Leidse studenten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:11

M_ariskaa schreef:
Ik studeer al een jaar in Leiden, dus ken de stad op zich al. :) Maar ga volgend jaar uni erbij doen, dus leek me wel leek om dan de EL CID mee te doen. En vond de intro van HS Leiden vorig jaar echt super!

Ik woon al 20 jaar in Leiden, en ga volgend jaar ook beginnen op de uni, en ik heb ook besloten om mee te doen, gewoon voor de gezelligheid enzo.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:31

Menino schreef:
Maarrrr, ik wil wel graag lid worden O:) Denk van augustinus, daar zaten mijn oude huisgenootjes bij, en hun jaarclub kwam regelmatig bij ons thuis, en dat was altijd gewoon gezellig. Wel balen dat ik dus niet met de EL-CID alles af kan gaan, want dat zou wel leuk geweest zijn om alles een beetje te leren.
Maar is het niet raar om lid te worden zonder EL-CID bweheh, het lijkt me zo sneu om in mijn eentje op de fiets naar een sociëteit te stappen.
Mss toch maar gewoon de tweede dag instromen van de el-cid. Woon toch in Leiden, dus als het niet bevalt ben ik zo weg :'). En heuu,... als ik bier op heb ben ik best sociaal :') .

Zo enorm raar is het niet om lid te worden van een vereniging terwijl je dat jaar geen El-Cid hebt gelopen. Wel raad ik je aan om even langs te gaan bij de grote verenigingen zodat je een goede keuze kan maken wat betreft een vereniging. Ikzelf ben in 2011 lid geworden van Quintus en had het jaar daarvoor de El-Cid gelopen, dus over de El-Cid van dat jaar kon ik niet mee praten ;). Mocht je zeker zijn van Augustinus, dan inderdaad heeeel snel inschrijven; er is een bepaald aantal vrouwen wat per jaar kan worden aangenomen en die stop is meestal al heel snel bereikt :).

xShanty

Re: Leidse studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:17

Ik wil eigenlijk ook best graag bij een studentenvereniging, maar dit jaar krijg ik gewoon écht geen vrij voor KMT, dus dat word dan ook pas volgend jaar.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:01

xShanty schreef:
Ik wil eigenlijk ook best graag bij een studentenvereniging, maar dit jaar krijg ik gewoon écht geen vrij voor KMT, dus dat word dan ook pas volgend jaar.

Je kan eventueel ook de NKT lopen; deze valt in de eerste week van het studiejaar en is overigens alleen 's avonds. Heel erg goed te combineren met de eerste week studie :).

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:36

Tessiej schreef:
xShanty schreef:

Je kan eventueel ook de NKT lopen; deze valt in de eerste week van het studiejaar en is overigens alleen 's avonds. Heel erg goed te combineren met de eerste week studie :).

Wanneer de NKT is verschilt per vereniging. Bij augustinus is het bijvoorbeeld gewoon even lang maar wat later en gewoon overdag maar voor de studie begint.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:29

labyrinth schreef:
Tessiej schreef:

Wanneer de NKT is verschilt per vereniging. Bij augustinus is het bijvoorbeeld gewoon even lang maar wat later en gewoon overdag maar voor de studie begint.

Ja ik heb deze maand nog een full-time contract, dus had idd al gekeken, de NKT van augustinus komt voor mij ook te vroeg.

Heb inderdaad inmiddels gezien dat verschillende andere NKT's inderdaad in de eerste studieweek beginnen, dus mocht ik willen lid worden, kan ik dat altijd nog doen.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:23

Heee een Leiden-topic! wat leuk :)

Ik studeer ook in Leiden, zit op kamers en bij studentenvereniging SSR.
Volgende week ben ik ook crew bij de El-cid.

M_ariskaa schreef:
Jaaaa ikke! Geweldige stad, voel me er helemaal thuis. :) Max. een uurtje reizen en ik ben er.
Ik zit op Hogeschool Leiden. Met de intro de stad zelf ontdekt, heel schattig stadje en geweldig uitgaansleven! :))

Haha vind je? Waar ga je uit?:)
Ik vind het uitgaansleven in Leiden buiten de verenigingen nooit zo super! Maar misschien heb ik iets gewoon nog niet ontdekt?

