From negative to positve

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: From negative to positve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:30

Goed, vandaag is moeilijk! Maar we gaan het proberen.

Het positieve van vandaag is dat ik gewoon eb gezegd wat ik dacht en het nog best vriendelijk heb gedaan al zeg ik het zelf. :D
Het positieve van vandaag is dat ik niet te lang bij problemen ben blijven hangen en niet snel boos ben geworden.
Het positieve van vandaag is dat ik echt mijn aandacht bij de les heb kunnen houden.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:20

Wauw al 3 pagina's haha ik heb nog even geen tijd gehad om bij te lezen maar voor alle nieuwelingen: Welkom! Ik ga proberen vanavond mijn lijstje hier neer te zetten :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:38

Mijn tweede lijstje! :D

- Ik heb goed gepresteerd omdat ik 2 tussenuren aan m'n wiskunde heb gewerkt
- Ik heb goed gepresteerd omdat ik een goed gesprek heb gehad met een leraar
- Ik heb goed gepresteerd omdat ik straks weer voor school ga werken

:D :D

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:47

Jeetje vind dit echt een goed iets!
Ik ben zelf ook heel snel negatief (dan niet kwa cijfers op school, maar over hoe mijn dag was en hoe ik ben)

Mijn lijstje:
- Het positieve van vandaag is dat ik vannochtend ruzie had met mijn moeder en mijn zus maar dit weer goed gepraat heb, terwijl ik er normaal lang in blijf hangen.
- Het positieve van vandaag is dat ik eigenlijk de hele dag niet vrolijk was maar mezelf er toe gezet heb om weer vrolijk te worden en zo toch genoten heb van mijn laatste lesdag.
- Het positieve van vandaag is dat ik in mezelf ben gaan geloven dat ik écht wel het doorzettingsvermogen heb om voor mijn Cios intake te gaan slagen en dat ik écht ga trainen :)

Moet je zeggen dat het knap lastig was het lijstje maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:53

Waarom begin je je zin met :"ik heb goed gepresteerd omdat..."?

Positief zijn heeft toch niet (perse) te maken met goed presteren?
Als de opdracht is dat je iedere dag iets positiefs opschrijft zou ik het niet alleen betrekken op goed presteren.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:34

Mijn positieve lijstje van vandaag:
- ik heb mijn vriendin geholpen toen ze het even niet meer aan kon
- ik heb lekker gereden net, het ging niet super maar ik bleef rustig
- ik heb mijn stal onwijs goed gedaan, ben er 1.5 uur mee bezig geweest!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:10

Positief van vandaag:

- Eindelijk dat plankje in de badkamer aangepakt zodat beginnend-puberzoon ook zijn deootje erop kwijt kan.

- na een vreselijk frustrerende dag samen met de kids een frisse start kunnen maken door juist even te focussen op wat er leuk en positief was vandaag.

- net nog even lekker 2 uur getut op stal, paardjes van schone boxen voorzien en gewoon effe lekker niks en hoofd leegmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:29

Positief van vandaag:

- Na een stressvol begin van de werkdag, hem toch leuk en vol goede moed afgesloten.

- De sleutel van mijn nieuwe kamer in ontvangst genomen, met een goed gevoel.

- Weer een doos en 2 tassen ingepakt en de afwas gedaan waar ik alweer 2 dagen tegen aan kijk.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:13

Mijn positieve lijstje!

-Ik heb vandaag een bosrit gemaakt en op de momenten wanneer mijn paard iets doet en ik normaal heel boos word, bleef ik nu geduldig
- Ik heb eindelijk foto's gemaakt van spullen zodat ik die kan verkopen en geld kan verdienen
- Ik heb mijn héle kast op stal opgeruimd, en dat was niet niks!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:00

Hier ga ik aan meedoen! aangezien ik een zeeeeeeeeeeeer negatief persoon ben haha :')

mijn positieve lijst van vandaag:
- Ik ben niet chagerijnig of boos geworden omdat vandaag mij auto kapot is gegaan en wat 2,5 uur duurde op de pakeerplaats van mij werk (super prestatie! :j haha)
- Ik heb vandaag lekker gekookt.
- Ik ben vandaag druk geweest met het huishouden.

de 3e was nog best moeilijk te bedenken want ik doe het eigenlijk meestal wel. :')

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 03:44

- Ik heb een geweldige avond gehad met onze Indonesische vrienden.
- Ik ben niet gaan huilen toen ik met mijn vriend aan het skypen was. :P
- Ik heb gistermiddag sociaal gedaan op het terras en ben gaan boek lezen toen ik daar zin in had.
- Ik ben heel trots op mijn ouders, die nu ook in indonesie zijn.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 05:03

