Buurman komt te vaak langs, en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Re: Buurman komt te vaak langs, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:46

Oh en dan vergat ik nog zijn etensresten die hij aan mijn hond voerde wanneer die buiten was en ik al honderd keer gezegd had dat ik dat niet wilde hebben want hij krijgt gewoon zijn eten en hoeft al die extra's niet tussendoor,en zat ik weer met een hond die aan de diaree was,grrrrr!! -:(-

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:55

Ik denk dat het wel een stuk minder wordt als de baby er is. Ik zou nog even wachten met actie ondernemen, pas als de baby er is, dan heb je een aanleiding zonder hem te kwetsen. Waarschijnlijk komt hij vanzelf wel minder als je constant met de baby in de weer bent.
Ik denk dat je nog een paar dingen kan doen
Nr 1: hond trainen. Niet meer aanslaan, nergens voor nodig. Tot die tijd een briefje onder de bel hangen: bel kapot, graag kloppen (werkt ook tegen het wakker bellen van de baby, dat kan ook zonder hond)
Nr 2: haldeur consequent dicht houden, dan kunnen de katten niet naar buiten en dan kun je de voordeur gewoon gebruiken. Is straks ook wel handig als je baby gaat lopen.
Nr 3: als je man minder contact wil dan zal hij ook minder naar de buurman toe moeten gaan als hij op straat aan het sleutelen is oid. Dan verwatert het vanzelf wel.
Nr 4: realiseer jr wel dat als je dit gesprek aangaat, het contact met de buurman waarschijnlijk helemaal verdwijnt ( en een goede buur is beter....) Hoe goed je dit ook uit gaat leggen, hij gaat het niet snappen want kennelijk is hij niet erg sensitief en vangt hij de signalen die je nu al waarschijnlijk uitzendt niet op. Persoonlijk zou ik helemaal niet meer langsgaan als iemand me zei dat ik teveel langskwam.

Ik snap je wel, maar het is ook belangrijk om naast werk en paard ook andere sociale contacten te onderhouden in de buurt ook leuk voor je kindje! Dit gaat waarschijnlijk toch wel komen als je met je kindje naar buiten gaat, dan heb je nog veel meer buren om mee te praten... En.... Er komt een tijd dat er de hele dag gebeld wordt:" komt "bram" buiten spelen". Daat word ik nou wel eens gek van, haha.

Veel geluk alvast met de toekomstige baby!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:08

Ragdollcat schreef:
Ik vind jou een zeur, bij zo iemand wil ik niet eens langskomen.

Ik vind jou jaloers overkomen dat jouw man en de buurman goed met elkaar kunnen vinden.

Naja, wat een nare reactie zeg... Ze komt hélemaal niet jaloers over... Alleen ze weet niet hoe ze dit moet aanpakken... Dat kan.

>;) :\ :n

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:10

loulou schreef:
een deurbel voor doven, dus dat een er lampje gaat knipperen ipv dat je een geluid hoort :)* :D

Hahahaha wat een goed idee zeg :D :D :D :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:16

arian_wolf schreef:
loulou schreef:
een deurbel voor doven, dus dat een er lampje gaat knipperen ipv dat je een geluid hoort :)* :D

Hahahaha wat een goed idee zeg :D :D :D :D

Ja goed idee! Dan kan TS de ganze dag kijken of er geen lampje aan gaat,,, :') Dat werkt toch niet,..
Als ik TS was was ik lekker gaan verhuizen! vrijstaand huis een schutting maken van 4,5 meter met een stroom draadje ( kunnen de katten ook lekker naar buiten zonder ze weg lopen... Alles in een keer opgelost!! Wat wilt een TS nou nog meer? :D

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:25

Citaat:
Ja goed idee! Dan kan TS de ganze dag kijken of er geen lampje aan gaat,,, :') Dat werkt toch niet,..
Als ik TS was was ik lekker gaan verhuizen! vrijstaand huis een schutting maken van 4,5 meter met een stroom draadje ( kunnen de katten ook lekker naar buiten zonder ze weg lopen... Alles in een keer opgelost!! Wat wilt een TS nou nog meer? :D

Ja, dat is ook wel waar idd :D maar als je zit ofzo dan zie je dat lampje toch gewoon... :P

