[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:55

XoNo schreef:
vuurneon schreef:
Erg grote oorbellen vind ik net zo onverzorgd eruit zien als een tongpiercing.

Bijzonder. Een tongpiercing is niet direct zichtbaar. Ik heb er zelf 1 en heb collega's gehad die er pas na een jaar achterkwamen dat ik zo'n piercing heb :D

De mensen die ik ken met zo'n dingen spelen er de hele tijd mee :')
Dus dat stoorde mij wel mateloos haha. Dus vandaar de tongpiercing er ook bij :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:06

Best lastig dit. Ik heb zelf 7 jaar in de horeca gewerkt. In een Café/Restaurant en een partyservice op locaties.

Ik heb zelf ook een (flinke) tattoo op mijn onderarm en een tongpiercing. Tongpiercing kwam mijn bazig na 6 jaar achter..... Tattoo moest ik eerst bedekken, maar aangezien het in de zomer erg warm was, hoefde het niet meer, na het horen van positieve reacties van klanten. "Eindelijk eens niet zo'n "preutse" zaak." Eigenlijk alleen maar positieve dingen.

Ik snap best wel dat er mensen zijn die het niet mooi vinden, maar we leven in 2012. Er zijn wel ergere dingen op de wereld als tattoo's en piercings. Net als bv van die spikes in je onderlip, vind ik persoonlijk, ook geen gezicht. Maar hé, wie ben ik om die mensen dat te verbieden of te veroordelen?

Meestal heb je als mensen met tattoo/piercing gelijk zo'n etiket op je voorhoofd geplakt met "Asociaal" en weet ik het allemaal. Maar ja, dat zal wel nooit veranderen denk ik. Zullen altijd mensen blijven die zwart/wit denken.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:11

De meeste piercings en niet al te grote tattoo's vallen mij niet zo op bij horeca-medewerkers.
Zeer opvallende 'aangezichtspiercings' zijn (vooralsnog) misschien storend bij een sjiek restaurant, maar een neusknopje is totaal niet storend. Een septum dan veel meer.
Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk grote (donker gekleurde) tattoo's (denk halve sleeve) en bridge/earl piercings, industrials en van die uitgerekte gaten ('tunnels') in je oren erg bedreigend vind overkomen. Misschien stom, maar dat is gevoelsmatig zo.

XoNo

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:16

Bedreigend...zo ervaar ik het zelf niet, maar mensen met enorme gaten (of zoals jij ze noemt: tunnels :D) vind ik gewoonweg dom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dom vind overkomen, maargoed, andere mensen zullen datzelfde vinden van een tattoo. Die gaten vind ik echt zelfverminking, maar ook hier is dat weer erg persoonlijk :D Blijft een moeilijk vraagstuk, dit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 02:54

_Esther_87_ schreef:
Magrathea schreef:
Ik opende dit topic dus omdat ik wel eens wilde weten hoeveel mensen daadwerkelijk problemen hebben met tattoo's en piercings. Omdat ik echt niet het idee heb dat een groot deel van de mensheid is. Ik vind het juist wel leuk als een horeca medewerker een charmante piercing heeft, of een tattoo, net zoals dat ik het leuk vind om een praatje te maken met de serveerster/ober of een grapje te maken tegen de garderobe medewerker. Het maakt het allemaal iets minder afstandelijk, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik werkte inderdaad al bij dit bedrijf toen ik de tattoo liet zetten. De piercings had ik daarvoor al. Ik heb bij het zetten van de tattoo rekening gehouden met dat het onder een horloge moet passen (die mag ik wel altijd dragen), maar het gespje is op dit moment kapot, moet ik nog fixen.

Dat is denk ik ook niet zo. Maar de reden dat het in de horeca niet mag, is niet dat gasten het aanstootgevend, lelijk of onhygiënisch vinden. De reden dat het niet mag (bij de meeste bedrijven) is dat het bedrijf een bepaalde uitstraling wil hebben, iets wil laten zien aan zijn gasten, waar dit niet bij past.

Jij denkt vanuit de gast, maar deze regel is doorgaans niet opgesteld vanuit het oogpunt van de gast maar vanuit het bedrijf.

Wat? Nu snap ik het niet meer :+ Horeca IS gastgericht, zonder de gast is er geen horeca, dit standpunt vat ik dus niet echt :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 02:55

Oh trouwens, tof dat er zoveel mensen reageren :)

Ik wilde echt puur weten hoe 'de gast' er nu eigenlijk over denkt. En aangezien ik moeilijk enquetes uit kan gaan delen waar ik werk wilde ik het via deze weg eens bekijken :D

Al hoop ik wel dat ik niet alleen tat/piercing fans trek met deze titel :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 03:32

Het zal mij worst wezen of een serveerster een tatoeage heeft of een piercing, of meerdere. Als diegene z'n werk goed doet is dat voor mij geen beperking of zo. Denk eigenlijk dat het me niet eens op zou vallen, behalve als het heel erg zichtbaar is of als iemand echt slecht werk levert want dan ga je zoeken. Dat is een menselijk mechanisme.

