Wat doen rijke mensen de hele dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Wat doen rijke mensen de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:27

Ik zou wel gaan werken, maar wel werk doen dat ik écht heel leuk vind. Dus niet omdat het wel okee is, maar vooral ervoor zorgt dat ik mijn dagelijkse dingen kan doen.
Leuk huisje kopen, met stalletjes, veel wei en bak erbij. Hoeft niet groot, 4 stalletjes is zat. Klein boerderijtje ofzo.
En verder: veel regelmatiger met Jim lessen, meer saxofoon studeren, leuke dingen doen, shoppen voor de fun ipv omdat het hoognodig is, maar ik eigenlijk geen geld heb.

Maar ik zou niet heel de dag niets kunnen doen. Wil wel werken. Vrijwilligerswerk, iets met kinderen, lesgeven, muziek, iets voor verenigingen. Wel bezig zijn :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:28

c_alsemgeest schreef:
Ik wil dan zo'n italiaans dametje als housekeeper :j Heb altijd het idee dat die zo lief en gezellig zijn :+
En een kok, die lekker en gezond kookt! Daarbij een personal trainer om de lovehandels onder controle te houden.

Volgens mij juist helemaal niet :+ Maar als je toch een italiaantje in huis hebt laat je die toch ook voor je koken? ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:32

Wat rijke mensen doen? Nou, ik ken ze die alleen maar shoppen en alle schoonheidsinstituten afgaan. En ik ken mensen die heel, heel veel reizen. Maar ken ook hele rijke mensen, die gewoon keihard werken of een combi van alles wat ik hiervoor genoemd heb. ;)

Wat ik zou doen? Ik zou lekker blijven werken (parttime) en verder niet zo heel veel rare uitspattingen doen, hoor. Wel een ander, groter vrijstaand huis kopen met een stuk grond erbij voor de paarden. En dan prachtig inrichten natuurlijk :D en een hoop nieuwe kleren kan ik ook wel gebruiken. En voor de rest? Ben ik al heeeeeeel tevreden. :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:50

F_Orumster schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik wil dan zo'n italiaans dametje als housekeeper :j Heb altijd het idee dat die zo lief en gezellig zijn :+
En een kok, die lekker en gezond kookt! Daarbij een personal trainer om de lovehandels onder controle te houden.

Volgens mij juist helemaal niet :+ Maar als je toch een italiaantje in huis hebt laat je die toch ook voor je koken? ;)

Nee ik wil een franse kok! Die Francoise heet! :Y) :z

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:52

Ik zou een paar dagen per week blijven werken, daarnaast een mooi landhuis kopen met een roedel honden, paarden aan huis. Heerlijk genieten. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:58

Miljoenen blijven nooit zomaar vanzelf binnenkomen dus rijke mensen werken vaak de hele dag of zijn in ieder geval bezig om hun geldzaken te beheren.

Meestal zijn het de vrouwen van de rijke mensen die het leven kunnen leiden wat jij schetst.
Jeetje wat zou ik dan doen?? Dat ligt er ook aan hoe mijn levenstijl mocht zijn. Hoeveel heb ik te besteden en welke verplichtingen heb ik?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 11:02

Miljoenen kunnen best blijven binnen stromen denk aan mensen die een heel succesvol bedrijf hebben en dit door andere laten leiden.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:02

Ik zou in ieder geval beginnen met geld geven aan de personen die mij dierbaar zijn zodat zij het ook ruimer kunnen gaan leven :)
Verder zou ik niet al te groot uitpakken maar het geld lekker op mijn bank laten staan. Natuurlijk komen er wel wat luxere spullen etc maar ik zou wel gewoon willen werken en verder gewoon genieten van het feit dat je je niet zorgen hoeft te maken over waar en wanneer je je geld uitgeeft.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:07

ik zou iig niet zo veel werken als dat ik nu doe...lekker 2 daagjes in de week ofzo... :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:07

Leuk om over na te denken :j
Paarden komen er bij mij ook niet in en ik wil ook geen huis met land... :')
Boerderij OK, maar meer dan een siertuin, moestuin en een strook met wat fruitbomen hoef ik niet.
Werken in de branche waar ik in werk is niet mogelijk (offshore), dus denk dat ik part-time met geestelijk gehandicapten wil gaan werken (na omscholing).