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:43

Menino schreef:
ik kom niet bij mijn toekomstige studiegenoten, omdat ik dan niet mee mag doen. Ik mag meelopen m,et de EL-cid omdat ik me heb aangemeld voor de universiteit, maar ik heb door ziekte en een ruk beleid van de hogeschool mijn propedeuse niet gehaald (wat hatelijk is, aangezien ik gemiddeld echt tegen de 8 sta :+ ). Maar vorig jaar was ik net 2 dagen terug uit Australië en was Lowlands, EL-CID er ook nog bij trok ik echt niet, dus dan maar dit jaar. Sowieso wel raar want ik zit al op kamers enzo :o . Maargoed, ken helemaal niemand in Leiden en verveel me der altijd dood. :+ Heb ook maar 3 klasgenootjes oid. die ook op kamers zijn.

Maar dan stroom ik gewoon later in :j

Als ik jou was zou ik me écht aanmelden! Je hoeft niet bang te zijn voor de El-cid, het is echt een superleuke week!
Je moet bedenken dat iedereen die erheen gaat in het begin het allemaal heel eng vind, had ik ook vorig jaar ;)
Maar iedereen is opzoek naar leuke contacten en na de eerste kennismaking gaat alles gewoon vanzelf!
De sfeer is echt heel gemoedelijk, de hele Elcid wordt ook georganiseerd en uitgevoerd door de studenten van Leiden, het is echt één grote gezelligheid :D

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:14

Nog El Ciders die vandaag al naar Leiden komen? Ga vooral alvast naar de opstartborrels die de meeste verenigingen hebben (hier weet je mentor als het goed is meer over), dan krijg je de kans om al wat mensen te spreken terwijl er nog niet zo'n grote massa is :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:31

Zo ik heb even een uurtje geflyerd op de markt :P

Hoe vinden de El Ciders het tot nu toe?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:45

Welkom aan nieuwe studenten! Ik ga komend jaar mijn zevende jaar in ( :O ) dus een oude rot in het vak ;) . Binnenkort verhuis ik de stad uit, maar heb het hier altijd heel erg naar mijn zin gehad.

Voor diegenen die twijfelen om lid te worden: Check in elk geval even of je studievereniging actief is, als dat zo is, kan je daar al leuke contacten opdoen. Ga tijdens de El Cid naar zoveel mogelijk verschillende verenigingen. Sla ook de sportverenigingen (roeien, zwemmen, zeilen, hockey, er is van alles) en bijvoorbeeld debat- of internationale verenigingen niet over. Dan krijg je een goed beeld van alle mogelijkheden. Ik heb zelf geroeid en daar een heel hecht groepje vriendinnen aan overgehouden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 12:07

Ik begin in september aan mijn master aan de UvA, ik blijf wel in Leiden wonen. Vanaf morgen heb ik 5 dagen introweek, ik ben benieuwd!

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:58

Ik kom vanaf 2 september ook in Leiden studeren, ik ben namelijk ingeloot voor geneeskunde *\o/* Heb afgelopen jaar Farmacie gestudeerd in Groningen. Ik kon vanwege vakantie geen El-Cid lopen dus zit nog niet bij een vereniging. Nu zit ik er wel aan te denken om lid te worden van het SIB (want dat zat ook in Groningen en ik ben daar een aantal keren langsgeweest, leek me erg leuk), heeft iemand hier toevallig ervaring met het Leidse SIB?
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in om in Leiden te gaan studeren ^^

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:16

Ik studeer ook in Leiden! Ga nu beginnen aan het 2e jaar van psychologie. Ben geen lid van een studenten/studie vereniging, maar ik vind dat het daardoor best lastig is om nieuwe vrienden te maken dus zou het voor anderen zeker aanraden.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:30

@ MusicELINE: Eén van mijn huisgenoten is een SIB'er. Hij heeft het in elk geval erg naar zijn zin; er wordt vrij veel georganiseerd als ik dat zo zie en hij is ook vrij regelmatig met vrienden van SIB een weekendje naar het buitenland o.i.d. Als je wilt kan ik wel even vragen of je hem een FB-berichtje of mailtje kunt sturen. :)

@ J508: Als je nog ergens lid wilt worden, zijn er best veel verenigingen waar je het hele jaar lid kunt worden. Onder andere Catena en de Blauwe Schuit. :) Zeker als je je nu nog aanmeldt, kun je vast nog wel aanhaken bij wat kennismakingsactiviteiten, zodat je niet halverwege het jaar "binnen komt vallen".

