Nieuwe auto. Welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: Nieuwe auto. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:56

Een nieuw peugeot 206?

Ik heb een oude, van 1999. Nog niets mee gehad behalve APK kosten. Rijdt als een zonnetje. En dat voor z'n leeftijd!

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:02

ik heb 3 jaar geleden juist voor nieuw gekozen omdat de nieuwprijs maar weinig verschilt met een auto van 2 jaar oud.. (bij de citroen c1)

voordelen van nieuw: de garantie, zelf de kleur en extra's/opties kiezen en het lekkeren nieuwe natuurlijk! :)
nadelen van nieuw: ?

heb er nooit spijt van gehad, hij brengt me dagelijks overal heen.. :)
ik en mijn zus hebben beide een nieuwe citroen c1, die van mij is 3 en van mijn zus is 2 jaar oud.
beide auto's hebben nog nooit wat gehad!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:04

ik koop geen nieuwe auto's want die kan ik niet betalen en wat belangrijker is ik wil het niet betalen.

Ik kocht mijn Fiat Bravo Multijet Sport (speciale uitvoering zoals panoramadak) met 3 jaar. Er zat nog 2 jaar fabrieksgarantie op. Heb ik gelukkig geen gebruik van gemaakt.

Enige tip wat ik je kan geven is, de auto ergens anders Bovag laten keuren. En er is een site waar je nummberbord (autoweek) moet intoetsten en de eventuwele opties, zo kun je zien wat de auto waard is.
Ook wat je terug zou krijgen aan inruil van oude auto.

Omdat mijn Fiat ruim 5000 euro goedkoper was dan volgens autoweek...vertrouwde ik het niet..waarom zou ik 5000 euro krijgen.
Ik heb dat ding gekocht op zaterdag onder de voorwaarden dat als ie maandag afgekeurd zou worden dat ik hem terug mocht brengen en geld terug kreeg..ondertussen mocht ie mijn Leon niet verkopen :')

Inmiddels ben ik ruim 2 jaar gelukkig en helaas wel 1200 euro kosten gehad maar dat was trekhaak, distributieriem, en nog wat en helaas winterbanden moeten kopen 1100 euro want onder deze auto zitten 19 inch velgen met mega/platte banden en met beetje sneeuw maak ik spins :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 12:07

Dat is een hele goede tip Tita +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:11

:j kost praktisch niks volgens mij was ik 59 euro kwijt en de auto kwam met vlag en wimpel door de test.
Controleren gelijk of er niet gerommeld is met de KM-stand.

In mijn geval had de garage de auto gekocht als ik ervan af had gezien :D kon hem met winst verkopen niet zoveel hoor 750 euro maar, toch aardig wat want verdien ik niet in een dag.

maar nu al 2 jaar gelukkig met mijn Fiatje en hoop dat ie nog lang mag blijven

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:16

Wij hebben een Dacia weliswaar een grote combi maar er zijn ook kleinere modellen. Zit gewoon een renault motor in en bevalt super. Hebben deze nu 6 jaar en nog geen kosten aan gehad tot nu toe.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:18

Toyota Yaris is een super fijne auto en de kosten vallen volgens mij heel erg mee :j
De Volkswagen UP raad ik enorm af (sowieso Volkswagen).

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:31

Mijn vriend werkt bij een van de grootste sloperijen van zeer recente auto's. Hij zegt dat de Japanse/Koreaanse/Scandinavische/Franse en Duitse auto's eigenlijk allemaal wel goed zijn. In een Dacia ligt gewoon een Renault motor, in de Duitse auto's vrijwel allemaal VW/Audi-blokken. Vooral de KIA is ie op het moment goed over te spreken. Voorheen waren dit een beetje "Tupperware-auto's", maar tegenwoordig doe je gewoon erg leuk mee. Of anders een Skoda Fabia of zo? Is ook niks mis mee... Suzuki Swift zijn ook prima!
Toyota kan je je eigenlijk geen breuk aan vallen. De versnellingsbakken van de Fransen zijn wel weer wat minder. Veel informatie, weinig duidelijkheid.... Sorry :D
Vaak moet je het ook gewoon treffen met een auto. De één heeft veel problemen met een bepaald merk, waar een ander geen andere auto weer zou willen. succes!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:38

Mallow schreef:
Iemand ervaring met de suzuki swift?

