Mootje1980 schreef:Vervelend voor je TS, maar maak je nou niet meteen te veel zorgen. De fantasie van kleuters kan nu eenmaal ontzettend groot zijn. De scheiding tussen werkelijkheid en eigen gedachten is nog wazig voor ze. Hoort helemaal bij de leeftijd. Jullie weten het nu van jouw kleine dus als jullie goed contact hebben (met de leerkracht) hoeft het toch geen probleem te zijn. pas als het kind last van angsten begint te krijgen of erg neerslachtig is moet je je zorgen gaan maken. Maar ik begrijp dat je al op dat punt bent dus goed dat je verdere stappen onderneemt. Ik vrees dat je wel even zou moeten wachten tot jeugdzorg je in kan plannen en daarnaast kunnen ze ook weinig zeggen over een kind van die leeftijd Veel te jong om een diagnose te kunnen stellen. Je zou eventueel ook alvast contact op kunnen nemen met het CJG.
7 januari is al best snel hoor. En het gedrag van kleuters is in de decembermaand meestal ook wel wat 'merkwaardiger' dan de rest van het jaar. Eerst de sint, dan de kerst en ze zijn echt op. Mijn kleuters vallen nu ook bij bosjes ziek neer, maken stennis om niks en zijn ook lekker uit hun hum.
Ik vind het trouwens nogal wat dat ze letterlijk 'probleemkind' in zijn dossier schrijven. Zorgleerling kan ik me voorstellen, hij heeft wellicht meer zorg nodig dan zijn klasgenoten maar een probleem... de eerste die mijn kind een 'probleem' zal noemen krijgt 'problemen' met mij!
haha dat probleem kind inderdaad een zorgkindje dat die meer zorg nodig heeft ik leg het gewoon een beetje verkeerd uit
Ik heb jeugdzorg gesproken en deze vinden het beter dat ik eerst een doorverwijzing krijg naar het ggz om medische dingen uit te sluiten, dat is nu geregeld en het wachten is op een brief met een afspraak .
dat de december maand extra triggerend is begrijp ik zeker, maar ik ben helaas al zo lang aan het tobbe met ryano, het is niet van de ene op de andere dag.
ik loop al te roepen dat hij anders is vanaf 6 maanden oud, maar daar kreeg ik niet echt gehoor in.
met 2,5 heb ik hem naar de psz gedaan, zodat als er iets aan de hand was die het vast wel zouden ontdekken, maar ook deze gaven eerst geen gehoor tot een maand voordat hij naar de basisschool ging.
uit onderzoek die daarop heeft gevolgd, was wat ik zei wel degelijk dat kwam ook duidelijk naar voren, maar ik kon het thuis redelijk goed in de klau houden en vond het dus niet nodig dat er naar gekeken werd.
maarja toen werkte ik niet.
ryano hoefde niet perse naar school.
met andere woorden het maakte niks uit of ik een half uur langer bezig was met aankleden, maar nu heb ik een tijdsdruk en kan het dus niet anders dan dat ik hem vaak moet pushen en dwingen om te zorgen dat ik optijd ben, met het gevolg dat nu (bijna) elke dag dat hij weer 1 van zijn buien heeft een gevecht is en dat is zo vermoeiend.
zo kan hij boos, opstandig en vervelend worden omdat hij vind dat de zalf die ik heb opgesmeert te dik is aangebracht, om maar even een voorbeeld te noemen.
of hij wil een spel spelen en als je dan zegt is goed en je pakt het wil hij het toch niet en als je het weer terug zet, dan is hij boos verdrietig en. want hij had het wel willen doen