Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:49

Ben daar redelijk simpel in: Als je vind dat je mij te weinig ziet kun je ook de telefoon oppakken en bij ons langs komen. Dan zie je mij ook.
heb een hekel aan de verplichte bezoekjes 1 kant op.
(en heb er gelukkig weinig over te klagen)

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:53

Mijn schoonouders minimaal 2 keer per week. Maar regelmatig ook vaker. Ze wonen bij ons in het dorp. Toen mijn paardje nog hier was dan bijna elke dag. Dit omdat ze op ons dochtertje passen.

Mijn ouders eigenlijk veel te weinig, maar die wonen in Duitsland en wij in de Randstad. Dat maakt het wat lastiger om elkaar vaak te zien. Als ze dan zien, is het meestal voor een heel weekend.
Vind ik wel eens moeilijk, omdat ik zwanger ben, maar het is ook wel goed zo.

Wel vervelend dat er zulke "eisen" aan je gesteld worden.

xingridx

Re: Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:59

Ik zie mijn schoonouders wel regelmatig, in principe als we op zondag bij mijn vriend zijn gaan we er altijd wel even langs om een bakkie te doen of even te eten. Vriendlief is enig kind, heeft een hechte band met zijn ouders en ze wonen vlakbij dus dan wip je makkelijk even aan. En gelukkig zijn het schatten van mensen dus dan ga ik graag mee ;)

Ik zie mijn ouders ook wel om de paar weken en heb regelmatig contact. Die wonen verder weg en we zijn in de weekenden vaak druk dus even langsgaan gaat gewoon wat minder makkelijk helaas.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:01

Mijn ouders 1x per week omdat ik er eet en gelijk mijn oma ziet, maar ik wil nog regelmatig liever niet gaan...heb graag rust

Schoonouders meestal om de zondag maar dat wil ik gaan verminderen soms gaan we 7x achter elkaar op zondag uiteten :roll: maar gebruikelijk is om de week..wat wel makkelijk is word voor me gezorgt anders moet ik het selluf doen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:01

Ik zie mijn schoonouders 1 of 2 keer in de maand en dan soms ook maar 10 min :p en dat vind ik soms al te lang! Wat is dat toch met die schoonouders? Niemand kan er mee overweg! Gelukkig wonen ze een uur rijden hiervandaag dus komen ze hier niet :p lekker daar blijven!

Me eigen moeder zie ik of spreek ik wel bijna elke dag ;) Maar die is teminste gezellig :p

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:17

@Danielledm ik kan prima met m'n schoonouders overweg hoor! :) Heb het super met ze getroffen.. Zowel m'n schoonmama als m'n schoonpapa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:20

Mijn ouders zie ik denk ik 1x per maand, we wonen 1,5 uur rijden van elkaar vandaan.
Mijn schoonouders denk ik ook zoiets, misschien wel iets meer, zij wonen 20min. van ons vandaan.

ik ben ook niet zo'n visitebeest :+

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:28

Wij wonen (bijna) allemaal in hetzelfde dorp dus dat is wel makkelijk :+ Bij schoonmoeder halen we vrijdagavonds de hond op en die gooien we zondagavonds weer af.
Mijn eigen ouders zie ik vaak even in het weekend of we bellen door de weeks even. Maar alles is vrijblijvend en soms zien we elkaar een stuk minder en soms (ook door verjaardagen of bbq's oid) weer wat meer :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:32

mijn ouders zie ik 3 keer in de week ofzo...mijn schoonoudjes hooguit 2 keer in 2 a 3 weken ik haat t om bij hun op visite te gaan :o
schoonmoeders is een drammend persoon is soms niet zo gezellig om ermee op gescheept te zitten en ze is vreselijk hoe noem je dat? gods gelovig en dat ben ik dus absoluut niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:32

Schoonouders, ik vind het altijd een moeilijk iets. Zodra de relatie met je vriend uitgaat, ben je je schoonouders ook kwijt. Daarom vind ik het vaak zo'n schijnheilig iets. Je bent helemaal te gek en aardig en lief en je wordt overal bij betrokken totdat het uit gaat. Dan wordt je zo weer ingewisseld voor een ander en dan wordt die ander binnengehaald als de perfecte schoondochter. Zo belangrijk ben je dan dus.

Is ook wel te begrijpen op zich maar ik als emotiemens vind dat toch moeilijk. Ik hecht me erg aan mensen en dierbaren en kan daar moeilijk mee omgaan om zo ingeruild te worden.
Je kan dan ook maar beter niet te close met schoonouders worden, dat maakt een breuk nog moeilijker. Je verliest niet alleen je geliefde maar ook familie.

Was even offtopic, sorry.
Wat betreft op bezoek gaan.... dat ligt ook de band die je vriend met zijn ouders heeft natuurlijk. En de afstand.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:36

Mijn schoonvader heb ik al jaren niet gezien.

