Geheimtaal op Facebook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:10

peacehorses schreef:
CHAMPAGNE: ik ben vrijgezel / JENEVER: ik ben verloofd / WIJN : samen zijn maar hij weet het nog niet / COGNAC: ik heb een relatie / AMARETTO: ik ben verliefd / SAFARI: ik hou van avontuur / COINTREAU: ik ben getrouwd / BIER: vrije liefde MALIBU: ik ben zijn minnares JÄGERMEISTER: ik heb de ware nog niet gevonden / VODKA: ik ben vrijgezel en dat blijft zo / BLOODY MARY: ik zou terug vrijgezel willen zijn / TEQUILA SUNRISE: ik wil graag trouwen

ik heb er zo'n godsgruwelijke hekel aan though. We moeten het geheimhouden van mannen om meer bewustzijn te creëren! ja meiden, hiermee krijgen we borstkanker wel de wereld uit!

Er staat nergens in het bericht dat het voor borstkanker is.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:11

Ik doe er ook niet aan mee

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:12

lieveli: nee dit is alleen het stukje gekopieerd met de betekenissen van de statussen. Heb ik onder ctrl + v staan voor mensen die het nog niet doorhadden.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:12

En wat gaat de variant dan worden voor de mannen? De kleur van hun boxershorts? <<)
(En daarboven dan een stukje over blue ribbon, om ze meer naamsbekendheid te geven.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:13

peacehorses schreef:
lieveli: nee dit is alleen het stukje gekopieerd met de betekenissen van de statussen. Heb ik onder ctrl + v staan voor mensen die het nog niet doorhadden.

Weet ik, ik heb het originele bericht hier en daar staat het ook niet in.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:14

lieveli schreef:
Weet ik, ik heb het originele bericht hier en daar staat het ook niet in.

Citaat:
Eén van mijn vriendinnen heeft voorgesteld dat wij vrouwen iets speciaal zouden doen op facebook tegen borstkanker.
Het is eigenlijk zo eenvoudig, dat ik zou willen dat je mee deed. Vorig jaar was het idee om de kleur van je BH die je toen droeg op te schrijven op FB... de mannen die van niks wisten, vroegen zich dagen lang af, wat die kleuren op onze status te betekenen hadden!!!
Dit jaar gaat het over onze liefdessituatie en ook wat je in de toekomst wil...WAT DRINK JIJ???
CHAMPAGNE: ik ben vrijgezel / JENEVER: ik ben verloofd / WIJN : samen zijn maar hij weet het nog niet / COGNAC: ik heb een relatie / AMARETTO: ik ben verliefd / SAFARI: ik hou van avontuur / COINTREAU: ik ben getrouwd / BIER: vrije liefde MALIBU: ik ben zijn minnares JÄGERMEISTER: ik heb de ware nog niet gevonden / VODKA: ik ben vrijgezel en dat blijft zo / BLOODY MARY: ik zou terug vrijgezel willen zijn / TEQUILA SUNRISE: ik wil graag trouwen
Nu moet je een keuze maken en zet die op je status (antwoord niet op dit bericht, enkel je drank op je status zetten). Kopieer en plak dit bericht en stuur hem door naar jouw vriendinnen op facebook (wel als bericht aub!).Vorig jaar heeft dit spel het nieuws gehaald, laten we dit jaar hetzelfde doen.

dat is het originele bericht, lees de eerste zin maar.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:15

Vind het zo flauw en kinderachtig. Nee, ik doe er niet aan mee :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:16

peacehorses schreef:

Ah le crepe, je hebt gelijk! Maar hoe dan ook, ik doe het niet voor awareness. Als ik dan een kanker moest kiezen waar meer aandacht voor moet komen zou het obviously slokdarmkanker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:17

Net zoiets als dress red of red dress day. Dat is dan voor hart en vaatziektes.
Leuk allemaal maar maak je zo iemand nou echt blij door iets roods aan te doen?
Snap de aanpak van dat soort dingen nou niet echt.

MelanieB

Re: Geheimtaal op Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:18

Wat een onzin zooi.
Vroeg me al af waarom iedereen aan de alcohol was vandaag :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:19

amykimmie schreef:

Nou voor sommige ziektes moet meer aandacht komen, zodat mensen zich bewust zijn van het belang zich regelmatig te onderzoeken. Dat is het hele idee van pinkribbon ook volgens mij. Maar het wordt nu een beetje overgehyped.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:20

Mja op die manier dan. Maar denk dat je er dan beter gelijk een soort sponsoractie bij kunt doen.
Ik denk niet dat vrouwen die de kleur van hun bh of wat dan ook op fb zetten, gelijk gaan doneren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:22

amykimmie schreef:
Mja op die manier dan. Maar denk dat je er dan beter gelijk een soort sponsoractie bij kunt doen.
Ik denk niet dat vrouwen die de kleur van hun bh of wat dan ook op fb zetten, gelijk gaan doneren.

