Lange vrouwen, waar halen jullie je broeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Lange vrouwen, waar halen jullie je broeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:57

ik ben ook 1.88 lang en ik vind eigenlijk bijna altijd mijn kleding in Shoeby Fashion en Lake Side..
Heb laatst 3 broeken voor 40 euro gekocht terwijl ze samen 150 euro waard waren :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:03

PanniePannie schreef:
Zelfde probleem hier. Ik heb me ook lange tijd beholpen met G-star, maar lengtemaat 34 is dan inderdaad vaak twijfelachtig. Ik vind sommige G-star broeken overigens van goede kwaliteit en andere minder, ligt aan de dikte.

Toevallig zag ik laatst op de webshop van Esprit dat ze broeken hebben tot en met lengtemaat 36, ook skinny jeans. Ze zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan G-star.
Edit: je kunt ze ook terugsturen als ze niet passen, kost niks dacht ik.

Wat ik ook wel eens doe als ik bv een kleur wil die ik nergens kan krijgen in een lengtemaat, dan koop ik een 7/8 broek of 3/4, die ik dan enkel draag met hoge laarzen erover.

Weet er iemand waar je het beste terecht kunt voor een damespak als je dit probleem hebt? Ik heb een tijd geleden eentje gevonden bij Mexx (broek was ook te kort, maar was beneden breed omgenaaid dus die kon wat langer gemaakt worden). Heeft me helaas wel 260 euro gekost, maar voor mijn gevoel had ik geen keus (had er al zeker 50 gepast die dag). Als iemand tips heeft daarover, dan ben ik benieuwd :)

Voor een pak ben ik vorige week nog goed geslaagd bij longlady.nl mooie chino broek met blazer. lengte maten 36, 37 en 38
mooie overhemden/ bluoses met taille op de juiste hoogte en lange mouwen hebben ze ook.
Laatst bijgewerkt door TinePine op 31-08-12 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:06

Ik ben niet extreem lang (1:81m) maar ik kan het vaak in Only en EDC by esprit goed vinden.
Dan heb ik het dus over lengte 36

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:06

Nachtlampje schreef:
ik ben ook 1.88 lang en ik vind eigenlijk bijna altijd mijn kleding in Shoeby Fashion en Lake Side..
Heb laatst 3 broeken voor 40 euro gekocht terwijl ze samen 150 euro waard waren :)

welke lengtemaat voor jeans heb je dan? Zelf heb ik lengtemaat 37/38 dus ik ben benieuwd

Voor rijbroeken ga ik altijd naar kraemer.de hebben ze lengtematen en niet duur. laatste weer een gekocht voor 60 euro en daarvoor nog een in de uitverkoop voor 30.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:12

probabeest schreef:
voor de wat casual kleding kijk ik altijd bij http://www.allabouteve.nl

Als je de mogelijkheid hebt moet je echt in een van de 5 winkels gaan kijken. Ik vind de website nooit compleet en vreselijk truttig. In de winkel hebben ze ook nog wel een uit voorgaande collecties liggen voor weinig!
kwaliteit valt me soms tegen. 8 van de broeken laten bij mij altijd knopen of stiksels los na 1 of twee keer dragen. Sta je dan bij je eerste klantenbezoek van de dag met de zoom uit je broek van je 1 dag oude pak. Terug naar de winkel waar ik de reactie krijg ´ja dat gebeurt vaker, moet je even repareren´ Voor mij een reden dat ik nu winkel bij
wehkamp (miss etam lang collectie)
longlady.nl
prettytall.nl
relieve.nl
en spijkerbroeken van rené smit, damesmodellen tot en met 38´
rijbroeken: kraemer.de

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:24

ik bedoelde 8 van de 10 broeken in voorgaande post

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:25

ik ben ook 1.88 de broeken van de cool cat lengte maat 34 passen me ook prima

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:33

ik ben 1.88 maar dan met lengtemaat 37/38. Wat een verschil eigenlijk haha

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:38

Ben ook 1.88 met enorm lange benen... :9
Ik heb ook lengtemaat 36/38
Ik koop vaak bij de:

Shoeby
MissEtam

Als ik bestel online dan bij:
www.bonprix.nl

Nuriana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:39

Ik draag alleen maar korte broeken :j

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:37

met paardrijbroeken boeit het me niet.
ik pas altijd wel even en kijk hoe het staat met rijlaarzen.
maar ik heb een rijbroek die halve wegen me kuit en merk geen verschil met de gene die langer is..

