Door de koper van MP bedreigt worden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:29

nee dit is gewoonweg dreigen op niks af....in de hoop dat je bang wordt: gaat reageren.....
Zal me niet zo druk maken hoor! Mare dit gaat wel erg ver, kan me wel voorstellen dat je dat niet lekker vind.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:32

Die 'mijn oom/broer/vader/neef/whatever zit bij de politie en nu weet ik alles van je'-smoes wordt volgens mij wel vaker door dit soort mensen gebruikt. Imo is mevrouw er gewoon op uit om op deze manier haar geld terug te krijgen, zodat ze een gratis telefoon heeft. :)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:34

Dit klinkt me bekend in mijn oren na het opsturen van een leren jas. Met de jas was echt niks mis, pakket opgestuurd, vergeten de t&tcode door te geven. Ze stuurde me boos een mail dat ze zat te wachten op haar werk en dat de jas niet was geleverd. Onderzoek bij PostNl wees uit dat ze had getekend voor ontvangst, toen ik haar ermee confronteerde had ze de jas toch wel maar was deze kapot. Ik word tot op de dag an vandaag nog bedreigd door haar. Politie heeft weinig voor me kunnen betekenen vrijdag.
Hopelijk verloopt het bij jou beter!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:39

Donkerblauw schreef:
Die 'mijn oom/broer/vader/neef/whatever zit bij de politie en nu weet ik alles van je'-smoes wordt volgens mij wel vaker door dit soort mensen gebruikt. Imo is mevrouw er gewoon op uit om op deze manier haar geld terug te krijgen, zodat ze een gratis telefoon heeft. :)

inderdaad , geloof ik inderdaad ook wel.. Iets standaarts wat vaak gebruikt wordt. maar dan juist moet ik aangifte doen! :)

karin84 schreef:
Dit klinkt me bekend in mijn oren na het opsturen van een leren jas. Met de jas was echt niks mis, pakket opgestuurd, vergeten de t&tcode door te geven. Ze stuurde me boos een mail dat ze zat te wachten op haar werk en dat de jas niet was geleverd. Onderzoek bij PostNl wees uit dat ze had getekend voor ontvangst, toen ik haar ermee confronteerde had ze de jas toch wel maar was deze kapot. Ik word tot op de dag an vandaag nog bedreigd door haar. Politie heeft weinig voor me kunnen betekenen vrijdag.
Hopelijk verloopt het bij jou beter!

Oh gat, daar zit ik dus echt niet op te wachten. Komt het bij jou ook al zo ver dat er met zulke bedrijgingen worden gepraat?
Ik wordt nu al gek laat staan wanneer dit gewoon door blijft gaan als de politie er niks mee doet.
waarom doet de politie er niks bij jou aan als ik vragen mag? :o

Zam_Cas

Re: Door de koper van MP bedreigt worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:47

Haar ergste dreiging was dat ze ' mijn kop er af gaat hakken'. Trek je er niet al teveel van aan, ik reageer niet meer. Heb gisteren aangegeven dat ik aangifte gedaan heb, nu is ze ineens niet meer zo brutaal!

Politie heeft meer van dit soort gevallen en kan er weinig mee denk ik?

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:51

best raar.. Dat ze gewoon mensen hun gang laten gaan..
zou ook niet weten wat ze zouden moeten doen maar daarom doe ik ook aangifte :+

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:53

Tinky12 schreef:
silviasilvia schreef:
Vandaag was ik helaas pas half 4 uit waardoor ik geen tijd heb gehad om aangifte te doen ( hier in het dorp zijn ze maar open tot 5 uur ) en daarna moet je naar Hoofddorp toe voor aangiftes :x
Morgen vroeg uit dus ga dan accuut naar de politie!

Ga nu ook even marktplaats een mailtje sturen +:)+

:+ Fijn dat er na 5-en geen problemen zijn bij jullie...
Knap dat via je mailadres alle gegevens van jou boven water zijn gekomen...daar hebben ze nog steeds een bevel voor nodig.Grote onzin dus maar niet minder bedreigend.
Morgen meteen aangifte doen hoor,desnoods iets eerder naar huis en zeker ook doorgeven aan MP.

Kun je trouwens niet al aangifte doen via internet?

Sterkte met alles :(:)

Dat het bureau tot 5 uur open is wil zeggen dat het voor publiek tot 5 uur open is. Dus voor het doen van aangifte ;) Agenten van de incidentafhandeling zullen er zker wel zijn anders word de aanrijtijd bij meldingen te groot.

Dat van die oom is grote onzin, en anders zal die oom wel erg dom zijn om zich met dit soort dingen te bemoeien. Kan hem gewoon zijn baan kosten!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:55

Citaat:
Dat het bureau tot 5 uur open is wil zeggen dat het voor publiek tot 5 uur open is. Dus voor het doen van aangifte ;) Agenten van de incidentafhandeling zullen er zker wel zijn anders word de aanrijtijd bij meldingen te groot.