Ik ga ook mee doen, leuk! Van vandaag nog maar 1 ding, dus dat komt later wel vandaag.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:17

goed bezig.

mijn compliment voor jou, wat goed dat je wat met de tips van de studieloopbaanbegeleider doet. dat je graag wilt. dan komt het helemaal goed.

ik was altijd wel optimistisch maar ook wel onzeker.
inmiddels eigenlijk ook niet zo onzeker meer

als ik bijvoorbeeld geen winstpunt had, was ik helemaal in zak en as. iedereen zou mij wel een domme doos vinden die niet kan paardrijden. terwijl als iemand anders geen winstpunt had, vond ik het jammer voor hun, alleen maakte ik me er niet druk op. dus nu denk ik..ooh dat zijn ze morgen weer vergeten.

en wat je zegt van complimenten. herken ik. gelijk afwimpelen etc.
zoals ik al zei.. bij mij is het nu echt wel anders, ook ik heb er wel bewust aan gewerkt. dus nogmaals mijn complimenten, want het is echt heerlijk wat meer zelfvertrouwen te hebben,

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:09

Gister vergeten omdat ik het aardig druk had helaas dus die en vandaag komen tegelijk :D

Gister;

Het positieve van vandaag was dat ik de mensen die iets naars naar me riepen gewoon heb genegeerd of iets bijdehands terug heb gezegd.
Het positieve van vandaag is dat ik ook naar andere klasgenootjes trek in plaats van steeds dezelfde.
Het positieve van vandaag is dat ik het meisje heb vergeven dat ze me heeft uitgescholden omdat ze naar me toe kwam met excuus. (Echt respect voor haar!)

Vandaag;

Het positieve van vandaag is dat ik die ene jongen gewoon heb uitgenodigd op Facebook.
Het positieve van vandaag is dat ik ook gewoon zelf heb gevraagd of een vriendin wou ipv het normale afwachten omdat ik het niet durf.
Het positieve van vandaag is dat ik ben gaan hardlopen ipv boos op mijn kamer zitten.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:44

Het positieve van vandaag is dat ik een gezellige dag gehad heb met iemand waar ik in eerste instantie ruzie mee had.
Het positieve van vandaag is dat ik na veel geklier van mijn paard en groot geduld van mijn kant ze echt mega fijn liep
Het positieve van vandaag is dat ik eindelijk een keer écht lekker heb geslapen en de hele dag vrolijk ben geweest

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:38

@marjon... en wat was het effect toen je ene vriendin vroeg.. volgens mij met goed resultaat of niet?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:39

Jup! Ik heb een hele gezellige avond gehad met haar en het gaf gewoon eigenlijk een heel fijn gevoel :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:43

gelijk resultaat dus voor je goeie actie!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:18

Positief van gisteren:
- heerlijk gewerkt en bijna geen regen gehad
- mooie tegoedbon voor mijn broertje geknutseld
- goed gegeten

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:36

En mijn lijstje van vandaag :D
- ik ben al begonnen aan mn samenvatting voor volgende week donderdag :D
- ik heb me normaal en aardig gedragen tegen bepaalde mensen (waar ik normaal dus niet zo aardig tegen doe :o )
- ik heb een paar extra stallen uitgemest, en de eigenaars waren er erg blij mee!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:52

Gisteren weinig positiefs... Behalve dan dat ik sterk gebleven ben om man en kinderen op te vangen nadat we hoorden dat schoonvader onwel was geworden in het zwembad ( hartinfarct, bijna verdronken en daardoor hartstilstand), gereanimeerd was en weer met hartslag en ademhaling afgevoerd was naar zkh. Het gaat inmiddels naar omstandigheden goed, nog wel flinke geheugenproblemen.

Vandaag positief:
- dat ik mijn kinderen blijvend heb ondersteund met het hele gebeuren rond hun opa
- dat ik met de kinderen lekker op stal ben geweest, paarden verzorgen en even uitwaaien
- dat ik ondanks hoe ik me voel ( moe, bezorgd, futloos door weinig slaap ) toch gewoon eten heb gemaakt.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:55

Jeetje, dat is wel hefitg Zilfstar :(:) Sterkte ermee!