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:39

SummerLess schreef:
maar ik heb een rijbroek die halve wegen me kuit en merk geen verschil met de gene die langer is..

Bij mij zit hij dan vaak daar wel te strak ;-) Hoe doe jij dat dan?
Dus ik ben wel blij met de duitse lengtematen. Ook rij ik graag met jodphurbroek.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:47

TinePine schreef:
SummerLess schreef:

Bij mij zit hij dan vaak daar wel te strak ;-) Hoe doe jij dat dan?
Dus ik ben wel blij met de duitse lengtematen. Ook rij ik graag met jodphurbroek.

ik heb hele dunne kuiten dus ik kan ze aan elkaar plakken en ze zitten nog niet echt strak.
dus dat scheelt bij mij
ik rij altijd met laarzen. dus het gaat altijd vel goed

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:14

Dan heb je mazzel ;-) Zitten dan niet de kniestukken halverwege je bovenbenen? Ik ben gewoon nieuwgierig hoor hoe anderen dat oplossen.
afgelopen voorjaar was er bij divoza bijvoorbeeld niet 1, echt niet 1 rijbroek waar ik in pastte. Ik heb maat 42 ,maar dus wel hele lange benen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:19

TinePine schreef:
Dan heb je mazzel ;-) Zitten dan niet de kniestukken halverwege je bovenbenen? Ik ben gewoon nieuwgierig hoor hoe anderen dat oplossen.
afgelopen voorjaar was er bij divoza bijvoorbeeld niet 1, echt niet 1 rijbroek waar ik in pastte. Ik heb maat 42 ,maar dus wel hele lange benen.

Nee want ik heb nooit kniestukken
ik heb een zitvlak en die stof gaat door tot me "enkels" want kniestukken die er opgenaait zijn vind ik niet lekker rijden want ik ben het niet gewend

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:20

Bij de Only hebben ze vaak wel lengtemaat 34 en 36 :) En die is niet duur. Succes!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:24

De online shop van Esprit heeft diverse broeken in lengtemaat 36. In de winkels zelf is er veel minder aanbod van trouwens.
Ben zelf 181 cm lang en lengtemaat 36 van esprit is me echt te lang, dus misschien is dat een uitkomst voor je.
En, al genoemd, S Oliver. Leuke broeken, lang genoeg en niet zo duur.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:54

Hoe werkt dat dan? Ik heb maat 36 en ben 1.71 lang en 36 past prima dus als ik 1,80 ben past 36 toch niet meer? Of werkt dat anders? Sorry ts maar dit vraag ik me heel erg af :P

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:00

Ik zweer ook bij vero moda! Ik slaag daar echt altijd, terwijl ik ook altijd moeite heb een goeie broek te vinden. Het leukste is nog wel dat er ook allerlei soorten broeken zijn die ze ook wat langer hebben. Skinny, gewone spijkerbroek maar ook wat 'nettere' broeken! :)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:15

Hier nog zo'n lang eind, 1.88 m, met lange ledematen. Als ik naast m'n vriendin ga zitten die 20 cm kleiner is, zijn we ineens vrijwel even lang :Y)

Het is inderdaad flink zoeken naar broeken die er niet uitzien alsof ze flink gekrompen zijn. Only is bijvoorbeeld te kort en geeft het hoogwatereffect. Wat ik de laatste tijd nog op de kop getikt heb:
* Skinny van Mexx, toevallig in de aanbieding voor nog geen 20 euro.
* Een skinny van Benetton. Ook in de aanbieding, want voor de gemiddelde consument te lang *\o/*
* Pantalon van Esprit, lengtemaat 36. In de webshop heb je meer aanbod dan in de winkels, en bezorgen kost welgeteld €0,95 :P

