Ex maakt omgang met kind moeilijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Re: Ex maakt omgang met kind moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:11

Ik lees nog steeds met je mee en weer vol verbazing te lezen hoe jullie ex is.Zie onze ex staan.Die toont ook gedrag van prijzen van slecht gedrag,prijzen van zogenaamde plas ongelukjes,ikke ikke ikke mentaliteit wordt zelfs bij dochter er in gepompt en zo nog meer herkenbare dingen.
Mijn man zijn dochter is dan ook 2 druppels haar moeder en wij zeggen dan ook wel eens tegen elkaar: Het is zo jammer dat kinderen zo erg kneedbaar zijn.
Zij doen na wat hun voor gedaan wordt.Zeggen vele dingen die ze horen en nemen gevoel over wat er op dat moment speelt.
Helaas is dochterlief voor dit soort dingen erg gevoeling en word er grettig gebruik van gemaakt.

Ergens heb ik toen met man afgesproken dat hij haar haalde,gedag zei en meer ook niet maar dan was er altijd wel iets wat hardop gezegt moest worden door ex.Daardoor reageerde hij automatisch en dat monde vaak uit tot discussie's.Als hij tegen zijn dochter zei dat ze naar de auto moest gaan of naar binnen dan krijg hij te horen van ex dat dat niet hoeft want kind hoort er immers bij.En dan nu gaan gebruiken dat man aan de deur woorden heeft gehad of aan de telefoon waar kind dus dingen van mee gekregen is.

Ik ben van mening dat zulke mensen een perfecte wereld willen tonen aan de buiten wereld terwijl die er dus helemaal niet is.Zo doet ex in dit geval ook tegen instantie's en zoals jij al aangaf dat mailtjes geloofwaardig zijn?! dat zijn haar woorden ook terwijl de boel bij elkaar gelogen wordt en geen eerlijkheid van toepassing is.

Ik merk de frustratie in je berichten maar probeer echt in dit geval je vriend de boel aan pakken en blijf er zelf zo veel mogelijk buiten (op steunen en luisteren ed na dan) want alles wat jij gaat doen zal bij de ex tegen de schenen gaan en uiteindelijk tegen je vriend gebruikt worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 06:50

girlyggirl schreef:
meggiemeg schreef:
Sommige vaders zullen vast de kantjes er wel vanaf lopen maar over het algemeen zijn het vaak toch de moeders die de problemen veroorzaken of proberen op te zoeken.

Wat ik niet snap is dat je als moeder je kind moet gaan bellen op de kostbare uurtjes die ze hebben met papa. Ze komen echt wel in slaap zonder dat mama weltrusten heeft gezegd, zeker als het een regelmaat is dat ze om de zoveel tijd bij papa zijn. Gun ze die tijd samen, als moeder heb je al zoveel tijd meer samen en probeer op die tijden je eigen leven op te bouwen met dingen voor jezelf!

heb jij zelf kinderen?! wel eens van co-ouderschap gehoord?!

Ik heb het dan over kinderen die maar eens in de 2 weken een kort weekend naar hun vader gaan.
En ja ik heb van co-ouderschap gehoord.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:09

Dit probleem komt toch wel heel vaak voor, met mensen die scheiden.
Opvoeding die niet op 1 lijn ligt is vaak al het geval als ze nog bij elkaar zijn.
Ik zou je zo geen oplossing kunnen geven.
Als het kind 12 jaar is mag het zelf kiezen waar die naartoe gaat, naar mam of pap.
Ik vind het alleen zo laf dat kinderen in zo'n situatie ongewild in een wraakspel belanden.
En ik weet dat niet iedere situatie even leuk is als mensen gaan scheiden dat je goed met elkaar door een deur kunt blijven gaan.
Maar je hebt als beide ouders de verantwoording over het kind en maak er wat van.
Je vriend kan de handdoek nu in de ring gooien, veel beter kan hij gaan proberen energie te steken hoe de problemen op te lossen.
Als ouders heb je niet altijd alles compleet in de hand.
Ben er voor het kind en probeer het een andere richting in te lokken.
Heel veel sterkte.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:01

Een ding wat als een paal boven water staat, is dat alle toestanden voor het kind een grote ellende zijn.
Maar als ouder is het soms enorm moeilijk om een goede tegenhander te vormen ten opzichte van en te dealen met een "high conflict" persoon of wat ze in het Nederlands een moeilijke persoon noemen.
En het klinkt hier wel alsof de moeder een dergelijke persoon is.

http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp= ... 24&bih=540

http://www.google.nl/#hl=nl&rlz=1R2RNQN ... 24&bih=501

http://www.infocoachroberta.com/life-co ... jk-persoon

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:10

Je linkjes doen het niet, kom enkel op de google-startpagina....

