Vraag aan mensen die geloven(voorkeur christelijk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:32

Wat betekent gvd nu eigenlijk, volgens mij is het niet eens een belediging van god maar roept de spreker de verdoemenis over zichzelf af. Dom, en sowieso een rotvloek vind ik als niet-christen. Nog afgezien van het gebrek aan respect voor de christelijke medemens. Een enkel keertje roep ik wel eens poep in het Engels, ka uu tee spel ik wel eens, maar alleen in uizonderlijke omstandigheden.
Laatst bijgewerkt door mysa op 10-11-12 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Re: Vraag aan mensen die geloven(voorkeur christelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:35

Dat vertelde men mij ook, dat men het over zichzelf uitroept; verdoem mij. maar dat denk ik niet, volgens mij bekt het me achter verdom veel lekkerder, dus men verdoemt God.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:39

Laatst bijgewerkt door mysa op 10-11-12 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:40

Pagina naar wiki wil niet linken door boktcensuur

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:40

Haha, zo kom ik op de site van appelflappen...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:42

Echt leuk dit!!!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:43

Wat een verhelderende vraag/stelling eigenlijk.... :o Het zet me echt even aan het denken!

Ik ben zelf niet echt christelijk, alhoewel wel katholiek opgevoed. Ik geloof wel, maar niet "overdreven" zeg maar, ga ook niet naar de kerk.
Als ik dagelijks bij zou houden hoeveel ik vloek of scheldwoorden gebruik, ga je schrikken denk ik, en misschien ik zelf ook wel. Wellich is het een aanwensel, stopwoord, etc. maar onbewust zeg ik toch eigenlijk wel vaak F*uck, k*t,Gvd en daarbij noem ik de zoon van God graag bij zijn voornaam... :+ Maar niet te spreken over het feit als ik ECHT kwaad ben..

Eigenlijk kan dit wel een heel stuk minder nu ik dit zo lees en me er bewuster van ga worden. Wel probeer ik er rekening mee te houden als ik in gezelschap ben van mensen die wel gelovig zijn, al moet ik zeggen dat ik dan echt op moet letten en vaak op mn tong moet bijten :j

Verhelderend dit... -O-

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:45

Whoehahaha dat vind ik echt TE grappig _O-

En over vloeken: Mijn Roomse echtgenoot vloekt beter als ik de heiden....sja.....
Ik vind met een hoop dingen het is ook maar hoezeer je je eraan wil storen.
Als iedereen een beetje rekening met elkaar houd en anderzijds niet bij elk liflafje hoog op de kast springt.... Dan komt het volgens mij allemaal best goed...

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:47

Ik las dat iemand zei dat schelden ongemanierd is, deels ben ik het daar helemaal mee eens, maar deels ook niet en wel om dat bewezen is dat wanneer je jezelf een keer goed pijn doet (ergens tegenaan loopt, je hoofd heel hard ergens tegen aan stoot), het voor je gevoel minder pijn doet wanneer je iets kunt schreeuwen/vloeken, dan wanneer je stil blijft.

Ik scheld ook wel eens, maar dat is eigenlijk vooral op mezelf. En nauwelijks woorden als gvd en kanker zeker niet. Wanneer mensen met kanker schelden kan ik zó boos worden. Wat ik ook regelmatig hoor is kankeren ipv zeuren, dan kook ik ook van binnen..

