Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldflower schreef:ik zelf vind t niet prettig om ze de eerste 10 jaar alleen te laten gaan, nu is mn dochter 12 en laat ik haar wel een beetje los, en als ze naar school fiets dan belt ze altijd gelijk als ze er is,, maar toch blijf ik t eng vinden.
Zeker als je weer is hoort dat er iets is gebeurt met een kind, het hoeft niet aan t kind te liggen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, en als je ziet bij de rotondes dat auto,s bijna nooit stoppen dan word ik toch bang.
Ik weet dat ik een beetje TE ben , maar ja ik ben liever iets te bezorgd dan dat ik iets te mkklijk ben.
Nou moet ik ook zeggen dat ik meegemaakt heb dat t dochtertje van mn vriendin is meegenomen en vermoord door een gek... heel heftig allemaal, maar er lopen tegenwoordig zoveel gekken rond!!!
my_precious schreef:mijn zoon ging ook zelf naar school voor dat wij verhuisde vorige maand hij is 7 jr, eind van de straat was zijn school.. maar hij mocht ook niet alleen naar huis puur omdat ik ook dacht dat hij wel eens mee kon lopen met een vriendje om te gaan spelen zonder dat ik er vanaf zou weten, mijn dochter is nu 3 maar die gaat met 4 jaar echt nog niet alleen naar school.. die heeft straks haar broertje waar ze mee naar school kan en de nieuwe school is bij het nieuwe huis ook aan het einde van de straat ( 2 min lopen).
hangt idd denk ik af van je kind, die van mij zijn erg zelfstandig vooral mijn zoon van 7 hij speelt ook buiten met zijn vriendjes dus waarom zou naar school lopen niet kunnen.
Vjestagirl schreef:Er lopen net zo veel gekken rond als 10, 20, 50, 100 en 500jaar geleden (misschien wel minder omdat sommige 'gekken' tegewoordig in instellingen wonen en andere 'gekken' medicatie krijgen). Je hoort er nu alleen veel meer over.
Ik vind je kind pas loslaten op haar 10de, haar verplichten naar huis te bellen als ze op school aankomt als ze 12 zijn, nogal onder overdreven ouderschap vallen. Op mijn 12de zat ik 2x per dag een uur in de bus, met een overstap ertussen (en als k pech had 2). Op mijn 13de fietste ik 2x per dag 20km tussen de weilanden door.
Sophie_midas schreef:Vjestagirl schreef:Er lopen net zo veel gekken rond als 10, 20, 50, 100 en 500jaar geleden (misschien wel minder omdat sommige 'gekken' tegewoordig in instellingen wonen en andere 'gekken' medicatie krijgen). Je hoort er nu alleen veel meer over.
Ik vind je kind pas loslaten op haar 10de, haar verplichten naar huis te bellen als ze op school aankomt als ze 12 zijn, nogal onder overdreven ouderschap vallen. Op mijn 12de zat ik 2x per dag een uur in de bus, met een overstap ertussen (en als k pech had 2). Op mijn 13de fietste ik 2x per dag 20km tussen de weilanden door.
Mee eens... Er zijn echt niet meer gekken dan vroeger, dat is onzin. En waarom zouden 'gekken' het alleen op jonge kinderen gemunt hebben? Een kind van 12,13,14 is nog steeds kwetsbaar.