AAAHH, onweer de stroom is uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:11

Amy77 schreef:
Er bestaan tegenwoordig van die dingen die je tussen stopcontact en apparaat kunt zetten ter beveiliging..athans dat begreep ik? Geen id hoe ze heten etc..maar het schijnt goed te werken volgens vrienden.

Overspanningsstekkers bedoel je misschien?

Ik snap TS ook wel, er wordt weer niet heel goed gelezen. Ze geeft al op de vorige pagina aan dat:

Horsesfriend schreef:
maar we hebben zo'n ding dus de stroom gaat er alleen even af, verder niks verkeerds.

Overigens zou ik dan ook weer niet blind op 'zo'n ding :D ' vertrouwen. Goede bliksembeveiliging bestaat uit 3 onderdelen:

1. een bliksemafleider die ervoor zorgt dat het grootste deel van de elektrische lading buiten je elektrische circuit om rechtstreeks naar de aarde gaat
2. een overspanningsbeveiliging in de meterkast die van de bliksem die aan de bliksemafleider 'ontsnapt' nog een deel afhaalt en via de aarding naar de aarde stuurt
3. overspanningsstekkers in de stopcontacten die ervoor zorgen dat de bij de aangesloten elektrische apparaten geen hogere spanning komt dan het apparaat aan kan.

De leveranciers van dergelijke systemen het over 'optimale' bescherming. Er wordt dus geen harde garantie gegeven dat er geen apparaten beschadigd raken (en dat lijkt mij terecht). En als je niet alle drie de onderdelen hebt dan is je bescherming al niet eens 'optimaal'.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:14

Horsesfriend schreef:
Nou, waarom zet je dan een :) erachter?
Het is toch niet grappig volgens jou?

Meissie, voel je nou niet zo aangevallen...degene die hier vervelende en in haar geval een erg nare ervaring heeft meegemaakt, zegt je enkelt het niet te nauw te nemen met bliskem boven je huis ;) Verders niets..kan het ons wat schelen of je pc kapot gaat opf niet..zelf zijn we alleen stukken voorzichtiger..
Dus niet druk maken he ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:19

maura schreef:
Ik snap TS ook wel, er wordt weer niet heel goed gelezen. Ze geeft al op de vorige pagina aan dat:

Horsesfriend schreef:
maar we hebben zo'n ding dus de stroom gaat er alleen even af, verder niks verkeerds.

De vingerwijzers willen zo vreselijk graag met hun vingertjes priemen dat ze alleen maar lezen wat hen goed uitkomt.
En dan komt er ook nog een schrikbarend voorbeeld van een slachtoffer om TS nog even extra bang te maken.
Alsof TS een foto van zichzelf plaatst op het dak in haar blote billen met een ijzeren staaf richting de bliksem :')
Dus voortaan met onweer moeten we maar alle stroom eraf gooien (met gevaar voor eigen leven) en in de kelder gaan liggen, plat op de grond.
Gelukkig heeft TS een 'ding' dus voor haar geldt dat niet :D

Horsesfriend

Re: AAAHH, onweer de stroom is uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:22

Ik weet niet hoe dat heet, daarom noem ik het een ding, de stoppen in de meterkast gaan ''om'' of iets en dan gaat voor de veiligheid de stroom eraf, dus kan er ook niet teveel spanning op, ik dacht dat er nog iets bij zat, maar ik weet niet zoveel van ''stroom-spul'' hihi

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:23

Ik zat helemaal in de startblokken, aangezien die bui precies hier over zou komen...

Nouja, 1 rommeltjes, wat regen.... en dat was het _O-

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:36

Serieus? Hier is het al de hele dag heel erg zomer weer haha :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:38

Hier ook. Er hangt nu wel een nare rode vlek boven Duitsland die richting t Gooi komt, maar met een beetje mazzel ben ik net op tijd thuis van stal om plat op de grond in de kelder te gaan liggen :D

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:40

haha, maar ik heb geen kelder? :oo
maar nu is het weer zonnig hier.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:41

Horsesfriend schreef:

Die moet je dan maar voor je verjaardag vragen aan je vader en moeder :j

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:41

Hier al de hele dag zon, het waait alleen wel hard :j

Maar ik wil wel onweer hoor, dat vind ik hartstikke gaaf :):)