Waarmee ik dan wel scheld/vloek? En volgens mij vaker in mijn hoofd dan dat ik het echt uitspreek
Kak(zooi) wil ik nog wel eens gebruiken.
Snel 'au'/ah als ik mezelf (weereens) stoot, en niet omdat het dan zeer doet, maar gewoon omdat ik het onhandig vind van mezelf ;)
als iets mis gaat komt er ook heel vaak een 'ooh noo' uit.
Volgens mij stoor ik eigenlijk niemand met mijn schelden/vloeken, wel word ik nog al eens 'uitgelachen' door mijn 'scheld'woorden.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:56

Ik heb vanmiddag nog een lekker potje staan vloeken... had mn kofferbak dicht gegooid terwijl mn sleutels in de auto lagen dus was flink over de zeik. Favoriete woorden zijn dan ook g*dverdomme en k*t.
Kan aan mij liggen maar ik kan niet echt snappen waarom iemand daar druk over kan maken... ben niet iemand die heel de dag scheld oid en vooral op t werk komt er geen verkeerd woord uit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 00:56

Ik sta er eigenlijk nooit bij stil dat er mensen zijn die zich zouden kunnen ergeren om mijn gevloek. Al vloek ik bij vreemde mensen en in het bijzijn van docenten etc. sowieso al niet.

Ik denk dat ik het woordje appelflap zo'n 10000x per dag uitspreek, als het niet meer is. Dat terwijl ik zelf een beetje gelovig ben (geloof dat er een god bestaan heeft en dat er meer is dan dit, maar de rest vind ik bullshit :D) en familie al helemaal. Iedereen vloekt hier.

Bedoel daar niets met god mee := Eerder dat je jezelf vervloekt inderdaad. 'poedersuiker!' als je iets doms doet is voor mij precies hetzelfde als 'appelflap' en dat zeg ik ook zo'n 10000x per dag.

Zou me er niets bij kunnen voorstellen dat mensen dat erg vinden eigenlijk!

Ik scheld wel echt teveel. Moet altijd mijn zinnen veranderen als ik bijv. ergens anders ben.
'Ik schrok me de.. uhh, ik schrok me dood!' Wat thuis bijv. tyfus zou zijn.

Niemand heeft er hier last van, alle gelovigen enz. Schelden ook heel veel zelfs. Meer dan mij. En met ergere woorden ook :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:02

Maar waarom scheld je bij vreemden en je docenten dan niet? Is het niet omdat je weet dat zij dat niet leuk zouden vinden? Lijkt me lastig om steeds op je woorden te moeten letten bij die mensen, kun je het gemakkelijker helemaal afleren.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:03

Ik ben wel grof gebekt, poedersuiker fiets klote prutsmuts... T floept er allemaal zo uit. Het doet me niets en ik word er niet warm of koud van. En de bovenstaande worden zijn plat, zou ik vagina, neuken, scrotum en prostituee zeggen dan kijkt niemand op :') toch zal ik wel rekening houden met mensen om mij heen. Bij gelovigen zou ik toch niet snel appelflap zeggen, gewoon uit respect. Met kanker schelden doe ik ook zo goed als niet. Ik erger mij eraan wanneer dit als bijvoegelijk naamwoord gebruikt wordt. Dan zeg ik er vaak wat van.
Toch adviseer ik de mensen die zich heel erg gekwetst voelen als men dit soort woorden gebruikt om niet alles persoonlijk aan te trekken. Daar zou ik helemaal gek van worden en zo lang het niet tegen jou gericht is.

Geryon haha dat heb ik ook. Jeee eh jeetje zeg dat is echt ku.. Eh naar :') maar dat is respect. Als ik met vrienden/familie ben is t anders dan bij vreemden

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:05

Oh, ik trek het me niet persoonlijk aan, maar ik vind het net zoiets als scheten laten of boeren in het openbaar, kwestie van manieren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:06

Omdat ik niet wil dat mensen denken dat ik asociaal en onrespectvol ben. Als ik mensen om mij heen hoor vloeken en schelden vind ik het geen probleem, maar ik vind het niet netjes. En daarbij, bepaalde docenten straffen je ervoor (wat ik persoonlijk nogal machtsmisbruik vind).

