uit het dal..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:32

Vriendschappen hebben, net als alle andere relaties, een beperkte levensduur. Soms is dat 1 week, 1 maand, 1 jaar, 1 leven of iets er tussen in. Als jij verandert, en jij verandert momenteel heel erg, veranderen ook je vriendschappen, en soms kom je er dan dus achter dat een vriendschap niet meer voldoet. Rustig dood laten bloeden en je richten op jezelf en andere mensen waarmee je misschien weer een vriendschap kunt opbouwen.

(Als er dan toch zo veel geesten in je kamer wonen en zij weet dat zo goed, waarom heeft ze daar dan niets aan gedaan? Ze is toch je vriendin?)

_Yasmine_

Re: uit het dal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:35

Zonde van halloween, ookal vond ik die nagellak top! je moet me maar eens uitleggen hoe dat moet!

Verder, fijn dat je zo vrolijk bent geweest, komt best goed :j

Heb je haar misschien ook verteld dat je het er liever niet over had?
Vriendschap kan over gaan, maar zou het niet van die ene keer laten afhangen. Misschien is het volgende keer beter.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:53

haha dank Yasmine, ik heb hier met de makeup wel m'n collega nachtmerries laten hebben :')

Ik heb het tegen haar gezegd ja, dat ik dat niet prettig vond, en dat ik het ook nogal onzin vond om daar weer over te beginnen want als er iets naars op mijn kamer zóu zijn, zou ik daar zelf ook wel last van hebben met slapen, en dat heb ik niet. En 't hangt ook niet van die ene keer af hoor, maar ik had gewoon gehoopt dat een tijdje niks (aangezien ik nu ver, ver weg zit) het goed zou doen, maar dat viel dus tegen..

Gimme_Spurs, het is nog net niet zo dat ik haar wil slaan, maar me prettig voelen is het ook niet meer. Ik vind het wel lastig om contact te verbreken, want zij blijft altijd wel doorpraten. Het kan weken stil zijn en dan moet ik weer als dagboek functioneren omdat er weer een jongen haar al 30 minuten niks heeft laten horen en als die jongen dan wel weer wat laat horen, hoor ik niks meer van haar. Dus ik weet ook niet in hoeverre 't nog echt een vriendschap te noemen is, maar ik zou me dus nogal schuldig voelen als ik al het contact zou verbreken

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:19

nog maar weer eens een update omdat daarom gevraagd werd.

Ik zit weer iets minder in m'n vel. Wel leuke dagen maar er hangt een beetje een donkere wolk boven alles, ik kan niet zo goed aangeven waarom. Gister (het lijkt alweer dagen geleden) wel gezellig weer naar de markt geweest met m'n collega, nadat hij me vorige week mee had gevraagd had ik nu heel dapper zelf (!) gevraagd of hij dit weekend weer ging en of ik mee mocht (hele overwinning voor me, normaal wacht ik altijd tot iemand anders mij vraagt want ik wil me niet opdringen). Het is voor mij toch een lekkere afwisseling en hij is een hele gezellige vent, we hebben lekker gekletst en gelachen, dus op zo'n dag maakt dat alles even wat fijner.
Maar vandaag had ik geen fijn humeur en ik was echt blij om klaar te zijn met werken, maar dan trek ik me even lekker terug en dan achtervolgt m'n werk me letterlijk naar m'n appartement (handig, werk met beentjes) en wil ook niet weggaan als ik het vriendelijk vraag, ik stond op een gegeven moment echt op het punt om in tranen uit te barsten dus ben m'n slaapkamer maar in gelopen en heb de deur dichtgedaan, toen ging hij wel weg (maar kwam later weer terug).
En m'n collega zei vandaag iets wat ook maar rond blijft spoken, ik maakte een grapje met een wat sarcastische ondertoon en hij zei "sarcasm doesn't suit you" en ik weet niet zo goed wat ik daar nou van moet denken, of ik wat verkeerd heb gedaan, moet ik het uitleggen, m'n excuses aanbieden? Ik vind hem heel aardig en ik wil liever geen "fouten" maken bij hem. En ik snap de opmerking ook niet, waarom kan het hem wat schelen wat ik zeg of hoe ik het zeg..

