Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Douce schreef:@Wendy het bedrijf waar ik werk staat op vakantieveilingen. Die mensen moeten ook van tevoren reserveren. Als die mensen spontaan binnen komen gaat dat niet altijd ivm inkoop. Maar als het rustig is, is het vaak wel welkom maar liever gewoon gereserveerd natuurlijk.

Douce schreef:Heb zelf wel eens in een restaurant dat ik de persoonlijke aandacht mis. Zelf ben ik snel geneigd om iets te zeggen over iemands keus. Als iemand een dessert neemt dat ik zelf ook oprecht heerlijk vind, dan zeg ik dat. Niet 100% professioneel maar ik werk ook in een huis-tuin en keuken restaurant dus dan zorgt dat losse wel voor een ontspannen sfeer. Wordt niet altijd gewaardeerd denk ik, maar krijg meestal wel leuke reacties. Zelf mis ik dat dus soms als ik uiteten ga.
Was teruggegaan kreeg een grotere portie mee en 2 flessen drinken gratis.
Maar het restaurant is wel echt gericht op kinderen dus ik wist het van te voren.
Toen we omhoog keken bleek de lamp 1 groot stofnest te zijn. bahbahbah.
Dan heb ik zoiets van: Moet dat nou? stef schreef:Ik heb om een of andere reden graag stagaires, die moeten het gewoon nog leren, en dan vind ik het soms zo sneu hoe ze goed bedoelt staan te stuntelen aan de tafel.. Niet zozeer leedvermaak, maar gewoon: Been there, done that.
Wij zaten een keer te eten bij van de valk zwijndrecht, toen er een spin uit de lamp naar beneden kwam.. Wilde mee eten denk ikToen we omhoog keken bleek de lamp 1 groot stofnest te zijn. bahbahbah.
Fouten maken is menselijk, het gaat er echter wel om hoe die fouten vervolgens opgelost worden.
Kinderen kunnen heel vervelend zijn. Toen ik nog in de horeca werkte had een kind de knip van de deur van/naar de keuken op de knip gezet.
Collega komt uit de keuken met haar armen vol soep, geeft een schop tegen de klapdeur, en die ging vervolgens dus niet open. Gevolg: Collega met 2e graads brandwonden, en wat hadden de ouders toch een lol!
Wat ik wel storend vind is als serveersters een flinke voorgevel hebben (kunnen ze niks aan doen) en vervolgens met de blouse tot aan de navel open geknoopt lopen. Op een manier dat ze er nog net niet uit vallen zeg maarDan heb ik zoiets van: Moet dat nou?
Wij hebben binnen ook een speelgedeelte, moet je altijd goed uitkijken of er geen kinderen aan komen rennen die je omver lopen. Soms krijgen we wel eens klachten van mensen over het geluid, maar goed dan moet je ook niet in die ruimte gaan zitten denk ik dan. We kunnen het vrijwel altijd goed oplossen dmv andere plek.
Brainless schreef:WiskyBokjes schreef:Vinden jullie het trouwens storend als het personeel wel eens op de bar hangt als zij niks te doen hebben?
Ja.
WiskyBokjes schreef:Vinden jullie het trouwens storend als het personeel wel eens op de bar hangt als zij niks te doen hebben?
Wartertje schreef:Ik vind het ook erg vervelend als er 101 verschillende personen mijn tafel bedienen.. Kan me voorstellen dat er 1 iemand instaat voor het drinken en 1 iemand voor eten. Ik vind het gewoon niet prettig als er 3 of 4 verschillende personen mijn tafel moeten bedienen omdat er dan vaak een hoop communicatie misloopt.
. Ik was eerst
.
Wartertje schreef:Ik vind het ook erg vervelend als er 101 verschillende personen mijn tafel bedienen.. Kan me voorstellen dat er 1 iemand instaat voor het drinken en 1 iemand voor eten. Ik vind het gewoon niet prettig als er 3 of 4 verschillende personen mijn tafel moeten bedienen omdat er dan vaak een hoop communicatie misloopt.
".. Tja, dat was dus bijna fout gegaan.