Afleren gaat niet lukken, die discipline mis ik. En het is eerlijk gezegd ook gewoon fijn om te vloeken....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:07

Scheten okay, boeren kan ik heuuul goed maar je houdt rekening met de mensen om je heen. En verder leven en laten leven

Verder nog altijd liever een grote bek dan erop los slaan. Ik ben liever verbaal agressief dan fysiek

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 01:10

Grofgebekt ben ik ook ja. Gebruik ook vaak 'wijf' ipv. vrouw en al dat soort dingen, gewoon plat inderdaad.Kan ik *verwijderd* de schuld geven? :D
Maar als ik bij vreemden enz. ben let ik daar wel altijd op. Is ook echt vreselijk onnetjes van me.

Was eens met mijn docent aan het praten en we hadden het over een gesprek tussen mij en een docente. Zei ik per ongeluk 'dat wijf' over die docente.. Moest ik me toch nablijven en strafwerk schrijven.. Ik let altijd heel erg op mijn woorden maar die zag ik blijkbaar over het hoofd :')
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 13-04-18 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats op verzoek gebruiker verwijderd.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:08

Ik kan me prima netjes 'voordoen' :+ Probeer er wel op te letten niet te vloeken, niet uit sympathie met gelovigen, maar omdat het eigenlijk geen gehoor is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:53

Ik erger me niet aan vloeken en ik doe het zelf ook. :+ En nee, het kan me niet schelen of de pastoor bij wijze van spreken naast me staat, of niet.
Staat het je niet aan, loop je maar verder. Plek genoeg in de wereld.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 13:57

Reclame onderin: Daten Jehovah's Getuigen. Ontmoet Jehovah's Getuigen voor vriendschap, romantiek en huwelijk. :') :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:09

Haha, hoe verzinnen ze het soms. Nu staat er epplejeck

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:20

Bedankt voor alle reacties!
Wordt nu zeker duidelijker.

Nu staat er een advertentie: 'win elke maand €250,=' van Horze

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:27

Ik erger me niet aan mensen die schelden of vloeken,ik vind ze wel aso dan.
Waar ik me wél aan erger zijn [vaak] christelijke mensen die vloeken,schelden en alles doen wat god verbied,en dan op zondag vooraan in de kerk zitten.Dat je vloekt of scheld,prima,eigen keus,maar ga dan in de kerk niet zo scheinheilig doen.
Ik heb wel een hekel aan mensen die schelden met kanker.
Ik ben trouwens zelf Katholiek,maar schaam me er voor dat ik dat ben.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:33

Jusi schreef:
Mooi ook dat je erbij zet wanneer je dit bedacht :') Tijdens het afspuiten. Oke, daar ontstaan de beste vragen.

Ik ben christen. TV kijk ik wel, maar omdat het mij wel echt pijn doet als er wordt gevloekt, vind ik het niet zo leuk meer om tv te kijken. In bijna ieder programma wordt regelmatig gevloekt, en voor mij is dat een belediging van de God waar ik zo van hou. Wanneer vrienden of studiegenoten die ik beter ken vloeken, zeg ik daar wat van. Zo weet iedereen dat ik christen ben. Niet iedereen houdt er rekening mee, in de zin van 'ik hoef me niet aan te passen aan jouw religie'. Heel jammer, maar een eigen keuze. Ze weten dan in ider geval wat het met mij doet.

+1

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 14:50

gohya schreef:
Ik erger me niet aan mensen die schelden of vloeken,ik vind ze wel aso dan.
Waar ik me wél aan erger zijn [vaak] christelijke mensen die vloeken,schelden en alles doen wat god verbied,en dan op zondag vooraan in de kerk zitten.Dat je vloekt of scheld,prima,eigen keus,maar ga dan in de kerk niet zo scheinheilig doen.
Ik heb wel een hekel aan mensen die schelden met kanker.
Ik ben trouwens zelf Katholiek,maar schaam me er voor dat ik dat ben.

Waarom schaam je je ervoor?
Door 'alle verhalen' die nu aan het licht zijn gekomen?
Geen probleem als je dit niet wilt vertellen, of niet in dit topic, dan mag het via PB :)