Spooktocht ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:55

KirstenVosje schreef:
Maar het is wel wat voorspelbaar dat de verteller vertelt over monniken en er daarna 'toevallig' monniken voorbij komen :=

Verdwaalde leiding, dat klinkt echt goed! Dat het eerst een speurtocht is, en er een verkeerde afslag wordt genomen. :)) En natuurlijk goed toneel spelen de leiding haha. ' Wat moet ik in godsnaam doen? Wat? Ik versta je niet? Wat zeg je? ' Haha en dan zo'n heel verhaal tegen een mobiele telefoon ophangen, die op het belangrijkste moment natuurlijk uitvalt :)) _O-

Samen Spooktochten bedrijf beginnen?

Scary oliebol BV? :')

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:14

Raponsje schreef:
KirstenVosje schreef:
Maar het is wel wat voorspelbaar dat de verteller vertelt over monniken en er daarna 'toevallig' monniken voorbij komen :=

Verdwaalde leiding, dat klinkt echt goed! Dat het eerst een speurtocht is, en er een verkeerde afslag wordt genomen. :)) En natuurlijk goed toneel spelen de leiding haha. ' Wat moet ik in godsnaam doen? Wat? Ik versta je niet? Wat zeg je? ' Haha en dan zo'n heel verhaal tegen een mobiele telefoon ophangen, die op het belangrijkste moment natuurlijk uitvalt :)) _O-

Deal, hahaha. _O-
Alleen ik ga me mooi niet in het bos verstoppen, dan ben ik nog banger dan die kinders _O-

Bokkertje21

Re: Spooktocht ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:24

Te aardige mensen zij ook erg eng, een man die zijn hond uit aan het laten is (geen enge man, zo iemand die je buurman zou kunnen zijn.) Wel iemand die de kinderen totaal niet zullen (her)kennen. En dan gaat ie steeds meer vragen stellen en blijft net iets te lang meelopen. Alleen met begeleiding erbij is dit natuurlijk wel een stuk minder eng.
Wat een ideeen hier, door jullie durf ik in de avond de honden niet meer uit te laten, ookal woon ik in een woonwijk :')

Nespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:56

Ik heb meegedaan met spooktocht op de camping. Dat was bij schemer en ze hadden (volgens mij met karton) een kerkhofje geknutseld. Overal lag ketchup en nep ogen enzo. Ook moesten we onder een legernet door kruipen, ze hadden (daaronder) een gat gegraven en er een net overheen gespannen. Daar zat een man in en als je toen langs kwam liet ie je keihard schrikken, was erg leuk.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:32

Oooooh wij deden dit vroeger altijd met kindervakantie week groep 7-8 en die scheten hun broek vol }> }> .

Tips:
- een kettingzaag zonder zaagblad. En dan aandoen als het groepje voorbij loopt.
- iemand in een tuig in een boom hangen en hem van boven dingen laten vallen.
- enkels laten pakken is een bekende idd.

En de ergste }> .
Wij hebben een keer een spooktocht gemaakt waarbij 2 leiding mee liep. Één vooraan en één achteraan, richting het einde van de spooktocht werd de achterste leiding ineens ontvoerd en meegenomen met een auto door mensen met bivakmutsen.
Oh dear, wat waren ze bang, en wat hebben we gelachen _O- _O- .

De laatste is wel heel slecht O:) O:) .

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:35

Vanaf achter waterballonnen in de groep gooien :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:39

wij hebben wel eens een pop uit een boom laten vallen, viel precies voor me, ben me kapot geschrokken!
Eventueel ze door een tunnel laten kruipen die je over het pad legt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:40

Een iemand een vage kreet laten uiten als er mensen aan komen. Op het moment dat de mensen er langs lopen komen er meerdere mensen uit de bosjes en die lopen dan heel langzaam achter de kinderen aan. Zonder iets te zeggen.
Liefst wit gesminkt en zwarte kleding aan...
Succes verzekerd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:42

