Waar ben jij dankbaar voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:25

Ik ben dankbaar voor veel dingen. Als er over nadenkt zijn er zoveel dingen die eigenlijk zo vanzelfsprekend zijn, maar die anderen niet hebben. Daar ben ik wel dankbaar voor. Het is te veel om op te noemen, maar een kleine greep. Ik ben oa dankbaar voor:
- Dat ik een onbezorgde jeugd heb gehad, met lieve ouders.
- Dat ik fijne broers en zussen heb waar ik altijd op kan terug vallen.
- Dat ondanks dat ik af en toe wat kwakkel, ik verder toch in redelijke gezondheid verkeer. Als ik dan op mij werk al die kankerpatienten stemt het mij met dankbaarheid dat het mij en mijn familie tot nu toe bespaard is gebleven.
- Dat ik fijne baan heb, met fijne collega's.
- Dat ik een erg lieve vriend heb, met wie ik een mooie relatie aan het opbouwen ben.
- Dat ik de middelen heb om een mezelf in een goed leven te voorzien, dwz dat ik me bv nooit zorgen hoef te maken of ik vanavond wel te eten heb.
- Dat ik een fijn paard heb.

En zo kan ik nog wel een hele poos doorgaan. ALs je er echt bij stil staat is er zoveel om dankbaar voor te zijn. Dan vraag ik me bijvoorbeeld wel eens af, waar heb ik het aan verdiend dat ik in Nederland geboren ben en een ander als 6 jarige in Azie al de prostitutie in moet.

Sharon_91

Re: Waar ben jij dankbaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:19

Ik ben ontzettend dankbaar dat ik gezond ben en dat ik een ontzettend fijne familie en vriend heb. Daarnaast ben ik ongelooflijk dankbaar dat ik de kans heb gekregen om mijn huidige paard te kopen. Bovenstaande dingen maken mij het meest gelukkig. :+:

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:25

Ik ben dankbaar voor alles in mijn leven. Heb zelden tegenslagen gehad, en de tegenslagen die ik heb gehad hebben mij alleen maar sterker gemaakt/geholpen.. dus ook daar ben ik dankbaar voor.

@knuffeldier: Die gedachte spookt vaak ook door mijn hoofd. Waarom hebben zoveel mensen het zoveel slechter dan mij? Soms denk ik zelfs dat ik graag iets van een ander over wil nemen, om diegene zijn/haar pijn te verlichten. Maar wie weet gebeurd mij ook vanalles in de komende jaren, dus ik geniet maar voluit van het zorgeloze leventje dat ik nu nog hebben mag..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:45

Ik ben dankbaar dat ik elke ochtend weer gezond op mag staan, dat ik een huis heb samen met mijn vriend, elke dag eten en drinken en schone kleren. Dat ik mag en kan werken en een opleiding kan volgen. Die normale dingen voor ons die dat voor andere niet zijn.

Dankbaar dat ik van hele lieve mensen een paard mag rijden, die als mijn eigen kan beschouwen, hun mij helpen en steunen waar kan en mij mogelijkheden geven.

Dankbaar dat ik mijn eigen paard heb en kan betalen naast mijn studie,

Verder mijn ouders, wie me gemaakt hebben tot wat ik ben en mijn vriend omdat hij me respecteert om hoe ik ben en neemt met wat ik doe :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:58

Ik ben dankbaar voor mijn stage, waar ik veel heb geleerd en mn paard vandaan heb, mn gezellige familie, geweldige vrienden en lieve vriendje en mn paardje, die in korte tijd heel veel voor me is gaan betekenen..
Maar ook voor de nare ervaringen die ik heb gehad in mijn leven, want die hebben me sterk gemaakt..

Mooi topic :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:45

Ik ben dankbaar voor:

-Mijn moeder, die mij ondanks alle tegenslagen, een enorm fijne jeugd heeft bezorgd
-Mijn vriend, die mij elke keer toont hoe mooi het leven echt kan zijn
-Mijn paard, hij heeft me mijn vertrouwen terug geschonken
-Mijn honden, die me elke dag veel liefde geven
-Alle mooie dingen in het leven, van de natuur, regen tot zonneschijn
-En mijn job, waardoor ik 2 enorm toffe collega's en ondertussen vrienden heb leren kennen

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:27

Ik ben dankbaar voor een heleboel dingen.

- Mijn goede gezondheid
- Mijn geweldige ouders, opa - oma, vriend, vriendinnen en dieren
- Mijn huisje
- Het feit dat ik mijn leven kan leven zoals ik wil
- De mooie natuur waar ik dichtbij leef en elke dag van mag genieten
en nog veel meer. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:29

Voor de Natuur,die alles zo mooi geregeld en gemaakt heeft.
En voor de gave's die ik heb gekregen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:39

Als ik het zo bekijk ben ik dankbaar voor het leven, dat ik zo'n lieve vriend heb <3, gezond ben (voor zover ik weet en ondanks mijn rugklachten) en dat ik super lieve familie heb :+:

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:17

Ik ben heel dankbaar voor het feit dat ik nooit had verwacht nu de 2 van de leukste paarden van de wereld te hebben <3

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:41

ik ben dankbaaar voor alle mooi dingen die ik heb zo als mijn kinden mijn paarden en hele goeden vrienden
die ik heb en ik ben voor al sandra (heavenley) dankbaar om dat zij mijn heb geholpen toen mijn fries hylke ingeslapen moet worden ben ik nog niet vergeten :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:36

Ik ben er dankbaar voor dat we na 4,5 jaar eindelijk zwanger hebben kunnen raken <3 .

