Het leed wat PostNL heet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:05

miss_lizje schreef:
Jorienn schreef:
De post is inderdaad verschrikkelijk slecht. Wacht nu ook al een tijdje op een brievenbuspakketje, vandaag de bezorger erop aangesproken. Hij is niet zo heel slim, maargoed hij bezorgd verder altijd netjes. Hij heeft maandag geprobeert dat pakketje door mn brievenbus te doen, maar dat ging niet. Hij herft het dus weer teruggebracht en ik hoorde het dinsdag via de pakketpost te hebben... Ik heb nog geen pakketje gezien. Ben benieuwd of dat nog gebeurt. Vind het niet erg als het wat langer duurt omdat het niet door de bus kon, maar het is nu vrijdag en de pakketpost is al geweest. Vind dat niet netjes..

Klopt ja, als het niet door de brievenbus past moeten wij er een sticker op plakken en weer inleveren bij het depot. Dan word het bezorgt via pakket. Echter, gewoon even aanbellen en kijken of de mensen thuis zijn is veel handiger. Dat scheeld ook weer wachten voor de mensen, want voordat het dus bij de pakket ben je vaak al een paar dagen veder.

Met mijn eigen collega pakket bezorger heb ik wel eens een aanvaring gehad.(hij wist niet dat ik zijn collega was).
Ik zat op de eerste verdieping en dan sta je echt niet binnen 3 tellen bij de deur. Dus toen ik open deed stond hij al bij de buren te bellen. Hij was behoorlijk geïrriteerd dat ik niet gelijk open deed. Maar nu kan hij ineens wel wachten toen hij erachter kwam dat ik zijn collega was.

Ja zeg maar halloooowwww.... dan duurt je rondje wel ineens 5 minuten langer hoor :o :o :o shocking!!!! Ga je toch eeeecht niet doen?!

(sarcastisch uiteraard)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:07

Wij hebben hier echt goede service van postNL. pakketbezorger is heel aardig en altijd dezelfde. Hij weet ook welke hond bij welk huis hoort als er eentje losloopt. Dan vangt hij hem en belt hij aan bij het betreffende huis! erg aardig! Doet zijn werk ook goed :j
Wij zijn pas verhuisd en hebben de post een maand laten doorsturen. Bij mij ging alles goed, bij mijn vriend stuurden ze gewoon alle post van het oude adres door. Ook van zijn (ex)huisgenoten, die namen leken er niet eens op! Konden we het op eigen vervoer terug gaan brengen, want opnieuw in de brievenbus gooien hielp niet :?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:14

dit zijn allemaal supermarkt medewerkers, die een spoedcursusje hebben gevolgd.
besparingen voor de TNT, nadelig voor de klanten. but who cares ? >;)

Shadow0

Re: Het leed wat PostNL heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:07

Volgens mij wil de PTT-TPG-TNT-PostNl het postbezorgen niet meer zo.
Ze eisen trouwens en passant wel een vergoeding omdat ze op maandag een postronde moeten lopen. http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/04/pos ... bezorging/ Het kabinet wil dan met liefde die zesdaagse verplichting opheffen, want die vinden kwaliteit uiteraard volstrekt irrelevant.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:34

Wij hebben vaak dat ze na 1 keer bellen nog eventjes een paar keer keihard en lang aanbellen.
En we hebben al wel eens aangesproken van we horen het heus wel!
Vaak is het ook dat ze na 1 keer bellen dan merken ze dat der niemand open doet,
terwijl je bezig bent om naar beneden te lopen en de sleutels te pakken dat ze DAN AL beginnen
te schrijven van dat we niet aanwezig zijn. *Kuch*

Laatst hadden we een stuk steen (dik marmer) gekregen en der stond heeel groot en duidelijk op 'BREEKBAAR',
en die is gewoon zo door de brievenbus heen gegooid...Lezen is toch niet moeilijk? -O-