Mijn schoonmoeder dit jaar 1x en voor mij is dat voldoende :')
Ben niet zo'n socializer :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:41

Gelukkig zie ik mijn schoonouders maar heel weinig en nu ook ruzie dat we te weinig komen en als we er dan zijn dat we niet gezellig zijn....dan ga ik al helemaal niet meer :( maar voorheen met verjaardag, kerst, vaderdag, moederdag, voor dat we op vakantie gaan nadat we op vakantie gaan en tussen door heel af en toe. Maar mijn paps en mams wonen tegenover mijn schoonouders dus als ik/we daar vaker kom dan krijg ik toch een preek dat het een kleine moeite is om even bij hun langs te komen :( brrr hekel aan die mensen dus ben benieuwd wanneer hun bellen dat ze geen ruzie hadden moeten maken want voor mij is het klaar!

Tierania_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:44

Ik zie ze alleen op zondag, omdat wij daar dan eten.
Mijn vriend is ook alleen in het weekend thuis.
Laatst bijgewerkt door Tierania_ op 03-07-12 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:44

Wat vaak.... :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:50

@ Suzanne:

Dat is niet altijd zo...het ligt echt aan de band die je met je schoonouders hebt.
Mijn moeder heeft bijvoorbeeld echt nog heel innig contact gehad met de moeder van mijn vader, nadat zij gescheiden waren. Hun band was hechter dan de band tussen mijn vader en zijn moeder.

Exvrouw van mijn stiefbroer wordt ook nog altijd uitgenodigd voor feestjes en speciale gelegenheden, ze heeft meer dan 10 jaar bij de familie gehoord en dat wordt niet zomaar 'weggegooid'.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:53

Ik zie m'n ouders euh..... twee keer per jaar. Op m'n verjaardag en met Kerst :') We wonen nogal door het land verspreid.

M'n schoonmoeder heb ik nog maar 2x gezien en m'n schoonvader alleen op Skype. Maar ze wonen dan ook in Amerika. Hopelijk gaan we dit jaar met Kerst hun kant op, want het liefst zie ik ze elke dag!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:56

@Suzanne
Ook je eigen familie en/of "goede" vrienden kunnen je afdanken.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:05

Wel interessant topic dit, leuk om te lezen hoe iedereen er mee omgaat.

TS: beetje raar dat er verwacht wordt dat je iets meeneemt, dat is gewoon "hebberig". Het is al een kado op zich dat je langskomt?

Ikzelf woon nu al dikke 2,5 jaar samen en mijn "schoonouders" denk ik 3 x keer gezien. Laatste keer was met kerst. Mijn vriend "zeurt" wel eens dat ik nou eens mee moet gaan (vriend is 16 jaar ouder dus zijn ouders zijn ook al in de 70), maar sorry, ik heb er geen behoefte aan, geen tijd voor, heb zelf genoeg dingen aan mn kop en geen behoefte aan contact :+ Tis wel banketstaaf tegenover hem maar ik ga mijn eigen weg nu eenmaal in het leven... Daarbij heb ik geen zin om beoordeeld te worden (doen ze ook niet, dat weet ik, zit tussen mijn oren). Ze zijn ook gelovig en ik heb bij voorbaat vaak al een naar gevoel daarbij (niet eledigend bedoelt naar gelovigen hoor!). Ga graag discussie aan wat dat betreft maar ik heb een erg sterke mening. Mijn vriend komt er wel meerdere keren per week en dat vind ik wel leuk voor hem :) Ze wonen ook op een klein half uurtje dus vlakbij.

Mijn eigen ouders wonen in Duitsland, 250 km verderop. Die zie ik dus soms wel 1,5 maand niet. Dat vind ik vaak heel erg jammer. Als we daarheen gaan gaan we samen en mijn vriend gaat heel erg graag mee! Daar ben ik wel blij mee maar ga net zo lief alleen, aangezien ik ook niet bij zijn ouders kom wil ik hem niet dwingen.

En tot slot: volgens mij zei TS in de OP dat hoe vaker mensen vragen, hoe minder ze de neiging heeft om te gaan. Zo werkt het bij mij dus ook haha. Niets moet, eten en drinken moet anders ga je dood. En wij bokkers kunnen daar natuurlijk nog aan toe voegen dat paarden ook moeten! :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:07

Suzanne F. schreef:
Schoonouders, ik vind het altijd een moeilijk iets. Zodra de relatie met je vriend uitgaat, ben je je schoonouders ook kwijt. Daarom vind ik het vaak zo'n schijnheilig iets. Je bent helemaal te gek en aardig en lief en je wordt overal bij betrokken totdat het uit gaat. Dan wordt je zo weer ingewisseld voor een ander en dan wordt die ander binnengehaald als de perfecte schoondochter. Zo belangrijk ben je dan dus.

