Gekke gewoontes onder de bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:46

NeverGiveUp schreef:
phormicola schreef:
Oh ik weet ook nog wel een leuke: Bij schilderijen moet ik het werk altijd even aanraken. Heel erg leuk, behalve als je in Het Rijksmuseum perongeluk met je handen over een Rembrandt gaat :Y) Vonden de alarmmensjes nie leuk :')

_O-

Zitten daar geen enorme hekken voor

Sinds phormicola wel _O-

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:46

casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

Dat heb ik nou ook. Pff, heel irritant. Dan word ik ook altijd heel gespannen als de bomen heel dicht bij elkaar staan
en ik tussen elke boom de trapper omlaag moet hebben. :')

Verder heb ik ook last van een opruim tik. Als ik ga leren voor school aan de eettafel moet ik niet ergens vuil ofzo zien want dan
sta ik gelijk op en maak ik dat eerst schoon.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:48

Fijn zeg.Ik ben dus lang niet zo dwangmatig als ik dacht!

Mijn meest irritante ding:het volume van wat dan ook mag alleen op even getallen of 5 tallen staan.
Dus 10 of 12.Maar 14 mag niet,dan moet het 15 zijn.
Maar bij 17 voel ik me ook niet prettig,18 weer wel.
En zit niet aan de knop te draaien zonder dat ik het zie want dan ga ik gillen.

Verder leg ik alles recht,precies in het midden etc.
Haal iets niet van zijn vaste plaats want dan flip ik.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:48

haha, ik herken hier veel dingen die ik ook doe :')

eentje die ik doe die ik nog niet tegen ben gekomen:

ik lees soms spontaan dingen voor :+ reclame langs de weg enzo, het floept er soms gewoon uit :')

capopjekop

Re: Gekke gewoontes onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:49

En in het vliegtuig zit ik liever niet bij de nooduitgang, ik zit dan de hele tijd de neiging te onderdrukken om hem eens uit te testen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:49

NeverGiveUp schreef:
phormicola schreef:
Oh ik weet ook nog wel een leuke: Bij schilderijen moet ik het werk altijd even aanraken. Heel erg leuk, behalve als je in Het Rijksmuseum perongeluk met je handen over een Rembrandt gaat :Y) Vonden de alarmmensjes nie leuk :')

_O-

Zitten daar geen enorme hekken voor

Bij de Nachtwacht wel ja, maar bij alle andere Rembrandts volgens mij niet. Deze niet iig :+

Vermeer en Steen moesten er overigens ook al aan geloven en dan heel hard wegrennen als ik me besef wat ik gedaan heb :P
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 28-03-12 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:50

Oh jee, waar moet ik beginnen?
Ik kan niet tegen gedraaid/ scheef zittende sokken.
Bij mezelf niet, maar dat is ook zelf oplosbaar. Maar bij een ander ook niet. Als mijn vriend of iemand anders die ik zie gedraaid zittende sokken of afzaksokken aanheeft word ik er echt haast misselijk van.

Mensen die met hun tenen spelen....aarrrg, onuitstaanbaar.

Ik poets heel lang mijn tanden 's avonds. Wel zeker ruim 5 minuten.
Ik moet een flesje water naast mijn bed hebben anders slaap ik niet.
Ik kan ook niet in het stikdonker slapen. Heb zelf heel lichte gordijnen. Als het ergens anders heel erg donker is zet ik de gordijnen op een kiertje.

Als het heeft gesneeuwd moet ik altijd even met mijn blote voeten in de sneeuw.
Als ik met een groep optreed en we hebben een kleedkamer dan moet ik echt tenminste één stoel voor mezelf als territorium en als iemand er met z'n poten aanzit word ik kwaad.

Ik ontbijt met fruit en meestal doe ik dat onderweg op de fiets of in de auto.
Ik ga altijd naar de wc voordat ik de deur uit ga. Ook als ik ergens anders ben.
Ik ben emailckeckverslaafd op mijn mobiel.