Verhuizen.. pfff, ze hebben over een paar weken een kindje.. denk niet dat dat dan gaat lukken... en misschien vinden ze het wel een fijne plek daar. Weet je hoeveel je dan moet regelen.. Alles verhuizen en inrichten.. Denk niet dat ze daar op wachten... :Y) :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:31

arian_wolf schreef:
Citaat:

Ja, dat is ook wel waar idd :D maar als je zit ofzo dan zie je dat lampje toch gewoon... :P

Verhuizen.. pfff, ze hebben over een paar weken een kindje.. denk niet dat dat dan gaat lukken... en misschien vinden ze het wel een fijne plek daar. Weet je hoeveel je dan moet regelen.. Alles verhuizen en inrichten.. Denk niet dat ze daar op wachten... :Y) :')

Haha was ook maar onzin joh haha. Maarja dat lampje blijft lastig

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:33

Citaat:
Haha was ook maar onzin joh haha. Maarja dat lampje blijft lastig

Ooohw oke, ik dacht al :Y) :') :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:41

Het is een goede buurman maar daar kun je soms genoeg van hebben. De optie om gewoon te vertellen dat jullie de komende weken liever minder visite willen om nog even met z'n tweeen te zijn kun je rustig doen. Desnoods kan je man een ochtend met hem gaan koffiedrinken en kletsen(waarom niet). Snapt hij het niet en blijft hij komen dan moet je duidelijker zijn, soms zijn buren knap opdringerig zonder dat ze het zelf doohebben en moet je ze even op hun plaats zetten. Hij moest trouwens niet onaangekondigd vier keer per dag op het tuinpad bij mij door de ramen gaan staan kijken of ik thuis was want dan was het snel over met de vriendschap, maar bij jullie was het geen probleem tot nu toe en dan is het soms lastiger om er wat aan te doen. Vertel het hem gewoon en ik denk dat het dan wel goed komt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:22

Paddenpad, ik had die man wat aangedaan als hij zo bij mij zou hebben gedaan, wat een nachtmerrie heb je doorstaan zeg :oo

We wonen hier pas twee jaar, dit is echt onze droomplek en we zijn zelfs nog druk aan het verbouwen, dus verhuizen is inderdaad geen optie :D

De bel veranderen/uitzetten ofzo is trouwens niet voldoende, manlief wees me erop dat hij vanavond namelijk niet aanbelde maar op het raam klopte, dan blaft de hond dus blijkbaar ook. Logisch, want die schrikt zich natuurlijk ook te pletter dan ineens.
Zoals ik al zei, hij wordt wel direct door ons gecorrigeerd als hij blaft, maar komt nauwelijks voor omdat er normaliter niemand aan de deur komt. De hond van de schuin-achterburen is nogal een blafferd en daar hebben we echt een hekel aan. Als die van ons in de tuin een keer blaft (als reactie op de hond van de achterburen bijvoorbeeld, die liggen elkaar echt niet) dan gaat hij meteen naar binnen; ik wil zelf geen overlast van mijn hond hebben maar een ander al helemaal niet! Iedereen in de buurt heeft honden/katten maar er wordt nooit door iemand overlast door veroorzaakt (alleen dus de schuinachterburen, die hier vorig jaar zijn komen wonen).

De kattenbak staat in de hal, dus de haldeur dichthouden is geen optie. Als we iemand verwachten aan de voordeur (bv een pakketje) dan houden we de haldeur wel dicht en houden de straat in de gaten zodat er niet aangebeld hoeft te worden.
We gaan deze maand een ren bouwen voor de katten zodat ze ook buiten komen, maar eerst hebben we de tuin afgescherm zodat de honden naar buiten kunnen. Tekeningen voor de ren liggen al klaar dus dat is zo gepiept :)

We hebben heel goed contact met iedereen in de straat hoor trouwens! Maken dagelijks wel een praatje met een van de buren. Maar dan heb ik het over ongepland contact, dus gewoon als je elkaar tegenkomt als je thuiskomt/weggaat, de voortuin schoffelt, de post haalt enz enz.
We kunnen het met iedereen goed vinden en de overburen hebben ook kinderen dus speelkameraadjes zullen het straks vast wel worden en naast ons huis is een speeltuintje. We wonen in een echte dierenbuurt, dus de hond heeft ook speelkameraadjes in de straat wonen en zodoende hebben we daar ook weer contact over.
Hebben ook gerust 's zomers een paar keer bij buren voor het huis gezeten met een drankje, of bij ons gebbq'd.
We zijn niet geheel kluizenaar ofzo :P

Ik wil trouwens niet wachten tot de kleine er is zoals hier geopperd werd, want ik wil gewoon de komende weken nog lekker kunnen genieten van mijn rust en van ons samenzijn, daarnaast vind ik dat zoiets gewoon besproken moet kunnen worden en ik niet om een ander te vriend te houden hier nog 6 weken tegenaan zou moeten lopen.

