Pentax schreef:Nou zullen heus wel mensen zijn die eens misgrijpen.Elma
Kom er nu achter dat ik al jarenlang met poep smeur
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
malih schreef:Citaat:De glanzende kant van het aluminiumfolie reflecteert juist warmte terwijl de matte kant de warmtee vast houdt. Gerechten die dus warm moeten blijven omwikkel je met de matte kant van de folie naar buiten. Gerechten die je juist koel wilt houden omwikkel je dus met de glanzende kant naar buiten"
Je hebt brood, dat wil je koel houden, dus doe je mat binnen, glanzend buiten.
Heb je die lekkere pasta saus van je omaDan doe je glanzend binnen, mat buiten.
shilady schreef:Eponastable schreef:ja als je hem uitrolt heb je de matte kant binnen staan...
Ik heb hem glimmend naar buiten ter correctie
Oke dan is het goed
maar dan moet jij je vriend maar eens confronteren met waarom hij hem niet zo doet
want je rolt hem niet voor niks met de matte kant binnen uit
er is toch meer werk aan als je het papier nog gaat omdraaien? alé voor een man dan toch

Ibbel schreef:Ik heb die discussie over WC-rollen nooit zo begrepen. De lollige motiefjes zitten toch aan de buitenkant? Als je een rol met de achterkant naar de muur moest hangen, werd de rollen wel zó opgerold dat de fleurige motiefjes aan de binnenkant van het papier waren gedrukt. Toch?
Ibbel schreef:De glimkant kaatst de stralingswarmte terug. Dus het effect treedt alleen op bij afstand tussen het warme (of koude) eten en de folie.
Voor geleidingswarmte maakt het niet uit. Geleiding werkt omdat het metaal is, en of dat nu glimt of dof is, maakt daarbij niet uit.
En aangezien je bammetjes contact maken met het zilverfolie, heb je alleen te maken met geleidingswarmte en maakt het dus niet uit welke kant je gebruikt. Je bammetjes zullen in de zon gewoon opwarmen, of de doffe of glimmende kant nu aan de buitenkant zit.

Dan snapt hij er helemaal niks meer van
shilady schreef:Het net even op de poll gestemt wat een schok dat er toch mensen zijn die de blinkende kant naat binnen doen
Ibbel schreef:Ik quote mezelf nog maar even:Ibbel schreef:De glimkant kaatst de stralingswarmte terug. Dus het effect treedt alleen op bij afstand tussen het warme (of koude) eten en de folie.
Voor geleidingswarmte maakt het niet uit. Geleiding werkt omdat het metaal is, en of dat nu glimt of dof is, maakt daarbij niet uit.
En aangezien je bammetjes contact maken met het zilverfolie, heb je alleen te maken met geleidingswarmte en maakt het dus niet uit welke kant je gebruikt. Je bammetjes zullen in de zon gewoon opwarmen, of de doffe of glimmende kant nu aan de buitenkant zit.
sjips

Weer wat geleerd. diddletje schreef:ik let daar eigenlijk nooit op. Moet wel zeggen dat als ik je boterhammen elke ochtend voor je zou maken en je zou komen zeiken over welke kant van het folie naar buiten moet, had je het voortaan zelf kunnen doen.