Etc etc etc

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:53

-Ik ruik aan bijna alles wel
-Als in een film iemand onder water gaat of voor wat voor andere reden dan ook zijn adem moet inhouden moet ik dit ook altijd doen (en dan kijken of ik het wel kan volhouden)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:56

Ja en ze zijn altijd super mensen want ik had al 74357 keer dood geweest :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:57

s1993 schreef:
-Ik ruik aan bijna alles wel
-Als in een film iemand onder water gaat of voor wat voor andere reden dan ook zijn adem moet inhouden moet ik dit ook altijd doen (en dan kijken of ik het wel kan volhouden)

Hahaha herkenbaar, deed ik ook bij de Titanic :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:59

-Ik blaas altijd in een kopje/beker voordat ik het gebruik, om alle vuiltjes er uit te krijgen (slaat echt nergens op)
-Ik gebruik liever niet bekers/bestek/borden die ik diezelfde dag nog heb gebruikt, ik kan echt slecht tegen etensresten (werk in de afwas.. wauw :D )
-Dekens moeten eigenlijk ook altijd over de oren, oude tik van vroeger (anders aten monsters je oren op :') )

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:13

vuurneon schreef:
Ik wil als eerste de folders uit het plastic halen, anders hoef en wil ik ze niet meer te lezen :=
Dan is het nog zo 'nieuw' en netjes :D

Aah, dat heb ik ook! Is ook zo gekomen omdat mijn moeder er altijd dingen uitscheurt :P

Andere vreemde gewoonte; altijd mijn handen en voeten in een stuk dekbed rollen waar geen deken meer inzit. Vooral als het dan zo'n lekker zacht dekbed is :D
Laatst bijgewerkt door Anne_26 op 28-03-12 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:14

Oh wat herken ik mij veel in dingen zeg!
Dat met het wc papier herkende ik en mijn moeder ons allebei in, en we vroegen ons meteen af wie dat dan doet hier in huis hahaha!

Ik heb zelf alleen nog heel erg dat ik kwa mijn paard erg perfectionistisch ben.
Alles moet recht zitten, alles moet goed zitten anders ga ik me heel erg irriteren.
En ik moet zelf alles als laatste doen en anders voel ik me de hele tijd rot (zoals vandaag, ik had weinig tijd dus iemand anders heeft haar uit de stapmolen gehaald en schuldig dat ik me voel!)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:16

casperzazoe schreef:
ik wil probeer altijd gelijk te fietsen met de bomen of strepen op de weg :')
moet dan met mn trapper beneden zijn precies bij die boom fzo. heel vervelend want het lukt nooit xd

OOOH erg dat deed ik ook altijd toen ik nog fietste! Ik was er heel handig is.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:26

Ojajoh schreef:
ik kan niet poepen zonder te gamen op m'n phone :')

Oke, dat zie ik voor mij nu, en bedankt wild net gaan slapen. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:44

SteffiiY schreef:
Dat autorijden en dat je ingedachte meerent/meespringt over dingen heb ik ook wel is :=

Hahaha hier ook! En vroeger deed ik dat met de fiets ook.
Ik kwam ook tegen het zachter zetten van de autoradio als je iets "moeilijks" moet doen, dat doe ik ook, net alsof het dan ineens makkelijker is :')
Oohhh en de bal kneden van witbrood, doe ik ook!! Dat is lekker :P
In het engels denken doe ik ook vaak, ik droom ook regelmatig in het engels.
En verder:
- 's ochtends heb ik het altijd ijskoud als ik uit bed kom en daar word ik supergerirriteerd van, dus ik kleed me altijd aan onder de dekens. Ook in de zomer! Dan maak ik een soort tentje en doe mijn telefoon aan voor licht :')
- Ik ruik vaak aan mijn vingers, vind ik lekker ruiken, vooral als ik net gerookt heb.
- Als ik brood met hagelslag of chocoladevlokken eet, dan smeer ik het brood gewoon met boter, kiep ik een hele lading er op, ga ik ergens zitten en gooi vervolgens het brood om zodat een groot deel op het bord terecht komt, eet het brood met wat er is blijven plakken op en dan eet ik alle hagelslag/vlokken dat op mijn bord ligt op met mijn vingers :')
Dan kun je vragen: waarom laat je het brood dan niet gewoon weg? Neeeee.. dan is de hagelslag lang niet zo lekker.
- Als ik achter de computer zit, gebruik ik em ook tot de max. Ik kijk altijd tv-series, chat ondertussen op facebook en irc, surf op het internet, bewerk foto's, etc. etc.
- Als ik op de bank ga liggen, dan komen de hondjes vaak bij me, dus dan ga ik vaak op mijn buik liggen, zodat de hondjes op mijn rug gaan liggen, dat voelt bijna als een massage! Of het echt raar is, weet ik niet haha.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:46