Mijn man is al een een week of 2 bezig om het contact wat af te bouwen, bijvoorbeeld als de buurman komt om aan te kondigen dat hij zometeen aan zijn auto gaat sleutelen, dan zegt hij nu "ik heb het druk, als ik tijd en zin heb dan kijk ik wel of je er nog bent en kom ik wel bij jou".
Beetje het "don't call us, we'll call you - principe" dus :+

Bedankt voor jullie reacties allemaal, heb het ook met mijn man besproken en hij gaat hem er gewoon over aanspreken komende week.
Het is zoals ik al zei echt een goede vent verder, dus ik hoop dat hij het goed oppakt, maar ergens verwacht ik dat ook wel hoor. Mijn man is zeker geen kwade dus zal het wel heel gentle brengen, hem kennende.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:43

Pff ik ben heel makkelijk met visite maar als iemand iedere dag langskwam was ik er ook heel snel zat van hoor... Ik begrijp dat volledig! Ik duim voor je dat jullie tactiek helpt. Buurman heeft een hobby erbij nodig. Kun je de beste man niet een vishengel geven? Gaat lekker veel tijd inzitten..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:06

Ik begreep het dilemma al niet zo goed, je kunt zoiets toch gewoon eerlijk en netjes zeggen! Ik denk dat de buurman dat wel begrijpt hoor :-) Succes!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 03:06

opisop_shop schreef:
Paddenpad, ik had die man wat aangedaan als hij zo bij mij zou hebben gedaan, wat een nachtmerrie heb je doorstaan zeg :oo

We wonen hier pas twee jaar, dit is echt onze droomplek en we zijn zelfs nog druk aan het verbouwen, dus verhuizen is inderdaad geen optie :D

De bel veranderen/uitzetten ofzo is trouwens niet voldoende, manlief wees me erop dat hij vanavond namelijk niet aanbelde maar op het raam klopte, dan blaft de hond dus blijkbaar ook. Logisch, want die schrikt zich natuurlijk ook te pletter dan ineens.
Zoals ik al zei, hij wordt wel direct door ons gecorrigeerd als hij blaft, maar komt nauwelijks voor omdat er normaliter niemand aan de deur komt. De hond van de schuin-achterburen is nogal een blafferd en daar hebben we echt een hekel aan. Als die van ons in de tuin een keer blaft (als reactie op de hond van de achterburen bijvoorbeeld, die liggen elkaar echt niet) dan gaat hij meteen naar binnen; ik wil zelf geen overlast van mijn hond hebben maar een ander al helemaal niet! Iedereen in de buurt heeft honden/katten maar er wordt nooit door iemand overlast door veroorzaakt (alleen dus de schuinachterburen, die hier vorig jaar zijn komen wonen).

De kattenbak staat in de hal, dus de haldeur dichthouden is geen optie. Als we iemand verwachten aan de voordeur (bv een pakketje) dan houden we de haldeur wel dicht en houden de straat in de gaten zodat er niet aangebeld hoeft te worden.
We gaan deze maand een ren bouwen voor de katten zodat ze ook buiten komen, maar eerst hebben we de tuin afgescherm zodat de honden naar buiten kunnen. Tekeningen voor de ren liggen al klaar dus dat is zo gepiept :)

We hebben heel goed contact met iedereen in de straat hoor trouwens! Maken dagelijks wel een praatje met een van de buren. Maar dan heb ik het over ongepland contact, dus gewoon als je elkaar tegenkomt als je thuiskomt/weggaat, de voortuin schoffelt, de post haalt enz enz.
We kunnen het met iedereen goed vinden en de overburen hebben ook kinderen dus speelkameraadjes zullen het straks vast wel worden en naast ons huis is een speeltuintje. We wonen in een echte dierenbuurt, dus de hond heeft ook speelkameraadjes in de straat wonen en zodoende hebben we daar ook weer contact over.
Hebben ook gerust 's zomers een paar keer bij buren voor het huis gezeten met een drankje, of bij ons gebbq'd.
We zijn niet geheel kluizenaar ofzo :P

Ik wil trouwens niet wachten tot de kleine er is zoals hier geopperd werd, want ik wil gewoon de komende weken nog lekker kunnen genieten van mijn rust en van ons samenzijn, daarnaast vind ik dat zoiets gewoon besproken moet kunnen worden en ik niet om een ander te vriend te houden hier nog 6 weken tegenaan zou moeten lopen.

