[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:24

Ik vindt kerstliedjes zo aanstekelijk en zing ze het hele jaar door :+ , maar de sneeuw de kou je kan je er gelukkig op aankleden :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:26

rOcky_lofz schreef:
Cassidy, Is er dan geen moment, dat je een keer eerder thuis bent ? of in het weekend ?


Ook de weekenden zijn volgepropt. De enkele keer dat ik wel thuis kan zijn weegt niet op tegen de rest van de ellende in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:28

Ik kan ook niet wachten tot het weer winter is. Vooral de eerste keer wakker worden en naar buiten kijk en zien dat er sneeuw is gevallen vind ik een fijn moment. <3

niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:28

foto van Marlinderooz gezien.....krijg er steeds meer zin in :j

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:30

Hmmmm, ik vind de winter wel leuk, maar alleen als ik lekker binnen zit met een kom warme chocolademelk. Wel vind ik de winter altijd heel gezellig. Echt zo'n tijd om lekker knus op de bank te hangen met je vrienden/familie. Van sneeuw en ijs moet ik niks hebben, haha. Misschien ben ik wat dat betreft meer een herfsttype, ik vind het heerlijk als de bladeren om je oren waaien en de regen in je gezicht slaat. Vooral als je dan thuiskomt en je huisje lekker warm is...

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:31

Ook ik kan niet wachten tot het weer winter is!!
En dan hopelijk een winter waar we goed kunnen schaatsen en daarna lekker erwtensoep eten!
Ik krijg er nu al helemaal zin in <3

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:31

En na het schaatsen een lekkere warme kop Unox met een partje rookworst, all you need is love kijken met een bontdekentje over je heen en een kat op schoot? :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:32

niek_aaron schreef:
foto van Marlinderooz gezien.....krijg er steeds meer zin in :j

wie niet! :))

ik heb ook wel een zin in zomer foto hoor :')
like this: http://i968.photobucket.com/albums/ae16 ... G_2240.jpg

maar daar gaan we in de winter lekker me de slee heen, ook zonder pony.. gewoon van de bult af.
en wij hebben hier in de buurt een kuil, waar je súper kan sleeën.. ben dan wel bijna 17 maar dat gaat echt hard!! :oo
hondjes mee en dan ben ik de hele zondagmiddag zoet!

bankhangen is niks voor mij, houd ik niet vol!
ik moet bezig zijn! ben ook veel buiten te vinden, schaatsbaan is op 5 min dus daar ga ik ook elke avond heen als het kan!
heb ik ook nog 3x per week hockey, school, 2 pony's en een sociaal leven.. ergens.

Genieten hoor!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 16-09-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:32

Ik heb vorige week al een kop snert gehad, zalig! Alvast even inkomen in de komende koudere seizoenen haha :D

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:38

Waar ik ook gek op ben bij de winterdagen is om, als ik eerder thuis ben dan mijn vriendlief, voor een lekkere warme stevige maaltijd op tafel te zorgen.. Dan komt hij thuis en ruikt het hele huis al lekker, word hij lekker warm en kan 'ie meteen aanschuiven..

rOcky_lofz

Berichten: 2654
Geregistreerd: 17-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:39

Dieltje schreef:
Ook ik kan niet wachten tot het weer winter is!!
En dan hopelijk een winter waar we goed kunnen schaatsen en daarna lekker erwtensoep eten!
Ik krijg er nu al helemaal zin in <3



Zat ik net aan te denken :) Heerlijk in de winter! :9

niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:41

:=
ons kerstdiner......we kiezen allemaal 1 gerecht(2 volwass en 6 kinderen) en dat staat allemaal op de tafel;
dus zelfgemaakte pizza, pommes duchesse, sate, garnalen, gerookte zalm, inktvisringen, couscoussalade met mint :9 :9 en pate( sla, tomaatjes en boontjes voor de gezondheid. De kinderen vinden het geweldig en voor mij is t heel gemakkelijk.....kga niet moeilijk doen hoor als zij t zo willen prima...
Ik denk, dat de meisjes van 12 en 13 dit jaar ook iets willen doen....ben benieuwd := ...2 jaar geleden gingen ze appeltaart :9 maken.....aanrecht vol,vloer vol....ik pakte de bezem en mn handen gleden al naar beneden BOTER :):) aan de steel en het deeg, serieus aan t plafond.... _O- _O- _O-

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:43

Ik houd eigenlijk helemaal niet zo van kou! maar ijs en sneeuw vind ik wel mweer machtig mooi! en de donkere dagen van kerst <3 ik houd er van :D

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:47

[VT] Lekkere hapjes en gerechten voor de donkere dagen..

