Bokkers die de opleiding pedagogiek gaan doen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Bokkers die de opleiding pedagogiek gaan doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:38

Haha oke!

uhu bij ons zijn er 150 van de 200 overgebleven nu in het tweede leerjaar :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:44

Mag ik in dit topic de komst van Alfie Kohn onder de aandacht brengen?

Via Live on Demand komt hij - mits er voldoende kaartjes verkocht worden - naar Nederland. Kaartjes kun je kopen via de link: http://www.liveondemand.com/Event/Detail/61

Deze "vernieuwende" inspirator en schrijver uit de USA geeft op 14 november 2 lezingen, eentje over opvoeding en eentje over onderwijs. Zijn komst is uniek en m.i. echt de moeite waard, zeker voor mensen die in het veld werken of willen gaan werken.

:)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:03

Ooh, dat mag je zeker.
Ik vind dat wel heel interessant, ga ik in de agenda zetten!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:15

Er moeten nog zo'n 70 kaartjes verkocht worden deze week, anders staat zijn komst op losse schroeven. Dat is het idee van Live on Demand overigens. Mocht het onverhoopt niet doorgaan, krijgen kopers hun geld retour.

Dus als je echt interesse hebt......... ;)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:59

Ik koop 'm morgen, ga nu slapen.
Wat zijn lezingen trouwens altijd ongelofelijk duur!
Moet wel zeggen dat ze als je voor beide gaat wel wat meer korting mogen geven, 5 euro is echt niks. :')

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:33

Mmm.. Het mag wel, 2 jaar in 1, maar het kan roostertechnisch gewoon niet, tenzij ik mijzelf in 2e ga splitsen. Tweede jaars lopen 2 dagen stage bijv, eerste jaars 1. Op donderdag heb ik gewoon college's van het eerste jaar en dan loopt het tweede jaar stage. Plus heel veel vakken vallen tegelijk, of ik moet elke week bij een andere tweedejaarsklas zitten maar dat kan ook niet met projecten enzo.
Ga nu in ieder geval vakken van het tweede jaar volgen, en dan kijken of ik volgend jaar een minor erbij kan volgen (en dan misschien een half jaar inlopen, of 2 minors). Even overleggen wat mogelijk is.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:25

Er valt idd heel veel af. Ik zit nu in het derde jaar, mijn jaar begon met ruim 300 studenten, we zijn nu nog met 180... :=

Milou; Misschien is het een idee om alvast tentamens van het volgende jaar te maken? Dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan, zonder de colleges te volgen. Als je goed op internet kijkt wat je moet leren en de powerpoints bekijkt, lukt dat vast wel. :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:27

Ik ga dit jaar ook tentamens van het 3e jaar maken! :D

Gisteren mijn eerste dag op mijn nieuwe stage gehad! Was leuk :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:32

Saskiaa_ schreef:
Er valt idd heel veel af. Ik zit nu in het derde jaar, mijn jaar begon met ruim 300 studenten, we zijn nu nog met 180... :=

Milou; Misschien is het een idee om alvast tentamens van het volgende jaar te maken? Dat heb ik afgelopen jaar ook gedaan, zonder de colleges te volgen. Als je goed op internet kijkt wat je moet leren en de powerpoints bekijkt, lukt dat vast wel. :j

Ik ga inderdaad enkele tweedejaars vakken volgen, alleen is bij de meeste aanwezigheidsplicht dus dat is een moeilijk punt.
Ga nu het excellentieprogramma volgen en daarnaast 1 vak uit het tweede jaar, kan volgende periode altijd meer doen. Ik ga mijn nichtje ook bijles geven, heb m'n eigen bedrijf waar ik tijd in moet stoppen, werk én een sociaal leven dus druk genoeg denk ik. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:09

LiiNd_Y schreef:
Hoeveel eerste jaars zijn er bij jullie?

Vorig jaar waren wij met 200 eerste jaars, nu zijn het er 235 :oo

zijn er zo veel pedagogiek studenten, zijn daar maar zo weinig bokkers van :P

Tussen de 200 en 250, werd vandaag verteld.
Maaaaar, de eerste afvaller is er al, uit mijn leergroepje. :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:08

Ook zo veel dus!

