Dieren dood rijden durf en kan ik niet... Wij rijden toch ook geen mensen dood !!!
Maar bij achterop rijden ben JIJ altijd fout.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Wat een kul, ik kan op snelwegen perfect genoeg afstand houden dat ik genoeg ruimte heb om te reageren zonder te botsen als de persoon voor me af remt met en noodstop. Als je dat niet kan, blijf dan aub in de bebouwde kom tegen 50 tuffen want dan heb je niks te zoeken op de snelweg.
Citaat:vealosz hij is zeker de veroorzaker.
Maar is er achterop knallen niet sowieso ook fout?
Zeker omdat b het wel haalde.
Vealosz schreef:Citaat:vealosz hij is zeker de veroorzaker.
Maar is er achterop knallen niet sowieso ook fout?
Zeker omdat b het wel haalde.
Dat is een goede.
Dit is iets wat je van 2 kanten moet zien eigenlijk....
Bestuurder A veroorzaakt een ongeluk, maar bestuurder C knalt op bestuurder B, omdat hij wrs. niet genoeg ruimte had genomen of te hoge afstand..
Ik denk persoonlijk dat bestuurder C in dit geval wel zelf fout is geweest, en dat om de bovenstaande genoemde redenen.. Maar het kan dus ook gewoon bestuurder A zijn, omdat hij weer niet zonder een goede reden mag stil staan op de snelweg. Het is een twijfel geval, ik zoek het even verder uit!
Sanne9489 schreef:Maar even de 2 seconden regel in acht genomen:
A staat stil op de snelweg.
B ziet dit vrij laat (lijkt mij logisch). Hij moet vol op de rem.
C moet daarom ook vol op de rem maar heeft wel nog een seconde extra reactie tijd, is die 2 seconden norm dan wel realistisch bij 100km per uur?
Utixo schreef:Hij is achterop geklapt, en dus fout. De meneer die stil stond krijgt hooguit een boete, de verzekering heeft hier niets mee te maken. Je broer heeft een te korte afstand bij een te hoge snelheid gehad om adequaat te kunnen reageren en is ten alle tijden fout.
yeye schreef:Alle dieren kleiner dan een grote hond zou je in principe gewoon plat moeten rijden volgens de wet. Dus een klein teckeltje, kat, konijn, eendjes, kippen, ganzen,... Mag je niet voor stoppen. Alles groter dan een grote hond MOET je voor stoppen of toch voor proberen te stoppen.
anneliesdj schreef:Utixo schreef:Hij is achterop geklapt, en dus fout. De meneer die stil stond krijgt hooguit een boete, de verzekering heeft hier niets mee te maken. Je broer heeft een te korte afstand bij een te hoge snelheid gehad om adequaat te kunnen reageren en is ten alle tijden fout.
In princiepe is dat wel zo maar op de snelweg wordt je geacht minstens 100 te rijden, als je dan gaat stilstaan zonder héél erg goede reden krijg je op z'n minst een dikke boete obv artikel 5. Edit; ik bedoel dat degene die achterop rijd schuldig is, dit is wel een andere situatie.
En te korte afstand op adequaat te reageren gaat niet op hoor, ben je weleens achterop een file gereden? Dat zie je bijna niet aankomen, heel surrealistisch en doodeng. Ik neem het je broer niet kwalijk dat hij niet op tijd was, bij een file staan tenminste alle banen nog stil, hier reed alles behalve de kerel voor hem.
Daarom is het ook zo belangrijk je alarmlichten te gebruiken in zo'n situatie.
Het is zelfs regel dat je niet mag remmen voor overstekende dieren en al helemaal niet op de snelweg, het is gewoon in gevaar brengen van mede weggebruikers.
Denk dat je best kans maakt als je die kerel aansprakelijk stelt.
Als het voorval is gezien door politie zit je toch goed lijkt me, kan niet zo zijn dat ze die mensen laten lopen en jullie voor de schade laten opdraaien.