Dat van die oom is grote onzin, en anders zal die oom wel erg dom zijn om zich met dit soort dingen te bemoeien. Kan hem gewoon zijn baan kosten!

dat dacht ik inderdaad ook al, :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:28

Dat had ik ook al begrepen hoor ;) maar jammer dat het gelijk loopt met kantooruren,pies je dus naast de pot als je geen wisseldiensten draait of naar school moet en moet je vrijnemen of een heel eind verderop aangifte doen.
Vaak is aangifte doen al een enorme drempel voor mensen :\.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:34

Tegenwoordig kan je voor veel feiten ( die het meeste voorkomen en geen dader indicatie hebben ) aangifte doen via internet. En anders naar het hoofdbureau, die is wel 24/7 open. Ze kunnen gewoon niet elk klein bureau in elke kleine plaats 24/7 open houden, daar zijn te weinig mensen voor.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 22:37

Opgezocht voor via internet aangifte te doen.. kan helaas niet,
Kan alleen wanneer de dader niet bekend is. ( best raar )
Dan morgen echt maar naar het politiebureau

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:42

Nee bedreiging kan idd niet.
Komt omdat als er een dader is, je als politieagent zijnde nog best veel moet doorvragen, daar bestaan geen standaard vragen voor zeg maar ;)

Snorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:44

Wat een psycho's lopen er toch ook rond.
Inderdaad aangifte doen en de mails negeren! Die vrouw wilt gewoon een gratis telefoon.
En dan heeft ze nog een gezin ook.. Ze zou zich echt diep moeten schamen. :x

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:50

jeetje wat een raar figuur.

Als haar oom echt bij de politie zat zou hij haar ook wel verteld hebben dat zulke dreigmails sturen verboden is. Ik blijf me af en toe echt verbazen over de brutaliteit van mensen. Ze wil overduidelijk gewoon haar geld terug. Of ze is zo dom dat ze echt niet door heeft dat ze de code van haar sim kaart moet hebben, en denkt dat hij echt kapot is. Maar goed dan nog moet ze zo achterlijk doen. Ben benieuwd wat de politie morgen voor je kan betekenen. Als dat weinig is dan haar mailen dat je aangifte hebt gedaan, en haar mail als spam aanmerken zodat het regelrecht naar je prullenbak gaat.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:01

Ik zou zeker die vrouw morgen laten weten dat je aangifte hebt gedaan voor bedreiging en als ze verder wil zwammen contact op kan nemen met desbetreffend bureau. Zullen inderdaad loze dreigementen zijn maar je moet er toch niet aan denken dat zo'n geschift mens wel ineens aan je deur staat..!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:52

knuffeldier schreef:
en haar mail als spam aanmerken zodat het regelrecht naar je prullenbak gaat.

Dat zou ik niet doen. Mijn prullenbak wordt automatisch leeggegooid en dan zijn die mails dus echt weg. Ookal kan de politie nu nog niets doen, over een tijdje misschien wel. Als de bedreigingen door gaan of erger worden. Dan kan je ze beter bewaren en over een jaar ofzo, als madame niets meer van zich heeft laten horen, weggooien.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:58

Heb je nog wel iets van MP zelf gehoord?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:05

Ben benieuwd wat hieruit gaat komen.. wat mensen tegenwoordig toch al niet verzinnen.
Denk je ook een volgend persoon een plezier te doen met een telefoon die goed werkt en in de winkel duurder is, is het ook weer niet goed.
te belachelijk voor woorden!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:19

Jeetje wat een gekken heb je op de wereld. Ik hoor steeds meer van die verhalen om me heen, problemen met marktplaats.
Zo heb ik 2 jaar geleden een Bucas deken verkocht. Ze waren hem zelf op komen halen dus hebben hem helemaal nagekeken voor ze weggingen. ( deken 4 maanden gebruikt was 240 euro , verkocht voor 90 euro) opeens een week later kreeg ik ook dreig telefoontjes. Er zouden gaten in zitten en daardoor niet waterdicht en ze wou der geld terug.... Toen ze hem op kwam halen heeft ze er goed naar gekeken ( hij ging in perfecte staat weg) en als ik het geld niet terug zou geven zou ze me aanklagen :=
Uiteindelijk niet meer gereageerd op m'n mail/ telefoontje en uiteraard na een tijdje niets meer gehoord.

Maar doodsbedreiging gaat wel heel erg ver!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:31

hoe is het afgelopen het bureau

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:33

En.....? :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:36

Ik ben ook benieuwd.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:39

Lekker type zeg, er zitten echt rare mensen op het internet! ^)
Hopelijk loopt 't goed af, mag toch hopen dat ze jou adres verder niet heeft?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:46

En? Ik ben benieuwd.... Al vrees ik dat ze hier niet heel veel mee doen :n

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:48

Ben ook benieuwd hoe het vandaag is gegaan bij de politie!