Vriendlief is nu aan zijn 3de bezig, wel het op een na nieuwste model :) Top auto nooit iets mee aan de hand geweest. We hebben ze wel iedere keer verkocht. ingerolen nadat er 100.000 km mee was gereden.

Ikzelf heb nu een Suzuki Alto nieuw model, en ook meer dan tevreden +:)+
Hiervoor heb ik een nieuwe Mitsubitshi Colt gehad een brok ellende, en toen geruild (met bijbetalen uiteraard :+ ) tegen een Citroen C2 ook alleen maar ellende gehad :') en dan nu mijn alto prima goed auto'tje niet duur en doet het ondanks dat het een 3 cilinder is prima op de snelweg..

Toen ik ging kijken voor een nieuwe auto ook gekeken voor de nieuwe picanto, maar ik vind dat die in het kleinere autosegment wel beduidend hoger in prijs ligt, erg jammer want het is verder wel een prima auto.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:22

Mirjam79 :') Moet stiekem wel lachen om jouw bericht. Eigenlijk zijn alle auto's dus wel goed :D

Goede ervaringen dus met suzuki :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:22

WiskyBokjes schreef:
Toyota Yaris is een super fijne auto en de kosten vallen volgens mij heel erg mee :j

Waarom raad je de Up! af?
Heb zowel een yaris (privé) als een Up!(Lease). En vind ze beiden heerlijk rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:25

Ik vind het lijstje ook wat vreemd aandoen... Seat en Skoda zijn de 'B'-merken van Volkswagen en met name de Skoda staat een stuk hoger :+ Seat Leon staan erom bekend dat ze na een jaar of 6/7 een zwembad hebben op de vloer...
Ik zou sowieso niet voor een Franse of Italiaanse auto gaan (eigen ervaring en die van mensen om mij heen is beroerd).
Ik rijd momenteel een VW Passat en mijn volgende auto wordt hoogstwaarschijnlijk een nagenoeg nieuwe Suzuki Swift. Ik heb nog nooit een negatieve mening over Suzuki gehoord.

Als je last van je rug hebt, zijn de Japense en Koreaanse auto's misschien iets minder. Ik heb altijd het idee dat die stoelen minder ondersteuning bieden.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:35

Ja, wel veel goeie auto's tegenwoordig in het kleinere segment! Niet beginnen aan de Chevrolet, Italianen, Micra, Ka, Opels (ja is wel Duits, maar niet zo goed...). Met een keus als een Suzuki Swift zit je wel aardig in de juiste hoek!
Ik rij zelf in een VW Transporter (T4, 2.5liter 5 cilinder), maar zou de keus niet maken om voor een 'nieuwe' of recente 2e hands te gaan. Deze zijn kwalitatief gewoon véél minder...
Wat voor auto NU goed is, hangt er helemaal vanaf welk model je wilt van welk merk. dit verschilt nogal wat :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:40

Waarom niet aan een micra?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:42

Ik neig toch gewoon naar de twingo... Gewoon gevoelskwestie hor!

Suzuki swift heeft mijn ex in gereden en heb ik ook wel eens wat ritjes in gemaakt maar vond inderdaad de stoel erg stug. Kon er niet langer dan een half uur lekker in zitten. Verder een heerlijke bak!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:49

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:55

CCCCC schreef:
Een nieuw peugeot 206?

Ik heb een oude, van 1999. Nog niets mee gehad behalve APK kosten. Rijdt als een zonnetje. En dat voor z'n leeftijd!

Ik heb een 206 uit 2006! Ook een hele fijne auto!!
Nieuwe APK er weer op en kan weer een heel jaar rijden!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:09

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:50

Ik heb in februari dit jaar een Suzuki Alto gekocht. Ik had net mijn rijbewijs en ik was eigenlijk van plan voor een tweedehands auto te gaan, maar uiteindelijk toch even bij de dealer gaan kijken en een tweedehands Alto (uit 2008,2009,2010) of gelijk een nieuwe vond ik te weinig schelen. Dus toen ben ik uiteindelijk toch voor een hele nieuwe gegaan, met garantie. En suzuki mobiliteitsservice (soort pechhulp), die elk jaar verlengt wordt als je gewoon daar je keuringen en dergelijke blijft doen.
Ik vond het zelf gewoon een heel prettig idee dat er zo geen dingen mee uitgehaald kunnen zijn e.d. omdat ik echt geen verstand van auto's heb.

