financieel wonder of oplichting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: financieel wonder of oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:03

@TS
Vader des huizes is wapenhandelaar. Zekersteweten.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:03

Mensen die écht geld hebben die lopen daar (vaak) niet mee te koop. Die houden dat liever stil (logisch). Dus die zullen dat echt niet aan jou neus gaan hangen. Mensen die enorm te koop lopen met hun 'o zoveel geld' zijn (meestal) de mensen die helemaal niet zo goed zijn als ze zich voordoen of waarbij hun bedrijf al een tijd kampt met financiële problemen of die van buiten er super uitzien maar binnen een droge boterham zitten te eten bij wijze van spreken. Echt serieus.. waar maak je je druk om?

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:04

fl0wer schreef:
Maar ze zouden maar wat graag dat geld willen inruilen om gewoon weer normaal te kunnen functioneren.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:05

Quilfa schreef:
Ik ben alleen benieuwd of het kan dat je op zoiets lichts af word gekeurd en zon uitkering daarvoor vangt. Terwijl je zeker nog gewoon een kantoorbaan kan hebben.

Wat fijn dat jij dat aan de buitenkant kunt zien zeg! En wat fijn voor je kennis dat het toch nog goed met hem gaat :(:) Jij weet echter niet wat erachter zit, wellicht psychische problemen waar hij jou niets over wil vertellen omdat hij zich ervoor schaamt? Of inderdaad een leuk bedrag gewonnen of geërfd - ook met weinig zin om dat aan jouw neus te hangen? Kan ik me ook nog voorstellen, zou ik ook niet doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:07

Ik weet niet om wat voor bedragen dat gaat bij zo'n verzekering maar als het echt een leuk bedrag was en ze hebben dat goed geinvesteerd. Stel dat je een keer goed betaald krijgt echt goed en je koopt een huis, dan heb je hele lage woonlasten (want geen hypotheek oid) en als je dat met leuke winst zou kunnen verkopen heb je daarna nog een grotere bak geld.

Ik kende ook een mevrouw die heel zuinig leefde en altijd alles te duur vond. Onze bek viel open wat zij uiteindelijk nog aan spaarcentjes op de bank bleek te hebben. Dat was echt geld om een huis mee te kopen en die wilde geen 8 euro per maand betalen voor een alarm knop in der huis dat moest afgedwongen worden door de famillie :') . Als je van zo iemand erft en je schreeuwt het niet van de daken heeft niemand het door en dan denkt dus de hele buurt dat je wel iets zal kweken in de kelder :Y). Echt het kan best en ik vind het helemaal niet gek dat ze het jou niet in detail gaan vertellen, ik verdien geen drol maar ik bespreek mijn financiele situatie ook niet met jan en alleman :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:08

Jeetje, je zou maar zo druk bezig zijn met iemand anders zijn geldzaken.. Wauw :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:09

Jeetje. Een reader. :D

Hoe weet je dat ze geen erfenis hebben gehad of de staatsloterij hebben gewonnen. Denk dat ze dat niet aan jan en alleman vertellen.

Evenals over ziekte/uitkering. Daar heb je als buitenstaander niks mee te maken.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 00:10

Tja niemand leest het dat als ze niks toe te voegen hebben ze dan gewoon niet moeten reageren dus dan maar zo.. en ja, het lijkt hier idd op een kindercrèche..

En nog steeds maakt iedereen zich druk en springt er bovenop als een hyena die al 2 jaar geen voedsel meer heeft gehad. En slechts 1 iemand leest goed en snapt wat ik me afvraag en waar ik antwoord op wil.
En dat heeft niks te maken verder met deze mensen specifiek, het is alleen een voorbeeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:11

Lieve TS, je hebt blijkbaar geen glazen bol gekregen bij je aanmelding bij bokt. Daarin had je kunnen zien het verfrissende antwoord; vraag het ze lekker zelf :+

Schaam jij je niet? :')
Ze hoeven toch geen verantwoording af te leggen aan jou?
Of ben je stiekem heel erg jaloers op wat ze hebben?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-03-12 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:11

Quilfa schreef:
Tja niemand leest het dat als ze niks toe te voegen hebben ze dan gewoon niet moeten reageren dus dan maar zo.. en ja, het lijkt hier idd op een kindercrèche..

En nog steeds maakt iedereen zich druk en springt er bovenop als een hyena die al 2 jaar geen voedsel meer heeft gehad. En slechts 1 iemand leest goed en snapt wat ik me afvraag en waar ik antwoord op wil.
En dat heeft niks te maken verder met deze mensen specifiek, het is alleen een voorbeeld.

