Kind met een levensgrote fantasie, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:01

ansje1985 schreef:
Oooh erg he soms die fantasie van die kleintjes!!
Ik heb het ooit eens gehad met mijn oudste dochter,ze was toen een jaar of 2.
We zaten in een broodjes zaak en ze wilde maar niet eten en was vervelend, dus na een aantal x gezegd te hebben neem een hapje en ze maar bleef huilen, zeik tegen mijn vriend nou hup jassen aan we gaan, dit is niks zo...waarop ik naar mijn dochter loop om haar jas aan te doen, begint ze heel hard te schreeuwen...Mama niet slaan, mama niet slaan...nou heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, hele broodjes zaak zat vol, heb mijn dochter nog nooit met een vinger aangeraakt ;(

_O- Zielig, maar ik moest er toch even om lachen.
Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan toen ze jong was. Middenin de supermarkt op de grond gaan liggen krijsen en toen d'r moeder d'r op wilde pakken heel hard roepen "Nee mama, alsjeblieft niet slaan!" Zij heeft haar toen daar laten liggen en is weggegaan. :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:17

Ach ja, ik heb geen broers/zussen en toen ik nog klein was had ik een fantasievriendje. Die had ik alleen een onuitspreekbare naam gegeven, dus moest ik van mamalief een nieuwe naam verzinnen. Prima, maar die wilde ik niet vertellen. Tot ik met mama en oma naar de Kruidvat ging, en ik even zelf achterin de winkel mocht kijken ("handjes op je rug en alleen kijken met je ogen", ja mama). Opeens hoort mijn moeder heel hard vanuit achterin de winkel "MAAAAAAAAAM. Kindje Jezus wil helemaal niet naar mij luisteren vandaag!"

Toen was de nieuwe naam voor mijn fantasievriendje meteen duidelijk.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 08:57

nou de problemen komen nu ook op de basisschool tot uiting.
ene dag niks aan de hand, andere dag totaal afzonderen en geen contact met anderen willen.
ook de leugens worden steeds erger en heftiger.
gister liet hij in de auto wat vallen, op het moment dat ik weg reed, dus ik zei kijk zo bij school wel.
ryano begint te huilen dus ik zeg; wat is er nou ik kijk zo bij school wel.
waarhij zegt: Ik heb bloed, omdat jij mij zo hard hebt geslagen :(

dit is gewoon niet grappig meer en ik ben meteen naar de juf van d school gegaan en een gesprek aangevraagd en we gaan nu toch verder kijken.
er hoeft niks mis met hem te zijn, kan ook best zijn dat ik dingen moet veranderen waardoor het beter gaat, maar dit trek ik gewoon niet.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 13:25

gesprek op school kan pas 7 januari dus ben vandaag naar de ha geweest en deze heeft me doorgestuurd naar jeugdzorg. dus dat doe ik dan maar, want zo gaat het gewoon niet ben nu echt wanhopig.

Mer1980

Re: Kind met een levensgrote fantasie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:06

Jeetje wat erg zeg die fantasie gaat wel heel erg ver := ik snap je wanhoop ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen.....

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:03

Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen. :)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:12

Poe wat lastig. Benieuwd of Jeugdzorg wat kan betekenen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 19:39

ja ben ook benieuwd, heb niet zo'n hoge pet op van jeugdzorg, heb veel vervelende dingen gehoord over ze, maar volgens mijn huisarts is hier de meest diverse hulp te verkrijgen en word dit ook vergoed en aangezien mijn portemonee ook niet zo dik is, heb ik niet het geld om weer een particulier iets in te schakelen, dus dan maar zo

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:54

7 januari is direct na de kerstvakantie. Misschien kun je tot die tijd een dagboekje bijhouden over zijn gedrag en de activiteiten die jullie hebben ondernomen in de vakantie. Dat kan de hulpverleners inzicht geven in de problematiek.

ik wil je iig heel veel sterkte toewensen

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:20

Vervelend voor je TS, maar maak je nou niet meteen te veel zorgen. De fantasie van kleuters kan nu eenmaal ontzettend groot zijn. De scheiding tussen werkelijkheid en eigen gedachten is nog wazig voor ze. Hoort helemaal bij de leeftijd. Jullie weten het nu van jouw kleine dus als jullie goed contact hebben (met de leerkracht) hoeft het toch geen probleem te zijn. pas als het kind last van angsten begint te krijgen of erg neerslachtig is moet je je zorgen gaan maken. Maar ik begrijp dat je al op dat punt bent dus goed dat je verdere stappen onderneemt. Ik vrees dat je wel even zou moeten wachten tot jeugdzorg je in kan plannen en daarnaast kunnen ze ook weinig zeggen over een kind van die leeftijd Veel te jong om een diagnose te kunnen stellen. Je zou eventueel ook alvast contact op kunnen nemen met het CJG.

