Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warbling schreef:Voor een boek zou ik het inderdaad eerst in Word oid schrijven, als je het dan nog laat corrigeren kan het direct gewijzigd worden.
Tsja InDesign.. In het begin toen ik er mee leerde werken heb ik er zo'n verschrikkelijke hekel aan gehad. Snapte er geen reet vanOndertussen kan ik niet meer zonder en heb ik geen eens Word meer op m'n Mac staan (wel op m'n PC hoor, dus niet dat ik geen .docx kan openen) Ik vind het persoonlijk veel fijner met bijvoorbeeld plaatjes invoegen, inhoudsopgaves maken, drukklaar aanleveren.. Maar is natuurlijk helemaal persoonlijk. Er is ook gewoon heel goed in te typen hoor.
Ben op het moment met een verslag bezig voor school, ik kan wel even een printscreentje maken hoe dat er in InDesign uitziet mocht er behoeft aan zijn? Dit moet uiteindelijk (gok ik) ook gedrukt gaan worden
Femke schreef:Maar relatief gezien is dat echt ontzettend duur.
Je krijgt maar hooguit een paar euro per verkocht boek.
Het meeste geld gaat naar de drukker en de boekhandel zelf.
Uit schrijvers perspectief is dat eigenlijk niet eerlijk. Jij hebt er zelf 't meeste werk aan gehad, maar je krijgt uiteindelijk 't minste. En daar moet je uiteraard ook nog inkomstenbelasting, etc. over betalen. Blijft er echt héél weinig van over...
Femke schreef:Zeker voor een roman denk ik dat het niet makkelijker is via een uitgeverij