Als iedereen jou dan helemaal verkeerd begrijpt, zou het dan misschien een héééél klein beetje aan jou kunnen liggen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:12

Uw wij hebben wel wat toe te voegen hoor
Dat het niet in jouw straatje valt is een ander verhaal ;)

vuurneon

Re: financieel wonder of oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:14

Lieve TS, je bent pas 19. Zie dit als een leermoment van volwassenheid; het zijn jouw zaken niet want jij hebt er niets mee te maken :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:14

Quilfa schreef:

Echter is dit een openbaar forum en kan de topicstarter niet bepalen of mensen wel/niet mogen reageren en/of alleen reageren in het straatje van de TS. Dus alle reacties die hier geplaatst worden zijn gerechtigd.

En nu weer verder ontopic ;)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:15

En als de mensen dat allemaal al hadden dmv hard werken en sparen? zou hij nu ineens nergens meer recht op hebben? en hij 'werkt' toch? zorgt voor de paarden e.d.
Misschien solliciteert ie wel naar passende baan, misschien hoeft ie nooit meer te werken. Wat maakt het uit?

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 00:18

Het gaat me ook niet om hun, dus ik heb idd niks met hun te maken. Ik heb een vraag en die heb ik gesteld, als iedereen dan om dit voorbeeld wilt gaan lopen klagen en roepen dat ik me er niet mee moet bemoeien schiet je niks mee op. Ik wil gewoon weten hoe die bepaalde procedures lopen en hoe dat in elkaar zit. Dus het heeft verder niks met deze mensen te maken, dus ik bemoei me niet met hun.

Dus het heeft gewoon geen nut om te gaan roepen dat ik me niet met die mensen moet bemoeien

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:20

Dan zou ik toch een mod vragen om je topic titel te veranderen naar; hoe werkt het met een uitkering?( al kun je daar ook via de site van het UWV achterkomen)
Of beter... Start een nieuw topic op. Want je begint al met een vooroordeel naar die mensen toe en met je titel erbij komt het niet over als een serieuze vraag maar als een bemoeienis.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-03-12 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:20

Bel het UWV

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:23

Quilfa schreef:
echt vermoeiend dit. Niemand leest gewoon wat je zegt.

Ik ben alleen benieuwd of het kan dat je op zoiets lichts af word gekeurd en zon uitkering daarvoor vangt. Terwijl je zeker nog gewoon een kantoorbaan kan hebben.

Aangezien ik weet waar ze hun geld vandaan krijgen.

Is het zo moeilijk voor mensen om daar serieus antwoord op te geven en om anders hun klep te houden?

T lijkt wel een kindercrèche hier.

Jij bent degene die zich als een klein kind gedraagt: niet willen luisteren naar wat mensen willen zeggen.
Dan moet je maar voelen: wie ben jij om zo'n familie zwart te maken?
Niemand, want je weet niet hoe de zaken daar ervoor staan.
Jouw vraagstelling is suggestief, jij zoekt bevestiging dat dat niet klopt, maar verder kom je met niks.
Hooguit dat je een mening vraagt over de door jouw geschetste situatie en als dat niet in jouw straatje past, moet iedereen maar de klep houden?
Verbeter de wereld: begin bij jezelf!
Wie denk jij wel niet die je bent joh!?!
Je gist zelf maar wat; kom met namen en rugnummers, dan krijg je antwoorden.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:23

Jeetje wat een rare wending krijgt dit topic.
Als je een schade claim ontvangt voor aanrijding met letsel,is dat zelden hoger dan 50 duizend.
En dat moet wel een zwaar letsel zijn.
Dus denk niet dat ze het huis van een schade claim hebben betaald.
Wsl toch iets anders wat we allemaal niet zullen weten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:27

mariposa schreef:
Jeetje wat een rare wending krijgt dit topic.
Als je een schade claim ontvangt voor aanrijding met letsel,is dat zelden hoger dan 50 duizend.
En dat moet wel een zwaar letsel zijn.
Dus denk niet dat ze het huis van een schade claim hebben betaald.
Wsl toch iets anders wat we allemaal niet zullen weten.

Bij een schade-uitkering heb je te maken met de Gliedertaxe, dus een percentage van een verzekerde dekking bij vastgestelde lichamelijke schade.
100% uitkering is dus echt zelden bij blijvende invaliditeit, want dat is een vereiste van de uitkering.
Dan moet je denken aan iemand die echt niks meer kan behalve liggen in een bed en beademd worden.
Dat heeft deze meneer niet, dus kan een deel-uitkering zijn.

