Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:44

Ik erger me aan mensen die naar mij seinen, omdat ik zogenaamd groot licht zou voeren, terwijl ik m'n koplampen nu al twee keer heb laten controleren en ze gewoon goed afgesteld staan. -O-
Sein altijd gezellig terug, kunnen ze meteen even kennismaken met mijn groot licht. :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:44

NathalietjeB schreef:
Bellatrix schreef:
Oh wacht, een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt. :+ :z

ja idd ook een hele irritant gebeuren idd blijf gewoon braaf op 1 baan net zoals in t buitenland :j

ik kan me ook irriteren aan invoegende mobilisten van de invoegstrook zonder knipperlicht en dan doorrijden tot t laatste puntje...en dan zo ver mogelijk willen komen gaat er bij mij niet in ik prak vaak dan mijn auto op 2 banen :o want die mensen douwen je gewoon aan de kant

Dit snap ik dus niet. Als je ziet dat iemand wil invoegen dan check je even of je plaatst hebt links, zet je op de linkerbaan zodat diegene gewoon rustig kan invoegen, en anders laat je even gas los.

SSDesign, ik heb het niet over te langzaam inhalen. Dat kom ik gelukkig maar weinig tegen. Maar over het feit dat langzame mensen anderen dwingen in te halen en daar kunnen gevaarlijke situaties komen. Wordt ons hier bij het rijbewijs al aangeleerd, vlot optrekken (zo hinder je de anderen niet) en met tempo blijven rijden om te voorkomen dat mensen persé moeten inhalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:46

Saskiaatje schreef:
Ik erger me aan mensen die naar mij seinen, omdat ik zogenaamd groot licht zou voeren, terwijl ik m'n koplampen nu al twee keer heb laten controleren en ze gewoon goed afgesteld staan. -O-
Sein altijd gezellig terug, kunnen ze meteen even kennismaken met mijn groot licht. :D

:D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:47

Onnodig links rijden. :x

Waren 3 banen en ik reed uiterst rechts...uiteindelijk kom ik bij een auto die op de middenbaan langzamer rijd dan de toegestane snelheid. Rechts inhalen mag niet dus ik moet 2 banen opschuiven, hem inhalen en weer 2 banen naar rechts. :roll:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:51

Mensen die vol in de hangijzers gaan als het gaat regenen.... -O-

En net als de rest bumperklevers/duwers, zijn echt té irritant.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:00

Ik heb pas een week of drie mijn rijbewijs maar reageer ook even :P

Mensen die bumperkleven zijn echt vervelend, dan heb ik de neiging om juist langzamer te gaan rijden :+

Ik vind het ook vervelend als mensen bijv. bij een verkeerslicht heel erg dicht achter je gaan staan, je hebt bij sommige wegen nog weleens stukken waarbij je iets naar achteren rolt wat je bijna niet door hebt en mijn auto valt ook nog weleens uit :')

Mensen die geen richting aanwijzen zijn ook erg vervelend maar kunnen ook gevaarlijk zijn.

Sommige 'inhalers' zijn ook vervelend..
En inderdaad vrachtwagens die elkaar inhalen zijn ook vervelend :+

Over langzaamrijders op de snelweg, ik rij zelf in een kleine lichte auto en rij liever niet harder dan 100..
Ik heb wel een keer 120 gereden, maar dan heb ik het gevoel of ik alle kanten op vlieg :')

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:03

Mensen die eerst remmen en pas 2 meter voor de ze bocht in gaan hun richting uit doen :')

Ik ben trouwens zo'n persoon die perfect de maximum snelheid rijd, ook als mensen vinden dat ik een miep ben en dus gaan bumperkleven :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:04

maar ik het meeat aan erger is dat mensen zo dicht achter me rijden.. en busshauffeurs die ik al heel eel ruimte geef om de bocht in te gaan, even expres nog scherper de bocht in gaan dan het nodig is. en ik dus ontzettend hard naar achteren moet rijden om botsing te voorkomen.. echt soms..

maar ja mensen zullen vast wel aan mij ergeren want ik houd me wel netjes aan de snelheid, ook in 30 km gebied.
ik kan wel vreselijk rijden hoor, als ik een rot dag op werk heb gehad bijvoobeeld. dan wil ik nog wel eens te anel rijden..