Verder vind ik winkelen geweldig (alleen als ik niet op mijn geld hoef te letten := ), manicure, pedicure en kapper vind ik ook heerlijk :D

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:12

1. Onmiddelijk mijn (K)baan opzeggen en daarbij mijn huidige leidinggevende eens flink de waarheid zeggen. 2. In de vrije tijd natuurlijk heerlijk van mijn paarden genieten en mooie verre reizen maken.
...dream on...

en nu weer aan het werk, owwww, dat eerste zou mij al genoeg voldoening geven :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:26

Wat een leuk topic! En best opvallend dat veel mensen nog zouden gaan werken (mij niet gezien hoor := )

Eerst en vooral zou ik ALLE spullen kopen die ik nu graag wil maar me niet kan veroorloven, en mijn vriend zou ik heel veel cadeautjes kopen!

Ik zou een riante villa aanschaffen, met rondom zo'n vijf hectare grond, liefst aangrenzend aan een bos (voor de sprookjesachtige buitenritten, zie je :+ ). Ik zou er een heel mooie schuilstal op (laten) bouwen en belachelijk veel opslagplek voor paardenspullen/hooi/etc.
In mijn Japans-ingerichte-design-villa is natuurlijk wellness-faciliteiten voorzien: zo wil ik en sauna, hammam, jacuzii en binnen én buitenzwembad. Ook fitnessapparatuur aub. Zodat ik elke dag voor het ontbijten lekker kan sporten! Hierna ga ik natuurlijk met de paarden bezigzijn, terwijl de schoonmaakster het huis poetst.

Ik zou ook drie kinderen willen, die ik dan pony's kan kopen en kan leren paardrijden. Na waanzinnig veel te shoppen (ja je moet wat, zo hele dagen thuis), zou ik heel veel taarten en koekjes bakken (voor de kinderen en manlief, na het rijden). Mijn broertje en zusje mogen er lekker bij wonen en mamlief zou ik financieel bijstaan.

Elke zondag maakt mijn droomgezinnetje een mooie buitenrit, na welke we bijkomen in de bibliotheek en taart eten en warme chocolade drinken in onze bibliotheek. Ook Nieuwjaarsdag wordt zo doorgebracht!

Verder wil ik twee buitenverblijven, één in Noorwegen en één in Italië/Griekenland. 1 maal per jaar wil ik een reis maken naar een land waar ik nog niet ben geweest.

En ik zou me geen dag vervelen! *\%/*

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:28

Raponsje schreef:
Ja gypsylady dat zijn dingen die je koopt.
Maar wat doe je de hele dag?

in geval gezondheid niet te koop is kan ik niet veel ondernemen
Maar zou geregeld lekker met de paarden voor de wagen erop uit trekken
Die Ierse woonwagen heb ik natuurlijk ook niet voor de sier
Daar zou ik in de zomermaanden heerlijk mee op vakantie gaan met twee van mijn paardjes ervoor
Verder zou ik de hele dag lekker hobbyen
Ook zou ik met mijn honden heerlijk naar Behendigheidswedstrijden gaan die wat verder weg zijn
Zorg ik ervoor dat ik een leuke camper koop
Kan ik er mooi een dag eerder heen en ergens kamperen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:29

Raponsje schreef:
Nadat ik heerlijk op de bank met een kop thee Gooische vrouwen heb gekeken ben ik begonnen met me af te vragen wat rijke vrouwen de hele dag doen.

Wat zou jij doen als er miljoenen op de bankrekening stonden en deze toch wel binnen bleven komen, hoe zou jouw dag er dan uit zien?
Wat voor hobbies en activiteiten zou je dan hebben?

Het eerste wat ik zou willen is een stuk of 8 stallen op een luxe pension stal waar ik mijn paarden kwijt kan.
Uiteraard begint dan mijn eigen klopjacht op een nieuwe Totilas.
Op de ochtenden dat ik bij mijn paarden ben heb ik graag dat de schoonmaakster het huis van onder tot boven uitsopt want badkamertegels schoon schrobben doe ik dan natuurlijk niet meer.

Ik zou minimaal 2 keer per week lekker mijn haar laten doen, mijn nagels laten doen, me laten masseren met vriendinnen en gezichts maskertjes en zo. Lekker Gooisch.