Soort Witte Wieven idee.
Je hebt een verteller, een paar man die voor spoken speelt, een goed en natuurlijk kinderen nodig.
Loop een stukje door het bos, en de verteller vertelt een verhaal over een oude heks of oude groep heksen en een knappe pvrouw die verliefd werd op een boer ofzo. Halverwege het verhaal komen die spoken dan, en je hebt een "code" waar je ze mee afschrikt. Op het einde mag je op ze gaan jagen.
Misschien idee :)?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:46

zit ineens nog te denken. Voor dat wij spooktocht hadden werd er in het huis al vanalles gedaan. Nu hoefde we daarna niet meer met een trailer weg ofzo (zaten naast het bos), maar plots viel bij ons het licht uit, stond er ineens een enge man midden op tafel bij ons (was de leiding die was binnengeslopen, maar echt niemand had het door), bezems tegen de ruiten, enz. enz.
Wij hadden wel een heel gemixte groep, waardoor de oudste mee hielpen om het allemaal te regisseren. Ineens had iemand wat gezien in het bos, en zo hebben we de rest mee het bos ingekregen. Man, dat was echt zooooo eng, hadden er uiteindelijk een aantal in tranen.
Was overigens een spontane spooktocht, dus zonder echt geregelde dingen. Die hadden we 2 dagen later pas :P Viel echter in het niet bij die eerste natuurlijk

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:53

Waar je denk ik toch het meeste effect mee hebt is dingen laten terug komen van het verhaal of de film.
Hoe sullig het ook klinkt, als er een eng verhaal wordt verteld over een standbeeld, ben je de rest van de spooktocht bang voor dat standbeeld :Y)

Hmmm... voor de rest niet zo veel inspiratie meer,
ik zal eens even brainstormen :')

edit;
Ideetje :Y)
Een simpele man (gewoon normaal gekleed, niks engs schreeuwen) het bos in laten.
En die dan enge vragen laten stellen aan de kinderen.
En dan doen alsof het de normaalste zaak van de wereld.
Vragen zoals "Ik heb gister avond mijn vrouw vermoord, het lichaam ligt hier ergens in het bos. Ik kan het alleen niet vinden. Weten jullie misschien waar het is?"
Of dingen die terug komen van het verhaal of de film. (Ik hou van het terugkomen idee :') )

edit;
nog een ideetje,
Een man/vrouw aan het einde van het pad op een stoel zetten.
De persoon hoeft op zich niks te doen, maar reken maar dat niemand daar naar toe durft }>

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:05

Kaus schreef:
Waar je denk ik toch het meeste effect mee hebt is dingen laten terug komen van het verhaal of de film.
Hoe sullig het ook klinkt, als er een eng verhaal wordt verteld over een standbeeld, ben je de rest van de spooktocht bang voor dat standbeeld :Y)

Hmmm... voor de rest niet zo veel inspiratie meer,
ik zal eens even brainstormen :')

edit;
Ideetje :Y)
Een simpele man (gewoon normaal gekleed, niks engs schreeuwen) het bos in laten.
En die dan enge vragen laten stellen aan de kinderen.
En dan doen alsof het de normaalste zaak van de wereld.
Vragen zoals "Ik heb gister avond mijn vrouw vermoord, het lichaam ligt hier ergens in het bos. Ik kan het alleen niet vinden. Weten jullie misschien waar het is?"
Of dingen die terug komen van het verhaal of de film. (Ik hou van het terugkomen idee :') )

edit;
nog een ideetje,
Een man/vrouw aan het einde van het pad op een stoel zetten.
De persoon hoeft op zich niks te doen, maar reken maar dat niemand daar naar toe durft }>

Over dat eerste stukje, dan is het meteen zo voorspelbaar. Ik zou dat dus totaal niet eng vinden. :=

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:07

toen ik met spooktocht ging hadden ze de dag waarop de spooktocht was in het bos een spel gedaan en toen hadden wat kinderen een spuitje gevonden. iedereen dacht dat het drugs was enzo. en iedereen super bang al voordat de zononderwas . bleek het bij de spooktocht te horen _O-

zoiets kun je proberen. :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:09

jornymarlou schreef:
toen ik met spooktocht ging hadden ze de dag waarop de spooktocht was in het bos een spel gedaan en toen hadden wat kinderen een spuitje gevonden. iedereen dacht dat het drugs was enzo. en iedereen super bang al voordat de zononderwas . bleek het bij de spooktocht te horen _O-

zoiets kun je proberen. :j

Als je er nou nog wat vloeibaar spul in doet is het helemaal af, haha :))

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:12

ja, dat lag er naast. :')

en in het bos op die avond zagen we lichtgevende strepen op de grond. ik weet niet meer precies hoe ze dat hadden gedaan. ik dacht met zonnenbrand of zo iets. maar ik weet het niet zeker. want dat geeft toch geen licht in het donker? :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:20

Daar heb je van die gel voor. Wij gebruikten altijd breeklichtjes om de weg aan te geven. En zaklampen waren verboden :') .