- Ik heb me tot nu toe nog steeds aan het ''elke dag iets positiefs'' gehouden en ben er ook echt mee bezig!
- Ik ben gewoon rustig gebleven terwijl ik woorden had met iemand. (Ja, ik ben nogal opvliegend af en toe. :') )
- Ik zie het gewoon echt weer alles zitten en wil er echt voor gaan. (Heb een tijd lang tegen een depressie aangezeten dus dit is al een vooruitgang!)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:20

Goed topic dit. Denk dat het voor iedereen goed is zich op de positieve dingen te concentreren, richting onszelf en richting anderen. Goede tip op om voor het slapen gaan aan de positieve dingen van de dag te denken, zeker voor mij, ik ben nogal een bedpiekeraar. Hoop dat ik dat nog eens een beetje op kan lossen, ben 45 en heb mijn slaap hard nodig omdat ik een eigen bedrijf heb wat al heel veel van mij vraagt en van niet slapen word ik ook niet knapper zeg maar (dat heb je op mijn leeftijd). Heb laatst het cabaret programma 'Branding' van Lebbis gekeken en dat heeft mij heel erg in positieve zin gestimuleerd en ik denk nu steeds in olifantjes, als je hem gezien hebt weet je waar ik het over heb, het drijft te ver om uit te leggen maar het is een goede kijktip voor een positieve ontwikkeling volgens mij en dan weet je ook meteen waar ik het over heb :D. En ik worstel nogal met mijn olifantje en volgens mij kan ik beter leren sturen door positiever tegen de dingen aan te kijken. Ik meld mij dus bij deze aan bij dit topic. Ga proberen om elke dag te posten, ik hoop dat mij dat gaat lukken. Zal zelf proberen om de drie te halen maar ik weet niet of dat altijd lukt en als ik er meer heb ga ik niet kiezen en schrijf ik ze op. Het is het einde van de week en ik begin met de afgelopen week, en doe dan ook vandaag daarna, gewoon, omdat het kan én ik er zin in heb. Dit topic past goed in mijn huidige fase en ik hoop dat het blijft lopen. Wens iedereen een fijne positieve ontwikkeling toe en hoop daar voor mezelf ook op.

Deze week:
    Heel erg lief geweest voor een aantal mensen die dat hard nodig hebben.
    Nodige activiteiten bedreven voor het maken van de jaarbalans van 2011 (alles tellen enzovoorts enzovoorts bwerhg) terwijl mijn olifantje hele andere dingetjes wilde doen.
    Aangekochte tweedehands vitrinekoelkast helemaal als nieuw opgeknapt en in bedrijf gesteld.
    Van àl mijn dieren gehouden en gezorgd dat ze zo gelukkig zijn als mogelijk is.
    Niet onaardig tegen mezelf geweest omdat een belangrijke taak niet uit mijn handen is gekomen.

Vandaag:
    Eindelijk aan belangrijke taak begonnen; huis écht opruimen en schoonmaken, over drie weken komt er hier een meisje voor vier maanden wonen en bij mij werken (om Frans te leren, daar woon ik) en dan moet het gewoon echt spik en span zijn en daar ben ik vandaag aan begonnen, goed begin, nog niet klaar, morgen weer vrij en verder.
    Ik vond het LEUK om te doen en schrijf dit op om te onthouden...
    Ben niet lelijk tegen mezelf geweest vandaag.

Zal vanaf nu niet meer zo ellenlang kletsen maar gewoon mijn lijstje plaatsen, belooft! :+

Liefs luxx :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:28

Sterkte Zilfstar!

Mijn lijstje van gister:
- Ik ben blij dat ik ondanks de drukte op het werk, toch vriendelijk naar elke klant ben geweest en heerlijk heb gelachen met mijn collega's.
- Ik heb een heerlijke avond met mijn nieuwe date gehad, en dat doet me goed.
- Ik heb na een lange dag werken toch nog ingepakt/schoongemaakt zodat bijna alles voor zondag klaar zou zijn.

Van vandaag:
- Met het juiste been uit bed gestapt, en meteen fanatiek bezig gegaan voor het verhuizen.
- De nieuwe "vriend" van mijn moeder met een open benadering leren kennen.
- Met goede moed in mijn nieuwe kamertje gaan opruimen/inrichten.

:) Zag heel erg op tegen de verhuizing. Ben namelijk sinds september 2010 al een aantal keer verhuisd. Maar hoop dat ik me hier ga vermaken :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:44

Vandaag:
- bijles wiskunde gerockt
- lekker een half uur ontspannen gereden op m'n bijrijdpaard
- er voor m'n zus geweest die me nodig had

Bijzondere dag..