Mam, waar kom ik vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:10

"als 2 mensen héél erg veel van elkaar houden gaan ze in bed dicht tegen elkaar aan liggen en dan gaat er een slangetje van de man naar de vrouw. En daar zit dan een heel klein zaadje in, en dat zaadje kan pas een bloemetje worden als het bij de vrouw is. En uit dat bloemetje komt dan een babytje"

Ik dacht dus dat er een soort tuinslang van pap's buik naar mama's rug ging. Heb ook ooit aan pap gevragen toen ik op zijn blote buik keek waar die slang dan was gebleven... := En dat het gat in mama's rug zo goed was dicht gegroeid... :+

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:39

Ik had de eer om het verhaal als 18jarige puber aan mn kleine 5jarige zusje uit te leggen.... Terwijl mn ouders slap van t lachen van de bank afrolden... ^)

Majolen

Re: Mam, waar kom ik vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:45

oh ik kwam uit mama's buik.. ik heb nooit verder gevraagd. Vond dat antwoord schijnbaar goed genoeg.
Denk dat ik er nooit over na heb gedacht hoe ik daar dan kwam..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:53

En ook hoe je uit mama's buik komt...
Ik heb volgens mij 'gewoon' een hele tijd geloofd dat de navel voor baby's de 'uitgang' was haha! :)) Dat gaatje leek me wel het meest logisch :j

Dochterlief heeft daar nog niks over gevraagd, die is nog niet verder dan 'zo zit een baby in mama's buik en zo zijn ze eruit. En dan ben je geboren'. :')

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:42

Op mn werk zeggen de kinderen dat als je kinderen wilt, dat je dan er ineens één in je buik zit. Of je kan ze 'ergens halen'. :')

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:52

Wat een leuk verhaal!
Ik heb me dit vroeger volgensmij echt nooit afgevraagd := wel jongere zusjes, dus waarschijnlijk vond ik het gewoon normaal, ik kwam uit mama's buik, klaar haha

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:22

Toen mijn kinderen klein waren zei ik dat als je elkaar heel lief vindt dat je elkaar dan gaat kussen en dat daar dan een baby van komt.
daar nam onze zoon wel genoegen mee. totdat hij wat ouder werd toen heb ik een aflevering van klokhuis opgezet[over hoe de baby er komen] en dat samen met hem gekeken.Hij zei er nietzoveel van.
Totdat hij een aantal dagen later zei, mam ik heb dat verhaal van het klokhuis ,van hoe je die babies maakt ook aan Lisanne [zijn zusje] laten zien dan weet zij ook ook dat gaat.
Kijk dat was eigenlijk niet de bedoeling, want zij was er eigenlijk nog te klein voor,hahaha

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:01

In tegenstelling tot hoe in me zo enorm in de maling vond genomen, toen ik hoorde dat sinterklaas niet bestond..zo eerlijk waren ze om te vertellen hoe het met de babietjes zit :P
Ik was 4 toen mn moeder beviel van mn zusje, dus die buik was reuzeinteressant..dus het 'echte verhaal' kwam er gelijk al bij :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:00

Oh wat een leuk verhaal, die ga ik zeker onthouden!

Ik heb geen idee of me dat vroeger uit is gelegt..... :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:08

Ik heb het meteen vanaf het begin uitgelegd. Ik wilde niet met onzinverhalen aankomen. :)
Ben niet geheel in detail gegaan maar heb het wel in grote lijnen verteld. Op een gegeven moment vragen ze namelijk ook waarom schapen van die gekleurde konten hebben. Tja en wat zeg je dan?
Dan moet je met onzinverhalen blijven komen. :+

Jongen van vroeger kreeg bijna een inzinking tijdens sexuele voorlichting op school toen hij hoorde hoe het echt ging. Zijn ouders hadden hem altijd verteld dat de kinderen uit de navel kwamen.
Hij bleef er bijna in, was echt heel zielig achteraf. Toen was het natuurlijk lachen want jeetje wat een domme nerd was je als je dat nog niet wist.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:30

Ik leerde dat al heel jong op school :) M'n ouders hebben me nooit uitgelegd hoe het ging en dat hoefde ook niet, thank God :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:37

