ik zit er helemaal doorheen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 16:27

vuurneon schreef:
Ik zou eerst niet verder kijken dan 'je opleiding afronden' en daar je volledig op richten.

Zou echt tof zijn als je lekker je stage kunt doen in de broodjes zaak.

Hij wist van te voren dat jij kok wil worden, jij kraakt zijn werk toch ook niet af en raad hem maar af om vooral niet te doen wat hij wil?

En je bent verdorie 18, je kan toch zelf wel bepalen wat JiJ wil? Niet anderen?

Ik studeer voor mijzelf, voor niemand meer of minder ;)

jaa ik kraak zijn werk nooit af hij zou woensdag naar mij komen en dan zou ik hem donderdag en vrijdag zien maar nee want hij moest heel de week overnachten dus dat kon niet.
dat moet ik dan tog ook maar voor lief nemen.

vuurneon

Re: ik zit er helemaal doorheen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:28

Ik vind het echt jammer voor je dat hij niet zo enthousiast is als jijzelf bent,
Vooral omdat je aangeeft hem wel steunt in zijn werk.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 16:29

Sjolvir schreef:
Kijk, dat klinkt als verstandige meid van deze tijd!
Denk dat hij even moet wennen aan het idee, hoop ik althans en dan bijdraait?
Hij zal toch ook wel snappen dat jouw diploma heel belangrijk is, belangrijker dan een schone vaat
en een zak aardappels.

meestal is dat wel dat hij daar dan even van schrikt ofzo en dan bijdraait.
ben benieuwd wat hij nu doet. maar als ik me nog langer zo moet voelen dan weet ik niet meer of het wel verstandig is om zo verder te gaan.

heb continu het gevoel van stress en ben heel de dag in me hoofd bezig want wat als ik geen stage heb wat dan? en wat als ik wel stage heb en ik op zaterdag moet..
pff kan het soms gewoon even niet meer aan. ;(

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:30

Ik zou er eens over na gaan denken of hij wel de juiste is voor me TS. De manier waarop hij jou in zn greep heeft
bevalt me niet. Je bent meer zn slaafje dan zn vriendin, uit je verhaal te horen in ieder geval. Ik was ook zo, heb t veel te lang
door laten gaan en was er kapot van dat t uit ging, maar wat ben ik nu blij als ik me realiseer hoeveel ik opzij heb gezet voor hem.
En vooral, hoe weinig hij opzij heeft gezet voor mij en hoeveel invloed hij had op mijn doen en laten. Zeg niet dat je er zomaar
een punt achter moet zetten, maar denk erover na. En doe wat je zelf wilt, en niet wat andere willen! Succes :(:)
Laatst bijgewerkt door Loiz op 23-08-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 16:30

vuurneon schreef:
Ik vind het echt jammer voor je dat hij niet zo enthousiast is als jijzelf bent,
Vooral omdat je aangeeft hem wel steunt in zijn werk.

jaa idd. en ik was zo super blij toenstraks alleen al om te horen van dat bedrijf dat ze daar iemand zochten.
dat heb ik bij al die andere bedrijven niet gehoord.

en dan boort hij mijn gedachte helemaal de grond in door te zeggen van misschien word het tog niks en dan heb je nog geen stage.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:31

Tijd voor rust in je hoofd, even een stap terug nemen en rustig denken 'wil ik dit?'.

Niemand heeft het recht om je tegen te houden in je ontwikkeling, ben echt blij om te horen dat je echt door zet! :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 16:32

Loiz schreef:
Ik zou er eens over na gaan denken of hij wel de juiste is voor me TS. De manier waarop hij jou in zn greep heeft
bevalt me niet. Je bent meer zn slaafje dan zn vriendin, uit je verhaal te horen in ieder geval. Ik was ook zo, heb t veel te lang
door laten gaan en was er kapot van dat t uit ging, maar wat ben ik nu blij als ik me realiseer hoeveel ik opzij heb gezet voor hem.
En vooral, hoe weinig hij opzij heeft gezet voor mij en hoeveel invloed hij had op mijn doen en laten.

misschien zou dat ook wel een hele grote opluchting zijn. nergens meer rekening mee houden.
me eigen dingentjes doen.
maar ik hou gewoon zo onwijs veel van hem. en zou het zelf egt niet uit kunnen maken

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 16:32

ik ben zo terug meiden. even een heerlijke douche nemen en even bijkomen. :evaw:

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:33

Als het nu al zo stroef gaat, hoe moet het dan als je straks niet meer zo verliefd bent op elkaar als in het begin? Dan wordt het echt niet makkelijker hoor. Ik sluit me wat dat betreft bij Loiz aan. Niet te lang blijven hangen omdat het nu nog net wel gaat...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:34

Lastig hoor..
Je doet je best wel, maar beetje meer van zijn kant zou ook leuk zijn.
Wij kunnen hier niets voor je beslissen, moet je zelf doen.
Maar als ik hier zo meelees ben je verstandig genoeg om ook al is hij het er niet mee eens
en het is wel belangrijk voor jou dat je het gewoon gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:45

Ts....al een stage in het buitenland overwogen!?

Je vriend wat zal ik zeggen....je bent 18 je hebt je hele leven nog voor je, wij kunnen jou niet vertellen wat te doen....toen ik jou leeftijd had had ik het wel gehad met school...ik ging werken...later kreeg ik daar spijt van en ben alsnog gaan studeren om te komen waar ik nu ben...maar goed dan hebben we het over mijn keuze..ik ben jou niet en jij bent mij niet....