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:24

Ik ben dankbaar voor mijn moeder, die vanaf de geboorte voor mij gekozen heeft, zich door niemand gek heeft laten maken, en alles in haar eentje heeft gedaan..Zij is de sterkste vrouw die ik ken, als ik zie wat zij allemaal voor haar kiezen heeft gekregen, was ik allang ingestort..Ik ben dankbaar dat ondanks dit alles ik altijd bij haar terecht kan, en zij er altijd voor me zal zijn..

En natuurlijk mijn vriend, die mij overal in steunt, en overal achter staat.. waar ik zielsveel van houd.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:06

Wauw wat veel bijzondere dingen lees ik hier zeg! :D

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:09

Ik ben er dankbaar voor dat me ouders na Oostenrijk zijn verhuisd!
Anders had ik mijn vriend nooit ontmoet waar ik al 2 jaar mee samen ben
en had ik niet op zo een leuke stal gestaan waar ik al de paardjes zo mag rijden..
en hadden we niet zoveel vrienden gehad!
en zo mooi gewoond met zoveel vrijheid!!
en gewoon het is super daar! in de winter heel gezellig met alle mensen die komen skien en zomers lekker in de zon bruin worden!!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:00

IK ben de man die mijn leven heeft gered dankbaar. Toen ik 2 jaar was, ben ik voor de trein gevallen, en als die man mij niet van het spoor had gehaald, leefde ik nu niet meer...

En ik ben Hyves dankbaar, haha. Ik had een profielfoto van mij bij een paardenstalling, en kreeg toen een privéberichtje van een meisje die haar paard daar had staan, want ze vond het raar dat ze me dan niet kende. En nu verzorg ik haar paard!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:04

Dat ik voor veel dingen dankbaar ben :)
lieve familie, die me zo aanmoedigt het beste uit mezelf te halen, en dat ze in me geloven...
vriend, die echt onwijs lief is...
Mooie momenten op de dag, een glimlach van een cliënt, het werk wat ik doe, de leuke nieuwe contacten die ik opdoe, inspirerende mensen die ik ontmoet... Dat het vandaag lekker weer was :)

Leuk ook om de reacties te lezen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:31

Dat mijn verzorgpaard Femke mij altijd gedragen hee en zoveel liefde heeft gegeven,
Ondanks dat ze nu ziek is. Ze heeft niet lang meer te leven met haar artrose.
Zij is het paard wat ik mijn leven nooit zal vergeten (l)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:33

Ik ben dankbaar voor:
de dieren
de natuur (ik hoop dan ook dat ze is wat wegen en gebouwen weghalen en wat meer groen aanleggen)
de zon
zelfs de regen op z'n tijd omdat men anders niet kan oogsten
m'n vriend...dat ik hem heb mogen ontmoeten op toevallige wijze
m'n eerste eigen hondje die het echt boven verwachting goed doet!
m'n werk...als mij niet via via verteld was dat dit beroep bestond was ik er waarschijnlijk ook nooit in terecht gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:54

Ik ben dankbaar voor mijn moeder, zij is er altijd voor mij en door haar heb ik de mogelijkheid om een eigen paard te houden en op mij zelf te wonen.
Dankbaar dat ik mijn huidige vriend heb, hij is er altijd voor mij en maakt mij gelukkig.
Dankbaar dat ik de studie kan doen die ik graag wil doen en hierbij ook een passende bijbaan heb gevonden.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:50

ik ben erg dankbaar voor, omdat het thuis niet zo goed gaat, dat er vrienden zijn die hun bed willen delen voor mij en dat ik een lieve verzorgpony heb zodat ik daar lekker me tijd kan besteden en lekker met hem bezig kan zijn :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:52

Voor mn leven dat ik sinds 3 jaar heb. Daarvoor was het ronduit #$%. Nu heb ik een geweldige man, een lieve zoon en ook nog eens een super paard om op te rijden! Duurt ff, maar dan heje wat!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:19

Dankbaar voor alles , Ook de zwarte sneeuw die ik soms zie zodat ik de witte des te meer waardeer. En dat alles wat op mijn pad komt een stukje zelfontplooiing te weeg brengt !

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:37

Ik ben ontzettend dankbaar voor mijn fantastische gezin; superkinderen en supervriend, voor mijn lieve familie, vrienden en collega's en voor al deze mensen hun (en mijn eigen) goede gezondheid. Ik ben dankbaar voor al het lekkere gezonde eten en alle luxe die wij elke dag tot onze beschikking hebben. Ik ben dankbaar voor alle lieve en mooie dieren om ons heen, waaronder onze lieve hond en ons superpaard. Ik ben dankbaar voor deze mooie aarde waarop wij mogen wonen, met al haar schoonheid en pracht. Ik kan nog wel heel lang doorgaan, maar volgens mij zijn dat allemaal subcategorieën die onder het bovenstaande vallen. :j

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:59

Mijn eerste huisarts, door zijn snelle handelen ben ik hier nog!

en verder:
Mijn man, mijn 2 kids, familie, paarden