Zou jij het opruimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:24

Ik zou het opruimen, maar helaas.. De meeste mensen doen dat niet. Het is nu 2x voorgekomen dat een hond bij ons in de winkel gepoept heeft, en beide keren waren de baasjes pleite. Sindsdien begrijp ik ook waarom honden niet meer worden toegelaten in winkels. Hadden ze gewoon even gezegd: "Onze hond heeft gepoept, heeft u misschien een plastic zakje en een sopje" had niemand het bij ons wat uitgemaakt.

Hetzelfde met een overgevend kind. De moeder stond er naast en zei alleen maar "zoek maar even een wc". Dus mijn mannelijke, vrij jonge collega heeft dat arme kind (dat de hele tijd al groen zag, iedereen had het al zien aankomen) mee moeten nemen naar de wc en het daar gefatsoeneerd en de kots op moeten ruimen, terwijl moeder lekker verder winkelde. Heeeeel asociaal en heeeel sneu voor dat kindje ook.

Edit: word alweer zo kwaad als ik er aan denk dat ik spontaan typo's maak

Blablabla11

Re: Zou jij het opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:58

Is toch ook ziek ik zou mijn kind nooit ziek met iemand mee geven dan wil het zelf ook het liefst bij mama zijn

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:09

Ik zou het ook zelf opruimen hoor. Niet dat ik een hond heb :Y)

Toen ik klein was was ik een keer uit eten met mijn ouders in een restaurant.. En toen heb ik per ongeluk over de hele tafel gekotst :o Ik was toen een jaar of 5, 6 denk ik. M'n ouders hebben het toen zelf opgeruimd en een serveerster had me toen even naar het toilet gebracht en daarna nog helpen opruimen. Verder waren er geen gasten geloof ik. Schaam me nog steeds dood als ik eraan denk, terwijl het al bijna 14 jaar geleden is :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:10

labyrinth schreef:
Zwitsal schreef:
ik vind het trouwens zelf een beetje onbeschoft om de dweil kar zo zonder pardon door te schuiven naar de eigenaar.
ik ben absoluut van mening dat de eigenaar degene is die het op moet ruimen. maar het personeel moet (vind ik) zo beleefd en service gericht zijn om het direct aan te bieden (of nee: gewoon beginnen met opruimen), hondeneigenaar moet dan aanbieden om t over te nemen :j

Oh, maar er is een verschil tussen de kar naar iemand toeschuiven of iemand duidelijk maken dat jij het niet gaat doen. Ik zeg dan ook gewoon "Oh, wat vervelend, ik haal even een sopje voor u". Lijkt me duidelijk genoeg. Ik zit vervolgens met mijn handen weer in de buurt van eten dergelijken. We hebben het hier wel over braaksel, niet over een omgevallen bak popcorn oid. Dat is gewoon erg vies en ik vind het onbeschoft als je als hondeneigenaar verwacht dat iemand anders voor jou zoiets gaat opruimen.

Ik ben ook wel van mening dat het personeel zou moeten aanbieden om het op te ruimen, maar dat het eigenlijk de eigenaar is die het op zou moeten ruimen. Als eigenaar zou ik het dus ook zelf opruimen.

Over dat met je handen in de buurt van eten zijn: dan was je je handen/armen toch gewoon? Je gaat toch ook op dezelfde dag naar je paard e.d.? Dan ben je na een douchebeurt ook weer schoon, dus ik zie niet in hoe dit zo erg zou zijn dat je vervolgens niet meer bij eten in de buurt kan komen. Gewoon even opfrissen en handen met zeep wassen erna en er is niets aan de hand.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:39

Ik vind ook dat Mevrouw dat zelf op moet ruimen. Dit is niet te vergelijken met een drankje omgooien enz. En hondenkots is echt minder vies als mensenkots.

Werk zelf in een DA praktijk. En wij verwachten ook als hun dier iets in de wachtkamer doet dat hun dat opruimen. Helaas de meeste mensen doen net of ze het niet zien en lopen weg. Ik vind dit belachelijk! Het is een kleine moeite.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:08

Ik vind dat het restaurant het hoort op te ruimen in het kader van klantvriendelijkheid..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:18

Uiteraard de honden-eigenaar. Ronduit goor dat ze er vanuit gaan dat iemand anders wel even hun hondenkots opruimt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:29

*werkt zelf in de bediening*

Nee hoor, als er een hond bij ons in het restaurant over zou geven, zou ik het zelf absoluut niet schoonmaken. De hond is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Daarnaast vind ik het ontzettend smerig wanneer bediening dus eerst hondenkots heeft opgeruimd en vervolgens weer eten rondbrengt. Je handen wassen kan je wel doen, maar wat denk je van je blouse? Broek? Schoenen? Die zouden in mijn ogen dan allemaal ook gewassen moeten worden, voordat je weer gaat bedienen.