ach jah, netjes rijden betekend wel voor mij dat mijn auto 1 op 17 rijd! :-D

hey, ala beginnend beatuurder zul je veel rotzakken tegenkomen! ben ik ook achter gekomen en heeft me vaak genoeg een ritje glibberen in de berm naast de sloot bezogd.
wat je vooral moet doen is rustig blijven, en goed kijken ;-)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:09

Ik irriteer me mateloos aan die aso's die vinden dat ik 120 moet gaan rijden op de rechterbaan (waar dat is toegstaan), zodat zij niet in hoeven halen. Ja sorry hoor, mijn picantootje rijdt het zuinigst als ik tussen de 100 en de 110 rij. Daarom rij ik dus ook op de rechterbaan!!!!! Zodat iedereen die harder wil, me gewoon voorbij kan.
Oh en idd, verkeerd afgestelde koplampen, vreselijk!!!!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:11

Jeetje behoorlijk wat mensen hier die zich ergeren aan slome types die niet aan de kant gaan als ze er dicht op gaan rijden.. Zo asociaal en gevaarlijk! En ik word er ook nog eens erg recalcitrant van, als ik met 110 een vrachtauto inhaal een iemand zit achter mij te jagen dan kan die extra lang wachte voor ik ruimte maak..

Overigens rijdt mijn man een oldtimer en die haalt vrachtwagens in met 100 das pas geinig! Mensen worden soms witheet, rare types..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:12

Sorry hoor maar al die mensen die 100 of 110 op de snelweg rijden waar je 120 of 130 mag, vind ik echt levensgevaarlijk. Zal best wezen dat je auto dan t zuinigst is, maar als je zuinig wil doen doe je toch lekker je auto weg. Ik rij ook netjes maar dat houdt wel in dat ik de toegestane snelheid rij en niet langzamer.

troi

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:13

Zullen we dan ook gelijk alle trailers, vrachtwagens en karren van de snelweg weren? Lekker realistisch..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:14

Eens WillemYntJee. Hoe doen jullie dat dan waar je dus daadwerkelijk 120 of 130 mag? Rijden jullie daar ook gewoon 100 of 110?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:14

@WillemYntJee: het is de MAXIMUM toegestane snelheid. Dat wil dus zeggen dat je er niet harder mag dan die snelheid. Niet dat je die ook perse moet rijden. Daarom heb je ook meerdere banen, zodat je kan inhalen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:15

Yep, scheelt bergen geld.. Manlief kan trouwens niet harder met zijn oldtimer.

Overigens is bumperkleven strafbaar, 100rijden niet..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:16

Bellatrix schreef:
Onnodig links rijden. :x

Waren 3 banen en ik reed uiterst rechts...uiteindelijk kom ik bij een auto die op de middenbaan langzamer rijd dan de toegestane snelheid. Rechts inhalen mag niet dus ik moet 2 banen opschuiven, hem inhalen en weer 2 banen naar rechts. :roll:

Jaaaa zulke mensen kom ik zo vaak tegen. Lieve mensen: U mag op de meest rechtse baan rijden. Ja, dat mag écht.

Ook leuk: Ik rij 130 op de snelweg waar je 120 mag, linkerbaan en voor mij rijd een auto met dezelfde snelheid. Komt er zo'n op hol geslagen manager aan die HAAST blijkt te hebben (meneer het is vrijdagmiddag 5 uur...) en die gaat dan zitten kleven. WAAR THE fiets WIL HIJ HEEN? Er rijdt toch nog een auto voor mij? En voor die auto nog één, en nog één en nog één....
Uiteindelijk ga ik dan wel aan de kant en ga achter hem rijden. Stom gedoe -O- (en op vrijdagmiddag sta je vaak in 1 keer stil, dan wil ik die persoon niet in mijn kofferbak hebben :Y) )

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:16

@ WillemYntJee
Als mensen gewoon op de rechterbaan blijven rijden zie ik het probleem niet zo hoor..
Er rijden toch ook vrachtwagens en aanhangers op de snelweg, als ik daar tussen wil rijden moet ik dat zelf weten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:17

Lara_Silver schreef:
SSDesign: Mensen die door gebrek aan geld anderen dwingen tot potentiele gevaarlijke situaties (in het geval van te langzaam rijden inhalen) horen gewoon geen auto te hebben maar met de bus te gaan.

