Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RianneH schreef:Omdat wederzijds respect iets is wat er altijd hoort te zijn. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en een andere mening hebben mag altijd maar vind dat iedereen met respect behandeld moet worden. Dat er dan geloofd wordt in iets wat wetenschappelijk (nog?) niet bewezen is kan je benadrukken, maar met respect en evt scepsis.
Kuggur schreef:Terug on topic, ik denk dat zowel de Sisyphusprijs als die van de Randstichting een pure gimmick zijn.
Iedere betrokkene in de betreffende stichtingen wéét dat deze prijzen nooit zullen worden toegekend. Of om me zorgvuldiger uit te drukken dat de waarschijnlijkheid dat er een paranormale gave bewezen wordt zó klein is dat deze nadert naar nul.
Het uitloven van een miljoen (die werkelijk uitgekeerd zou worden) is een demonstratie van de mate van overtuiging.
_Micha_ schreef:angelaatjuh schreef:Waarom moet de wetenschap toch altijd voor alles bewijs hebben.. Laat iedereen lekker geloven waar die zich zelf goed bij voelt en geloven waar hij/zij in gelooft. Ga dat geld lekker in belangrijke dingen steken. Als je er niet voor open staat waarom moet het dan bewezen worden? Alsof iedereen er dan ineens in gaat geloven. Zo n show kan altijd doorgestoken kaart zijn
Ik heb ook even vluchtig wat gelezen over James Randi maar waarom vindt je hem geen zuiver mens?
angelaatjuh schreef:Ik weet niets over die man verderIk vindt het gewoon raar dat er zo'n hype is om dit soort dingen wetenschappelijk te bewijzen.. In mijn ogen is op dit moment nog niet alles te bewijzen adhv wetenschap. Maar goed ieder zijn eigen ding
Jolienfortun schreef:ik vind hetzelfde of god bestaat of niet. Heb deze meneer nog nooit gezien.. Is trouwens zover ik weet ook nooit bewezen (ik heb in ieder geval nog nooit echte bewijzen gezien). Geloof het of niet en ga niet zo een test opzetten en 1 miljoen euro daarbij als prijs geven.. Geld kunnen ze beter aan andere dingen uit geven. De crisis ofzo of arme mensen geen idee..
angelaatjuh schreef:Waarom moet de wetenschap toch altijd voor alles bewijs hebben.. Laat iedereen lekker geloven waar die zich zelf goed bij voelt en geloven waar hij/zij in gelooft. Ga dat geld lekker in belangrijke dingen steken. Als je er niet voor open staat waarom moet het dan bewezen worden? Alsof iedereen er dan ineens in gaat geloven. Zo n show kan altijd doorgestoken kaart zijn