Ik vind het trouwens wel een ander verhaal wanneer het bij een persoon gebeurt die slecht ter been is of iets dergelijks. Daarvan kan je als restaurant niet verwachten dat hij/zij de kots gaat opruimen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:30

ik vind dat de eigenaar van de hond het moet opruimen
kun je personeel wat bedient toch niet mee opzadelen

nog een tip voor mensen die kotst, poep of pies moeten opruimen
met een stoffer en blik als eerste de meeste zooi opvegen werkt echt super makkelijk, ook op vloerbedekking

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:31

ik zou het uiteraard zelf opruimen....het is toch mijn verantwoordelijkheid?
Wat heb je toch een aso's op de wereld :(

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:32

@Jolien: Ik krijg nu toch wel een heel vreemd beeld bij hoe jij dat opruimt, als alles vervolgens onder de kots zit....

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:41

mylittlejoy schreef:
@Jolien: Ik krijg nu toch wel een heel vreemd beeld bij hoe jij dat opruimt, als alles vervolgens onder de kots zit....

Ten eerste: niet ;) Ik zou het niet opruimen.
Ten tweede: lijkt me logisch dat niet alles onder de kots zit, maar het lijkt me ook wel erg logisch dat je in dit geval je gehele kleding gaat verwisselen.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:46

Als mijn hond dat zou doen zou ik het ook zelf opruimen hoor. Ik neem dat beest dan toch mee, terwijl het (meestal) niet nodig is om hem mee te nemen. Op vakantie gaat hij vaak wel mee uiteten, maar dan moet hij onder de tafel blijven liggen zodat niemand last van'm heeft. Hij heeft wel een keer een glas omgegooid met z'n neus. Hebben we ook zelf opgeruimd.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:16

Ik zou het ook opruimen, ook al mag de hond mee. :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:18

Waar zijn nou toch de mensen die het wel laten liggen...?!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:24

op het hondenforum whahaha daar waren een aantal een hele andere mening toegedaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:24

dubbel
Laatst bijgewerkt door Caira op 18-06-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:26

Ik zag het toevallig net nog op de drempel van een winkel hier in de stad... Die mensen gingen er ook snel vandoor. :n

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:51

spatter schreef:
nog een tip voor mensen die kotst, poep of pies moeten opruimen
met een stoffer en blik als eerste de meeste zooi opvegen werkt echt super makkelijk, ook op vloerbedekking

Hè jakkes dan zit toch de stoffer helemaal vol met kots, moet je die vervolgens weer wassen?
Gewoon een groot stuk papier en een zakje en weg ermee....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:32

xJolien schreef:
mylittlejoy schreef:

Ten eerste: niet ;) Ik zou het niet opruimen.
Ten tweede: lijkt me logisch dat niet alles onder de kots zit, maar het lijkt me ook wel erg logisch dat je in dit geval je gehele kleding gaat verwisselen.

maar.... de kots zit toch niet op je kleren?
ik ben ook heel benieuwd hoe jij het dan op zou ruimen dat het op je kleren komt.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:05

Nee, zeer waarschijnlijk zit het niet op je kleren. Maar ik vind het voor de gasten wel zo fijn (en voor mezelf ook wel zo fris) dat ik schone kleren aan trek...

edit; maar laten we ontopic gaan, hier was het topic niet voor bedoeld ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:35

Maar volgens mij bedoelde Mylittlejoy dus de stoffer en blik, die zit dan onder.. Dat moet je dan in zijn geheel gaan weggooien ofzo? Of afspoelen? (Krant eroverheen en dan met stoffer en blik kan natuurlijk ook)

Kee, back on topic 8-)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:15

Eigenlijk had dit een poll moeten zijn!

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:26

Ergens vind ik toch wel dat iemand die in het restaurant werkt het op zal moeten ruimen. Als je mensen met hond toe laat in een restaurant, dien je daar ook verantwoordelijkheid voor te nemen vind ik. Toch een stukje klantvriendelijkheid. Overigens snap ik niet waarom dat opruimen nou zo lastig is, een sopje erover en het is al weer bijna klaar... Het restaurant schoon houden hoort imo bij je werk.

Overigens heb ik geen hond en zal dan waarschijnlijk (als ik wél een hond had) zelf voorstellen om het schoon te maken, zou mij anders erg bezwaard voelen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:22

stoffer met blik in de plee houden en doortrekken, spoelt alles van zelf schoon
daarna de stoffer desnoods nog een paar keer dompelen en dan die stoffer wel voor dit soort klusjes houden ja