Er zijn genoeg donateurreclames op tv, donateurwervers langs de deur en met een beetje pech word je ook nog gebeld of je wilt doneren. In oktober zijn er trouwens voor borstkanker wel veel sponsoracties, het tijdschrift, het armbandje. Al dat gedoe.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:38

Ik doe er niet aan mee, heeft absoluut geen nut

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:56

Dress red day is een soort guerilla marketing. Zo worden meer mensen zich bewust van deze stichting. Dus in zekere zin heeft het wel effect op de bekendheid van een bedrijf/stichting.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:01

Ik vind het altijd zulke onzin dingen :')

Post een jongen uit me klas:

Citaat:
‎"Borstkanker
Alcohol verhoogt de kans op borstkanker bij vrouwen. Het risico neemt al toe bij een glas per dag. Vrouwen hebben tot hun 75e een kans van 8.8% kans op het ontwikkelen van borstkanker.

Een glas verhoogt dit risico met 0,6%, twee glazen met 1,2 %.

Bij 2 glazen per dag heeft een vrouw dus een kans 10% om voor 75e borstkanker te ontwikkelen"

Goeie actie...

:=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:01

lieveli schreef:
peacehorses schreef:

ik heb er zo'n godsgruwelijke hekel aan though. We moeten het geheimhouden van mannen om meer bewustzijn te creëren! ja meiden, hiermee krijgen we borstkanker wel de wereld uit!

Er staat nergens in het bericht dat het voor borstkanker is.

bij mij wel!:

Citaat:
Er is weer iemand die heeft voorgesteld dat wij vrouwen iets speciaal zouden doen op facebook tegen borstkanker.Het is eigenlijk zo eenvoudig, dat ik zou willen dat je mee deed. Vorig jaar was het idee om de kleur van je BH die je toen droeg op te schrijven op FB... de mannen die van niks wisten, vroegen zich dagen lang af, wat die kleuren op onze status te betekenen hadden!!!Dit jaar gaat het over onze liefdessituatie en ook wat je in de toekomst wil...WAT DRINK JIJ???CHAMPAGNE: ik ben vrijgezel / JENEVER: ik ben verloofd / WIJN : samen zijn maar hij weet het nog niet / COGNAC: ik heb een relatie / AMARETTO: ik ben verliefd / SAFARI: ik hou van avontuur / COINTREAU: ik ben getrouwd / BIER: vrije liefde MALIBU: ik ben zijn minnares JÄGERMEISTER: ik heb de ware nog niet gevonden / VODKA: ik ben vrijgezel en dat blijft zo / BLOODY MARY: ik zou terug vrijgezel willen zijn / TEQUILA SUNRISE: ik wil graag trouwenNu moet je een keuze maken en zet die op je status (antwoord niet op dit bericht, enkel je drank op je status zetten). Kopieer en plak dit bericht en stuur hem door naar jouw vriendinnen op facebook (wel als bericht aub!).Vorig jaar heeft dit spel het nieuws gehaald, laten we dit jaar hetzelfde doen......Kom op dames we kunnen het!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:05

Goedemorgen Celiien ;)

lieveli schreef:
peacehorses schreef:

Ah le crepe, je hebt gelijk! Maar hoe dan ook, ik doe het niet voor awareness. Als ik dan een kanker moest kiezen waar meer aandacht voor moet komen zou het obviously slokdarmkanker zijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:06

Ja, tis vroeg in de ochtend :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:07

Celiien schreef:
Ja, tis vroeg in de ochtend :')

Megavroeg :')

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:08

upendo schreef:
Ik ben een aardbei. :Y)

Die herinner ik me ook nog inderdaad!!
Zo flauw dit soort dingen :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:09

amykimmie schreef:

Ga hier helemaal in mee. Tuurlijk is het leuk voor bv kinderen om te zien dat mensen aan hun denken maar de stichting erachter is niet zo prettig.
En inderdaad... Alcohol. Bh kleur begrijp ik nog wel maar alcohol is bijna kwetsend

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:09

Ik vind het zo'n onzin, als het geld opbracht oke.. Maar dit.. :roll:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 00:55

CaPrIoLe`79 schreef:
Bagheera_206 schreef:
En wanneer komt er zo een actie voor Blue Ribbon? ;)
http://www.blueribbon.nl/

Dat zou nog een nuttig iets zijn. Tot jouw post had ik daar nog nooit van gehoord, dus dat kan nog wel wat naamsbekendheid gebruiken. En zoals je ziet gaat het heel snel rond.

Blue balls is een beter alternatief :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 07:00

Al een vriendin die doodleuk "chocomel" heeft gepost, snapt er ook niks van haha! Wat een onzin dit zeg pfff