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:41

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 15:57

Deze link werkt wel, en we hadden hier idd al naar gekeken...Het overgrote deel van de "trekjes" waaraan je zulke mensen kunt herkennen, is op de ex van toepassing.
Echter plak ik geen etiketjes, daar ik er niet voor geleerd heb.
Feit is wel dat het enorm moeilijk is om met zulke mensen om te gaan, en normaal te kunnen communiceren.
Maar het kind is er nu eenmaal, en hoe het moet moet het, het kind heeft zijn beide ouders nodig.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:14

Als je echt met zo iemand te maken hebt, dan zal deze persoon je door vele hoepels proberen te laten springen en zal alles wat je doet of laat nooit goed genoeg zijn en/of tegen je worden gebruikt. Negativiteit, pesterijen, jaloezie, de waarheid verdraaien, het kind als wapen inzetten om de vader te pakken te nemen, het houdt niet op en het is een groot drama. Je kan je dan nog zo verantwoordelijk en volwassen gedragen, de andere partij zal zich blijven gedragen als een groot kind. Het is een illusie te denken dat je daar een positieve invloed op kunt hebben. Je bent de gebeten hond en de p*spaal en als je keihard je best doet dan is het niet goed genoeg of de andere partij zal er alles aan doen je te overtreffen om als de betere, meer opofferende ouder uit de bus te komen. Meer dan een soort van overleven en er maar het beste van proberen te maken, zal het nooit worden en het kind zit er tussenin.
Alleen al het feit dat de vader gewoon graag op de hoogte wil blijven van hoe het met zijn kind gaat op school en dat dit door de moeder wordt uitgelegd als een poging om de moeder zwart te gaan maken, geeft mij al geen goed gevoel.
En ja, het kan met verloop van tijd waanzinnig frusterend worden allemaal en je zou je soms het liefst ook tot het niveau van de ander gaan verlagen. Maar het kind kan er ook niets aan doen. Helaas worden kinderen op deze manier nogal eens voor altijd verknald, worden het heel vervelende mensen en / of blijven ze altijd vast houden aan een hoop negativiteit t.o.v. de vader.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:24

@Himyar....Je laatste link en je laatste post spreken voor ons boekdelen wat betreft man zijn ex.Van de beschreven punten passen er 95% zeker bij "onze" ex.
Ik zeg ook altijd tegen mijn man dat ze als 26e zich gedraagd als 16/18.Het ikke ikke ikke en dat ook erg door wil duwen overal.Vast houden aan der eigen dingen en geen vinger ruimte geven aan anderen.
Zelfs de pedagoog,mediator en jeugdzorg bespeeld ze zo plus de aangegeven adviezen zijn voor haar niet nodig omdat ze het allemaal zo goed weet en kan ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 20:15

Ook bij de ex van mijn vriend zijn de link en de laatste post erg herkenbaar.
Maar ja, wat doe je eraan?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:55

girlyggirl schreef:
meggiemeg schreef:
Sommige vaders zullen vast de kantjes er wel vanaf lopen maar over het algemeen zijn het vaak toch de moeders die de problemen veroorzaken of proberen op te zoeken.

Wat ik niet snap is dat je als moeder je kind moet gaan bellen op de kostbare uurtjes die ze hebben met papa. Ze komen echt wel in slaap zonder dat mama weltrusten heeft gezegd, zeker als het een regelmaat is dat ze om de zoveel tijd bij papa zijn. Gun ze die tijd samen, als moeder heb je al zoveel tijd meer samen en probeer op die tijden je eigen leven op te bouwen met dingen voor jezelf!

heb jij zelf kinderen?! wel eens van co-ouderschap gehoord?!

Ik heb het dan over kinderen die maar eens in de 2 weken een kort weekend naar hun vader gaan.
En ja ik heb van co-ouderschap gehoord.[/quote]

maar zelf geen kinderen dus...dan snap ik waarom jij t niet snapt ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 07:02

Ik snap het allemaal heel erg goed hoor Girlyggirl. Jij voelt je aangevallen door mijn reactie omdat jij het ook nodig vind om 's avonds te moeten bellen terwijl je kindje op dat moment bij papa is. Maar laten we daar dit topic niet verder voor gebruiken, daar is deze niet voor.