En jaaaaaren geleden toen kwam ik opeens een klein pakketje tegen in de tuin tussen allemaal beeldjes/tuinversiering.
Die heeft der waarschijnlijk een aantal dagen tussen gestaan in de regen.. *Zucht*

We hebben ook vaak wel dat der aangebeld word en dan bij de buren en daar naast dus ook!
En als je dan open doet en je kop naar buiten doet dan is het van 'Nee, is niet voor u bedoeld!, Is voor hen!'.
Kom je helemaal naar beneden en de deur open doen voor hen omdat het niet voor ons bedoeld is! _-:(

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:05

Bij mij is gister een pakket door het raam naar binnen gegooid omdat het niet door de brievenbus paste. Het toiletraampje welteverstaan.. Het is naast de pot gevallen, maar ik ga wel een klacht indienen. Vind het echt niet kunnen :S

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:55

Selket schreef:
Bij mij is gister een pakket door het raam naar binnen gegooid omdat het niet door de brievenbus paste. Het toiletraampje welteverstaan.. Het is naast de pot gevallen, maar ik ga wel een klacht indienen. Vind het echt niet kunnen :S

:? :? Stel dat je op de pot zat! Had je dat ding toch wel op je harses gekregen :\

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 17:08

Selket schreef:

:') sorry, maar moest even lachen toen ik het las...
Zelf postbode geweest, maar zulke dingen echt nooit gedaan...

En ook als we moesten aanbellen voor iets, bij ons was de standaard 2 keer aanbellen, met een tijdje wachten ertussen, en dan schrijven.
Had ik veel aangetekende (rabobank wou wel eens een hele partij ineens verzenden) dan schreef ik op het postkantoor al, was makkelijker, dus was dan voor de deur ook snel klaar als mensen na 2 keer bellen niet opendeden...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:35

miss_lizje schreef:
Gelukkig heb ik zelf nog nooit klachten over mijzelf gehad, en heb regelmatig een praatje met de mensen van mij wijk. Door dit contact weet ik bijvoorbeeld ook wanneer de sorteer machine een fout heeft gemaakt( code rechts onderin) Want die horen we eigenlijk aan te houden. Daar staat dan bijv. nummer 3 terwijl er in het venster toch echt 30 staat en dat ook overeen komt met de mensen die daar wonen.

+:)+ Respect voor de post/ pakketbezorgers die wel nog hart voor de klant hebben _/-\o_
Hier hebben wij er gelukkig dus ook 1 die echt veel moeite doet om te zorgen dat het pakket aankomt +:)+ Je zou bijna een cadeautje gaan geven aan de "goeien" Afbeelding als je dit allemaal leest -O-
Als men niet thuis is rijdt hij op de terugweg gewoon de route omgekeerd, zodat ie er zo min mogelijk overhoudt om weer bij depot af te leveren :)) :D
Had toen al briefje in bus dat men volgende dag terug zou komen, dus ik al balen dat ik er niet was :\ en toen stond ie dus ineens gewoon weer aan de deur 8-) "Ja ik dacht ik rij er op terugweg nog wel ff langs, wie Weet"
en hij is ook niet te flauw om na 1x bellen nog een keer GOED aan te bellen en idd niet meteen al briefje aan het schrijven is omdat je binnen 2 tellen nog niet bij de deur bent :roll: vraag me af hoe ze dat bij de oudjes bij ons in de straat doen? die zijn hun stoel nog niet uit en dan zijn sommigen al weer doorgereden volgens mij :? want zo sloom loop ik toch niet :o

Ik vind het dus trouwens HÉLEMAAL niet erg als ze nog een keer extra lang/ hard bellen :) idd soms had ik het al wel gehoord maar moet ik nog stukkie lopen en/ of sleutel pakken, maar als je in tuin of boven bent of op wc zit :+ is dat soms toch wel erg handig dat ze die moeite doen :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:46

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:45

Macs schreef:
Selket schreef:

:? :? Stel dat je op de pot zat! Had je dat ding toch wel op je harses gekregen :\