Mijn man is al een een week of 2 bezig om het contact wat af te bouwen, bijvoorbeeld als de buurman komt om aan te kondigen dat hij zometeen aan zijn auto gaat sleutelen, dan zegt hij nu "ik heb het druk, als ik tijd en zin heb dan kijk ik wel of je er nog bent en kom ik wel bij jou".
Beetje het "don't call us, we'll call you - principe" dus :+

Bedankt voor jullie reacties allemaal, heb het ook met mijn man besproken en hij gaat hem er gewoon over aanspreken komende week.
Het is zoals ik al zei echt een goede vent verder, dus ik hoop dat hij het goed oppakt, maar ergens verwacht ik dat ook wel hoor. Mijn man is zeker geen kwade dus zal het wel heel gentle brengen, hem kennende.

Dat kun je wel zeggen ja,dat heeft 7jaar mogen duren,nu staat het huis nog leeg omdat hij het nog niet verhuurt of verkocht heeft en wat is dat wennen zeg zoveel vrijheid ineens,1x in de week komt hij het huis een keer luchten en vorige week lag ik even een dutje te doen op de bank na een werkdag en was wat grieperig en niet fit,stond hij eerst zachtjes met zijn sleutel op het raam en toen ik niet reageerde tikte ie bijna de ruit eruit,nou ik ben me daar ontploft dat ie van schrik maar weggelopen is! *\o/* Mijn hond haalt dan ook zo uit en schrik ik me kapot,maar ja eigenlijk doet die hond dat omdat hij zich ook kapot schrikt!

Maar het is een vervelende kerel waar ik in de loop der jaren een hekel aangekregen heb door alles en totaal geen respect heeft voor andermans privacy,bij de vorige bewoners deed hij het ook maar die durfden er niks van te zeggen en bleven maar beleeft,heb ook al die jaren niet in bikini buiten gelegen of gezeten zonder windscherm als afzondering!

Soms stond hij ook gewoon uren buiten op straat om tegen alles en iedereen wat maar beweegt te kunnen praten,hoorde van veel mensen dat ze ook omliepen zodat ze buiten zijn straal bleven en niet continu opgehouden werden :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:31

Sommige mensen hebben gewoon niet door wanneer ze andermans grenzen niet respecteren en daar ruimschoots overheen gaan. Enige oplossing is dan heel duidelijk te maken wat je wel en niet wilt. De kunst is om het positief te brengen maar wel zo duidelijk dat hij het snapt. Hou het bij je/jullie zelf door aan te geven dat jullie hem een aardige kerel vinden maar dat jullie wel heel erg op jullie privacy gesteld zijn en daarom graag goede afspraken willen maken zodat het ook in de toekomst gezellig blijft tussen jullie. De oplossing van eerst bellen of sms'sen om te vragen of het uitkomt een hele goede, kun je gelijk op de uitkijk staan zodat de honden niet aanslaan.

@Paddenpad: vreselijk zo'n buurman zonder eigen leven! Wat zul jij genieten van je rust en privacy nou.

Heb trouwens zelf ooit naast een sociowoning gewoond van de stichting waar ik toen voor werkte (verstandelijk gehandicaptenzorg), daar woonde ook een man die mij eens per week hielp met rolstoelduwen. Op zich een lieve man maar hij kon wel heel opdringerig en claimend zijn. Toen hij doorhad dat ik naast hem was komen wonen stond hij ook ineens voor de deur, hij mocht van begeleiding bij mij op de koffie komen en wilde zo naar binnen stappen. Ik heb hem toen heel duidelijk gemaakt dat ik snapte dat het van begeleiding mocht, maar dat hij nu bij mijn huis was en het van mij niet mocht. Ook heb ik gezegd dat hij echt niet nog een keer langs hoefde te komen. Dat heeft blijkbaar geholpen want hij is niet meer geweest en heb hem er ook nooit meer over gehoord in al die keren dat ik nog met hem gewerkt heb. Als het niet gewerkt had, had ik de boodschap herhaald en was ik met begeleiding gaan praten maar dat is gelukkig niet nodig geweest.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:33

Deze zin:" Maar voor mij is het natuurlijk meer reden tot ergernis aangezien ik niets aan de bezoekjes heb en mijn man het ook wel weer leuk vindt natuurlijk."
Vind ik persoonlijk toch een beetje raar....
Dus...als jij er wel wat aan hebt dan is het ineens geen probleem meer??
Het lijkt wel of jij vind dat jouw man het niet leuk mag hebben......