Ik probeer overal (passende) patronen/ ritmes in te zien. Dat kan in lantaarnpalen langs de snelweg (of bomen als er geen lantaarnpalen zijn, of hectometerpaaltjes, of... Nou ja, wat er maar voorhanden is). Als ik loop, fiets of te paard ben (erop of met de wagen) zoek ik altijd naar "vlekken" op de weg om omheen te slalommen. Dat kunnen verkleuringen zijn, stukjes mos/ gras op het pad, zwerfvuil of andere afwijkende dingen. En dat moet altijd uitkomen op een bestaand ritme/ patroon. Hoewel ik meestal wel in staat ben een patroon terugwerkend passend te maken, zodat de overlast meestal beperkt is.

Al ben ik wel eens meer dan 100 kilometer doorgereden op de snelweg omdat het patroon van lantaarnpalen niet passend te krijgen was, en ik pas van de snelweg "mocht" als het klopte... En heb paardlief ook wel eens tot wanhoop gedreven door steeds terug te gaan naar een bepaald nulpunt omdat het patroon steeds niet uit kwam. Vond ze toch grappig... (NOT! Paarden denken niet in patronen geloof ik).

Verder KAN ik niet stilzitten op muziek. Ik MOET meeneurien/ zingen (en DAT haat iedereen die me kent, terecht), of meewiebelen.

Ik kan ook niet stilzitten op de bank. Als ik TV kijk MOET er een puzzelboekje liggen, anders zit ik de hele tijd te wiebelen met m'n been. En die mag niet te moeilijk zijn, moet het wel gelijktijdig met TV-kijken kunnen doen. En de vakjes bij Japanse puzzels MOETEN op een bepaalde manier ingekleurd worden. Als er trouwens een kras in zo'n puzzel komt moet het hele boekje meteen de kliko in, net zoals wanneer ik ergens een fout maak. Ook als ik een fout maak in een schrift, dan moet het hele schrift meteen weg en moet ik alles overnieuw doen. Werk daarom maar met losbladige systemen, dan hoef ik maar 1 blad weg te gooien als ik een fout maak. Het maakt niet uit wat voor fout, kan een schrijffout zijn, een denkfout of een fout antwoord op een vraag...

Oja, ik moet ook altijd tekenpapier bij me hebben. Mocht ik iets zien dat het vastleggen waard is, dan moet dat ook meteen kunnen. Er zit dus altijd een schetsboek in m'n tas, en een set stiften.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:50

Volgens mij ben ik de enige normale hier :')
T enige waar ik op kan komen is dat er ALTIJD een raam open moet. Of het nou 40 + of 40 min is, het raam moet open, minimaal de halve dag & het liefst savonds ook :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:50

mick75 schreef:
En de vakjes bij Japanse puzzels MOETEN op een bepaalde manier ingekleurd worden. Als er trouwens een kras in zo'n puzzel komt moet het hele boekje meteen de kliko in, net zoals wanneer ik ergens een fout maak.