Denk dat je mijn reactie maar eens goed moet lezen en dan zal je vast snappen hoe ik het bedoel.
Het zijn vaak vrouwen die overal grip op willen houden en niet los kunnen/willen laten die dat doen.
Kinderen die hun vader maar weinig zien omdat de regeling zo is dat ze maar eens in de twee weken een weekend ernaar toe gaan. En zelfs dan moet hun moeder zich nog laten horen in die kostbare uurtjes die ze dan samen hebben.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:56

svdijk schreef:
Ook bij de ex van mijn vriend zijn de link en de laatste post erg herkenbaar.
Maar ja, wat doe je eraan?

Dat is nou juist wat ik probeerde te zeggen, je kan er niets aan doen. Hooguit zorgen dat je je niet gek laat maken door de situatie en de vrouw. Want ze zal waarschijnlijk van alles proberen om jullie te frustreren en haar kind daarbij als inzet gebruiken. Veel invloed zal je niet op de situatie kunnen hebben, inderdaad juist omdat dit soort mensen van die controlfreaks zijn. Alles moet op hun manier en in hun straatje.
Je moet het een beetje als een natuurramp zien, daar doe je ook niets aan. Het enige wat je kan doen is vluchten. Maar in dit geval heb je met een kind te maken wat vader aan de vrouw "bindt" tegen heug en meug. Want het is natuurlijk heel erg rot als je kind tegen je is opgestookt en zich daarom tegen vader afzet, voor het kind zowel als voor de vader. Een kind heeft ook liever een zorgeloze jeugd zonder al die toestanden. Helaas moet je maar afwachten in de toekomst of het kind er niet blijvend iets aan over houdt psychisch en of de band met de vader ooit nog iets zal worden. Maar dat hangt erg af van hoe groot de negatieve invloed van moeder zal zijn. De positieve invloed van jullie zal zoveel mogelijk onder het tapijt worden geveegd. Ook daar kan je niets aan doen. Alleen zorgen dat je geen misbruik van je laat maken.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 18:34

Hahaha, een natuurramp...tja, zo kun je het wel noemen.
Maar inderdaad, je doet er niets tegen, helaas.
soms lijkt het weer even goed te gaan, totdat de ex wel weer iets heeft gevonden waardoor ze herrie kan maken.
Het mooie is ook dat zij totaal niet flexibel is, maar van mijn vriend eist dat hij zich maar aanpast, want hij heeft het kind maar eens in de 2 weken dus moet hij maar naar haar pijpen dansen.
Die vlieger gaat natuurlijk niet op, evenals dat er ineens post van m'n vriend bij haar schijnt te komen, die zij dus niet af wilt geven...Want, zo zegt ze, wie weet heeft ze het nog wel eens nodig.
Tsja, het is ontzettend jammer en sneu dat er een kind mee gemoeit is, die al trekjes overneemt van zijn mama.
Ik hoop dat de invloed van mijn vriend voldoende is om het kind niet te laten ontsporen, want hoewel mijn vriend vroeger ook geen lieverdje is geweest, heeft hij wel begrepen dat je dan niet ver komt in het leven en wil hij zijn kind juist leren dat sommige dingen gewoon moeten gebeuren, zonder omkoperij en lapmiddeltjes.
Hetgeen in de ogen van de ex gezien word als strafkamp...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:50

meggiemeg schreef:
Ik snap het allemaal heel erg goed hoor Girlyggirl. Jij voelt je aangevallen door mijn reactie omdat jij het ook nodig vind om 's avonds te moeten bellen terwijl je kindje op dat moment bij papa is. Maar laten we daar dit topic niet verder voor gebruiken, daar is deze niet voor.

Denk dat je mijn reactie maar eens goed moet lezen en dan zal je vast snappen hoe ik het bedoel.
Het zijn vaak vrouwen die overal grip op willen houden en niet los kunnen/willen laten die dat doen.
Kinderen die hun vader maar weinig zien omdat de regeling zo is dat ze maar eens in de twee weken een weekend ernaar toe gaan. En zelfs dan moet hun moeder zich nog laten horen in die kostbare uurtjes die ze dan samen hebben.