Haha die valt snel af. Dat mensen al zo snel weten dat de opleiding toch niet wat is.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:15

Nee, ze mocht haar vorige opleiding (media) toch af maken. :)

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:16

heeft iemand nog boeken nodig? ik heb er nog een stapel:)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:46

Welke heb je? :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:12

Hoe gaat het met de Pedaogiek studenten? :D

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:42

LiiNd_Y schreef:
Hoe gaat het met de Pedaogiek studenten? :D

Hier goed!
Ga volgend jaar een combi doen van HBO pedagogiek en een schakeljaar aan de UvA!
En het honoursprogramma. Dus dat is tof. En verder fijne docenten en klasgenoten (op sommige na maar dat blijf je houden helaas).
En met de rest? En met jou? ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:55

dat is wel super zeg! zal ik niet aankunnen haha! :D

Hier gaat het ook goed! In januari weer toetsen, tijd gaat snel! Vorige periode ook een 3e jaars vak erbij gedaan. Aankomende periode ga ik dat weer doen. Die van de vorige periode heb ik wel gehaald, dus die heb ik al heerlijk in de pocket :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:00

Ik studeer sinds september pedagogiek. Ben na 5 jaar werken weer begonnen
aan een opleiding.. Eerst de pabo gedaan maar dat paste niet bij mij. Veel te gericht
op de groep i.p.v. het individu.

Ik wilde sowieso niet naar Inholland en liever ook niet naar de HVA dus ik studeer aan het NCOI en het niveau valt me alles mee (het niveau van de pabo vond
ik dramatisch, net als veel andere hbo opleidingen). Heb net twee modules afgesloten..
Ontwikkelingspsychologie en kernbegrippen pedagogiek.. Hoor binnen 6 weken of ik deze
modules gehaald heb :):)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:12

LiiNd_Y schreef:
dat is wel super zeg! zal ik niet aankunnen haha! :D

Hier gaat het ook goed! In januari weer toetsen, tijd gaat snel! Vorige periode ook een 3e jaars vak erbij gedaan. Aankomende periode ga ik dat weer doen. Die van de vorige periode heb ik wel gehaald, dus die heb ik al heerlijk in de pocket :D

Heb ik afgelopen periode ook gedaan.
Twijfel nu of ik de komende periode en tentamen ga maken van het tweede jaar.
(Alleen dan zonder hoorcollege's want dat gaat roostertechnisch niet). Maar gezien ik een herkansing heb (black out tijdens het tentamen, totale kortsluiting in mijn hoofd, echt zo naar!) en er wellicht nog 1 wil herkansen omdat ik het cijfer tegen vind vallen twijfel ik een beetje. Zeker gezien we nu 2 vakken hebben wat best veel is.
Maar aan de andere kant, niet geschoten...

xApple waarom wilde je niet naar de HvA? :) En spannend hoor!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:43

Nou in mijn werkveld (werk op een voorschool) en omgeving hoor ik niet bepaald positieve dingen
over de HVA. Bij het NCOI wordt ook heel veel stof van de uni gebruikt. En het NCOI staat
goed aangeschreven.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:51

Ik zit er aan te denken om eens te informeren of ik deze opleiding kan gaan volgen. Hier in België is het een knelpunt beroep, dat wil zeggen dat er meer werk is dan mensen en daarom schijn je de opleiding gratis te kunnen doen. In mijn eigen vakgebied is het hopeloos op het moment.

Dat het hier een knelpunt beroep is komt vooral omdat hier veel opvoeders in de internaten nodig zijn. Bijna elke stad heeft wel een internaat.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:51

Ik heb gestudeerd in Leiden (HSL) en nu HvA waar ik zeer over te spreken ben (en dat was in Leiden zeker niet zo).
Ik verveel mij wel tijdens colleges maar dat deed ik altijd al. In Leiden moest ik het uitzoeken en hier wordt meegekeken naar mogelijkheden zodat ik mij niet verveel, en mag ik kritisch zijn, ook fijn!
Natuurlijk is er veel ruimte voor verbetering, maar dat is in het hele schoolsysteem zo als je het mij vraagt.
En ze zijn er goed mee bezig, we mogen als studenten alles aangeven en (vooralsnog, wat ik zie) wordt daar wel echt iets mee gedaan (in Leiden ook niet zo :') ).

In België een knelpunt beroep?
Wow, ik ga verhuizen. Hier is geen baan te vinden straks omdat er een overvloed aan pedagogen is (nu al).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:40

Heeft één van jullie nog boeken nodig? :) Heb nog wat liggen van alle jaren.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:42

Aranel schreef:
Heeft één van jullie nog boeken nodig? :) Heb nog wat liggen van alle jaren.

Voorlopig niet, heb ik 3e periode muzisch agogische middelen, maar de literatuur daarvan is nog niet bekend

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:48

Oh dat vond ik een leuk vak :D Dat is zo'n keuzevak toch?