij, de grootouders en het kind deze ellende te besparen, en de gehandicapten-die-een-baby willen te steriliseren en zo'n baby-imitatie pop te geven?
lis"]
[quote="ArwenLune schreef:Gehandicapte stellen die een kind willen, willen eigenlijk helemaal geen kind. Ze willen een BABY. Zo'n lief schattig klein ding waar je ietepieterige kleertjes voor kan kopen en dat je tegen je aan kan wiegen en dat afhankelijk van je is.
Citaat:Ik ken genoeg 'normale' gezinnen die ook hulp krijgen. Ook die gezinnen maar steriliseren?
ArwenLune"]
[quote="lis"][quote="ArwenLune schreef:Gehandicapte stellen die een kind willen, willen eigenlijk helemaal geen kind. Ze willen een BABY. Zo'n lief schattig klein ding waar je ietepieterige kleertjes voor kan kopen en dat je tegen je aan kan wiegen en dat
afhankelijk van je is.
ArwenLune schreef:hoe weet je dit? ben je ze allemaal afgegaan? en dan nog volgens mij zijn er ook geestelijk gezonde mensen die om dezelfde reden een kind willen. gaan we die ook steriliseren?Gehandicapte stellen die een kind willen, willen eigenlijk helemaal geen kind. Ze willen een BABY. Zo'n lief schattig klein ding waar je ietepieterige kleertjes voor kan kopen en dat je tegen je aan kan wiegen en dat afhankelijk van je is.
flair schreef:Hoe weet jij nou dat ze die BABY willen? Heb je ze dat gevraagd?
Beeetje kort door de bocht maar hoor, om te zeggen dat elke verstandelijk gehandicapte hetzelfde denkt.
flair schreef:Mensen opsluiten in de kamer omdat ze aan de wandel gaan? My god, wat onmenselijk werken ze daar. Net alsof een verstandelijk gehandicapte geen behoeftes mag hebben. Ze zullen die mensen die dit doen eens op moeten sluiten omdat ze anders misschien wel aan de wandel gaan... ongelooflijk.
flair schreef:Dat geloof ik dus ook niet, als er nou 1 tussen zit die echt de boel op stelten zet en het is geprobeert om er op een wat meer menswaardige manier mee om te gaan kan ik me er wat bij voorstellen.
Het kan er bij mij niet in dat dat op elke groep VG zo gaat.