Verder zou ik winkelen tot ik er bij neer zou vallen en overal gaan lunchen en wat gaan drinken.

Ik zou een grote tuin willen waar ik lekker kan joggen al is het maar van de ene kant van de tuin naar de andere kant van de tuin en natuurlijk een zwembad want ik zou dan elke ochtend voor het ontbijt even lekker gaan joggen en zwemmen.

Uit bezigheids therapie zou ik waarschijnlijk zelf een tijdschrift uitbrengen.

Heel veel reizen, ik zou kijken of er een mogelijkheid is om een suite in het Disneyworld hotel te kopen zodat ik daar lekker een weekendje heen kan jetsetten.

Ik zou een doggy daycare openen voor rijke mensen uit de buurt zodat ik een leuk zakcentje verdien met het oppassen op hun snoezige viervoeters. Uiteraard heb ik dan wel personeel wat mijn daycare runt, ik kom zelf alleen inrichten en knuffelen.

Hoe zou jullie dag of week besteding er uit zien als je oneindigveel geld op je rekening had staan?
Dan bedoel ik qua activiteiten en hobbies en geen lijst met spullen die je zou kopen.

Eigenlijk..... heb ik hier niets aan toe te voegen, behalve dat ik ook een personal trainer zou inhuren.
Kunnen we geen buren worden ofzo?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:33

Hier door Laren rijden en hun auto asociaal parkeren zodat er niemand meer naast kan....

en tja winkelen...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:59

Ik zou in elk geval gewoon blijven werken, misschien geen 5 dagen in de week, maar in elk geval wel een 3 tal ofzo. Ik zou direct een giga podologie praktijk beginnen en daar ook andere podologen in tewerk stellen.
Verder zou ik een eigen manege starten, een 10 tal goede paarden kopen en de wedstrijden afgaan :j
Verder zouden mijn ouders, zus, metekindje en broer een aardig duitje krijgen. Verder shoppen, reizen, uit eten en genieten :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:05

Ten eerste zou ik een huis kopen met een bak en weiland en genoeg stallen. Vooral een huis waar ik alle rust heb en geen last van andere mensen heb. Dan zou ik een heel mooi interieur maken. Elke week shoppen en hele dure tassen schoenen en kleding kopen. Dan zou ik ook de bestr spullen voor mijn paarden kopen dus de divoza leeg kopen. Dan koop ik een auto die mijn vriend alltijd al wilt hebben. Ik natuurlijk een E rijbewijs halen en als ik die gehaald heb een mooie trailer kopen met een mooie auto die de trailer kan trekken. Dan wil ik ook een auto om gewoon mee rond te rijden.

Ik zou elke dag gaan rijden op me paarden en elke week les krijgen.

Dat is een droom leven wat ik nooit zal krijgen hahahha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:07

Keihard werken, ik ken miljonairs en ook kunnen die makkelijk met pensioen; hij werkt nog veel en zijn vrouw doet het huishouden (en gezien de enorme tuin en huis is dat een hele klus :=).
Tussendoor genieten ze van reizen en luxe uit eten gaan. De wijnkelder staat vol veel te dure wijnen haha.

Maar goed, ik heb heel veel respect voor hun; ze zijn geboren uit een arbeidersgezin die het echt heel krap hadden. Dus dit is ook allemaal echt zelf verdient. En zijn vrouw heeft hem altijd gesteund, door zelf thuis te blijven, zodat het huishouden goed bleef draaien en de kinderen stabiliteit hadden :)

Dus als ik dat geld had? Zou ik ook gewoon werken :) en niet eens zoveel anders leven. Ja, ander huis met paarden erbij en een tuinman haha, maar verder? Neuh, ik blijf wel kamperen hoor :)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:22

Als eerste zou ik het huis aflossen van mijn moeder en verhuizen, naar een mooie boederij met paarden erbij <3 (elke penny droom :') )
Mijn moeder heeft altijd onwijs graag een mini cooper gewild dan krijgt ze wel meteen de nieuwste versie :)) en voor mij een roze bentley als ik mijn rijbewijs heb gehaald met tijgerbekleding :o
Ik zou wel een keer naar de pc hoofdstraat willen om goed te shoppen zonder budget.
Vriendjelief krijgt dan wel de nieuwste bmw wat hij zo graag wilt, ook mag hij dan misschien voor zijn motorrijbewijs alhoewel ik dat dood eng vind :o maar ach ik heb geld zat dus leg ik gewoon een racebaan aan en huur een paar mannetjes in die met hem gaan rijden op de racebaan :)*
Mijn familie, Opa, Oma, Tante, Oom en de kinderen mogen lekker op een rustige vakantie. Ik zelf ga natuurlijk naar de bahama''s O:)

