Wat als ontbijt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Wat als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:48

Eens met Berdien. Ik neem daar ook echt geen tijd voor. Ik heb 45 minuten waarin ik zowel mezelf als mijn kind klaar voor actie moet krijgen. Voor mij eigen ontbijt besteed ik pakweg 5 minuten en das inclusief klaarmaken.. Desondanks eet ik wel gezond, sojamelk met goede muesli.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:51

kwartiertje eerder opstaan, heb je meer tijd voor ontbijt :)

Ik heb ook altijd te weinig tijd 's ochends... de tijd gaat altijd zo vreselijk hard haha! Maar ik probeer toch altijd te ontbijten, blender is juist handig :j ik kwak er yoghurt / kwark in, wat makkelijk fruit en dan blender aan. De blender doet zijn werk wel dus in die paar minuutjes kan ik bijvoorbeeld mijn haar doen of iets dergelijks :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:09

Ik eet 's ochtends havermoutpap (niet die uit de koeling van Campina, maar gewoon melk in een pannetje schenken, havermoutvlokken erbij, dat werk) en daar drink ik koffie bij. Vult goed, smaakt lekker, is weinig werk :9

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:10

Ik sta al een uur voordat ik weg moet op. Ik ga niet nog eerder opstaan. Waarom zou ik ook, als ik nu een goed ontbijt heb en dan klaar en weg kan krijgen in de tijd die ik heb.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:57

Mae schreef:
Ik eet ´s ochtends een schaaltje magere Griekse yoghurt met 3 lepels lijnzaad en een theelepel cacaopoeder. Krijg je een soort stracciatella-yoghurt met een beetje bite door de lijnzaad.

Daarnaast bak ik een zoet omeletje: eitje klutsen, theelepel zoetstof en drupje vanille-essence erdoor, even opbakken en dan lekker wat kaneel erover. Lijkt net een pannenkoekje :j

Je bent ervan op de hoogte de zoetstoffen niet beter zijn dan suikers?
Dit is een wetenschappelijk review van meerdere wetenschappelijke artikelen over zoetstoffen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... ol=pubmed/

Hierin staat bijvoorbeeld ook een test beschreven waarbij ze twee groepen hebben getest op het effect van zoetstoffen tegenover suikers en er was na 13 weken geen significant verschil gevonden in gewichtafname. In een andere test was er juist een (kleine maar wel significante) toename van gewicht bij zoetstof gebruikers tegenover niet gebruikers.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:00

Met zoetstoffen houd je je lichaam voor de gek en gaat het gewoon door met vetten opslaan ;-)

Ik sta overigens ook een uur op voor ik weg ga en ben prima in staat de blender vol te mieteren of een pannekoekje te bakken of een salade klaar te maken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:00

Nu ben ik toch wel bekend of huttenkase dan wel goed voor je is, want als ik sommige berichten hier lees :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:01

w.b. de blender schoonmaken...

je kan hem ook gewoon omspoelen met heet water en op een keukenpapier laten uitlekken. Kan je hem 'savonds meenemen met de afwas

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:08

Ik doe 5.30 minuten over mijn havermoutpannenkoek, dat is inclusief de blender. De blender spoel ik namelijk om terwijl de pannenkoek aan het bakken is... dan doe ik er warm water in met beetje afwasmiddel en dan zet ik m even aan. Soms spoel ik m daarna nog om, maar meestal doe ik dat 's avonds pas. Als ik echt vroeg op moet staan, dan maak ik 's avonds nog een pannenkoek en eet ik m 's ochtends koud op.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:14

Ik vind gewoon warme melk met Havermout, lepeltje honing en wat kaneelpoeder mjammm smorgens. Snel en smakelijk :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:15

Warme melk/pap wordt voor mij al moeilijk omdat ik het enorm benauwd krijg van melk (helaas). Vind het wel heel lekker.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:19

Dan kun je in plaats daarvan ook Sojamelk gebruiken :j
Heb ik ook een tijdje gedaan toen ze dachten dat ik er allergisch voor was.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:25

Sojamelk of rijstmelk. :)

Ik ontbijt zelf vaak met gewoon een glas sojamelk (zijn veel smaakjes!) en dat werkt prima. Dan een uurtje of anderhalf later neem ik een broodje, meer krijg ik echt niet weg 's morgens.