Ik moet wel zeggen dat ik het mis om iemand te hebben om dingen mee te delen, mijn inwonende collega vertrouw ik er niet zo mee en die zou het toch niet begrijpen. Ik zou wel graag m'n verhaal kwijt willen maar ik wil ook niet m'n baan op het spel zetten. En ik mis lichamelijk contact, ik knuffelde eerder altijd met alles en iedereen en nu helemaal niet meer -O-

maarja, morgen weer een nieuwe dag denken we maar.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:31

Waarom vraag je de collega in kwestie niet wat hij er mee bedoelde?
Neutrale vraag, en wie merk je dan nu dat je voor niets zat te piekeren, of kan je er daarna iets mee :j
Als je dat gewoon rustig vraagt snapt hij dat vast.

*virtuele knuffel dan maar *

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:39

ik zou denken dat het positief bedoeld is, iets als 'jij bent te lief/leuk/vriendelijk om zo sarcastisch te doen'. Zo komt het op mij tenminste over. En iig heeft Yasmine een goede raad.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:41

Misschien moet ik dat inderdaad maar doen. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik ervan moet denken, maar inderdaad misschien maar beter vragen in plaats van er zelf mee blijven lopen. Dank voor de knuffel Yas :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:43

gewoon vragen 'joh, wat bedoelde je nou? Ik snapte het niet zo goed' En niet al zelf gaan invullen, geef hem de kans om het ook uit te leggen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:55

Ja, precies, als je zelf wat gaat invullen zit je er negen van de tien keer naast. Gewoon vragen, maar ik denk dat hij het aardig bedoelde.

:(:)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:05

Alles bijgelezen.. Meid, jij komt er wel! Lekker blijven 'bokken' zodat je je emoties niet opkropt.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 21:10

Dankjulliewel :) Heb het nog niet gevraagd, vind het toch maar moeilijk := maar hij was vandaag weer gewoon gezellig dus ik neem maar aan dat het niks negatiefs was, hoewel ik wel ga proberen er nog even op terug te komen.
En echt vriendelijk klonk het niet toen hij dat zei maar ik kon ook niet echt plaatsen wat het wel was, dus vandaar dat ik niet weet wat ik ermee moet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:26

Hij vind dat jij een te leuk/goed persoon bent om sarcastisch uit de hoek te komen. Je kunt natuurlijk gewoon even zeggen dat je spijt hebt van de opmerking maar dat je even echt je dag niet had, geeft misschien ook weer een opening voor een serieus gesprek. Blijf gewoon lekker jezelf en schoonheid kan aan de buitenkant zitten maar een persoon, man of vrouw, die lekker in z'n vel zit en zelfverzekerd, vriendelijk maar wel duidelijk is, dus gewoon zichzelf is, is vaak veel aantrekkelijker dan een barbie met een iq van 60. Je bent al heel goed op weg, ga zo door want uit je posts lijk je een heel leuk mens maar blijf jezelf en trek je niet teveel van anderen aan.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:25

* probeert peacehorses als barbie in te beelden*

:+ :o :') :x 8)7 >;)

nee blijf maar lekker jezelf dan! :j

als het voorval met collega aan je blijft knagen zou ik het hem toch vragen, met het idee dat het in je hoofd voor wat rust kan zorgen. Is ook niet makkelijk.. Maar sommige dingen moeten soms gebeuren

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:42

Wat ben jij op de goede weg joh:)
Als ik zo je verhaal eens lees is het goed dat je zon ommekeer hebt gemaakt.
Wou dat ik dat ook kon doen voor mezelf maarja.. hoe?
Ik blijf je volgen en hoop dat je zo jezelf blijft en op jou manier gelukkig(er) word.
Op deze manier geeft het misschien mezelf ook wel wat meer moed etc voor alles:)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:13

Wat een verhaal zeg, wat heb jij nu al een hoop meegemaakt.
Maar zoals ik nu lees en begrijp (ook tussen de regels door) ben je wel een enorme doorzetter en nu al heel ver gekomen. Super zeg!

Weet zeker dat je ijslander droom er daarom ook zeker gaat komen.