Niemand dwingt je om in te halen hoor :) Het is een goedbewaard geheim, maar je kunt ook gewoon even het gas loslaten.

@WillemYntJee, het is ook altijd toegestaan om langzamer te rijden dan de maximumsnelheid (daar is het tenslotte een maximum voor.) Nou moet je dat niet te gek maken, want dan kan het wel degelijk gevaarlijk worden, maar een km of 10 onder de max op de snelweg is geen enkel probleem en daar hoor je als bestuurder gewoon mee om te kunnen gaan.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:19

Als ik mn rijbewijs heb, poeh ik kan denk echt niet zuig rijden :')
Ik wil altijd heeeeeeeel sportief optrekken =:)

verder irriteer ik me ook erg in mn lesauto aan mensen die te langzaam rijden, ja dan ga ik altijd bumperkleven en dat vind mn rij instructeur natuurlijk niet goed :P zo bumperkleef ik ook altijd na een stoplicht omdat diegene voor me ook niet altijd even snel dat doet als mij...en dan moet ik weer remmen....
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 01-11-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:19

niet auto rijden scheelt nog meer geld! en als je een oldtimer hebt kan je er nog leuk aan verdienen ook, kan je misschien een zuinigere auto kopen!
Als ik mij wel aan de maximale snelheid wil houden en er een vrachtwagen met 100 km per uur word ingehaald word ik ook driftig! logisch, ik wil gewoon 120 kunnen rijden.. dus als er dan 2 banen zijn om langzamer te rijden, blijf dan gewoon achter de vrachtwagen hangen of geef even wat extra gas als je wilt inhalen, dat er niet direct een hele file ontstaat!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:20

Citaat:
het is ook altijd toegestaan om langzamer te rijden dan de maximumsnelheid (daar is het tenslotte een maximum voor.) Nou moet je dat niet te gek maken, want dan kan het wel degelijk gevaarlijk worden, maar een km of 10 onder de max op de snelweg is geen enkel probleem en daar hoor je als bestuurder gewoon mee om te kunnen gaan.

_/-\o_

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

troi schreef:
Zullen we dan ook gelijk alle trailers, vrachtwagens en karren van de snelweg weren? Lekker realistisch..

Inderdaad :P

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:26

troi schreef:
Jeetje behoorlijk wat mensen hier die zich ergeren aan slome types die niet aan de kant gaan als ze er dicht op gaan rijden.. Zo asociaal en gevaarlijk! En ik word er ook nog eens erg recalcitrant van, als ik met 110 een vrachtauto inhaal een iemand zit achter mij te jagen dan kan die extra lang wachte voor ik ruimte maak..

Overigens rijdt mijn man een oldtimer en die haalt vrachtwagens in met 100 das pas geinig! Mensen worden soms witheet, rare types..

dit vind ik irritant maar dat inhalen is zo voorbij dus zo erg vind ik het niet
wat ik veel irritanter vind zijn mensen die 100 rijden en links blijven rijden, ookal kunnen ze makkelijk naar links. En dat ze niet zien dat er 20 auto's achter ze rijden die er langs willen..

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:29

Waar ik me laatst aan heb geergerd:

een twee baans weg, en dan komt er een invoegstrook...
Ik dacht schuif eens aardig een baan op naar links zodat die man niet moeilijk hoeft te doen met invoegen.
vervolgens versnelde ik zodat ik weer voor hem zo kunnen invoegen omdat ik er niet zo van houd om alleen maar op de linker baan te blijven rijden en er ruimte genoeg is op de rechter baan.
je mocht op die weg trouwens 70 rijden.
Ik versnel en probeer er langs te komen om terug te kunnen, maar wat doet die man.. hij versneld dus ook mee... voordat ik mezelf pas "associaal" inmiddels ervoor kon pleuren reden we 85 kilometer per uur. vervolgens ging hij op de linker baan naast me rijden en keek hij me aan alsof hij wilde zeggen: wat moet je nou.. he! Nu had ik natuurlijk zelf minder vaart kunnen nemen en achter hem invoegen, dit had ik dan ook wel gedaan als daar ruimte was geweest maar die was er niet...alleen voor hem.

Alvaron

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:42

Kennen jullie dat spotje van "tolerantie"? Echt een aanrader voor het gros van de posters hier.