_O- ik zie het voor me :')

dat ze dat bedenken he..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:53

Siggislief schreef:
Laatst hadden we een stuk steen (dik marmer) gekregen en der stond heeel groot en duidelijk op 'BREEKBAAR',
en die is gewoon zo door de brievenbus heen gegooid...Lezen is toch niet moeilijk? -O-

Ik werk nu zo'n 4 jaar voor tnt post/postNL. De kwaliteit gaat achteruit, maar ja, alles moet sneller en goedkoper, dus tja, vind je het gek? Alle vaste krachten met kennis en ervaring moeten eruit en er komen allemaal goedkopere voor terug. Deels goede mensen, maar ook minder goede.

En tja, ik gooi ook gewoon brievenbuspakketjes door de brievenbus, ook als er breekbaar op staat. Er zijn allerlei soorten brievenbussen en ook genoeg mensen die er iets achter hangen om de post op te vangen. Maar ja, brievenbuspakketje moet door de bus kunnen, anders moet het via pakketpost.
En nog een reactie op iemand over de kampioenen: die komen bij ons ook verdeeld over een aantal weken binnen. Alle kampioenen op een dag bezorgen is gewoon niet te doen, is erg zwaar en veel. Dus tja, kan soms inderdaad 2 weken tussen zitten.

En tja mijn ervaring is dat sommige mensen je ook als sloofje behandelen, dat laat ik niet doen. Al vanaf de andere kant van de straat roepen heb ik nog post, sorry ik ga niet lopen schreeuwen. Ik doe normaal mijn werk en als mensen normaal iets vragen en even naar me toe komen ben ik tot genoeg bereid. Ik loop nog wel eens op een eiland en was een man die op vakantie moest en die verwachtte iets en dat kwam hij vragen, dus gewoon voor hem opgezocht. Of pakketjes die dan niet door de bus passen, eerste keer dat ik er was al aangebeld, op de terugweg kwam ik er nogmaals langs, toen weer aangebeld en wel iemand thuis, wat ze wel konden waarderen.

Ik ben wel zo als pakjes niet passen, dan past het niet en als mensen niet thuis zijn, dan niet. Vroeger ging het naar 'postkantoor', nu naar pakketservice.

En ik loop ook echt huizen voorbij als ik honden niet ken, er zijn er genoeg die wel bijten, dus dan ga ik het niet opzoeken. Als ik een hond ken dan is het goed. Als je dan wel post wil hebben, zorg voor een brievenbus buiten bereik van de hond. Niet iedereen is even blij met zo'n dier, er zijn genoeg collega's die al eens gepakt zijn door een hond.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:15

Heb ik dan zo'n geluk? Alle brieven komen aan (tenminste, ik heb er nog geen één gemist := ) pakketjes worden steevast op tijd bezorgd (behalve die van H&M, die doen er láng over) en de bezorgers zijn correct. Die weten dat ze het als ik niet thuis ben bij de buren af mogen geven, dus dat gebeurt standaard.

Nee, heb echt geen klachten. Enige keren dat een pakketje vertraagd was, was toen er 30 cm sneeuw hier in Groningen lag. Nou ja, dan kan ik me daar wel over heen zetten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:27

trouwens,post waarvoor getekend moet worden is laatst bij de buren bezorgd...
mocht de buurvrouw tekenen.

belachelijk toch,voor hetzelfde geld zou ze mijn pakket nooit aan me geven...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 02:38

Ik had eens een briefje op de deur geplakt:

Zit met spoed op het pakketje te wachten, ben even de deur uit, gelieve bij de buren af te geven.

Aangezien ik niet wist welke thuis zouden zijn, heb ik express geen nummer op bij vermeld. Uiteindelijk komt mijn buurman naar me toe 'we hebben wat van je otnvangen, klopt dat?'. Nou.. euhm... ik zou het niet weten...

