Ayasha schreef:[naam] schreef:Iets beter lezen, ik zeg ALS je kinderen wil. Als je zèlf kinderen wil, ja, dan moet je daar voor zorgen. Lijkt me niet meer dan redelijk. En dat de man een handje meehelpt vind ik ook niet meer dan redelijk, maar de zorg voor de kinderen geheel overdragen op je vent gaat gewoon niet imo, of het moet een echte huisman zijn.
Je màg wel gelijk zijn aan mannen, maar het is onrealistisch imo. Mannen zitten totaal anders in elkaar dan vrouwen, dat kun je niet aan elkaar gelijk stellen. Mannen en vrouwen zijn imo naast elkaar verschillend, niet hoger of lager in rangorde, maar naast elkaar totaal anders. Daarom kun je niet zonder meer van een vent verwachten dat hij graag en luier hanteert, en van een vrouw dat ze de gootsteen wel even repareert. En dat is wel waar vooral vrouwen IMO(!) een handje van hebben..
Edit: Gelijk is imo iets anders dan gelijkwaardig. Gelijkwaardig kan wel, gelijk kan simpelweg niet..
Ik repareer eerder de gootsteen dan dat ik een luier verves dus opnieuw: spreek niet voor alle vrouwen.
Wederom beter lezen, ik praat niet voor àlle vrouwen. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar moeten we daarom klakkeloos van elke vent verwachten dat hij een luier ververst, en van een vrouw dat ze een gootsteen repareert? Dan zou je ook voor alle vrouwen/ mannen praten. Het gaat om de verwachtingen, niet om specifieke gevallen.
En als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.

Maar wel eerlijk
.
).