Haha dat met die schapen heb ik een keer aan de juf gevraagd. Zij zei toen iets over dat het een spelletje was tussen schaapjes waarbij er lammetjes uit kwamen :j dus als ze dat spelletje hadden gedaan kwam er een lammetje uit de moeder. En zo kan de boer zien wie de papa is _O- best logisch

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 11:40

Voor iedereen denkt dat ik mijn leven lang wereldvreemd ben geweest.. Ook toen ik al lang wist hoe kindertjes echt gemaakt werden (al vrij jong), vond ik dit nog steeds een heerlijk verhaal om naar te luisteren. Hoeft dus niet óf óf te zijn. :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:41

Als je verliefd en oud bent dan knuffelen mensen in hun bloodje en dan komt er een baby!!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:55

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:11

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:12

Suzanne F. schreef:
Ik heb het meteen vanaf het begin uitgelegd. Ik wilde niet met onzinverhalen aankomen. :)
Ben niet geheel in detail gegaan maar heb het wel in grote lijnen verteld. Op een gegeven moment vragen ze namelijk ook waarom schapen van die gekleurde konten hebben. Tja en wat zeg je dan?
Dan moet je met onzinverhalen blijven komen. :+

Jongen van vroeger kreeg bijna een inzinking tijdens sexuele voorlichting op school toen hij hoorde hoe het echt ging. Zijn ouders hadden hem altijd verteld dat de kinderen uit de navel kwamen.
Hij bleef er bijna in, was echt heel zielig achteraf. Toen was het natuurlijk lachen want jeetje wat een domme nerd was je als je dat nog niet wist.

Hoe oud was dat kind dan?
En was die voorlichting zo schokkend? :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:13

Wat schattig!
Ik heb nooit iets gek gehoord :')

Wel had ik vroeger de condooms ontdekt in mijn ouders slaapkamer.. toen ze uitlegde dat die waren om te zorgen dat ze geen kinderen kregen snapte ik er NIETS van! :') (ben de oudste van 6 kinderen... hoe zijn wij er dan gekomen..?)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:14

NeverGiveUp schreef:
Hoe oud was dat kind dan?
En was die voorlichting zo schokkend? :')

Kind was jaar of 12.
En ja onze voorlichting was best schokkend eigenlijk. :D
In ieder geval helemaal tot in detail incl filmpjes.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:19

ik kwam ook van de ooievaar.
en die is veel bij ons geweest die vogel want ik ben de jongste van de 14 *\o/*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:19

Ik heb het mijn oudste gelijk helemaal verteld. De aanleiding was dan ook dat madam de badkamer ingewandeld kwam terwijl ik mijn tampon aan het wisselen was. Kinderen via je 'poekiewoekie' is echt minder indrukwekkend dan denken dat je moeder dood aan het bloeden is :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:21

Oef, maar dat lijkt me helemaal moeilijk om uit te leggen, ongesteldheid. Daar snap ik zelfs zelf de ballen van, laat staan dat ik het in jip en janneketaal moet uitleggen aan een kind.. Drama.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:26

vrouwke schreef:
ik kwam ook van de ooievaar.
en die is veel bij ons geweest die vogel want ik ben de jongste van de 14 *\o/*

So jeetje, die hebben het wel 14 x gedaan!!! :wow:
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:29

Dat kan niet Suzanne, ouders hebben namelijk geen sex :') :D

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:34

Joyce_ schreef:
Oef, maar dat lijkt me helemaal moeilijk om uit te leggen, ongesteldheid. Daar snap ik zelfs zelf de ballen van, laat staan dat ik het in jip en janneketaal moet uitleggen aan een kind.. Drama.

Ik vond dat mijn moeder dat heel creatief uit had gelegd aan mij (wel pas heel laat, ik geloof niet zo heel lang voordat ik voor het eerst ongesteld werd).

Ze vertelde dat je lijf iedere maand een soort 'nestje' maakt in je buik/baarmoeder, voor het geval er een kindje moet gaan groeien. Heb je niet gevreeën, en komt er dus geen baby in je buik groeien, dan wordt het nestje weggegooid en wordt er weer een nieuwe gemaakt voor de volgende maand. Haha.