voel me niet aangevallen hoor :(:) maar ik vraag me af waarom meisjes zonder kinderen proberen vrouwen met kinderen te snappen, want dat kan je niet. denk dat je op geen enige wijze voor kunt stellen hoe het is als iemand anders voor jouw beslist dat jij je kind niet meer 100% bij je zal hebben maar 50%, dit is niet iets wat je incalculeerde toen je aan kinderen begon. dus ja, loslaten is moeilijk en tegen natuurlijk... betekend ab-so-luut NIET dat ik het er niet eens mee ben dat er vrouwen zijn die dit niet goed aanpakken en het is ook iets waar ik elke dag mee bezig ben om te zorgen dat alles in mijn dochters voordeel gaat en niets negatiefs haar te oren komt. maar ik ik wil alleen maar zeggen dat mensen zonder kinderen niet mogen oordelen over moeders hun gevoel want dat kan je dan onmogelijk begrijpen.

zo en verder ontopic

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:46

Grilyggirl wat je schrijft dat het tegen natuurlijk is om je kind in eens minder te mogen zien is niet alleen voor de moeders zo maar voor de vaders ook! Sommige kunnen idd co-ouderschap eens worden en anderen niet en dan moeten vaders het met een weekend doen dat ze hun kind bij zich mogen hebben. Dat is nog veel erger.
Ben geen meisje meer hoor, ben 40.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:00

Ik kan niet voor TS praten, maar mijns inziens zijn beide kanten van een verhaal altijd goed om te horen. Meggiemeg, Loontje, TS en ik schrijven vanuit de kant van de vader (althans aanhang van vader), jij vanuit moeder. Mocht TS het wel vervelend vinden, dan horen we het wel denk ik

Wilde nog even op jouw onderstaande quote reageren.
girlyggirl schreef:
*knip*
maar ik ik wil alleen maar zeggen dat mensen zonder kinderen niet mogen oordelen over moeders hun gevoel want dat kan je dan onmogelijk begrijpen.

Ik zie meggiemeg niet oordelen, maar een mening geven. Over smaakt valt niet te twisten, gevoel is ook ongrijpbaar. UIteraard vind ik dat hij aan jou moet laten weten dat hij met vakantie gaat en dat hij je laat weten waar ze zijn. Toen ik 2 jaar terug (als single) op vakantie ging, werden ook alle ouders van mij en mijn vriendinnen ingelicht, lijstje van wie, wat waar en wanneer gemaakt. Je houdt elkaar gewoon op de hoogte. En dat je dochter niet over jou mag praten in zijn bijzijn, vind ik niet kunnen. Jij bent en blijft onderdeel van haar leven, dat kun je niet doodzwijgen. Maar ik kan me van je ex ook ergens wel voorstellen, dat hij niet elke avond met jou geconfronteerd wil worden. Misschien kun je je dochter een "mobieltje" te geven (je hebt van die kinder mobieltjes die alleen naar 2 (ofzo) nummers kunnen bellen). Dan kun jij je dochter welterusten zeggen, maar heeft je ex "geen last van jou" (bewust tussen aanhalingstekens!). En ik snap ook wel dat je ex het als "bemoeien" ziet als jij je bv met de bedtijd bezighoudt. Uitermate frusterend voor jou als jij vindt dat dit niet ten goede van je dochter is. Je kunt het hooguit nog een keer aangeven, maar zult het los moeten laten en zorgen dat ze bij jou wel haar rust vindt.

svdijk schreef:
Tsja, het is ontzettend jammer en sneu dat er een kind mee gemoeit is, die al trekjes overneemt van zijn mama.
Ik hoop dat de invloed van mijn vriend voldoende is om het kind niet te laten ontsporen, want hoewel mijn vriend vroeger ook geen lieverdje is geweest, heeft hij wel begrepen dat je dan niet ver komt in het leven en wil hij zijn kind juist leren dat sommige dingen gewoon moeten gebeuren, zonder omkoperij en lapmiddeltjes.
Hetgeen in de ogen van de ex gezien word als strafkamp...

Tja, laat die ex maar. Zolang je vriend eerlijk is tegen zijn kind, zal het kind echt wel in de gaten hebben wat hij waar wel en waar niet kan doen. Afgelopen week was ik ook op visite bij iemand en dat kindje vertelde mij ook dat hij bij zijn ene ouder veel meer huilde dan bij de andere ouder. Op mijn vraag waarom: "nou, omdat ik nieuw speelgoed krijg als ik ga zeuren maar bij de andere ouder mag ik niet zeuren en moet ik lief zijn. Want ik krijg dan niets als ik ga zeuren.". Tja een kind net uit de kleuterleeftijd, best snugger ;-)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:03