Wat! Ik heb nog nooit iemand ontmoet die ook Japanse puzzels doet :D Ik heb precies hetzelfde als jij, daarom scan ik de puzzels in en print ze uit :') Worden de vakjes ook fijner te kleuren van.
Ik moet ze inkleuren met een rode pen, die schijnt anders door naar de volgende puzzel en dat haat ik, dus dat is ook een reden om ze te printen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:09

Lezen of spelletje spelen op de wc.
Ruiken aan boeken.
Tegen de kat en mezelf praten
En elke avod heb ik wel een keer een uitbarsting dag ik door huis ren/spring/dans.
Ik kan ook pas slapen als ik een spelletje op de tel heb gedaan en op m,n buik ga liggen met m,n hoofd naar rechts en m,n rechter been opgetrokken en iets in m,n handen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:17

Haaa, nog iemand met de rode pen! Die gebruik ik ook! De hele huiskamer ligt bezaaid met rode BIC-pennen bij mij (en met puzzelboekjes). Ze printen is een goed idee, dan hoef ik niet een heel boekje weg te gooien als ik een fout maak in een van de eerste puzzels!

En als ik echt geen rode werkende pen meer kan vinden dan mag groen ook nog. Blauw en zwart zijn uit den boze! Gelpennen ook.

Oja, al m'n dieren krijgen eindeloze banketstaaf te horen. Het is maar goed dat ze niet kunnen praten, anders zouden die een smerig boekje over mij open kunnen doen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 01:49

mijn vreemdste tic is denk ik dat ik aan alles ruik..

zo stond ik laatst in de oefenzaal van mn stage (stage fysiotherapie in een particuliere praktijk) en was ik even niet met een patient bezig dus ik ging in de hoeken van de zaal eens even op onderzoek uit wat voor materiaal daar nog lag weg gestopt in de hoekjes.
zie ik ergens een of ander vreemd rood ding (soort van schijf) liggen.. ik pak t op.. bekijk t van dichtbij en vang ineens een gek geurtje op.. dan moet ik er dus aan ruiken.. net op t moment dat ik er dus aan rook en me bedacht dat het echt raar rook hoor ik achter me "ehh, verder alles oke?", staat mn stagebegeleider me daar met een zéér vreemde blik aan te kijken..

ik kan sochtends ook niet bepalen wat ik op brood wil zonder er aan te ruiken.
dan ga ik gewoon al mn brood beleg af en de geur die me het beste aan staat die dag dat neem ik.
ik kan dus ook niet mn brood de avond van te voren klaar maken, de volgende ochtend kan mn 'neus' weer heel anders 'staan' (kwa geuren lekker vinden) en dan kan ik al mn brood opnieuw gaan smeren want als de geur me niet aan staat eet ik t gewoon niet.

ik ben sowieso gevoelig voor geuren.. ruik ook vaak dingen eerder dan de andere mensen om me heen.

verder heb ik volgens mij nog wel een hoop ticjes en eigenaardigheden maar die zijn voor mij zo gewoon dat ze me niet meer opvallen :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 07:48

Oww ik eet altijd van een vakjesbord! Zo'n gourmet bord. Al m'n eten moet gescheiden liggen anders vertik ik het om te eten :P vooral thuis.. als ik bij andere eet is het wel wat minder gelukkig.. maar dan nog leg ik m'n eten zo ver mogelijk uit elkaar :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:14

Ik praat tegen de cavia's, en tegen paarden.
Bij muziek zie ik er altijd een choreografie bij in mijn hoofd, of een kunstschaatskuur, of een dressuurproef, of zelfs een Westernkuur.
Ik verzin liedjes op de maat van de richtingaanwijzers in de auto.
Ik wil de eerste gebruikmaker zijn van een nieuwe verpakking pindakaas, boter, jam, tissues, wcpapier, kaas...doet er niet toe waarvan. Zo'n nieuwe ongebruikte verpakking voelt zo lekker fris. 'onbesmet' door anderen.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:40

ElineS schreef:
nokie schreef:
Normale mensen vullen hun bad en gaan erin zitten, dat kan ik dus echt niet hé!
Ik laat mijn bad pas vullen als ik erin zit en het moet ook terug leeg zijn voor ik eruit kom :o

En Ik kan niet op toilet zitten zonder kleren aan, dat voelt zo onnatuurlijk.

en verder heb ik nog 101 verschillende 'dwanghandelingen' maar deze komen net in me op :D

Is dat niet ontzettend koud :brr:

In de winter wel, maar het moet gewoon, anders wil ik niet in bad hoor :')