Ik studeer en woon ook in Leiden en ga nu mijn semi-derde jaar Klassieke Talen in. Daarnaast zit ik bij de Blauwe Schuit, waar ik dit jaar wat actiever hoop te worden dan vorig jaar ( :') ) en ben ik quaestor van het vakdispuut van de opleiding.

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:36

_Summerly_ schreef:
@ MusicELINE: Eén van mijn huisgenoten is een SIB'er. Hij heeft het in elk geval erg naar zijn zin; er wordt vrij veel georganiseerd als ik dat zo zie en hij is ook vrij regelmatig met vrienden van SIB een weekendje naar het buitenland o.i.d. Als je wilt kan ik wel even vragen of je hem een FB-berichtje of mailtje kunt sturen. :)

@ J508: Als je nog ergens lid wilt worden, zijn er best veel verenigingen waar je het hele jaar lid kunt worden. Onder andere Catena en de Blauwe Schuit. :) Zeker als je je nu nog aanmeldt, kun je vast nog wel aanhaken bij wat kennismakingsactiviteiten, zodat je niet halverwege het jaar "binnen komt vallen".

Ik studeer en woon ook in Leiden en ga nu mijn semi-derde jaar Klassieke Talen in. Daarnaast zit ik bij de Blauwe Schuit, waar ik dit jaar wat actiever hoop te worden dan vorig jaar ( :') ) en ben ik quaestor van het vakdispuut van de opleiding.

Oke dat zou wel tof zijn! Ben heel benieuwd, het lijkt me heel erg leuk maar ik weet gewoon nog niet zo goed wat het allemaal inhoud.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:31

J508: Je kan nu nog bijna overal lid worden en eventueel de na-KMT lopen. Bij Asopos kan je je ook nog inschrijven (heb ik geroeid ;) ). Daarnaast kan je bij Labyrint volgens mij ook altijd lid worden, en dat is volgens mij een van de meest actieve studieverenigingen van Leiden.

Er zijn vrij veel tweede en zelfs derdejaars die nog lid worden bij een vereniging, dus je zult vast aansluiting kunnen vinden :)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:09

Joehoee hier nog een Leidse student.
Ik studeer SPH op de hogeschool.
Ben geboren in Leiden, tot mijn 20ste in Oegstgeest gewoont (voor onbekende, een klein (kak)dorpje naast Leiden) en woon nu sinds 3/4 maanden op mezelf in Leiden, want het blijft toch dé stad waar ik me het meeste thuis voel :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:11

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:35

"Vind ik leuk"

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:55

Kieffertje schreef:
J508: Je kan nu nog bijna overal lid worden en eventueel de na-KMT lopen. Bij Asopos kan je je ook nog inschrijven (heb ik geroeid ;) ). Daarnaast kan je bij Labyrint volgens mij ook altijd lid worden, en dat is volgens mij een van de meest actieve studieverenigingen van Leiden.

Er zijn vrij veel tweede en zelfs derdejaars die nog lid worden bij een vereniging, dus je zult vast aansluiting kunnen vinden :)

Klopt helemaal, ik ben 20 en eerstejaars (1e jaar student in leiden en 1e jaars Quint inmiddels) maar wij hadden ook 2e en 3e jaars studenten in de NKT.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:08

Heb me sowieso ondertussen ingeschreven bij Labyrint :j , verder nog aan het orienteren. Enige lastigheid (nouja enige...) is dat ik naast studie ook nog 4 paarden heb, en een vriend in een andere stad. Dus zoveel vrije tijd heb ik helemaal niet om met studieverenigingen door te brengen ;) .

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:30

Ik ben officieel geen student, maar volg wel een MBO opleiding, telt dat ook? :Y)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:16

van mij wel hoor!

Zo ik moet maar eens kijken of het de moeite word om richting leiden af te reizen. Tussen Delft en Den Haag is er weer een stoffelijk overschot gevonden. Volgens internet verwachten ze daar om 9 uur klaar mee te zijn, maar omdat het de NS is heb ik zo mijn bedenkingen

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:46

Ik woon in Delft en wat een drama zeg. Toen ik aankwam dacht ik al: wat een drukte bij de trams!
Maar omdat iedereen dus met de tram naar holland spoor moest snapte ik ineens waarom :')