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:47

Gulpje schreef:
Horsesfriend schreef:

Die moet je dan maar voor je verjaardag vragen aan je vader en moeder :j

ik ben in november jarig...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:49

Stralende zon en lekker temperatuurtje
DRENTHEEEE

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:45

Horsesfriend schreef:
Joyce_ schreef:
:j Ik ben eens iemand verloren die op dezelfde manier als jij over onweer dacht: zal wel niet zo erg zijn...
Je hoeft geen doodsangsten uit te staan bij elke lichtflits, maar wat bewustwording kan geen kwaad, je kan gewoon echt je leven kwijt raken als je in de buurt van werkende elektrische apparaten bent als de onweer inslaat. Ook als het alleen maar lijkt dat de stroom uitvalt.. :)

Nou, waarom zet je dan een :) erachter?
Het is toch niet grappig volgens jou?

Wauw... :') Graag gedaan hoor, het uiten van mijn zorg, delen van mijn ervaring. Succes met je onweer nog. :')

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 19:55

Ga vooral zo door zou ik zeggen! :P

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:01

stef schreef:
Ik zat helemaal in de startblokken, aangezien die bui precies hier over zou komen...

Nouja, 1 rommeltjes, wat regen.... en dat was het _O-

Hahaha, kwam jij even beroerd uit! _O-
Hier was het ook niet meer dan een paar klappen en een verdwaalde flits, maar ach....het blijft onweer.

Enneh, TS....die " :) " smiley is niet een 'uitlach' of 'grappig' smiley ofzo...als je 'm zo leest komt het aardig bedrogen over. Mensen laten vaak met die smiley zien dat ze het geod bedoelen en dus vrolijk blijven, i.p.v. een " :( " of een " _O- "

En @gulpje...ik heb zeker wel gelezen dat er zo'n "ding" (overspanningsbeveiliging dus) in de meterkast of waar dan ook hangt, maar die slaat niet voor niets af lijkt me? (plus dat kwam een paar posts later pas...) En ook in dat geval, vertrouw er niet blindelings op én zet dat ding niet 'gewoon' weer even aan omdat 'ie uitgevallen is. Dat heeft een reden, te veel spanning. Maar dat is waar TS dan weer hard overheen leest en blijkbaar onze serieuze en goedbedoelde waarschuwing ziet als persoonlijke aanval :)

Maar in het volgende geval zal ik de kelder zeker aanraden dan maar :j

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:06

Gulpje schreef:
maura schreef:
Ik snap TS ook wel, er wordt weer niet heel goed gelezen.

De vingerwijzers willen zo vreselijk graag met hun vingertjes priemen dat ze alleen maar lezen wat hen goed uitkomt.
En dan komt er ook nog een schrikbarend voorbeeld van een slachtoffer om TS nog even extra bang te maken.
Alsof TS een foto van zichzelf plaatst op het dak in haar blote billen met een ijzeren staaf richting de bliksem :')
Dus voortaan met onweer moeten we maar alle stroom eraf gooien (met gevaar voor eigen leven) en in de kelder gaan liggen, plat op de grond.
Gelukkig heeft TS een 'ding' dus voor haar geldt dat niet :D

Ehm, heb je nu niet door dat je zelf nu exact doet wat je 'de vingerwijzers' verwijt, namelijk alleen maar lezen wat je goed uitkomt?
Ik vond het zelf best relevant om - zo eenvoudig als ik kon - aan te geven dat als TS maar 1 'ding' heeft, haar computer mogelijk een stuk minder veilig is dan ze denkt. Kennelijk toch nog te moelijk?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 05:27

Het onweert hier nu ook, niet zo dixchtbij, gaat nu al richting zuid, maar het is wel heel duidelijk, want anders lag ik nu nog heerlijk te slapen!
Maar het regent (hier iig) niet :)

Oeps nu wel, maar onweer is voorbij :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:21

Het is aan ons compleet voorbijgegaan gisteravond. Jammer, want ik had de kelder al schoongeveegd :(

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:00

Alles lijkt nu wel gezegd en verder loopt het topic uit op een weer-klets-topic. Daarvoor bestaat er dit topic: [LZP] Het weertopic deel 22
En daarom zet ik dit topic op slot.