Mijn paspoort bestaat niet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Mijn paspoort bestaat niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:15

Nooit eerder over gehoord dan?
Je identiteit is echt geen banketstaaf dingetje.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:17

Klinkt echt alsof er een of andere criminele undercover werknemer zit in het gemeentehuis of zo :P
Maar gelukkig dat je je ID kaart krijgt :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:21

Moest ik dan wel ff om lachen..

Maar twee mensen op 1 bsn kan best banketstaaf worden..

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 00:31

Kan het niet gewoon zijn dat ze in je achternaam een fout hebben gemaakt toendertijd in het paspoort en dat je dat niet is opgevallen?
Je hebt nu niet direct een naam waar er nog een 2e van rondloopt die dan ook nog op dezelfde dag zou zijn geboren, dat is gewoon te toevallig.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:17

Volgens mij hoorde ik van een kennis een soort gelijk verhaal..
Ik denk dat de administratie soms gewoon niet helemaal goed bijgehouden wordt..
Geen idee hoe eea bij de gemeente geregistreerd wordt maar het is vast iets met een vinkje bij 'paspoort' of 'identiteitskaart'..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:28

Apart verhaal.
De belastingdienst neemt automatisch de gegevens over van de gemeente, ik weet niet hoe dat bij de politie gaat?
Maar een dubbel bsn lijkt mij niet, zeker niet als je in Nederland geboren bent.

Ik denk eerder ook aan een "verkeerd vinkje" verwarring paspoort/ID.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:29

ik zou als ik jou was toch maar even gaan informeren, want je nummer gaat ook naar de belastingdienst,
denk dan aan belastingaangifte. De belastingdienst zou kunnen denken dat je een dubbele baan hebt en krijg je een aanslag van hier tot tokio. Je nummer wordt ook gebruikt voor eventuele kruisjes achter je naam bij "criminele" activiteiten. En stel dat je in de toekomst een lening / hypotheek nodig hebt. Ik zou er zelf niet gerust op zijn en toch even uit gaan zoeken. Een belletje zou ik zeker even doen om zeker van te zijn dat je nummer maar één keer is uitgegeven.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:38

TS ik denk toch dat de fout zit bij het systeem van de Politie.
Je gegevens staan toch goed bij de gemeente? Of komen zij daar ook op dat andere meisje uit?
(Ik denk wel dat het bij de gemeente goed in het systeem staat, want de belastingdienst vind jouw ook en die werkt met gegevens die zij door krijgen van de gemeente)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:58

ik denk eerder dat het gewoon fout gaat bij dezelfde naam/geboortedata. Dat heb ik nl. ook. Ergens in Nederland is er qua naam en leeftijd een dubbelganger van mij. Daar heb ik pas 'last' van gekregen toen ik mijn rijbewijs op ging halen. Ik moest een dag langer wachten daardoor.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:40

Wat een apart verhaal zeg, ben benieuwd wat de gemeente hier over zegt als je je id kaart gaat halen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 12:46

pvdbosch schreef:
Kan het niet gewoon zijn dat ze in je achternaam een fout hebben gemaakt toendertijd in het paspoort en dat je dat niet is opgevallen?

Dat denk ik niet, dat valt me altijd direct op ik kan me daar namelijk best aan ergeren. :))

Toverbal schreef:
TS ik denk toch dat de fout zit bij het systeem van de Politie.
Je gegevens staan toch goed bij de gemeente? Of komen zij daar ook op dat andere meisje uit?

De gemeente kwam op mijn gegevens uit. :j

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:48

ja maar wie heet er nou Esmee Caitlin, dat is toch een hele aparte naam en dan zou diegene ook nog op precies dezelfde dag zijn geboren, dat kan toch niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:24

Mijn combi is ook niet alledaags en toch is er een dubbele 'ik'. Weet zelfs waar ze (destijds) woonde.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 21:29

Als het bsn nummer daadwerkelijk dubbel is uitgegeven zou het juist logisch zijn als ze op dezelfde dag geboren is. Tenzij bsn niet chronologisch wordt afgegeven natuurlijk. :))

Maar als ik maandag bij het gemeentehuis ben zal ik sowieso even vragen of zij kunnen kijken hoe het zit.

Wat ik maffer vind is de achternaam, Liefting komt maar 816 keer voor (althans, in 2007), Lieftink 647 keer. Da's wel wat anders dan de Jansens waar we er 73.533 van hebben. :))

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:38

Wellicht een goed idee om het gemeentehuis waar zij destijds is geboren te bellen en eens te vragen hoe en/of wat hun vinden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:49

Zal weinig zin hebben, valt onder privacy. Maar als t goed zou dit gemeentehuis ook de gegevens moeten zien?

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:54

Tja een verlopen paspoort staat nog wel in de computer, maar wees blij want je hoeft nu geen vermissing te betalen voor je paspoort! Bij het aanvragen van een nieuwe hoor je ook de oude mee te nemen namelijk en als je deze kwijt bent betaal je 40 euro aan boeten of iets in die richting.
Het scheelt je dus geld. En ik denk dat dit gewoon een administratieve fout van de gemeente is geweest.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:30

Sammie schreef:
Zal weinig zin hebben, valt onder privacy. Maar als t goed zou dit gemeentehuis ook de gegevens moeten zien?

Ze kunnen dan wel nagaan of er iemand is onder hetzelfde nummer. Daar heb jij geen gegevens voor nodig, maar kan je wel zien of de politie verkeerde gegevens heeft of idd een dubbel nummer.
Ik denk dat hun best bereid zijn het een en ander uit te zoeken aangezien het ook hun administratie aangaat?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:17

Dan nog geven ze die gegevens niet aan jou. Dan zou de politie zelf moeten bellen (als dat al nodig is, ik neem aan dat ze er zelf bij kunnen). Kan mij niet voorstellen dat zij hier hard achter aanrennen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:22

Ik zou ze dan mooi in de waan laten en een nieuwe aanvragen! Kost geld hoor als je je paspoort als vermist opgeeft. Volgens mij net zo veel als een nieuwe! :+ Laat ze zo wijs dan. Je bent hem zelf ergens kwijt geraakt en hij is volgens mij niet gestolen? Dus niemand die er van profiteert en anders heb je dat al keurig bij de politie gemeld.