Ik vind dat ook eigenlijk wel raar.
Mijn schoonmoeder wil de schoondochters altijd overal bij betrekken enzo, en zo moet ik ook mee op familiefoto voor schoonoma. Of iets in een boekje schrijven voor (inmiddels gestorven) schoonopa.
En dan zie ik dat jaren eerder de ex van mijn vriend ook in zo'n soort boekie geschreven heeft.
Vind ik toch dan raar :o

Mijn schoonouders komen zelf we op bezoek, ze vinden dat wij te weinig komen maar we zjn druk met verbouwen en hebben geen zitplaatsen in de woonkamer, dus eigenlijk heb ik momenteel heul geen zin in ze :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:10

Nicolletje schreef:
Ik vind dat ook eigenlijk wel raar.
Mijn schoonmoeder wil de schoondochters altijd overal bij betrekken enzo, en zo moet ik ook mee op familiefoto voor schoonoma. Of iets in een boekje schrijven voor (inmiddels gestorven) schoonopa.
En dan zie ik dat jaren eerder de ex van mijn vriend ook in zo'n soort boekie geschreven heeft.
Vind ik toch dan raar :o

Ja en die foto's worden een beetje weggestopt en weer vervangen voor een ge-update versie.
Enige plek waar je blijft is vaak de verjaardagskalender in de wc waar je naam opstaat.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:20

Ik zie mijn schoonouders denk ik 1x in de maand of elke 2 maanden, ligt een beetje aan de tijd van het jaar :P Mijn ouders wel elke maand, soms vaker en soms wat langer niet :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:22

Hoezo is dat raar? Ze hebben toch deel uitgemaakt van hun gezinsleven?
Ik sta nu ook op 100den foto's van mijn schoonouders (wij zijn inmiddels 20 jaar bij elkaar).
Dan zou ik al die tijd mij niet welkom mogen voelen (dat voelt voor mij nl wel zo als ik nergens mee op de foto mag ed) omdat wij misschien ooit eens uit elkaar gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:23

Toen k nog n relatie had ging k 1 weekeind per maand mee naar Limburg (of eigenlijk ging hij mee, ik mocht altijd rijden). Daar zaten we dan van vrijdag middag tot zondag avond. En ik ben zo blij dat ik niet meer hoef...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:26

hier varieert het. Mijn moeder en stiefvader zie ik minstens eens per week, vaak 3-4 maal.
(mijn paarden staan er niet ver van, ik passeer vaak nadien om de honden uit te laten, en ik passeer van men werk langs hun huis, dus als vriend de late shift heeft, blijf ik vaak bij moeder (als stiefvader gaan werken is) een eindje plakken. en iedere maandagmiddag blijven we daar eten. (sochtends ben ik vrij, dus ga ik naar paardlief, dan gaan eten bij ouders, en dan gaan werken, vriend werkt een km van men ouders af)
Mijn vader en stiefmoeder eens in de 2-3 weken, daar springen we in het weekend binnen en blijven dan meestal eten.
mijn schoonmoeder ook eens per week, gaan we vaak es binnenspringen, en dan halfuurtje later weer weg.
en schoonvader is eens in de zoveel tijd eens gaan eten oid.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:31

Ik zie mijn ouders elke week. Elke maandagavond ga ik na mijn muziekrepetitie daar even een wijntje drinken :j ben er dus hooguit een uurtje.
Soms sla ik ook weleens over omdat ik moe ben oid en dat is ook nooit erg...... Denk wel dat ze het jammer vinden, maar dat laten ze nooit merken.
Samen gaan we alleen op verjaardag ed. Soms eens tussendoor. Mijn vader is heel ziek geweest en toen kwam ik er wel vaker, ook om op de beesten te passen e.d. Bij mijn ouders is het nooit een verplichting en cadeautjes hebben we allang afgeschaft.

Mijn schoonouders kwamen we elke zaterdag, maar toen we een keer niet gingen werden we gebeld en dat ze ons wel verwacht hadden := Nou ja we hadden andere dingen te doen, dus die gingen voor....
Vanaf dat moment ben ik veel minder gegaan, het voelde als een verplichting en er ontstond een bepaald verwachtingspatroon.
Laatst kreeg ik ook via mijn vriend :? te horen dat ze me al zo lang niet gezien of gehoord hadden....... Ja ik ben gewoon een heel druk bezet typje :+ Zei ik dus ook tegen mijn vriend dat als ze graag wilden weten hoe het met mij ging dat ze dan ook eens naar ons konden komen, of even konden bellen, heb een hekel aan 1-richtingsverkeer :o
Kon vriend ook wel inkomen trouwens en die is ook niet meer zo dik met zijn ouders dan een paar jaar geleden. Wil eigenlijk ook niet meer aan die "verplichting" voldoen, maar ik merk dat het voor hem wel moeilijk is.