Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
girlyggirl schreef:meggiemeg schreef:Sommige vaders zullen vast de kantjes er wel vanaf lopen maar over het algemeen zijn het vaak toch de moeders die de problemen veroorzaken of proberen op te zoeken.
Wat ik niet snap is dat je als moeder je kind moet gaan bellen op de kostbare uurtjes die ze hebben met papa. Ze komen echt wel in slaap zonder dat mama weltrusten heeft gezegd, zeker als het een regelmaat is dat ze om de zoveel tijd bij papa zijn. Gun ze die tijd samen, als moeder heb je al zoveel tijd meer samen en probeer op die tijden je eigen leven op te bouwen met dingen voor jezelf!
heb jij zelf kinderen?! wel eens van co-ouderschap gehoord?!
girlyggirl schreef:meggiemeg schreef:Sommige vaders zullen vast de kantjes er wel vanaf lopen maar over het algemeen zijn het vaak toch de moeders die de problemen veroorzaken of proberen op te zoeken.
Wat ik niet snap is dat je als moeder je kind moet gaan bellen op de kostbare uurtjes die ze hebben met papa. Ze komen echt wel in slaap zonder dat mama weltrusten heeft gezegd, zeker als het een regelmaat is dat ze om de zoveel tijd bij papa zijn. Gun ze die tijd samen, als moeder heb je al zoveel tijd meer samen en probeer op die tijden je eigen leven op te bouwen met dingen voor jezelf!
heb jij zelf kinderen?! wel eens van co-ouderschap gehoord?!
svdijk schreef:Ook bij de ex van mijn vriend zijn de link en de laatste post erg herkenbaar.
Maar ja, wat doe je eraan?
meggiemeg schreef:Ik snap het allemaal heel erg goed hoor Girlyggirl. Jij voelt je aangevallen door mijn reactie omdat jij het ook nodig vind om 's avonds te moeten bellen terwijl je kindje op dat moment bij papa is. Maar laten we daar dit topic niet verder voor gebruiken, daar is deze niet voor.
Denk dat je mijn reactie maar eens goed moet lezen en dan zal je vast snappen hoe ik het bedoel.
Het zijn vaak vrouwen die overal grip op willen houden en niet los kunnen/willen laten die dat doen.
Kinderen die hun vader maar weinig zien omdat de regeling zo is dat ze maar eens in de twee weken een weekend ernaar toe gaan. En zelfs dan moet hun moeder zich nog laten horen in die kostbare uurtjes die ze dan samen hebben.
maar ik vraag me af waarom meisjes zonder kinderen proberen vrouwen met kinderen te snappen, want dat kan je niet. denk dat je op geen enige wijze voor kunt stellen hoe het is als iemand anders voor jouw beslist dat jij je kind niet meer 100% bij je zal hebben maar 50%, dit is niet iets wat je incalculeerde toen je aan kinderen begon. dus ja, loslaten is moeilijk en tegen natuurlijk... betekend ab-so-luut NIET dat ik het er niet eens mee ben dat er vrouwen zijn die dit niet goed aanpakken en het is ook iets waar ik elke dag mee bezig ben om te zorgen dat alles in mijn dochters voordeel gaat en niets negatiefs haar te oren komt. maar ik ik wil alleen maar zeggen dat mensen zonder kinderen niet mogen oordelen over moeders hun gevoel want dat kan je dan onmogelijk begrijpen.girlyggirl schreef:*knip*
maar ik ik wil alleen maar zeggen dat mensen zonder kinderen niet mogen oordelen over moeders hun gevoel want dat kan je dan onmogelijk begrijpen.
svdijk schreef:Tsja, het is ontzettend jammer en sneu dat er een kind mee gemoeit is, die al trekjes overneemt van zijn mama.
Ik hoop dat de invloed van mijn vriend voldoende is om het kind niet te laten ontsporen, want hoewel mijn vriend vroeger ook geen lieverdje is geweest, heeft hij wel begrepen dat je dan niet ver komt in het leven en wil hij zijn kind juist leren dat sommige dingen gewoon moeten gebeuren, zonder omkoperij en lapmiddeltjes.
Hetgeen in de ogen van de ex gezien word als strafkamp...