Cayenne

Sojamelk kan ook niet. Ik krijg er slijmvorming door (heb chronisch bronchitis) en de stof die in beide producten zit zorgt daarvoor. Daarbij ga ik er ook enorm van hoesten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-05-12 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Ik blender ook 's morgens. 2 stuks fruit, sojayoghurt en een handje lijnzaad. Heerlijk. En echt zo klaar.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:27

En rijstmelk of desnoods kokosmelk?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:28

Die heb ik nog niet geprobeerd. Smaakt dat trouwens nog wel een beetje als melk? :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:29

Rijstmelk wel, kokosmelk niet :')

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:29

PIZZA okee erg flauw. :+ :')
euhmm iets van zuivel ofzo?
of die campina drink ontbijt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:31

Appelmoes_11 schreef:
Rijstmelk wel, kokosmelk niet :')

Hmm, ga ik eens opzoeken of dat wel kan. Normale melk wekt slijm op en dat is echt heel vervelend.
Yoghurt kan bijvoorbeeld weer wel. Vla niet. Het schijnt echt in 'zoete melkproducten' te zitten.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:49

Ik doe er wss tussen een 10min en 20min over om ontbijt klaar te maken en te eten. En dan eet ik nog niet alle dagen hetzelfde een paar voorbeelden:

Spiegelei met toast en een stuk fruit of yoghurt erna met thee.
Boterhammen met choco en banaan met thee.
Kom cornflakes en een yoghurt met thee.
Cruesli of muesli met melk en fruit of yoghurt met thee.

Ben wel een theedrinker idd :P Maar je kan er ook iets anders bij drinken natuurlijk ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:35

cayenne, dit is niet een bepaald stofje. Het is nog niet bekend waar dit verschijnsel vandaan komt maar het gebeurt inderdaad met name bij romige melkproducten. Veel mensen met COPD of andere longproblemen hebben hier last van. De meeste mensen hebben er bij rijst en cocosmelk ook last van, maar het is de moeite waard om te proberen. Wat voor sommige mensen hulp bied is om een slokje zuur (zoals sinaasappelsap) te nemen na een slok melk. Voor sommige werkt water ook al.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:46

Cayenne...je kan ook heet water banaan en havermout en kaneel blenderen...heb je ook warme smaakvolle pap. Je kan ook de banaan weglaten en een beetje honing en kaneel doen. Lekker met stukjes appel...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:18

secricible schreef:
cayenne, dit is niet een bepaald stofje. Het is nog niet bekend waar dit verschijnsel vandaan komt maar het gebeurt inderdaad met name bij romige melkproducten. Veel mensen met COPD of andere longproblemen hebben hier last van. De meeste mensen hebben er bij rijst en cocosmelk ook last van, maar het is de moeite waard om te proberen. Wat voor sommige mensen hulp bied is om een slokje zuur (zoals sinaasappelsap) te nemen na een slok melk. Voor sommige werkt water ook al.

Bedankt. Dat bedoel ik inderdaad. Ik dronk voorheen iedere dag melk, maar heb sinds mijn twaalfde al chronisch bronchitis (dus in feite COPD) en sindsdien gaat het gegarandeerd mis wanneer ik het probeer. Ik drink dus alleen nog maar water of thee (ook water :+ )
Ik zal het eens proberen. Meestal merk ik al binnen een paar uur dat het niet werkt.

Ik vraag me alleen af of het ook zo is met kwark. Ik heb een tijdje kwark geprobeerd maar dat was in een periode dat ik het sowieso erg benauwd had.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:15

Ah wat een interessant topic! Ik wil ook gezonder gaan ontbijten, want die suikerbom die ik 's ochtends binnen krijg.....

Alleen yoghurt krijg ik 's ochtends niet weg, pap vind ik niets, muesli / cruesli vind ik ook niets, een glas melk gaat 'm ook niet worden... Wat dan? :D