Heb zelf een ijslandermerrie van 2,5s, snap je keuze daarom volledig;-)
Weet niet waar in Nederland je naartoe gaat in december, maar als je wilt ben je altijd welkom om hier te komen kijken!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:56

Ik weet zelf ook niet waar in Nederland ik naartoe ga, waarschijnlijk het halve land door haha. Woon zelf in Gelderland, kan op mobiel niet zien waar jij woont.

heb daarstraks gezegd dat het me nog steeds dwarszit, die opmerking, maar hij zei alleen maar 'get over it'. Niet op een vervelende manier maar toch, nu voelt het helemaal naar omdat ik open probeer te zijn en dan zo'n reactie krijg.. maarja zoals ik zei was het verder niet kortaf of boos, dus misschien moet ik me er inderdaad ook gewoon maar overheen zetten.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 15:26

Overigens denk ik wel dat ik erachter ben waarom maandag niet zo lekker ging, t is weer die tijd van de maand, en ik merk er meestal niet zoveel van wat hormonen betreft, maar het geeft me in elk geval iets om de schuld op af te schuiven :P

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:34

Dat zou ik gewoon zien, als laat maar zitten en is niet belangrijk, zal er niet veel achter hebben gezeten :n

voor hoelang kom je nou terug naar nederland?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:51

Ik heb even alleen jou berichten gelezen waar ik toch even mee bezig ben geweest :=

Wat heb jij allemaal al mee gemaakt zeg...
Ik vind dat jij wel heel sterk bent menig meisje of jongen had allang opgegeven

Van mij een Virtuele knuffel en mocht je ooit in de buurt komen kom je maar even langs wippen :=
En ik ga je update's volgen en als er wat is mijn pb box staat voor je open
Ik had dit niet verwacht van je hoor

Dikke knuffel van mij :+:

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:18

Yas, ik kom voor 5 daagjes terug naar Nederland, weet niet of ik jou nog uitgenodigd had voor mijn "feestje" maar het zou leuk zijn om je nog even te zien.

En Gentlegiant, dat is lief van je! Maar misschien klinkt dit nu heel raar hoor, maar ken ik je? :+ Niet dat het wat uitmaakt, het is nog steeds lief, maar het leest net alsof ik je ergens van zou moeten kennen en m'n geheugen me in de steek laat. :')

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:38

peacehorses schreef:
Ik weet zelf ook niet waar in Nederland ik naartoe ga, waarschijnlijk het halve land door haha. Woon zelf in Gelderland, kan op mobiel niet zien waar jij woont.

heb daarstraks gezegd dat het me nog steeds dwarszit, die opmerking, maar hij zei alleen maar 'get over it'. Niet op een vervelende manier maar toch, nu voelt het helemaal naar omdat ik open probeer te zijn en dan zo'n reactie krijg.. maarja zoals ik zei was het verder niet kortaf of boos, dus misschien moet ik me er inderdaad ook gewoon maar overheen zetten.

Ik zit in Friesland, vlakbij leeuwarden;-)
Je blijft welkom hoor!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:09

Ik heb een vriendin die nu in Leeuwarden studeert dus wie weet, moet toch nog een keer haar kamer komen bekijken :) Bedankt voor het aanbod!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:45

Zei je nou feestje?
nee moet eerlijk bekennen dat ik vol zit :+
5 dagen zijn ook zo om, en dan weer terug naar ierland?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:47

Ja feestje, heb je daarstraks uitgenodigd want ik had je blijkbaar overgeslagen :P echt feestje is het niet, gewoon een manier om iedereen bij elkaar te krijgen zodat ik niet half nederland door hoef om iedereen te zien (en 't is ook meteen voor m'n verjaardag alvast), en mijn feestjes zijn altijd wel succesvol. En ja, na die 5 dagen weer terug naar Ierland, en dan weer door voor hoe lang het ook mag duren. Had al even heel schijnheilig aan de baas gevraagd of ze het niet erg zou vinden, als ik wat langer zou blijven, en daar zou ze heel blij mee zijn zei ze, dus ik denk dat jullie mij voorlopig niet meer terug zien :D Moet natuurlijk wel tegen die tijd nog even bekijken :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:50

*opent nu facebook*

Ik ga eens even kijken of ik kan, vriendlief is er dan namelijk toch niet! :j

Fijn dat ze positief reageerde!