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:21

ohja, kan ook.
en je moet een random person laten gillen.
geloof me IEDEREEN gilt mee.
geniaal. een iemand gilt en iedereen schrikt zich meteen dood. _O-

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:23

Raponsje schreef:
KirstenVosje schreef:

Ik zou vooral de boktcensuur in de bedrijfsnaam houden, dat is de eerste giller :=

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:24

CoronaLime schreef:
Ik zou vooral de boktcensuur in de bedrijfsnaam houden, dat is de eerste giller :=

You made my day _O- _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:27

CoronaLime schreef:
Raponsje schreef:

_O- _O-

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:28

Goeie iedeeen zijn er al genoemd! nog een hele enge is een soort tunneltje waar je doorheen moet waar iemand is staat. of mensen die achter je aan rennen. Zelf vind ik van die mensen die inneens naast je lopen en dan ook innens weer weg zijn ook heel eng. Dingen die linken naar het verhaal/film is ook wel een goeie. met breek stokjes hebben wij dit ook een keer gedaan, ik advizeer wel om dit alleen te doen als er gene andere mensen in dit bos komen anders zijn ze zo wg en is je hele spooktocht verknald (uit ervaring *D )Suc6!

edit: als er water is er met ene bruggetje indien mogelijk over heen gaan (plank, enz.) en dan inneens iets uit het water laten komen.

edit: die van die toneel spelende leiding is ook vast de moeite waard.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:02

Ik heb een keer meegedaan aan een spooktocht, doodeng!
Ze lieten ons ook eerste en film kijken en iedereen werd daarna geblinddoekt,
vervolgens werden we in een busje geladen en werden we rondjes gereden, geen idee waar (ook 10x over dezelfde rotonde rijden :p),
eenmaal aangekomen bij het bos (dit wisten we nog niet), werden we vanaf de parkeerplaats geblinddoekt geleidt door een touw,
dit moest iedereen volgen (en liep natuurlijk net naast het pad, door de bosjes haha).
Daarnaast was er iemand die met water sproeide of ineens in je oor ging hijgen, dat soort dingen.
Vervolgens moest je een route lopen waarbij ook allemaal mensen uit de bosjes kwamen springen enz ;)

Veel plezier!!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 00:26

Wauw, wat een geweldige ideeen komen er voorbij, dankjewel voor jullie inbreng! :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:27

Hoelang wordt de tocht precies? En wat voor soort route wordt het? Smalle bospaadjes of brede wegen? :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:40

sallandval schreef:
Leuk een spooktocht! *nostalgie naar goede ouwe ponykamptijd*

Mensen inzetten om uit de bosjes te springen, bij de enkels te grijpen of een kettingzaag te laten horen zijn altijd enger dan 'dingen die ergens hangen' oid.

Je kunt de groep in kleine groepje verdelen, dan wordt het enger en kunnen de 'spoken' vaker hun kunstje uitvoeren.

De engste dingen die ik heb meegemaakt waren: een lichtgevend elastiek over de weg gespannen.. daar ging je dan voorzichtig overheen en halverwege de groep werd ie ineens losgelaten *schrik*. Ook heb ik eens een spooktocht meegemaakt waarbij je over een bruggetje moest. Onder de brug hing/zat een man die mensen bij de enkels greep *aaargh*. En de beruchte kettingzaag natuurlijk.

Ook kun je ze op zoek sturen naar een schat, en als ze hem vinden zit er iemand in de doos (wel iets geven als schat dan natuurlijk).

Maar je moet 'iets dat hangt' ook gebruiken als afleiding. Als iedereen achterdochtig kijkt naar 'datgene dat hangt' moet je juist van achter komen en lawaai maken of iets :D