Cursus tegen spinnenfobie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:14

Anoli schreef:
Google marit?

Ja heb wel gekeken maar ze bieden (wat ik zie) alleen van die mega cursusdagen aan in verweggistan, bij een andere site zag ik dat ik het via een psycholoog kan regelen maar ik weet niet zo goed hoe dat allemaal in z'n werk gaat en wat het slimste is om te doen :P een tip vast, als je zoekt op 'hulp voor spinnenfobie' vind je op pagina 2 een plaatje van een filmpje met een mega spin.
Laatst bijgewerkt door Marit op 23-08-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:14

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... fobie.html
Dit is wel een leuk stukje. :) Staan geen foto's van spinnen. :Y)

Officieel het het trouwens Arachnafobie, en komt bij 50% van de vrouwen voor.

En als ik zo verder google, hoef je niet per se naar een psycholoog, maar zijn er ook trainingen. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:18

MarrieLeen schreef:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ps ... fobie.html
Dit is wel een leuk stukje. :) Staan geen foto's van spinnen. :Y)

Officieel het het trouwens Arachnafobie, en komt bij 50% van de vrouwen voor.

En als ik zo verder google, hoef je niet per se naar een psycholoog, maar zijn er ook trainingen. :)

De trainingen die ik zo vind zijn echt gevestigd in angstencentra etc, ik vraag me af of dit ook kleinschaliger word aangeboden, zodat ik niet naar de andere kant van het land hoef af te reizen. Daarom kan ik misschien wel eens de huisarts bellen om te vragen of zij me kunnen doorverwijzen naar iets waar zij ervaring mee hebben.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:29

Ik liep te huilen over tarantula's in Amerika, kwam er net dus achter dat ze ook in Spanje voorkomen en in Italië :oo

Hier komen ze allemaal voor:

Afbeelding

Ik moet even bijkomen van deze schok :')

_Priscilla

Re: Cursus tegen spinnenfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:36

En ik was van plan veel te gaan reizen , niet voordat ik over deze angst heen ben dus :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:40

Woooow allemaal daar? In spanje zelfs?? Holy moly :') Fijne ontdekking :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:46

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:15

_Priscilla schreef:
Het probleem is dus juist ook dat ik ( en denk ik de rest hier) niet weet waarom ik bang ben voor spinnen. Ik weet ookwel dat ze je niks kunnen doen( op vogelspinnen na maar die zitten hier niet zomaar in huis) maar het is gewoon een onverklaarbare angst. Het is zo vervelend dat andere mensen dit niet kunnen begrijpen en dan gaan zeggen: ze doen toch niks. Dan denk ik bij mezelf , nee huh dat weet ik ook nog wel maar kan toch ook niks aan doen dat ik bang ben?

OMG wat voor apparaatje is dat dan !? die wil ik

Dit is het apparaatje dat ik heb: (ik heb waarschijnlijk wel een oudere versie)

http://www.ongedierteplaats.nl/weitech- ... c=list_img

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:05

holy moly.. die wereldkaart is niet heel bemoedigend..

hier heeft trouwens het vriendje van mn huisgenoot de spin met web opgezogen. maar daarna niet doorgezogen dus ik ben bang dat ie er weer uit komt. nou was t niet een hele grote spin en was vooral het web nogal beangstigend (straks was het een nest...)

ik vind vooral die race spinnen eng. en spinnen met enge poten. verder ben ik echt een heel rationalistisch persoon en als ik oog in oog sta met een spin schiet er ook wel eens door mn hoofd: dit is echt belachelijk, kijk hoeveel groter/zwaarder/sterker/gevaarlijker ik ben. maar dan beweegt ie een poot en dan slaat mn hart weer 3 slagen over.