7 januari is al best snel hoor. En het gedrag van kleuters is in de decembermaand meestal ook wel wat 'merkwaardiger' dan de rest van het jaar. Eerst de sint, dan de kerst en ze zijn echt op. Mijn kleuters vallen nu ook bij bosjes ziek neer, maken stennis om niks en zijn ook lekker uit hun hum.

Ik vind het trouwens nogal wat dat ze letterlijk 'probleemkind' in zijn dossier schrijven. Zorgleerling kan ik me voorstellen, hij heeft wellicht meer zorg nodig dan zijn klasgenoten maar een probleem... de eerste die mijn kind een 'probleem' zal noemen krijgt 'problemen' met mij!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 07:09

Mootje1980 schreef:
Vervelend voor je TS, maar maak je nou niet meteen te veel zorgen. De fantasie van kleuters kan nu eenmaal ontzettend groot zijn. De scheiding tussen werkelijkheid en eigen gedachten is nog wazig voor ze. Hoort helemaal bij de leeftijd. Jullie weten het nu van jouw kleine dus als jullie goed contact hebben (met de leerkracht) hoeft het toch geen probleem te zijn. pas als het kind last van angsten begint te krijgen of erg neerslachtig is moet je je zorgen gaan maken. Maar ik begrijp dat je al op dat punt bent dus goed dat je verdere stappen onderneemt. Ik vrees dat je wel even zou moeten wachten tot jeugdzorg je in kan plannen en daarnaast kunnen ze ook weinig zeggen over een kind van die leeftijd Veel te jong om een diagnose te kunnen stellen. Je zou eventueel ook alvast contact op kunnen nemen met het CJG.

7 januari is al best snel hoor. En het gedrag van kleuters is in de decembermaand meestal ook wel wat 'merkwaardiger' dan de rest van het jaar. Eerst de sint, dan de kerst en ze zijn echt op. Mijn kleuters vallen nu ook bij bosjes ziek neer, maken stennis om niks en zijn ook lekker uit hun hum.

Ik vind het trouwens nogal wat dat ze letterlijk 'probleemkind' in zijn dossier schrijven. Zorgleerling kan ik me voorstellen, hij heeft wellicht meer zorg nodig dan zijn klasgenoten maar een probleem... de eerste die mijn kind een 'probleem' zal noemen krijgt 'problemen' met mij!

haha dat probleem kind inderdaad een zorgkindje dat die meer zorg nodig heeft ik leg het gewoon een beetje verkeerd uit :o

Ik heb jeugdzorg gesproken en deze vinden het beter dat ik eerst een doorverwijzing krijg naar het ggz om medische dingen uit te sluiten, dat is nu geregeld en het wachten is op een brief met een afspraak .

dat de december maand extra triggerend is begrijp ik zeker, maar ik ben helaas al zo lang aan het tobbe met ryano, het is niet van de ene op de andere dag.
ik loop al te roepen dat hij anders is vanaf 6 maanden oud, maar daar kreeg ik niet echt gehoor in.
met 2,5 heb ik hem naar de psz gedaan, zodat als er iets aan de hand was die het vast wel zouden ontdekken, maar ook deze gaven eerst geen gehoor tot een maand voordat hij naar de basisschool ging.
uit onderzoek die daarop heeft gevolgd, was wat ik zei wel degelijk dat kwam ook duidelijk naar voren, maar ik kon het thuis redelijk goed in de klau houden en vond het dus niet nodig dat er naar gekeken werd.
maarja toen werkte ik niet.
ryano hoefde niet perse naar school.
met andere woorden het maakte niks uit of ik een half uur langer bezig was met aankleden, maar nu heb ik een tijdsdruk en kan het dus niet anders dan dat ik hem vaak moet pushen en dwingen om te zorgen dat ik optijd ben, met het gevolg dat nu (bijna) elke dag dat hij weer 1 van zijn buien heeft een gevecht is en dat is zo vermoeiend.

zo kan hij boos, opstandig en vervelend worden omdat hij vind dat de zalf die ik heb opgesmeert te dik is aangebracht, om maar even een voorbeeld te noemen.
of hij wil een spel spelen en als je dan zegt is goed en je pakt het wil hij het toch niet en als je het weer terug zet, dan is hij boos verdrietig en. want hij had het wel willen doen 8)7

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:58

Lastig hoor. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent bij de GGZ en dat ze daar iets voor je kunnen doen. Zelden kunnen ze op zo'n jonge leeftijd al een diagnose stellen maar ze kunnen je wellicht adviezen geven er mee om te gaan. Ik hoop dat je er wijzer van wordt. Het enige advies wat ik je nu kan geven is consequent blijven en volhouden. Je gevoel volgen en een beetje voor je zelf blijven zorgen!