Moet zeggen dat ik steeds vaker broeken vind die lang genoeg zijn, zonder dat je verzeild raakt in de unisex spijkerbroeken. Heerlijk!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:23

lilydj schreef:
Hoe werkt dat dan? Ik heb maat 36 en ben 1.71 lang en 36 past prima dus als ik 1,80 ben past 36 toch niet meer? Of werkt dat anders? Sorry ts maar dit vraag ik me heel erg af :P

Niet iedereen heeft dezelfde verhouding bovenlijf en ´onderstel´. Ik kan naast mannen staan van 2.03m en dan nog langere benen hebben dan zij.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:51

ik ben dan 1,90 m en heb een paar stelten er onder hangen.
met paardrijden kom ik er meestal ook mee in de knup.
als ik op een giga paard ga zitten lijkt het nog raar want ik kom er soms nog steeds onderuit met me voeten.
dit komt ook omdat ik bijna me benen helemaal recht naar beneden heb hangen. want me beugels hoeven maar 1 gaatje korter te zijn en ik vind het niet lekker rijden.
ik stapte laatst op een grote fjord en daar lijkt het apart bij kreeg ik te horen, toen ben ik meteen afgestapt en op een paard gaan zitten waar ik normaal op rij en daar was het zelfde beeld te zien en toen vonden ze dat ook raar.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:30

Daarom heb ik een heel breed paard. Pony eigenlijk, hij is maar 1,52. Dan heb je dat iets minder. Anderen vinden mijn paardje te breed. Klagen altijd over inmens uitgerekte bovenbeenspieren aan de binnenkant. Ook als ze maar 10 minuten gereden hebben haha.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 17:58

Toch wel aardig wat lange vrouwen hier! :D Lilydj, maat 36 is iets anders dan lengtemaat 36. Ik neem aan dat jij geen problemen hebt met te korte broeken. Ik las meerdere keren over paardrijbroeken. Ik vind de mondoni rijbroeken erg lang vallen maar dan nemen ik ze wel een maatje te groot. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ze zijn wel altijd te kort maar een paar lange sokken erover en het probleem is opgelost. Ik rij ook op een brede haflinger. Persoonlijk vind ik het geen probleem en als ze klagen dat ik te lang ben dan lach ik maar gewoon leuk, lief en aardig. Ik ga morgen denk ik even langs de Shoeby die zit hier vlakbij! Bedankt voor alle suggesties! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:03

Ik ben 22 en 1.85m, ook altijd problemen gehad met lengtematen, de afgelopen jaren worden de broeken gelukkig steeds makkelijker te vinden! Ik heb twee vaste winkels waar ik weet dat ze voor me kunnen en willen bestellen. Ik loop voornamelijk in LTB spijkerbroeken, dat zit het mooist bij mij.
Bovendien heeft LTB ook vaak 34'ers die lang vallen.

Jassen en t-shirts heb ik geen problemen mee (in verhouding zijn mijn benen veel langer dan m'n bovenlichaam), maar bij Shoeby heb je in ieder geval t-shirts met lange mouwen, in verschillende kleuren die tot over je kont komen (bij mij in ieder geval), misschien is dat nog iets voor onder een te korte jas of als een gewoon t-shirt niet lang genoeg is?

Wat rijbroeken betreft, ik heb onlangs een Harry's Horse gekocht met een gewone maat (geen lengtemaat!) en die is heel erg lang. Verder draag ik voornamelijk Eurostar.

Verder in de winter zorgen dat je hoge laarzen hebt, kan je heel wat te korte broeken in verstoppen :P (en kan je ook een keer kleurtjesbroeken aan, als je dat leuk vindt)