Verder zou ik gewoon mijn opleiding afmaken voor mijn Mavo diploma, en daarna de Havo. Ik blijf gewoon werken zoals ik nu doe op de donderdag avond en zaterdag veels te gezellig!
Een eigen bedrijf opzetten zou toch wel heel gaaf zijn eventueel in kleding, lingerlie, sieraden etc. Als ik wat ouder ben wil ik alsnog voor politie/recherche gaan. Wat ik overdag blijf doen? Gewoon naar school gaan, werken en de paarden aan huis rijden. Ik zou het wel makkelijker maken voor mijn moeder met een schoonmaker en minder te hoeven werken :j

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:22

marleen_88 schreef:
Ik zou een paar dagen per week blijven werken, daarnaast een mooi landhuis kopen met een roedel honden, paarden aan huis. Heerlijk genieten. :)

Ja dit zou het hellemaal zo zijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:37

Ik zou de enorme stroom geld ook investeren in onderzoek naar mijn moeders spierziekte. Omdat er maar 3 families in de hele wereld zijn waar deze ziekte voorkomt is er nagenoeg niets over bekend.
Ook zou ik voor haar en haar vriend een prachtig huis in België kopen, met alle aanpassingen die ze nodig heeft. Een prachtig restaurant voor haar vriend (chefkok) erbij.

Ik zou deuren openen voor m'n broertje om een beter platencontract te kunnen krijgen en ook hij zou flink in de watten gelegd worden kwa huisvesting :D Mooie auto erbij, hoppa!

Ik zou m'n vader per direct laten stoppen met werken en 'm in een kast van een huis in Italië laten wonen, met mooie vrouwen erbij, gratis :D Een mooie crabio zodat ie lekker kan cruisen door Italië :j

Zo, dan heb ik m'n familie ook weer verzorgd :Y)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:46

Laat ik dan maar eerst beginnen met mijn gezondheid weer terug zien te krijgen, dus even rustig aan en bijkomen, rustig behandelingen volgen en verder bijkomen.

Dan lekker mijn studie afronden, veel vakanties, mooi huis kopen voor mij en ook een voor mijn ouders.
Ik zou mijn oude paard terug zien te krijgen en genieten, 2/3 daagjes in de week werken, verder paarden trainen en africhten. Weer de wedstrijden in, auto'tje en heel veel kleren kopen. Verder wil ik veel sporten en een zwembad niet in de tuin maar in mijn kelder. Ik wil een binnenzwembad.

Mijn motorrijbewijs halen samen met vriend en een tijdje gaan touren. Daarna lekker huismama worden :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:58

Pffft hopen dat het ooit uit komt haha :=

Ik zou als eerste mijn moeder financieel bijsteunen wat ze heel erg hard kan gebruiken :(:)
Een klein maar schattig boerderijtje met een 10tal paarden stallen 3 stallen voor de huidige paarden en de overige voor haar droom een rusthuis met een 4tal HK land
Verder een minicooper die wilt ze altijd al en een paarden vrachtwagentje voor in het geval van nood

Mijn vader heb ik niet zoveel aan te helpen die red zichzelf wel met zn geld :+

Ik zou zelf ver weg heel ver weg verhuizen Australië ofzo
Daar een mooi landelijk huis zoeken met grond en de benodigde stalletjes een heerlijke minimaal 20x60 binnenbak met ventilators of airco voor met het warme weer ook op stal
Een verwarmings installatie op stal zodat ik geen gekloot meer heb met dekens (heb je echt koude nachten daar ja toch?)
Ik zou mijn Total en Rainbow's aanhouden tot ze te oud zijn en bij mij het loodje leggen :(:)
Dan zou ik mijn oude pony Beauty weer terug kopen en die ook gezellig meenemen
Verder zou ik nog wat getalenteerde dressuur paarden kopen Maximaal 4jaar oud en onbeleerd of enkel zadelmak
Die verder inrijden (dagtaak natuurlijk)
En uitbrengen in de dressuursport
Paarden moeten allemaal boven de 170 zijn liefst nog groter
Veel body en een brutale uitstraling
Paarden moeten afzonderlijk van elkaar een pittig maar eerlijk karakter hebben en ik wil geen merrie's!