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 08:38

je snapt het duidelijk niet wat ik ermee bedoel.
Ik heb immers al een paar keer aangegeven, dat ook al was het mijn beste vriendin, ik het ook niet fijn zou vinden. Daarmee geef ik al aan dat ik er niets aan hoef te hebben.
Maar aangezien de bezoekjes voor mijn man zijn, die het dus gezelliger heeft dan ik op zo'n moment, ligt de irritatiegrens logischerwijs hoger bij mij dan bij mijn man.
Dat ik niet wil dat mijn man het niet leuk heeft is natuurlijk onzin.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:42

opisop_shop schreef:
je snapt het duidelijk niet wat ik ermee bedoel.
Ik heb immers al een paar keer aangegeven, dat ook al was het mijn beste vriendin, ik het ook niet fijn zou vinden. Daarmee geef ik al aan dat ik er niets aan hoef te hebben.
Maar aangezien de bezoekjes voor mijn man zijn, die het dus gezelliger heeft dan ik op zo'n moment, ligt de irritatiegrens logischerwijs hoger bij mij dan bij mijn man.
Dat ik niet wil dat mijn man het niet leuk heeft is natuurlijk onzin.

Onzin?? Lees nu je eigen voorlaatste zin nog eens goed door in bovenstaande quote.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:46

Als ik jouw verhaal lees, ben je gewoon niet bepaald sociaal...je man heeft iemand, eindelijk iemand, waar hij het leuk mee kan vinden, mee kan buurten.......en daar maak jij een probleem van! Sjonge wat gun jij je man veel zeg........en jij lekker elke avond naar je paard....

Maar owee als die buurman door zijn wisselende diensten ook eens aan jouw Deurbel drukt en de hond slaat aan, ja want honden slaan aan, dat is bij iedereen zo...., en jouw man zou eens leuke aanspraak hebben als jj ook thuis bent...foei!

Jouw vent is mans genoeg om zelf te zeggen, nu even niet.....heb even geen tijd, zie je van de week wel, want dst doen kerels ook, maar als hij zijn maat weg moet sturen omdt zijn wijf het niet wil, daar krijg ik kotsneigingen van.

Net zoals mijn Voormalige chef, die veels te lieve kerel zat ook zo onder de plak van zijn wijf en kon nooit eens lekker doen wat hij wilde, want zij bepaalde over zijn schouder over zijn sociale momenten......

Wouw, too much! Respect voor je kerel die ook wel eens wat anders wil dan het zelfde gezeur van zijn vrouw..........

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 08:51

dus jij vindt het vreemd dat ik me er sneller aan stoor dan mijn man?
Ik niet en ik weet gelukkig zelf hoe ik hierin sta.
Mijn man mag het uiteraard prima leuk hebben met wie dan ook, zolang het binnen onze grenzen en leefstijl past en dat past dit niet. Dat vindt mijn man ook. Als het andersom zou zijn, dus iemand die voor mij steeds zou langskomen, zou mijn/onze reactie exact hetzelfde zijn.

Russel zit er ook compleet naast, maar knap van je dat je kunt zien dat mijn vent (?) van zijn wijf (?) geen contact mag hebben met andere mensen. Onder de plak zit hij zeer zeker niet. Wij staan hierin precies hetzelfde, mijn man heeft er alleen meer moeite mee dan ik om zijn grenzen aan te geven en de buurman pikt de signalen die mijn man al afgeeft op de huidige manier niet op.
Mijn man vindt het nog een grotere ergernis dan ik als de hond aanslaat, in verband met de katten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:56

Russel, heb jij de post(s) van de TS wel goed gelezen? :? Het is toch logisch dat je in je eigen huis af en toe ook gewoon even lekker van je rust wil genieten zonder aanloop? Ze zegt niet dat hij helemaal niet welkom is, maar dat dagelijks (of soms zelfs meerdere keren per dag) haar gewoon teveel is ongeacht wie het is die onaangekondigd aan komt waaien. Ik vind dat niet meer dan logisch, het enige dat ik iets minder goed begrijp is dat het niet al lang tegen de buurman gezegd is :) .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:59

Russel verwoord precies wat ik denk na het hele topic gelezen te hebben?