Ik heb zelf een ringetje in m'n neus, en die gaat er niet uit. Nou schijnt die niet erg op te vallen (m'n baas kwam er na ongeveer een jaar achter dat ik een piercing in m'n neus heb, en dat ringetje zit er altijd in en is dus gewoon zichtbaar, m'n oma heeft het nooit opgemerkt en die had een bloedhekel aan lichaamsversiering).

Mocht een werkgever er moeilijk over doen dan is het jammer van de baan. Ding gaat er niet uit, al gaan ze op hun kop staan. Aanpassen aan het bedrijf? Tot op bepaalde hoogte. Ik ben ook een individu, naast dat ik werknemer ben. En ik pas niet zo goed in standaardsjabloontjes en heb wat moeite met autoriteit.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 03:55

Als gast in een café, restaurant (al dan niet een chique zaak), hotel, ... zou ik me absoluut niet
storen aan werknemers met tattoo's of piercings.

Ik vind het zonde dat er nog steeds zo'n enorm vooroordeel bestaat over mensen met 'lichaamsversiering' in
welke vorm dan ook. Mensen met tattoo's/piercings zijn vies, agressief, associaal, eng, dom, ...
Het zijn allemaal dingen die ik (spijtig genoeg) al heb horen zeggen.

Misschien is die ene chique serveerster in haar erg mooie kledij met tip top kapsel wel een
seriemoordenares :) Don't judge a book by it's cover.

Maar helaas is het gewoon menselijk om te (voor)oordelen en we duwen nu eenmaal graag mensen graag in hokjes
en denken in stereotypes. :)
Ik vermoed dat de mensheid er nog wel een heeeeeeeeeele lange tijd over gaat doen om dat te veranderen,
als het ooit al verandert?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:10

ik vind het verschrikkelijk.( mijn mening)

zie je zo'n jong knap ding, en dan onder de tattoo's of piercings, ik vind het zonde.

neuspiercing: oke.
de rest: houd ik echt niet van.

tattoo's: een klein vlindertje of iets op schouder, vind ik ook nog wel gaan. ( als het maar klein is)
maar na 1 tattoo, komen er vaak meer, en voor je het weet zitten ze helemaal onder.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:12

vrouwke schreef:
ik vind het verschrikkelijk.( mijn mening)

zie je zo'n jong knap ding, en dan onder de tattoo's of piercings, ik vind het zonde.

.

wat versta je onder knap en wat versta je onder jong?

nu een 33 jarige met een middelmatig uiterlijk,zoals de meeste mensen, niet knap,niet lelijk.....
dan niet zonde?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:14

Het gaat mij om de service en ik zou er dan ook helemaal geen problemen mee hebben als ik een serveerster zou hebben die tats of piercings heeft. Ik heb ze zelf ook en ze horen bij een persoon. Bij hun persoonlijkheid en karakter. Dus waarom zou je dat verbergen? Het hoort idd bij het straatbeeld anno nu dus ik zie het probleem niet.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:18

Ik als gast zijnde stoor me niet aan tattoe's, piercings, oorbellen, paars haar etc (wel aan slippers dat vind ik gewoon vies als je in de horeca werkt) Ik vind het ten eerste ook iets gelegenheidsafhankelijk, in een sterren restaurant is het een ander verhaal dan in zoals ts zegt concert omgeving. Ik hou er van dat mensen zich onderscheiden. Zolang je schoon bent, en dat heeft niks te maken met wel of geen tattoe hebben, maakt het mij niet uit. En nee ik heb zelf geen tattoe, piercings of zelfs maar oorbellen ;)

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:25

Ik woon in Finland en hier zitten de mensen met paars haar, piercings en tattoo's gewoon achter de kassa.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:29

Mijn baas vindt het geen probleem. Zolang het geen mega tattoos of een hele ijzerwinkel aan je lichaam is mag het best zichtbaar zijn. Ik wil graag een tattoo, maar dan in ieder geval op een plek waar je hem makkelijk kunt bedekken. Er zijn heel veel werkgevers die er problemen mee hebben.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:20

Ik zou je baas gelijk geven. :o Vind het niet om aan te zien. :o

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:37

Weet je wat ik smerig vind? Van die vieze neppe opplak nagels! En loshangende haren. Bah

Maar verder vind ik niks mis met piercings of tattoo's. Echter, ik zie wel een verschil tussen horeca personeel op een festival/concert of in een sjiek hotel/restaurant.

