Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:14

Vind het mooi om te zien hoe we allemaal meteen in de bres springen voor Riekie :j

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:18

Ceriadwen als ik dat zou hebben zou ik een heel groot probleem hebben. en ik zou heel graag weg willen maar bij mijn tante durf ik niet vanwegen mijn oom. en bij mijn oma kan niet omdat ze ziek is en omdat ze zelf zei "het spijt me riekie, maar als je hier komt ben ik bang dat je moeder je persoonlijk terug komt halen meis" ik waardoor alle hulp. maar zo makkenlijk als zeggen wat ik wil is het niet. ze zouden zo boos zijn

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:18

Inderdaad Lottie. Heel erg bedankt allemaal. Ik waardeer het echt heel erg

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:28

Ik zal hem vertellen dat ik het moet af zeggen. Helaas. maar ik begin best hoop te verliezen erin. ik zal blijven zoeken naar de oplossing dus reacties zullen zeer gewaardeert worden

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:29

Wat is de reden dat je nu toch wilt afzeggen?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:31

dat ik geen smoes kan vinden die me comfortabel maakt zodat niemand gelijk boos wordt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:34

Ok, dat snap ik wel. Vind het wel erg rot en jammer voor je dat je in deze situatie zit.

Wil je heel veel sterkte wensen!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:35

Maar meis je bent verdorie 18. En ik snap dat je thuissituatie niet je van het is, maar grow some balls! Als je daar weg wilt en op kamers wil dan zal je ook echt wat sterker in je schoenen moeten staan. Leg ze gewoon uit dat je met ene vriendin naar Tilburg gaat of vraag je tante of ze evt mee wil gaan. Is ten eerste veiliger en daarnaast heb je dan gelijk een 'smoes'

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:37

Even iets anders. Uit je berichten begrijp ik dat je niet werkt en niet naar school gaat. Hoe wil je dan op kamers kunnen?

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:39

Tip voor een smoes:
Zeg dat je iemand (Vrouwelijk) op bokt hebt leren kennen en dat je daarmee hebt afgesproken in Tilburg. Eventueel om naar haar paard te gaan of gewoon een gezellig uitje.
Verstandig is een tweede, maar je bent oud en wijs genoeg om die beslissing zelf te nemen!
Succes
Laatst bijgewerkt door Zilion op 09-10-12 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:39

Waarom moet je een smoes verzinnen? Zeg gewoon dat je een afspraak hebt en dat je om ... uur weer terug bent. Dat is gewoon de waarheid.
En als je al in de gaten wordt gehouden, zouden ze dit topic dan niet lezen?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:42

vriendinnen heb ik hier niet en dat weten ze. vandaar ook dat ik die smoes niet kan gebruiken. en 'grow some balls' zou ik zeker doen en willen. maar er wordt goed gebruik gemaakt van mijn zwakheden en dat is waar ik bang voor ben. ik kan nergens anders heen, ik weet niet goed hoe het te zeggen. het is alsof je vast zit ofzo.

CleovG momenteel moet alles van een Wajong uitkering. maar ben opzoek naar een baan en in Tilburg is een callcenter waar ik eventueel heen zou kunnen

@Zilion dat klinkt eigenlijk goed.. hmmm dankjewel.

@AaronYve. ik verwijder de geschiedenis van mijn laptop. en ze weten verder niet dat ik bokt gebruik. en het gewoon zeggen kan echt niet dat zouden ze niet accepteren.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:46

kan je niet regelen met je tante dat jullie in tilburg gaan shoppen en dat je tante tijd op teras/in cafétje gaat zitten terwijl jij dan die jongen ontmoet? en daarna nog weer even shoppen met je tante ;)
aannemelijk voor je ouders, en dan is er een bekende in de buurt mocht meneer toch niet zijn wie hij zegt te zijn.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:49

Grow some balls is hard bedenkend in welke situatie ze zit. Duidelijk emotionele onderdrukking, wellicht ook lichamelijk. Dus is niet zo makkelijk voor een meisje van 18 om dan het huis uit te gaan. Persoonlijk denk ik dat we beter een luisterend oor kunnen zijn en zodra ze het zelf ook echt wil actie ondernemen als groep. Maar tot nu toe wellicht beter om haar stabiele factor hier te zijn want feit dat je moet verbergen dat je op een forum zit zegt m.i. al heel veel. Dat een tante "bang" is voor haar ouders zegt ook genoeg. Bang tussen aanhalingstekens, maar niemand durft het blijkbaar voor haar op te nemen daar.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:50

Nou idd ceriadwen daar heb je gelijk in.