Ga voor het diploma dat zorgt voor zelfstandigheid en voor het kunnen betalen van rekeningen ook als je alleen bent.

Als jou vriend daar niet een beetje en zelfs niet een klein beetje in kan/wil ondersteunen dan is hij jou liefde niet waard.

Als hij echt van je houd wacht hij op je en helpt je waar hij dat kan.... de keuze's zijn aan jou!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:54

_helga_ schreef:
hij en me ouders willen dat ik me opleiding afmaak nou dat wil ik ook.
hij wil dat ik op zaterdag en zondag vrij ben.
hij wil dat ik een auto koop als ik me rijbewijs heb zodat hij niet iedere keer op en neer hoeft te rijden.

(

Hij wil, hij wil, hij wil...

Wat wil jij???

Joh, je laat je gewoon in de luren leggen door die gast. JIJ bepaalt wat voor stage/werk je gaat doen, JIJ bepaalt of jij op je enige vrije dag ZIJN huis gaat poetsen. Ben je van het dak gevallen meid? Als hij zo graag een schoonmaakster/werkster wil hebben, zet hij maar een advertentie op MP en betaalt hij die 12.50 per uur.

Je bent enorm jong en hebt echt nog een heel lang leven voor je. Voor JOU, niet voor hem. Je kunt nooit gelukkig zijn en worden als je jezelf zo blijft wegcijferen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 17:05

jullie hebben helemaal gelijk.
dat betekend niet dat het er makkelijker op word :P
maar er zal tog iets moeten veranderen anders gaat het niet lang duren denk ik.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:37

verootjoo schreef:
_helga_ schreef:
caira: gratis is geen optie want ik moet dan met de auto en die moet ook betaald worden.
en volgens mij mag je het ook niet gratis doen.

Euhm... Ik heb op hbo stage moeten lopen, maar heb nog nooit geld ervoor gekregen hoor? En nee, mijn auto rijdt ook niet op water. Vind dat best een aparte eis...

Maar ik hoop voor je dat de broodjeszaak wat wordt.

Ligt aan de opleiding, bij mijn opleiding journalistiek is het wel redelijk normaal dat je tussen de 100 en 400 euro stagevergoeding krijgt. Maar ik heb mijn tweede stage bij een lokale omroep gelopen en daar konden ze niet betalen. Dat is dan de keus die je als student maakt. Ik moest ook mijn diesel betalen, maar het was een leuke stage dus dat had ik er wel voor over.

ts: Als student heb je recht op ov toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:44

capopjekop schreef:
verootjoo schreef:

Euhm... Ik heb op hbo stage moeten lopen, maar heb nog nooit geld ervoor gekregen hoor? En nee, mijn auto rijdt ook niet op water. Vind dat best een aparte eis...

Maar ik hoop voor je dat de broodjeszaak wat wordt.

Ligt aan de opleiding, bij mijn opleiding journalistiek is het wel redelijk normaal dat je tussen de 100 en 400 euro stagevergoeding krijgt. Maar ik heb mijn tweede stage bij een lokale omroep gelopen en daar konden ze niet betalen. Dat is dan de keus die je als student maakt. Ik moest ook mijn diesel betalen, maar het was een leuke stage dus dat had ik er wel voor over.

ts: Als student heb je recht op ov toch?

Als mbo leerling toch ook?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:52

MBO vanaf 18, dus niet iedere MBO leerling heeft OV...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:59

Ts is 18 ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:01

vuurneon schreef:
Ts is 18 ;)

Ja wist ik, maar de aanname dat een MBO-er ook OV heeft is dus niet juist.... Pas vanaf 18 krijgt een MBO-er OV. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:05

Lastig en vooral niet leuk dat je vriend zo tegen je doet, maar hoe moeilijk het soms is toch voor jezelf en de studie kiezen. Ik doe vaak ook dingen opzij zetten van mijzelf voor andere, maar dit moet je niet met je studie doen! Mocht jij op gesprek komen gewoon lkkr doen en blij zijn! Vooral als je dan wordt aangenomen, want dan kan jij mooi jouw diploma behalen :) succes meid!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:35

Loetie84 schreef:
MBO vanaf 18, dus niet iedere MBO leerling heeft OV...

Nee, maar het gaat dit topic om TS en de quote die jij aanhaalt ook en TS is 18 dus heeft volgens mij ook een OV. }:0

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:37

Die opmerking was idd tegen de ts gericht, ik weet dat mbo'ers onder de 18 geen ov krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:39

capopjekop schreef:
Die opmerking was idd tegen de ts gericht, ik weet dat mbo'ers onder de 18 geen ov krijgen.

Ik zie nu pas dat jouw opmerking bij mijn quote tegen TS is, en niet tegen mij :7 dan staat mijn opmerking er best raar :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:40

Huh :') Ik ben de draad kwijt, maar goed, volgens mij bedoelen we allemaal min of meer hetzelfde.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:42

Ik heb het anders gelezen dan dat het er staat... my bad...

Maar hoe dan ook. Met OV in de horeca kom je niet zo ver hoor, gezien de werktijden. Zeker niet als de horecagelegenheid zich buiten het stadscentrum bevind. Ik was bijna twee uur onderweg voor een stukje van 17 km.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:51

Maar TS gaf aan in een instelling te willen stagelopen, en nu in een broodjeszaak. Instellingskoks werken doorgaans gewoon vanaf ong 8 uur tot 5, en in een broodjeszaak zal dat ook ongeveer zo zijn denk ik.