ik ben trouwens nog nooit gaan gillen oid. ik verstijf gewoon van angst, en mn hart slaat compleet op hol, ik word misselijk, zweet breekt me aan alle kanten uit. en ondertussen sta ik aan de grond genagelt en denk ik: oh god oh god oh god oh god WAT NU?!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:47

heel herkenbaar, maar eigenlijk wel bizar dat we bang zijn voor iets wat 10 keer zo klein is als ons maar wel op een paard van 20 x je eigengewicht stappen :Y)
helaas zit er nu een soort van nest, tussen mn hor en mn raam (aan de binnenkant) dus die gaat mn vader vandaag weghalen :j :j
de spin heb ik al vermoord met nagellak remover :o

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:02

Ja hoor, ik was hier gisteren vrolijk aan het lezen en me aan het bedenken dat ik er gelukkig nog geen op mn kamer had gehad, wat rent er ineens over de muur langs mn bed?! Ja hoor, zon grote zwarte huisspin. Brr. Dus snel de stofzuiger gepakt de op gezogen, nu hopen dat er niet meer komen de ie in de zak blijft. :)) :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:00

Ik moest vanochtend nog aan je denken.
Ik had weeen en zat die lekker uit te puffen en te relaxen in een warm ontspannend badje... zit er een megaspin op de muur die aan de wandel was maar steeds dreigde omlaag te vallen (ja, precies bij mij in de badkuip natuurlijk). De beste cursus om met spinnen om te gaan: de keuze tussen hem op je lijf moeten laten vallen terwijl je naakt in bad zit of een billendoekje pakken van de commode en hem (iek!!!!) vastpakken en fijnknijpen. Dat werd uiteraard het laatste, ik voelde me best een held :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:06

Respect hoor Urielle. :D

Dat durf ik alleen bij gewone langpoten. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:20

Ik durfde het ook niet, maar ik kreeg al een hartwip bij het IDEE dat hij anders zo op me zou gaan vallen. Aanval is de beste verdediging

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:18

Marit schreef:
Mensen denken vaak dat je ze gewoon 'een beetje eng' vind. Ze begrijpen niet dat je er gewoon doodsangsten voor kan hebben die echt niet meer grappig zijn. Ze schrikken ook altijd heel erg als ik uit angst ga schelden of huilen, dán pas snappen ze hoe serieus het is en dan is het altijd meteen over.

Precies.
Zelfs mijn ouders maken er grapjes van dat ik ontzettend bang ben voor spinnen, 'want ik ben immers geen klein kind meer'. (Ik ben 16, bijna 17) Als er ergens in huis een spin zit dan moet ik zeker weten dat iemand hem opgeruimd heeft, anders kom ik daar gewoon echt niet meer. En waar de angst vandaan komt? Joost mag het weten, maar het is wel zo erg dat ik (net als veel anderen hier) ga gillen en vooral huilen. Het zou heerlijk zijn als ik er vanaf kon komen, maar zo'n cursus zie ik echt niet zitten wetende dat ik geconfronteerd word met deze beesten. Foto's kijken kan ik wel, maar ik vind het niet prettig om te zien en krijg er al gauw de rillingen van.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:26

Urielle schreef:
Ik moest vanochtend nog aan je denken.
Ik had weeen en zat die lekker uit te puffen en te relaxen in een warm ontspannend badje... zit er een megaspin op de muur die aan de wandel was maar steeds dreigde omlaag te vallen (ja, precies bij mij in de badkuip natuurlijk). De beste cursus om met spinnen om te gaan: de keuze tussen hem op je lijf moeten laten vallen terwijl je naakt in bad zit of een billendoekje pakken van de commode en hem (iek!!!!) vastpakken en fijnknijpen. Dat werd uiteraard het laatste, ik voelde me best een held :+

Super hoor van je :), ik had naakt en volledig druipend in de hal gestaan denk ik..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:28

Ik ben ook ontzettend bang voor spinnen, als ik door een web waar een spin in zat ren en spring ik heen en weer en zit ik helemaal te shaken. Mijn ouders doen er ook lacherig over. Wij hebben een trampoline in de tuin en die staat ongeveer een meter van struiken vandaan, en als ik dan het trampolinezijl los moet maken en er zitten spinnen maak ik het dus écht niet los. En dan zitten m'n ouders zo van stel je niet zo aan die beesten zijn banger voor jou dan jij voor hen. Maar in elk geval fijn om te lezen dat er mensen net zo als ik (of sommige nog erger) een angst voor spinnen hebben.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:16