Verder zou ik niet eens zo gek veel gaan schoppen mijn paarden kregen elk een eigen op maat gemaakte dressuurzadel en elk een trainings en een wedstrijd hoofdstel
Verder zou ik in de setjes kunnen zwemen evenals voor mij zelf kleding en laarzen (gewoon en paarden)

Verder zou ik dag in dag uit (jonge) paarden rijden
Ik zou ook werken maar dan voor mezelf en zou dan paarden africhten
Stal werkzaamheden zou ik uitvoeren samen met mijn groom/stalmeester
Verder zou een van deze 2 gediplomeerd sport masseur zijn voor de paarden en deze worden ook na behoefte gemasseerd

En ik zou elk weekeind op wedstrijd te vinden zijn om mijn paarden zo hoog mogelijk in de sport te rijden om daar nog meer geld mee te verdienen haha

Een leuke minicooper S
Een 7 paardsvrachtwagen met chaufeur
Voor de boodschappen wens ik een ''boodschappen vrouwtje'' dat is iets waar ik een hekel aan heb
Dit vrouwtje moet ook koken :))

Een gastenverblijf erbij voor familie en vrienden die lekker bij mij op vakantie kunnen komen

Savonds als alles op stal klaar is zou ik lekker in bad gaan met een groot aquarium voor mn neus (dit wil ik altijd al :D )
Wijntje erbij hmmmm genieten!

Daarna zou ik op de bank ploffen en lekker een boekje gaan lezen (want boeken heb ik natuurlijk in overvloed) en daarna lekker in mijn heerlijk bed inslaap vallen na een voldaan dagje

Ik zou 1 keer per week een masseur laten komen voor mezelf
Ook wekelijks een pedicure voor mezelf

Een poetsvrouw vrouw voor het huis houden en een tuinman natuurlijk niet te vergeten!

Dus uiteindelijk
Hebben wat mijn droom zal zijn (en zal blijven)
Maar ook evengoed werken anders zou ik gek worden van mezelf

Ow ik zal vast nog wel wat vergeten zijn :D
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 18-09-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:02

Ik zou een boerderij kopen, en een stuk aanbouwen en/of opknappen waar m'n ouders in zouden gaan wonen. Daarnaast zou in inderdaad ruimte voor 2/3 paarden maken eventueel 5 maar meer ook niet.

Verder zou ik een eigen bedrijfsruimte inrichten op de boerderij, waar ik een reclamebureau in kan stoppen en tevens een studio ruimte in kan richten <3

Daarnaast zou ik een lamborghini, maserati en ferrari kopen <3 En zou ik ontzettend veel gaan reizen.

En werken wanneer ik daar zin in heb B-) en me enigszins verveel.

Shoppen zou ik alsnog niet doen :') ja Ikea. :')

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:05

Grappig om te lezen dat veel mensen iedere dag alleen maar willen shoppen,paardrijden en lunchen ;)

Ik zou een mooie boerderij in Zuid-Frankrijk kopen alwaar ik dan een soort van bed en breakfast wil gaan beginnen maar ook cursussen wil gaan organiseren op het gebied van marketing,sales,communicatie en eigen ontwikkeling voor het bedrijfsleven.
Daar ben ik dan ook dagelijks mee bezig, naast het werk wat de dieren met zich meebrengen, het onderhouden van de moestuin etc.
Ik wil geen tijd meer aan het huishouden besteden dus daar huur ik iemand voor in.
Verder lijkt het mij heerlijk om iedere ochtend vroeg naar de Franse bakker te rijden voor vers brood, een paar keer per week te socializen op het terras in mijn nieuwe Franse dorp en ik zou wat vaker, ong 2x per seizoen, een korte reis maken van max 10 dagen naar landen die mij interessant lijken.
Daarnaast zou ik een aantal studies willen gaan volgen dus daar gaat dagelijks ook tijd genoeg in zitten.
Tot slot zou ik ook qua geld en tijd willen investeren in bepaalde maatschappelijke projecten, zieke kinderen bijv een week vakantie laten vieren op mijn boerderij.