Hadden ze dus niet even een briefje in de bus gedaan bij WELKE buren het lag. Alsof ik de hele straat door ga op te vragen of her post is voor me :')

Helaas hebben we ook 2x per week een nieuwe rondhobbelen ofzo :n

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:05

Hmm huisgenootje en ik zouden vandaag wat pakketjes krijgen, ik ben netjes thuis, is niet aangeklopt. Wel staat overal bij al onze pakketjes dat het een paar uur geleden bezorgd is. := Ben heel benieuwd waar dan, want hier zeker niet en er ligt ook geen briefje door de deur..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:07

Wij hebben op het werk het afgelopen jaar zóveel problemen met PostNL gehad, dat ze ons bloemen en taart hebben gestuurd :+

Thuis heb ik een vaste pakketjes-aflever-meneer en mijn buurvrouw is vaak thuis, dus geregeld :D

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:10

Heel toevallig zie ik het topic...
Heb net een klacht in gedient bij PostNL... Wordt in 2 dagen teruggebelt, ben erg benieuwd.. haha

Ik krijg al maanden post van anderen in de bus. Altijd dezelfde.
Ik woon aan de Handelsstraat 9 en krijg post van de Ambachtsstraat 9 (het lijkt niet eens op elkaar!!!) eerst bracht ik ze netjes naar de persoon (is een bedrijf dus krijg dagelijks) maar na een tijdje schreef ik op de envelop VERKEERD BEZORGT etc. en gooide hem weer in de bus van de postnl.
Nou brak mijn klomp een uur geleden. Gooide die `#$%^&*postbode de brief waar ik GROOT op had gezet verkeerd bezorgt, zelf adres noch onderstreept !!!!!!!!!!!uitroeptekens erbij gooit hij weer bij mij in de bus....

Hoe allerDOMST ben je dan?

Ben benieuwd hoe het afloopt....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:13

De vakantietijd is weer aangebroken, ik kan weer voor postbezorger gaan spelen, alle buren bij langs om hun post, die bij mij in de bus ligt te bezorgen. Tellen is zooooo moeilijk!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:17

Heb dat wel een keer gehad...
Begon bij het eerste huis, maar had daar eigenlijk geen post voor, kom aan het einde van de straat erachter dat iedereen de post van de buren had.
En heb dat ook zo gelaten, de meeste mensen waren toch niet thuis.

Gebeurde gelukkig maar 1 keer, en de mensen waren niet boos, konden er wel om lachen achteraf.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:50

Ik heb ook wel eens de post van twee paralelstraten omgewisseld, toen ik nog net nieuw was, vier jaar terug :o ze konden er ook wel om lachen, ik schaamde me dood...

Zaterdag however, een meneer had een stapeltje post, en een kleinere envelop was achter de plakrand van een grotere envelop blijven hangen. Gebeurt vaker dan je denkt.
Werd ik letterlijk teruggefloten met 'Kun je niet lezen ofzo? Nou?? Kun je niet lezen??'
Vreemd he, dat je dan niet eens meer zin hebt om je best te doen, als het toch al zo'n ****bende is :=

Maarja, ik ben blij, ik heb ander werk gevonden :) binnen een maandje ben ik weg bij PostNL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:37

Nou ik ben dus erg boos.op PostNl. Had hier al geplaatst dat ze die rijbroek niet door de brievenbus konden doen twee weken terug en.hik zou verstuurd worden met de pakketopost, maar ik heb nog niks ontvangen. Vandaag gebeld maar ik haf pech, dan waren ze hem kwijt maar het was geen aangetekende post dus ze konden niks doen. Grrrr ik ben zo boos, morgen de bezorger erop aanspreken! Ben echt laaiend want dit had helemaal niet hoeven gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:39

Volgens mij wordt er bij ons nog maar 1 dag per week post bezorgd :=

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:14

Echt Jans? Krijg je op die ene dag al je post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:18

Ik krijg wel gewoon op dinsdag,woensdag,donderdag,vrijdag en zaterdag post, pakketpost maandag t/m zaterdag.. Alleen die rijbroek dus niet :x :x