... Of zodra het licht is op een ijskoude dag en overal de ijskristallen op staan terwijl het zonnetje schijnt.. Dan een wandeling maken en thuiskomen en dan een kom stevige witte bonensoep (met spekjes! :j) met brood en kaas.. Mjammie!! Dan 's middags met een boekje op de bank en op tijd weer beginnen voor te bereiden voor het avondeten..
Okee dit doet zeer.. Mag het morgen al beginnen?

dressuur518
Berichten: 1453
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:48

wel en geen zin in de winter:
denk aan opstaan terwijl het donker is, in het donker en de kou fietsen, maar aan de andere kant vindt ik winter kleren,laarzen,jassen en sjaals wel heel leuk haha!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:52

En dan ook zo'n Alles is Liefde idee.
Van die goedgevulde V&D schappen, heerlijke broodjes bij de plaatselijke bakker en een sneeuwschuiver van de Action. hahaha!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:58

Ik meld me ook! Heerlijk die snijdende kou, sneeuw, chocolademelk met slagroom en wafeltje of pannenkoek erbij, kerstsfeer, lekker ingeduffeld met een leuke jas en setje wanten/mits/sjaal. Denk dat ik me dit jaar zelfs oorwarmers ga kopen :))

Ben een koukleum ten top en toch kan ik er van genieten. Zeker met zo'n heerlijk zonnetje erbij, prachtig gevoel toch?

@Cassidy: Ik werkte afgelopen 2 jaar fulltime met wisselende shiften (dus 37,5u/week), te starten vanaf 7u30 en stoppen om 19u30. Dus vertrekken om 5u30 en thuiskomen om 20u30. Sinds begin dit jaar nog een bijverdienste erbij genomen, zodat ik sommige periodes 7/7 werk. Soms werkte ik extra op een weekdag dus gewoon vast werk en erna nog shift in bijverdienste, soms in het weekend volle dagen bijverdienste er nog tussen dus 7/7. Ik heb de paarden op de weide in de zomer en halfpension op stal in de winter. Dus evengoed stallen uitmesten, binnen- of buitenzetten, rijden, verzorgen, water voorzien op de paddock, hooi ophalen en afladen op stal, voeren etc etc etc. Ja, het is een hoop werk dat klopt. Daarnaast woon ik alleen en werkt mijn vriend per 6 weken in het buitenland, dus ook geen hulp. En TOCH heb zelfs ik genoeg momentjes dat ik kan bankhangen hoor. het is gewoon een kwestie van goed plannen en gericht tijd maken voor jezelf.

Vanaf volgende week ben ik weer voltijds student op 15min van huis (ipv 1,5u van werk) en 15min van stal. Zie het helemaal zitten!
Zou graag de shetjes of toch eentje ervan opleren voor de koets...

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:10

Iewll, Winter hou helemaal niet van de kou -O- Geef mij maar lekker 30 graden :D

Maar in de winter is het wel weer gezellig, inderdaad leukere mode :D gezellig kaarsjes aan, warme chocolademelk met slagroom, gezellig gourmetten :P lekker orgineel hahahha

Sinterklaas voor de kids :D sneeuw en schaatsen vinden de kids ook heel leuk, tjah als moeder moet je daar dan maar in meegaan.
Hoewel ik het liever allemaal achter mn raampie bekijk naast de verwarming met een dekentje :P

En op de sooter naar mn paard door kou bbrbrbrb heb ik helemaal geen zin in...mjaa hoort er eenmaal bij als je in NL woont.
Hopelijk emigreer ik over een aantal jaar naar zuid amerika waar het altijd lekker weer is *\o/*

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:15

Ja, heerlijk zuid Amerika: moesson! :')

Jarmo

Berichten: 698
Geregistreerd: 07-08-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:16

Ik vind het altijd heerlijk die kou, lekker warm in gepakt! *\o/*

Anoniem

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:18

En de winter dan moet ik heen en weer naar de konijnen voor hun fles :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:23

Ik ben ook niet vrolijk van winterweer zoals motregen, modder, geploeter, ijs van de auto krabben, uitglijden op het voetpad, strooizout dat overal aan blijft kleven, verkleumde vingers en tenen... Maar al de gezelligheid maakt het goed!

Met wat geluk is mijn vriend vanaf begin oktober tot half december thuis en kunnen we er met z'n tweetjes van genieten :j

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:41

vuurneon schreef:
Ja, heerlijk zuid Amerika: moesson! :')



Hhaha ja maar wel nog warm :P geen min 20 graden hahahaha

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:55

Jaaa ik kan ook meepraten, ik kijk nu al enorm uit naar de winter, vooral naar de kerst :+: .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:11

AmyII schreef:
Jeetje je kan ook wel erg negatief doen over de winter.. En dat je 's winters pas middernacht thuis komt; lijkt me dat dat dan in de zomer ook zo is..


Geen aannames doen! In de zomer ben ik eerder thuis, hoef niet dagelijks naar de paarden toe want die staan op het land dus hebben hun beweging gehad. In de winter moet ik er zelf voor zorgen dat ze hun box uitkomen. Dat, en de langere files van huis en naar het werk, en het feit dat ik er drie moet doen in bevroren bakken en in het donker, en bij erge vrieskou mee help om een stal van meer dan 100 paarden van water te voorzien, daar gaat tijd inzitten
En dan gaat een paard (ook al is het niet die van mezelf) toch voor op een avondje bankhangen bij vrieskou, lekker in een dekentje met een warme chocomelk.