Wat zouden ze dan wel accepteren? Hoe lang denk je, die dag, weg te zijn?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:51

Inderdaad zeggen dat je naar iemand haar paard gaat is een goede :D.
Ben absoluut tegen liegen. Maar de omschreven situatie lijkt geen andere uitweg te bieden dan afzeggen of liegen.
Eventueel mag je mijn mail adres wel doorgeven als ze moeilijk doen ;).

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:54

ik zou niet langer weg zijn dan een paar uur. de trein is geloof ik een uur. en wat tijd samen zou fijn zijn en gewoon om even weg van thuis te zijn.

Dankjewel mjetterd

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:01

Heb je een vriendin die wat verder weg woont of een verzorgpaard?
Kun je niet zeggen dat je naar je tante bent? Wel je tante op de hoogte brengen dan :)
Of dat er een goede ruiterzaak in tilburg ligt waar je heen gaat
Je gaat met een vriendin naar tilburg
Werken je ouders overdag? Misschien kun je gewoon gaan en als ze vragen waar je was, kun je altijd nog zeggen bij je tante/vriendin/paard

Mag je uberhaupt wel naar Tilburg van je ouders? Even los van de jongen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:02

Na dit topic gelezen te hebben komt inderdaad ook in mij op om zogenaamd met je tante te gaan shoppen? Als zij van het hele verhaal af weet, kan zij jou dan niet thuis komen ophalen zodat je ouders niet moeilijk doen? ;)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:05

@AaronYve ik heb geen vriendinnen hier. of ergens in nederland. en ook geen verzorgpaard meer. ik zal mijn tante smsen kijken of ze zin heeft in een dagje shoppen in tilburg haha.
en nee ik zou ook niet los van dat weg mogen naar tilburg mits een echt goeden reden. maar dan zouden ze mogenlijk iemand mee sturen

@ Laurahh ik zal het proberen. dankjewel :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:06

Ik vind het geen goed idee om als jonge meid zonder veel levenservaring (omdat ze zo kort word gehouden) en vertrouwen in een vreemde stad
af te spreken met een vreemde die je enkel via internet kent :n
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 09-10-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:07

Je bent 18 (=volwassen), als je het thuis niet trekt/niks mag vertrek je toch :7

Al dat stiekeme gedoe gaat ook aan je vreten...en wie weet wat de consequenties daarvan zijn (en nee dan heb ik het niet over je ouders!)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 14:09

listiglistje ik snap wat je bedoelt. en geloof me dat doet het al.. maar weg gaan is niet zo makkenlijk ik kan nergens heen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:10

Daarom moet je zorgen dat je hulp krijgt bij een plan van aanpak om op eigen benen komen te staan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:10

Ondanks dat ik me niets kan voorstellen bij de relatie die je met je ouders hebt, lijkt het mij heel beklemmend. Omdat je als 18 jarige een smoes moet verzinnen om iemand te kunnen ontmoeten. En ondanks dat ook bij mij de alarmbellen gaan rinkelen met de combi tussen jouw verhaal (onzeker, mensschuw, niet veel buiten komend, ideale prooi voor bepaalde figuren) en de jongen die "niet aandringt maar zegt te wachten tot jij er klaar voor bent" (werkelijk, die heb ik vaker gehoord en JUIST in combi met loverboy-verhalen, dat zijn mannen die er juist erg goed in zijn je heeeeel langzaam te manipuleren zonder dat je het doorhebt en jou een vertrouwt gevoel geven, dus pas aub op!) ...

Sollicitatie/rondleiding bij het callcentre, kun je dat niet aangeven als reden? Lijkt mijn onlogisch dat je je mama meeneemt als volwassene op sollicitatie gesprek...