Haar man gaat toch ook meerdere keren naar de buurman toe? (ook al is dat wellicht buiten) Maar buurman moet maar aanvoelen dat mevrouw er niet van gediend is?

Ik snap manlief trouwens ook wel, vrouw werkt veel en is daarnaast veel bij haar paard, een beetje aanspraak door de dag lijkt mij ook wel zo fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:02

JOUW grenzen......

Heb even je profiel gelezen, lees dst je man veel tegenslag heeft gehad en er door is gegaan...je bent trots, gun hem de nieuwe vriend en leer hem zelf de grens aan te geven....

Je geeft in alles het gevoel dat jij zijn moeder bent...er is geen gelijkwaardigheid zoals jij dat wil laten voorkomen...

Zet je bel uit, als je hem niet wil gebruiken...

Nogmaals al die tijd dst jij bij jouw paard bent en al die kosten die daar naar toe gaan, compenseren nog niet eens die paar momenten dat jouw vent....ja vent.... Want watjes zijn jullie toch niet? Samen is bij zijj buurman als jij toevallig ook thuis bent.

En ja ik heb de posten wel gelezen, lees nl heel goed tussen de regels door.

Wij worden voorgespielgeld alsof de buurman AlTIJD elke dag en elke minuut voor de deur staat, kan niet, want buum werkt in wisseldiensten....met avonddienst is hij er dan niet als ze thuis zijn en met nachtdienst, slaapt hij overdag, zal wellicht eventjes kunnen komen, maar nachtdiensten zijn zwaar, dus verwacht het niet.

Ts lijkt mij iemand als je maandag even langs komt en zondag weer, dat zij iets heeft, hem je hem weer!

ik heb nl totaal geen respect voor vrouwen die bepalen met wiel en hoevaak hun man met kennissen omgaat............zeker als zo een man al geen vrienden heeft...op zichzelf is misschien ook niet zijjneigen keuze, is zo gekomen...en moet het nu zijn omdat zijn vrouw dst eist.

Nogmaals hij is mans genoeg.........

Want als jij thuis bent, dan is niemand meer welkom, want dan ben jij de baas...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:05

Paddenpad je hebt het over een hoog bejaarde man die zelfs op straat liep om aandacht te zoeken, is het ooit bij iemand opgelomen dat de man misschien erg eenaam was zoals veel bejaarden in Nederland en dit misschien zijn enige contacten waren..
Maar nee wij oversociale nederlanders veroordelen iemand liever ipv van hulp voor zo miemand te zoeken en afspraken te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:08

Echwel, precies!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 09:10

Mijn man gaat ook wel naar de buurman toe, maar het komt grotendeels vanaf de kant van de buurman.
Mijn man is veel buiten aan het klussen en maakt dan graag een praatje; er zijn best veel mensen hier in de straat die ook overdag (deels) thuis zijn. Maar dat zijn de 'gezonde burenpraatjes' zeg maar. Ik vind dat deze buurman erin doorslaat door steeds aan huis te komen en mijn man zeg maar op te halen om iets mee te doen. Dat heeft mijn man bij hem ook nog nooit gedaan, hij gaat nooit naar zijn huis toe. Als mijn man bijvoorbeeld in de tuin aan het werk is en ziet dat deze buurman in de straat aan het klussen is met zijn auto dan loopt hij even heen om te vragen hoe het gaat enz.

Sorry Russel maar je zit er toch echt naast, dat jij het zo ziet; prima, ieder zijn eigen mening.
Wat betreft kosten voor mijn paard, dat staat hier natuurlijk los van, dat is natuurlijk aan onszelf waar we ons geld aan uitgeven.

Echwel, dan zou ik dus af en toe een praatje met de man maken, maar ook bejaarden horen wel je grenzen te kunnen respecteren. Als jij niet wilt dat iemand jouw hond eten geeft en je geef dat aan, dan heeft diegene daar toch gewoon naar te luisteren?