In een hotel/restaurant vind ik ook gewoon dat je geen tattoo's of piercings hoort te zien. net zoals dat ik graag schone korte nagels zie, haren vast, nette schoenen etc. Maar op festivallen en concerten, ach who cares. Leuk juist verschillende types te zien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:52

Ik zag en tijd terug een beveiligingsmedewerker bij de V&D. Hij had zo'n lelijke blauwe pleister op zn oor of wenkbrauw om een piercing te verhullen.
Die pleister viel meer op dan ws het ringetje dat hij daar had zitten :')
Dat vind ik het kromme eraan.
Toen ik bij de Mac werkte moest het grillpersoneel ook hun piercings afdekken met blauwe pleisters :j

Piercings en tat's die zichtbaar heb ik geen moeite, maar sommige mensen lopen te opzichtig (niet perse Horeca, maar straatbeeld) en daar kan ik me wel aan ergeren.

Ik werk zelf in de zorg en heb een tat op mn schouder, niemand die het ziet. Collega heeft een letter op haar pols. De helft van de clienten ziet het niet eens :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:57

Ik heb gewerkt bij Landal in het zwembad en ook daar hadden wij regels dat we bv maar 1 oorbel per oor in mogen, haren in staart en tattoo's moesten afplakken.
Waar ik mij aan ergerde was dat het afplakken vaak veel zichtbaarder is dan de tatoo zelf!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:30

Haha ja hè!! Dat afplakken :+ Toen ik nog een wenkbrauwpiercing had bij mijn vorige baan moest ik het ook afdekken, super lelijk! Gelukkig werden kort daarna een soort van zonneklepjes onderdeel van het uniform, daar kon ik heel mooi een plukje van mijn pony tussen doen zodat mijn piercing niet zichtbaar was :)

Haren in staart vind ik trouwens hartstikke logisch. Feit is dat een mens heel veel haren verliest op een dag, en als je dan met eten of drinken bezig bent is dat gewoon niet fris. Naast dat het gewoon in de weg zit als je druk bezig bent :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:36

_Nancy schreef:
Tenen bedekt :j
Op slippers ziet het er zo ongeinteresserd uit.. In het ziekenhuis zie je dat ook zo vaak he..
Die doktersassistentes ed lopen gewoon op slippers.. :n Vind ik ook niet kunnen, zéker niet in een ziekenhuis.

Maar daar gaat het nu niet om :)

Ik denk dat het daar juist wel om gaat :). Het gaat om representativiteit, 'dresscode' etc. Je gaat ook niet in een spijkerbroek, op slippers of met mega ringen in je oren serveren.. In dat plaatje passen m.i. ook geen zichtbare tattoo's of piercings anders dan twee oorbellen.

Overigens krijg ik het idee dat TS in een kroeg werkt? Daar zou ik er wat minder problemen mee hebben, maar ja dan krijg je weer de discussie wat wel en wat niet?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:47

ik heb geen piercings die wil ik ook niet :)

ik heb wel tatoeages 1 in het zicht en de andere niet.
en er komen er nog meer en waarschijnlijk ook in het zicht.
en moet zeggen dat mij dat niet boeit.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:53

Magrathea schreef:
_Esther_87_ schreef:

Dat is denk ik ook niet zo. Maar de reden dat het in de horeca niet mag, is niet dat gasten het aanstootgevend, lelijk of onhygiënisch vinden. De reden dat het niet mag (bij de meeste bedrijven) is dat het bedrijf een bepaalde uitstraling wil hebben, iets wil laten zien aan zijn gasten, waar dit niet bij past.

Jij denkt vanuit de gast, maar deze regel is doorgaans niet opgesteld vanuit het oogpunt van de gast maar vanuit het bedrijf.

Wat? Nu snap ik het niet meer :+ Horeca IS gastgericht, zonder de gast is er geen horeca, dit standpunt vat ik dus niet echt :+

Mijn gedachte :+

Grappig om te lezen dat er best veel mensen zijn die tat's en piercings gewoon not-done vinden. Of inderdaad onderscheid maken tussen 'chique' horeca en concerten. Wat ik moeilijk vind om uit die posts te halen; waarom vinden jullie dat? Wat maakt mensen met lichaamsversiering anders dan die mensen zonder? Het gaat toch om gastvrijheid en verzorgdheid? Zijn de versierde mensen dan anders?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:55

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:08

En exact hierom zit ik te twijfelen of ik een helix piercing wil laten zetten.
Vind het namelijk heel gaaf, zo'n klein steentje aan de bovenrand van je oor, maar ben beetje bang dat mensen dat ordinair vinden.
Kom ook niet uit een omgeving waar dat heel normaal is... Zit namelijk op een lyceum, dus +- 1% heeft een piercing.
En daarbij komt dat ik graag tandarts wil worden, en dan lijkt het me ook niet echt geaccepteerd om een piercing te hebben?
Of vinden jullie dat geen probleem?

al kan ik hem dan natuurlijk wel uit doen, dan ben ik zo oud dat het ook niet echt meer staat denk ik, haha :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:28

Waarom ordinair? Ik heb hele schattige pareltjes (nep) in de meeste van mijn piercings, staat echt niet ordinair hoor :D