Probleempje met buurkindjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: Probleempje met buurkindjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:28

maar van een kind van vier kun je niet verwachten dat hij dat zelf ook zo ziet. Dat is toch echt aan de ouders.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:07

Inderdaad net alsof een 4 jarige dat begrijpt??
ik vind trouwens ook wel dat je als ouder je kind beter in de gate moet houde :S zeker als ze 4 zijn! juist vanwege dat ze het nog niet goed begrijpen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:33

Van wat ik begrijp hebben jullie ook nooit aangegeven dat jullie het niet prettig vinden. Je buren zijn zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust en denken dat jullie het allemaal prima vinden. Gesprekje hierover zal wel opheldering geven, en de tip van die schuif op de deur is ook een hele goede.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:52

mymy schreef:

Ehmm toen ik klein was (3-4 ofzo) woonden mijn opa en oma ook vlakbij (1 straat weg). Mocht ik ook naar binnen wanneer ik wilde (mits ze thuis waren natuurlijk anders was de deur op slot). Maar het was echt niet alsof ik dacht 'oh ik mag bij opa en oma naar binnen dus ik mag bij iedereen zomaar binnenlopen' 8)7
Vind het echt niet zo'n rare gedachte. Kinderen zijn meestal ook niet achterlijk hoor :P
Zou het alleen logisch vinden als bijv de vriend van TS ze in het begin vaak heeft uitgenodigd. Dan nodigen ze zichzelf wat makkelijker uit denk ik, dan wanneer hun opa en oma het ook wat meer hadden beperkt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:55

Gewoon naar de buren (oom en tante) stappen en zeggen dat je meer privacy wilt en dan de deur gewoon vergrendelen. Niet irriteren, maar praten en afspraken maken

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:02

En daarom willen wij dus pertinent niet in de buurt van familie wonen. Iets dat mijn familie prima begrijpt en in de familie van mijn vriend maar met moeite geaccepteerd wordt.
Maar ik zou het gesprek met de oom en tante van je vriend aangaan, wel een tip: laat je vriend het woord doen. Jij bent toch de 'koude' kant en daardoor kan het heel anders overkomen dat je bedoelt, hoe goed je het ook bedoelt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:15

mymy schreef:
ik vind trouwens ook wel dat je als ouder je kind beter in de gate moet houde :S zeker als ze 4 zijn! juist vanwege dat ze het nog niet goed begrijpen

Nou, toen ik vier was liep ik ook echt niet zomaar naar binnen hoor. Ook niet bij het buurjongetje waar ik ALTIJD mee speelde. Dat wist ik dondersgoed. ;)

Dat terzijde, het beste lijkt me inderdaad om je vriend het woord te laten doen en gewoon uit te leggen dat het soms heel gezellig is, maar dat het af en toe wat minder gewenst is (en dat je in elk geval niet op prijst stelt dat de kinderen je badkamer inlopen - ik was allang ontploft zeker als het meerdere keren herhaald wordt :+ )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:27

Kinderen van vier jaar zijn echt niet dom, hoor := Die kun je heus wel uitleggen dat het niet de bedoeling is zomaar binnen te stappen, zonder het eerst te vragen.
Ik zou sowieso een grendel op die deur doen, ookal zijn er goede afspraken. Of de deur gewoon weghalen. Ze kunnen ook via de voordeur aan bellen toch..

maia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:32

Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is en er grenzen gesteld moeten worden.

Ik begrijp ook goed dat het vervelend is als een buurmeisje de hele dag in jullie tuin kijkt en de aandacht trekt, maar ik krijg er toch een beetje een onaangenaam gevoel van om een foto te zien waar een klein meiske op staat en bekritiseerd wordt. Ik denk dat mensen het wel gewoon begrijpen als je de situatie uitlegt, daar hoeft geen foto bij van een jong meisje dat met een hondje probeert te sprelen, zonder toestemming van ouders.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:37

Mijn achterburen komen hier ook wel eens in de tuin om te kijken of mijn zoontje thuis is. Prima. Maar dan laten ze poort open en ons tuindier loopt los rond... En zo heb ik het dus al 2x gehad dat ik mijn eigen dieren bijna dood rijdt op de oprit omdat hun de poort open hebben laten staan :x Helaas hebben we een taalbarriere, maar hier werkt de poort op slot doen uitstekend!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:46

Ach, gewoon een kwestie van afspraken maken.

