Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ben je daar niet zelf een beetje bij als ouders?
0

)
Tellie schreef:Heb me nooit zo gerealiseerd dat mensen zo anders tegen 'ons' aankijken. Ik vind het niet meer dan normaal om geen broertjes of zusjes te hebben. Ik durf ook niet te zeggen of ik er een beter persoon van zou zijn geworden. Ieder mens heeft zijn min- en pluspunten, met of onder broertjes of zusjes. Dat ligt aan de persoon zelf of aan zijn opvoeding en imo niet aan het gebrek of overdaad aan broertjes of zusjes.
Yontheke schreef:Tellie schreef:Heb me nooit zo gerealiseerd dat mensen zo anders tegen 'ons' aankijken. Ik vind het niet meer dan normaal om geen broertjes of zusjes te hebben. Ik durf ook niet te zeggen of ik er een beter persoon van zou zijn geworden. Ieder mens heeft zijn min- en pluspunten, met of onder broertjes of zusjes. Dat ligt aan de persoon zelf of aan zijn opvoeding en imo niet aan het gebrek of overdaad aan broertjes of zusjes.
Hier net hetzelfde!
).
ze waren wel héél erg voorzichtig met me hoor.
.
.
.
Mijn eigen ervaring is een broer 2 jaar ouder en een zusje 9 jaar jonger. Mijn broer en ik leefden altijd op voet van oorlog.
Mijn zusje was te jong (toen ik nog thuiswoonde) om daar wat anders aan te hebben dan last (ze trok altijd mijn kleding aan wat dan redelijk oversized zat en maakte het vervolgens vuil of nog erger stuk). Later wel een goede band gekregen hoor.

En zo zijn er nog wel meer dingen.
Joolien schreef:Je merkt vaak wel dat enigst kinderen minder sociale vaardigheden hebben dan kinderen met broers en zussen. Merk wel verschil tussen vriendinnen die enigst kind zijn en niet. Zijn egoistischer