Je had ook die 50/50 deals toen, maar ik vind dat zelf niet prettig en heb daar geen gebruik van gemaakt.
Kon daardoor wel weer wat extra's krijgen dmv korting en zijbumperdingen en luxe stoelhoezen.

En wat ben ik er blij mee! Een klein makkelijk autootje, maar ik vind deze nieuwe Alto's niet te klein en persoonlijk vind ik hem leuker dan de Swift.
En ik voelde me er gelijk helemaal vertrouwd in. Goed zicht. (Had nog maar net mn rijbewijs, maar reed er zo mee weg, terwijl ik me in de oude (grote haha) Mercedes van mijn vader toch minder prettig voelde.)

Volgens mij is ie zo te zien.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 88cb99c350

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:56

Ik heb een Kia Picanto, ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik ben erg blij met deze auto! Het is het nieuwe model. Heerlijk ruim van binnen voor een auto van zijn formaat.
De andere kleine Modellen zijn veel kleiner van binnen (fiat 500, ford ka) dan mijn picanto. Ik heb hem nu al ruim een jaar en heb er echt niets over te klagen! Zit ook nog eens 7 jaar garantie op. Het is zeker aan te raden een proefritje in te maken hoor!
Je krijgt meer auto voor het zelfde geld, vergeleken met alle andere kleine modellen. (naar mijn mening). Ik rij er wekelijks mee op en neer naar antwerpen, zo'n anderhalf uur rijden, echt een prima auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:54

LZP -> HTT

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:40

Mijn aanrader, ga voor een Duits merk. Dit zijn over het algemeen sterke auto's en goedkoop in onderhoud. Mocht dit boven je budget liggen, ga dan voor een Seat. Onderdeel van VW, maar daardoor wel goedkoper. Zelfde geldt voor Skoda. Als je een wat kleinere auto zoekt denk ik aan een VW Up, VW Lupo of VW Fox. Up is bij Seat de Mii, Lupo de Arosa (alleen nog tweedehands). De Skoda Citigo is ong gelijk aan de Up en Mii.
Mijn oma is helemaal fan van een Ford, schijnen heerlijke autootjes te zijn. Wij hebben een ex-lease Focus Wagon Sport, en is echt een god-de-lij-ke auto!

Ik ben geen fan van Aziaten en Fransen. Een Fiatje wil ik dan nog wel doen. Dat zijn geen slechte auto's.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:45

Ford focus indd ook heel goed en fijn?

Maar vw? Ik weet het niet.. ik heb hiervoor een vw polo (bluemotion) gereden en die auto kon weinig hebben zat volgensmij enorm slechte motor in

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 18:51

Mijn ouders hebben een nieuwe fiesta (vergelijkbaar met de focus alleen dan kleiner) maar ik vind het zicht in die auto's zo vreselijk slecht :o ik ben zelf maar klein en kan gewoon net niet genoeg zien voor mijn gevoel. Zeker door die dikke afsluitingen tussen voorruit en zijruit.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:44

wwillemijn schreef:
WiskyBokjes schreef:

Waarom raad je de Up! af?
Heb zowel een yaris (privé) als een Up!(Lease). En vind ze beiden heerlijk rijden.

Ik vind de Up totaal niet fijn rijden. Als je erg groot bent, pas je er bijna niet in. Het stuur zit dan te ver weg of je stoot je hoofd tegen het dak.. Je kan niet met een normale gang over een drempel, want dan raakt de onderkant van de auto de grond.. Voor de rest vind ik 'm heeeel erg langzaam (meet een slow motion dan een blue motion :') ). Als de zon schijnt, dan reflecteert het heel erg op het dashboard waardoor je af en toe bijna wordt verblind.. Nee ik vind het een waardeloze auto..