Ik vind alle reactie's waardevol en nuttig, juist ook de berichten vanuit de moederskant.
Dat er gediscussieërd (?) word, vind ik prettig en tot nu toe vind ik dat er met respect word geschreven, zo krijg je van alle kanten wat mee.
Vandaag is een moeilijke dag, ik moet mijn trouwe paard in laten slapen en mijn vriend gaat naar school voor een gesprek met de leraar en directeur.
En jawel, de ex had laten weten geen contact meer te willen, wat doet ze, uitgerekend vandaag?
Een sms sturen over het kind dat ze het kind vandaag thuis houd, want het kind is niet lekker....
Vorige week ook al niet, van het weekend niets aan de hand en nu ineens "zo ziek" dat hij thuis moet blijven.
In mijn beleving heeft ze geen ruzie(=aandacht) kunnen maken afgelopen dagen, en probeerd ze op deze manier contact te zoeken met mijn vriend.
En probeerd ze mijn vriend dusdanig bezorgd te krijgen, dat hij vandaag de afspraak afzegt.
Ouderavonden worden niet door gegeven, "pesterijen" krijgt mijn vriend pas laat te horen, maar het kind is een beetje moe en dan mag mijn vriend wel betrokken zijn....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:11

Wat erg dat je je grote trouwe vriend moet laten gaan, heel erg veel sterkte, ik hoop dat je straks met een glimlach terug kan kijken op alle mooie herinneringen samen!

Voor je vriend succes met alle gesprekken, zolang hij rustig blijft en zijn koppie blijft gebruiken en niet in de tegen aanval gaat van wat zijn ex allemaal beweert zal het goed komen. Hij kan beter bewijzen mee nemen (de e-mails) die spreken voor zich!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:14

Waarom bewijzen meenemen, daar heeft de school toch niks mee te maken? De school verteld hem hoe het gaat met zijn kind, en wie er in de relatie tussen pa en moe nou de slechterik is doet er helemaal niet toe.

TS, sterkte ook met het laten inslapen van je paard!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:38

Moeders is er eerst geweest en uit de verhalen opmakende zal ze niets aan het toeval hebben over gelaten om papa zwart te maken. Mocht iemand er dan over beginnen ga je al snel in de verdedigende modus. Daarom is het dan handig dat je dan wat bewijzen bij je hebt en die zeggen dan genoeg.
Wij hebben exact hetzelfde mee gemaakt. Helaas..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:30

TS heel veel sterkte met het laten gaan van je trouwe vriend. Ik zou wel bewijzen meenemen, maar pas ermee voor de dag komen op het moment dat de school je verhaal in twijfel trekt. Probeer het eerst vanuit jezelf te houden (moeders niet zwart maken, alleen aangeven dat je via moeder geen info krijgt over hoe kind het op school doet en je daarom ervoor gekozen hebt om het rechtstreeks via school te doen). Medewerkers van school hebben snel genoeg in de gaten wat er aan de hand is, zeker als je vanuit het kind handelt.

Kan best zijn dat ze op deze manier aandacht probeert te vragen. Afspraak gewoon door laten gaan. Ex terugmailen met dank voor je berichtje, hoop dat kind snel opknapt. Zo houd je de eer aan jezelf, geef je aan dat je het gelezen hebt en op positieve (geen aandachttrekkerig gezeur/gemiep) best normaal kunt en wilt reageren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:45

School is trouwens verplicht om info te verstrekken! Wij hebben toen zelfs moeten dreigen met stappen nemen en in eens kon het wel..

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 17:52

Dank jullie voor het medeleven wat betreft het inslapen van m'n trouwe paarden-vriendje. Het is heel rustig gegaan, en ondanks dat ik de ogen uit m'n kop heb gejankt, voel ik momenteel niets...Dat komt nog.

Mijn vriend is heel positief terug gekomen van school, het kind doet het goed en op sociaal vlak gaat het ook al wat beter.
Opvallend was wel dat het kind in een grotere groep slecht zijn aandacht bij het werk kon houden, en dat hij enorm druk is.
Ook vaarde hij wel bij discipline, dat had hij echt nodig volgens school.
Het kind word absoluut niet gepest, dus de school vond het een beetje vreemd dat de ex daar zo hysterisch over deed naar mijn vriend toe.
Tevens had de ex verteld dat ze heel vaak naar school was geweest ivm pesterijen enz, volgens school is ze slechts eenmaal op komen dagen...

Nu nog een afspraak bij de naschoolse opvang, ben benieuwd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:12

Hopelijk geeft dit je vriend ook wat rust en kan hij haar gezeur straks wat makkelijker naast zich neerleggen omdat hij nu weet dat ze dus over een aantal dingen gewoon liegt.