Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arian_wolf schreef:loulou schreef:een deurbel voor doven, dus dat een er lampje gaat knipperen ipv dat je een geluid hoort![]()
Hahahaha wat een goed idee zeg![]()
![]()
![]()
Citaat:Ja goed idee! Dan kan TS de ganze dag kijken of er geen lampje aan gaat,,,Dat werkt toch niet,..
Als ik TS was was ik lekker gaan verhuizen! vrijstaand huis een schutting maken van 4,5 meter met een stroom draadje ( kunnen de katten ook lekker naar buiten zonder ze weg lopen... Alles in een keer opgelost!! Wat wilt een TS nou nog meer?
arian_wolf schreef:Citaat:Ja goed idee! Dan kan TS de ganze dag kijken of er geen lampje aan gaat,,,Dat werkt toch niet,..
Als ik TS was was ik lekker gaan verhuizen! vrijstaand huis een schutting maken van 4,5 meter met een stroom draadje ( kunnen de katten ook lekker naar buiten zonder ze weg lopen... Alles in een keer opgelost!! Wat wilt een TS nou nog meer?
Ja, dat is ook wel waar iddmaar als je zit ofzo dan zie je dat lampje toch gewoon...
![]()
Verhuizen.. pfff, ze hebben over een paar weken een kindje.. denk niet dat dat dan gaat lukken... en misschien vinden ze het wel een fijne plek daar. Weet je hoeveel je dan moet regelen.. Alles verhuizen en inrichten.. Denk niet dat ze daar op wachten...![]()
opisop_shop schreef:Paddenpad, ik had die man wat aangedaan als hij zo bij mij zou hebben gedaan, wat een nachtmerrie heb je doorstaan zeg![]()
We wonen hier pas twee jaar, dit is echt onze droomplek en we zijn zelfs nog druk aan het verbouwen, dus verhuizen is inderdaad geen optie
De bel veranderen/uitzetten ofzo is trouwens niet voldoende, manlief wees me erop dat hij vanavond namelijk niet aanbelde maar op het raam klopte, dan blaft de hond dus blijkbaar ook. Logisch, want die schrikt zich natuurlijk ook te pletter dan ineens.
Zoals ik al zei, hij wordt wel direct door ons gecorrigeerd als hij blaft, maar komt nauwelijks voor omdat er normaliter niemand aan de deur komt. De hond van de schuin-achterburen is nogal een blafferd en daar hebben we echt een hekel aan. Als die van ons in de tuin een keer blaft (als reactie op de hond van de achterburen bijvoorbeeld, die liggen elkaar echt niet) dan gaat hij meteen naar binnen; ik wil zelf geen overlast van mijn hond hebben maar een ander al helemaal niet! Iedereen in de buurt heeft honden/katten maar er wordt nooit door iemand overlast door veroorzaakt (alleen dus de schuinachterburen, die hier vorig jaar zijn komen wonen).
De kattenbak staat in de hal, dus de haldeur dichthouden is geen optie. Als we iemand verwachten aan de voordeur (bv een pakketje) dan houden we de haldeur wel dicht en houden de straat in de gaten zodat er niet aangebeld hoeft te worden.
We gaan deze maand een ren bouwen voor de katten zodat ze ook buiten komen, maar eerst hebben we de tuin afgescherm zodat de honden naar buiten kunnen. Tekeningen voor de ren liggen al klaar dus dat is zo gepiept
We hebben heel goed contact met iedereen in de straat hoor trouwens! Maken dagelijks wel een praatje met een van de buren. Maar dan heb ik het over ongepland contact, dus gewoon als je elkaar tegenkomt als je thuiskomt/weggaat, de voortuin schoffelt, de post haalt enz enz.
We kunnen het met iedereen goed vinden en de overburen hebben ook kinderen dus speelkameraadjes zullen het straks vast wel worden en naast ons huis is een speeltuintje. We wonen in een echte dierenbuurt, dus de hond heeft ook speelkameraadjes in de straat wonen en zodoende hebben we daar ook weer contact over.
Hebben ook gerust 's zomers een paar keer bij buren voor het huis gezeten met een drankje, of bij ons gebbq'd.
We zijn niet geheel kluizenaar ofzo
Ik wil trouwens niet wachten tot de kleine er is zoals hier geopperd werd, want ik wil gewoon de komende weken nog lekker kunnen genieten van mijn rust en van ons samenzijn, daarnaast vind ik dat zoiets gewoon besproken moet kunnen worden en ik niet om een ander te vriend te houden hier nog 6 weken tegenaan zou moeten lopen.
Mijn man is al een een week of 2 bezig om het contact wat af te bouwen, bijvoorbeeld als de buurman komt om aan te kondigen dat hij zometeen aan zijn auto gaat sleutelen, dan zegt hij nu "ik heb het druk, als ik tijd en zin heb dan kijk ik wel of je er nog bent en kom ik wel bij jou".
Beetje het "don't call us, we'll call you - principe" dus![]()
Bedankt voor jullie reacties allemaal, heb het ook met mijn man besproken en hij gaat hem er gewoon over aanspreken komende week.
Het is zoals ik al zei echt een goede vent verder, dus ik hoop dat hij het goed oppakt, maar ergens verwacht ik dat ook wel hoor. Mijn man is zeker geen kwade dus zal het wel heel gentle brengen, hem kennende.
opisop_shop schreef:je snapt het duidelijk niet wat ik ermee bedoel.
Ik heb immers al een paar keer aangegeven, dat ook al was het mijn beste vriendin, ik het ook niet fijn zou vinden. Daarmee geef ik al aan dat ik er niets aan hoef te hebben.
Maar aangezien de bezoekjes voor mijn man zijn, die het dus gezelliger heeft dan ik op zo'n moment, ligt de irritatiegrens logischerwijs hoger bij mij dan bij mijn man.
Dat ik niet wil dat mijn man het niet leuk heeft is natuurlijk onzin.