Ohh ik snap je helemaal TS! Ik ben ZO bang voor spinnen, ik kan echt hysterisch krijsen en janken als er een te dichtbij komt hoor _O-
Ik heb ook zitten denken aan zo'n cursus, maar ik durf de confrontatie dus ook niet aan.. :')

IEK Urielle, held :')

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:54

Gisteren nog een leuke ervaring gehad.
Grote kruisspin om het randje van het dak naar de autodeur, dus half op t raam met 1 pootje (wat bijna niet zichtbaar was).
Ik draai rustig t raampje open om te roken, kwam meneer spin even gedag zeggen.
Kriebels en t raampje ging mooi gelijk weer dicht!

Mn vriend wilt graag een vogelspin hebben, mijn god dat gaat wat worden hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:20

Hahaha Hazira, lekker onverwacht! Zo was ik een keer aan het autorijden. Mijn dochter zat op de achterbank van alles te vertellen zoals kleine kindjes dat doen, snatersnatersnater met grotendeels onverstaanbare onzin, ik luisterde eigenlijk maar half, tot ze wel heel dringend over spin begon. Dus ik kijk om naar haar op de achterbank, ze zit te wijzen dus ik volg haar vinger... IEK!!!!!! Zat ie net boven het portier aan mijn kant, dus echt een centimeter van mijn hoofd, een keigrote enge. Bijna ongeluk gemaakt natuurlijk van de schrik :=
(moest hem dus ook nog vangen met een flesje anders kon ik niet verder rijden, brrrr!)

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:24

Ik lees en praat even mee, heb ook echt een spinnenfobie. Krijg al kippenvel bij het lezen van dit topic. :')
Maar ik heb gemiddeld 1 x per maand een nachtmerrie over spinnen waarbij ik echt mijn bed uit spring, de deur open doe en het licht aan en erg hysterisch aan het gillen en huilen ben. :o In juli is het zelfs nog erger geweest, heb ik het in 2 weken tijd 6 nachten gehad en dan niet 1 x in de nacht, maar 3 x...
Vanacht ook nog 2 x gehad trouwens.

Ik werk ook op een paardenfokkerij en waar de stro-opslag is, zitten altijd heel veel en redelijk grote spinnen. Ik loop hier altijd erg gespannen en gebogen door. Ook moet ik altijd eerst zelf met een bezemsteel er door heen lopen en alle spinnenwebben weghalen die op mijn pad hangen, dan pas ga ik er met de kruiwagen heen. :o

Overigens ben ik bang om in therapie te gaan, ik ben erg bang dat het er erger door wordt... Hebben jullie dat ook?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:28

Ja dat heb ik wel. Ik durf het ook niet zo goed, maar omdat mijn angst alleen maar erger word ipv minder erg moet ik er wel echt wat aan gaan doen..

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:30

hazira schreef:
Mn vriend wilt graag een vogelspin hebben, mijn god dat gaat wat worden hoor!

Maak je geen zorgen! Mijn buurman heeft zo'n spin en die zit de hele dag in zn terrarium een beetje stil te zitten!
Zo'n spin gaat echt geen moeite doen om jou lastig te vallen, want ze zijn heel kwetsbaar. Als ze al van een klein stukje naar beneden vallen kunnen ze al dood gaan. Ze zullen ook altijd eerder kiezen voor vluchten als dat kan ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:47

Nou ik zou ook geen nacht meer rustig slapen als er zich een vogelspin in mijn huis bevond. Hij zou maar ontsnappen ofzo :') Echt no way dat zo'n beest mijn huis ooit inkomt. Dan is het echt een kwestie van, die spin eruit of ik eruit _O-

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:50

Okee dan. :)
Oh Leedebee: zijn alle spinnen zo of alleen vogelspinnen??