Joyckuh, zeker op slot doen, als je dieren loslopen krijg je ook nog de schuld bij een ongeluk.

Bij het andere hondje, is natuurlijk leuk voor dat meisje, een leuk hondje om mee te spelen.. daar kun je ook prima afspraken over maken.
Ik zou daar een schutting plaatsen, die heg is zowiezo veel te open.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:52

Ben benieuwd of jullie het gesprek al hebben gevoerd :j

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:52

en hoe is het gesprek gegaan??? tot een oplossing gekomen
zou overings een schuif aan jullie kant van de poort doen, een deurklink kunnen zij ook open maken, zo,n schuif niet...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:53

vinos schreef:
Ik leef met je mee, ik heb dit de godganse-dag, om doodziek van te worden, als de hond niet buiten is schreeuwt ze "Wouuuuuuutje" (we hebben een hondenluik) het is zooo erg dat de beukenhaag niet groeit op de plek waar het kind bijna 24/7 staat.

[ Afbeelding ]

respect voor jou, als ons buurmeisje (die ook regelmatig over de haag klimt) op mijn badkamer zou staan........ oef.... }>

Sorry want ik kan me zo goed voorstellen dat je baalt als een prei maar die foto says it all :') _O- _O- _O- _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:57

Ja enorm leuk. Zeker voor die ouders die hun eigen kind op het internet tegenkomen, terwijl de buurvrouw het blijkbaar niet aandurft om het e.e.a. eens duidelijk aan te kaarten met de ouders en/of het kind zelf. Kind is groot zat.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:06

Sammie schreef:
Ja enorm leuk. Zeker voor die ouders die hun eigen kind op het internet tegenkomen, terwijl de buurvrouw het blijkbaar niet aandurft om het e.e.a. eens duidelijk aan te kaarten met de ouders en/of het kind zelf. Kind is groot zat.

Ik snap jou kant ook,
maar de ouders snappen toch ook wel dat je kind de hele dag bij de buren in de tuin laten staan niet normaal is?

Persoonlijk vind ik het in de eerste instantie de taak van de ouders om hun kind aan te spreken dat het niet normaal is om de hele dag de buren te vervelen en niet van de buurvrouw om te moeten zeggen "zou jij je kind misschien uit mijn tuin kunnen verwijderen want ik heb nu de hele dag
geen privacy".

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:07

Sammie schreef:

Wil de moeder van het kind achter de heg zich nu hier melden??? :')

Ik ben het overigens wel met je eens dat Vinos een hoop irritatie zou kunnen vermijden door een gesprek aan te gaan maar zo'n duidelijke foto van het kind is het niet. Ik zou haar niet herkennen op straat.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:11

Sammie schreef:

uuuhm, kind en ouders zijn al 24x hierop aangesproken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:12

Foto is inderdaad niet duidelijk, en er staat ergens dat de ouders er al op aangesproken zijn maar zich er niet aan storen.

Edit: Net iets te laat met mijn post :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:14

Je kan toch gewoon een schuif op de deur zetten zodat jij zelf kunt bepalen wanneer deze wel of niet open staat voor je buurkids? Simpel zat.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:14

Heb ik ook niet goed gelezen. In dat geval zou ik stroomdraad plaatsen Vinos! +)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:15

Zilfstar schreef:
Of een goed gemikte emmer water }>

_O-

Stroomdraadje wil ook wel helpen.

@ Ts, Vind (welopgevoede) kinderen heel leuk maar zou hier ook niet van gediend zijn hoor. Maar denk dat deze kinderen dit gewend zijn. Zou het bespreken met de ouders die het even uitleggen aan de kinderen en een slot op de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:52

Heb je al een gesprek gehad? Hoe ging het? :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 19:30

Thanks voor het meedenken!! Zal zo ff een update plaatsen :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:36

We zijn heel benieuwd.. :j