Vijftienjarig meisje was willekeurig slachtoffer ex-tbs'er
maandag 27 februari 2012 08:11
De vijftienjarige Ximena Pieterse werd zaterdagavond levenloos en ontkleed in Den Haag gevonden. Ze is waarschijnlijk willekeurig slachtoffer geworden van voormalig jeugd-tbs’er Stanley A., die zichzelf na de moord aangaf bij de politie.
De politie doet forensisch onderzoek op de plek waar het meisje werd gevonden De politie doet forensisch onderzoek op de plek waar het meisje werd gevonden
Dat meldt het Algemeen Dagblad.
Pieterse was zaterdagavond in Den Haag uitgegaan met een vriendin bij wie ze zou logeren. De meisjes raakten elkaar kwijt op het feestje dat zij bezochten.
Het lichaam van Pieterse werd om 07.10 uur in de Haagse Goudenregenstraat gevonden. Dat is in de buurt van het ouderlijk huis van haar vriendin. Zelf kwam de vijftienjarige havo-scholiere uit Nootdorp. A. woonde in de buurt van de Goudenregenstraat.
Willekeurig Vermoedelijk was Pieterse een volstrekt willekeurig slachtoffer van de 25-jarige ex-tbs’er. Er is geen aanwijzing dat zij de man kende.
A. werd behandeld voor woede-aanvallen en lijdt aan een autistische stoornis. Toen hij vijftien was, stak hij een hem onbekende voorbijganger neer. De politie onderzoekt momenteel zijn betrokkenheid bij de moord op Ximena Pieterse.
Volgens ooggetuigen werd zij naakt en bloedend op straat gevonden. Volgens de politie is ze om het leven gekomen door een misdrijf. Zondag is de hele dag forensisch onderzoek verricht.
-------------
Vre-se-lijk te bedenken wat het arme kind moet hebben doorgemaakt. Een eng idee om te bedenken dat je zonder dat te weten zo iemand - zo een tijdbom - in je buurt kunt hebben wonen. Blijkbaar kan de hulpverlening ons er niet voor behoeden dat dit soort mensen zomaar rondlopen. Helaas, maar je zult er rekening mee MOETEN houden.
Ja erg bizar... ze was haar vriendin kwijt en was hem tegen gekomen. Misschien leek het eerst wel een aardige dude die haar aanbood even bij hem wat te gaan drinken? Ze is waarschijnlijk wel bij hem binnen geweest en niet gewoon langsgelopen. Arm meiske... en een zieke geest. Als ze wisten dat de kans op herhaling groot was, waarom laten ze dan toch nog zo'n gast vrij? Telkens is er in het nieuws dat de TBS-klinieken aangescherpt dienen te worden en dat de hulpverlening slecht is in deze klinieken.
Bedankt voor de lieve reacties, en de nieuws berichten en links. Staan dingen bij die ik nog niet heb gelezen! Erg bedankt hiervoor. Ik ben wel weer wat wijzer over A. Hij is vroeger veel gepest en heeft toen ook een willekeurig iemand neergestoken. Hij heeft online dagboeken, en in een van de 2 stukjes die ik heb gelezen stond het geschreven alsof het de normaalste zaak van de werel was. De TBS kliniek noemde hij een soort van luxe hotel met betonnen muren. In zijn andere stuk dat ik zojuist gelezen heb stond het volgende: in de tijd dat ik weer in de goudenregenstraat woon, heb ik inmiddels nieuwe vrienden en vriendinnen. Ik weet nu wat vriendschap is. Dit moet je verdienen, en ik heb het verdient.
Zoiets stond erin. Wat mijn mening is, is dat deze vent helemaal geen vriendschap is gegunt. Ikzelf ben ook altijd erg gepest, dus kan me het gevoel voor me halen, maar iemand ervoor neersteken? Pesten gun ik niemand maar hem wens ik toch wel het ergste toe eigenlijk. Misschien omdat ik ook emotioneel geraakt ben dat ik dit zeg maargoed...
Ik vind het gewoon kortom HEEL slecht van de stichtingen ofzo die hierbij komen kijken etc. Dat er gewoon niet genoeg aan gedaan word om zo'n TBSer goed te begeleiden terug in de maatschappij. Met deze gozer komt het gewoon nooit maar dan ook nooit meer goed. Eeuwige eenzame opsluiting hoop ik. Jammer dat dit in Nederland niet mogenlijk is.
Zertab
Geplaatst: 27-02-12 19:05
Sterkte
Linsey1998
Geplaatst: 27-02-12 19:07
Ik zie net wat over het meisje op de tv op Nederland 1 heel veel sterkte!
Unaa
Geplaatst: 27-02-12 19:07
Vreselijk zeg... geen woorden voor
Toushie
Geplaatst: 27-02-12 19:08
Ik heb het ook Gehoord. Ontzettend veel sterkte voor jou en alle andere nabestaanden. En het is echt ontzettend erg
Laatst bijgewerkt door Toushie op 27-02-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat een nachtmerrie.. Arm meisje, zo jong en nou al van het leven beroofd, ik snap er niks van.. Hoe kunnen er toch zulke zieke geesten rondlopen.. Verschrikkelijk.. Heel erg veel sterkte, en ook voor haar familie en vrienden..
s_v
Geplaatst: 27-02-12 19:18
Jeetje, heel erg veel strekte voor jou en alle nabestaanden meid ! Wat een vreselijk bericht zeg, zo jong en al van het leven beroofd, zieke, zieke mensen..