Misschien is dit veroorzaakt door een ongeluk waardoor deze meneer is gaan nadenken over het leven.
En dat nu zo goed mogelijk wil doen zoals hij wil.
En dus bij de paarden wil zijn en zijn geld daaraan uitgeeft.
Ooit aan gedacht?
Ooit gevraagd TS?
Nee he?
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 10-03-12 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:28

Straks zitten die kinderen op Bokt, dat is lekker zeg, je hele hebben en houwen wordt even besproken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:29

Wie ben jij uberhaupt om te vragen hoe ze het doen.. Ik vind trouwens geloof ik ook wel heel onbeschoft en erg om mensen te verdenken van oplichterij als daar geen aanleiding toe is.. 70 paarden biks voeren 2x per dag en kuil daar bij vind ik nou niet echt zwaar werk ofzo..

Ja setteke dat dacht ik ook, zeker als je een bedrijf hebt met 70 paarden.. best kans van dan dat iemand nu wel weet over wie het gaat :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:29

Quilfa schreef:
Ik heb een vraag en die heb ik gesteld, als iedereen dan om dit voorbeeld wilt gaan lopen klagen en roepen dat ik me er niet mee moet bemoeien schiet je niks mee op. Ik wil gewoon weten hoe die bepaalde procedures lopen en hoe dat in elkaar zit.

Kijk even op google of bel een advocaat of raadslieden

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:33

Als je blijvende schade hebt wordt je gekeurd door een aangewezen arts van de verzekering.
Gemiddeld krijg je 1500 tot 2000 euro per afgekeurde % van de totale lichaam. Klinkt misschien gek maar zo werkt het wel voor zo ver ik weet. Hoe licht de schade is is achter een computer niet te bepalen. Daarnaast kun je wel zeg 10% afgekeurd zijn op je schouder maar dat is dan geen 10% van je lichaam maar bijvoorbeeld 2 of 3 %. Kortom een ingewikkeld proces dat niet uit te leggen is aan een leek (en dat ben ik, dit is het enige wat ik ongeveer snapte := ). Daarna stuurt de arts zijn rapport op naar de verzekering en dan wordt er gekeken naar psychische schade. Ook daarvoor komt er weer een bepaald bedrag bij.
Vergeet niet dat veel schade aan de binnen kant zit en dus onzichtbaar voor de gewone mens. Daarnaast kan er wel degelijk pijn zijn maar bij langdurige pijn past het lichaam zich daar op aan waardoor de pijn gewoon wordt en niet altijd meer als echte pijn wordt ervaren maar als hinderlijk.
Wat voor invloed de schadevergoeding op een uitkering heeft weet ik niet. Maar meestal mag je toch geen groot eigenvermogen hebben dacht ik. Dit kan anders zijn bij de AOW maar dat weet ik dus niet.

Hoe de mensen in jouw vraag het hebben gedaan weet ik niet en om eerlijk te zijn kan me dat ook niks schelen. De procedure hier boven is wat ik ervan begrepen heb hoe het er ongeveer aan toe gaat in het algemeen.

Ik weet van iemand dicht bij me dat zij voor 70 % is afgekeurd aan haar linker schouder. Meer dan 2 kilo kan ze niet meer tillen en bij te veel of te zware belasting ervaard ze veel pijn. Zij kreeg op deze manier zo'n 10 jaar geleden een bedrag in de 4 nullen. Een precieze bedrag vind ik niet nodig om hier neer te zetten. Als je haar gewoon ziet dan zou je niet zeggen dat ze wat mankeerd. Ze leeft haar leven net als wij allemaal, doet leuke dingen en heeft het paardrijden ingeruild voor 4 shetlanders die ze zelf verzorgt. Ze is gewoon een heel gezellig iemand die een normaal leven leid maar elke dag weer wil dat ze had kunnen gaan werken.

Ik hoop dat dit het antwoord/ de uitleg is die je zocht. Wil je het precies weten zou je eens naar een verzekering moeten bellen om het hun te vragen. ;)

edit: schijffoutje
Laatst bijgewerkt door Malakay op 10-03-12 00:42, in het totaal 2 keer bewerkt

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:36

Quilfa schreef:
echt vermoeiend dit. Niemand leest gewoon wat je zegt.

Aangezien ik weet waar ze hun geld vandaan krijgen.

Is het zo moeilijk voor mensen om daar serieus antwoord op te geven en om anders hun klep te houden?

T lijkt wel een kindercrèche hier.

Krijgt die beste man niet betaald om iedere ochtend de paarden te voeren?

Zou ook nog kunnen he!