Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Damned schreef:En dan de laatste week(en)
- 1 keer roken ( ben ik totaal geen voorstander van, maar als ik toch nog maar even te leven heb, wil ik het wel eens proberen)
- drugs gebruiken (idem zoals hierboven)
- seks hebben
- mij de laatste dag volledig zat drinken
- regels overtreden
- enkele boodschappen achterlaten van wat ik denk van deze wereld
- ....
Sorry dat ik het zeg, maar jij hebt wel echt een overgeromantiseerd beeld van je laatste weken als je lijdt aan een ernstige ziekte![]()
Geloof me, hier heb je dan echt de kracht niet voor... Hoewel, drugs gebruiken lukt wel, maar die krijg je toch al zat van de artsen
Maar als je deze dingen wil doen, zou ik het nu doen
Als ik de vraag zou moeten beantwoorden zou ik vooral willen genieten van iedereen die me lief is en verder denk ik niks. Heb een heel leuk leven zo, heb niet echt een bucketlist.
Aleeneh schreef:[***] schreef:Ok, daar hebben jullie ook wel gelijk in.
Ik bedoel dat iedereen er uiteraard aan moet geloven. Dat is nu eenmaal zo. Maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen uiteindelijk sterven en op je 20e te horen krijgen dat je een dodelijke vorm van kanker hebt. Natuurlijk is het zo dat alle voorbeelden die hier gegeven worden erg leuk en vooral romantisch klinken, maar ik ben van mening dat je pas kunt zeggen wat je op zo'n moment doet als het je ook daadwerkelijk overkomt.
Ik vind dat mensen hier erg makkelijk dingen zeggen, van wat "ze even zouden gaan doen". Ik ben bang (ik weet 100% zeker) dat de werkelijkheid totaal anders is.
Dit topic is gemaakt voornamelijk geinspireerd op een van mijn vriendinnetjes, nu 21 jaar, die op het moment een gevecht voert tegen een zeldzame vorm van leukemie. Ik ben me er totaal van bewust wat dit onderwerp allemaal omvat, helaas.