even een ode aan de onsterfelijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: even een ode aan de onsterfelijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 20:50

Dat is niet zeker, als ze het al heel haar leven doet, kan het ook zijn dat ze onsterfelijk is. Anders was ze toch niet zo oud geworden?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:53

hulde aan al die grijze suiker spinnen op de weg die nog steeds leven in het verleden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:04

ik kom dagelijks volksstammen onsterfelijken tegen.
vooral schoolkinderen in zwarte kleren, zonder verlichting op hun fiets, met z'n allen naast elkaar over de hele breedte van de weg.
Als ze me tegemoet komen, doe ik mijn lampen (van de auto) uit, dan beginnen ze te wijzen en te roepen, dan stop ik en vraag wat er is.
Dan beginnen ze te schelden dat ik geen licht op heb..... dan zeg ik: OHHHHHHH ik dacht dat dat hier de gewoonte was, jullie hebben ook geen licht op.... en dan rij ik snel weg 8-) :7 (met licht)

In het buitengebied prik ik er altijd een lampje bij aan de voorkant (geen grootlicht maar iets er tussenin) dan zie ik loslopende honden en hun in duistere kleding gehulde bazen tenminste tijdig.

Op woensdag is er paardrijles in het dorp 's avonds, dan ben ik voorbereid op onzichtbare paarden die niet verkeersmak genoeg zijn en zomaar de weg op springen.....

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:38

Whahahahahahahaha! Ik lag na de eerste zinnen al helemaal dubbel! Zoooooo herkenbaar! Echt tof, die mensen die in het donker in de stromende regen met een ZWART regenpak op een donkere fiets zonder verlichting nog even snel voor je auto langs duiken. En dan pissig reageren als je boven op je remmen staat en vlak bij ze tot stilstand komt. Wees verdorie blij dat ik nog geen 80 ben en niet vol over je heen ben gereden! Stomme @#!$$#@@@!!!!!

Het allermooiste vind ik altijd de moeders die denken dat ze onsterfelijke baby's hebben. Je kent ze vast wel. Douwen zo hun kinderwagen voor zich uit het zebrapad op. Prima dat jij van mening bent dat je voorrang ook kan nemen en niet alleen krijgen maar om nou je kind de eventuele klap op te laten vangen is wel nogal fout.......

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:37

Winged schreef:
Kinke: ooooohh maar Raalte is nou eenmaal hemel voor Fietsers. Zo'n beetje óveral hebben ze voorrang. Binnen de bebouwde kom. Uiteraard. :+ (familie woont in Raalte, vandaar :+ )

Ah, vandaar :)* Bedankt voor de uitleg :D

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:32

fjordjes schreef:
Hulde aan de automobilisten met groot licht aan... dan zie ík niks...

_/-\o_ indd, einde zicht, zeker op donkere weggetjes...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:42

Gelukkig zijn we zelf ook allemaal kinderen, tieners en pubers geweest :D

Ik kan mij meer ergeren aan volwassenen, waar je van uit gaat dat die het zelfde 'geweten' hebben als jezelf...

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 14:47

Hahaha leuk geschreven hier allemaal! Herkenbaar :')

Sinds ik scooter rij ben ik er pas achtergekomen hoe slecht zichtbaar fietsers inderdaad zijn. :))

Edit: Hulde aan de fietsers die gewoon door blijven rijden als je getoeterd hebt omdat je erlangs wilt!

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:13

__KELLY schreef:

Ik kan mij meer ergeren aan volwassenen, waar je van uit gaat dat die het zelfde 'geweten' hebben als jezelf...

Ik heb geleerd me aan de regels te houden. Altijd braaf verlicht, voorrang gegeven en mn vinger uitgestoken. Vind dit ook niet meer dan normaal eigenlijk. Helaas denken maar weinig anderen daar ook zo over.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:41

anneM_Ajax schreef:
__KELLY schreef:

Ik heb geleerd me aan de regels te houden. Altijd braaf verlicht, voorrang gegeven en mn vinger uitgestoken. Vind dit ook niet meer dan normaal eigenlijk. Helaas denken maar weinig anderen daar ook zo over.

Oké verlichting en voorrangsregels heb ik ook altijd wel gedaan ... maar bijvoorbeeld met zijn 3en fietsen dat heeft iedereen toch wel eens gedaan? Ik had niet 'schijt' aan alles .. (zoals lekker zo blijven fietsen als er een vrachtwagen aan komt oid). ... maar ik heb in die jaren dat ik naar school fietste .. als we met een oneven aantal waren nog nooit iemand gehoord van oké ik fiets wel ik mn eentje achter jullie aan. (gezellig hoor 50 minuten in je eentje fietsen)
Ik woon hier gelukkig wel in een dorp met fietspaden dus auto's hadden er nooit last van .. en met tegenliggers gingen we uiteraard altijd even ruimte maken. Mja verboden en niet netjes was het wel.
De politie stond ook regelmatig te controleren op verlichting en fietsen met zn 3en bij school.
En ik denk dus dat iedereen dat soort dingen in zijn puberjaren wel eens heeft gedaan... dus daar kan ik me nooit zo aan ergeren in het verkeer .. kinderen die met zn 3en fietsen.... of van die wat jongere basisscholieren die zo hup zonder na te denken over steken ... (je hebt ook geleerd met autorijles: wees extra alert met kinderen! )
Maar ja irritant is het wel ... en je lacht er niet meer om als er wel eens een ongeluk gebeurd hierdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:46

Ik erger me niet aan met z'n 3 naast elkaar fietsen, wel aan zo blijven fietsen terwijl er een auto wil passeren.

Daarentegen.... :D Als 'puber' die dagelijks naar school fietst en terug;
- Auto's die te dicht langs je passeren. Ik ben aan het leren voor mijn theorie, en daar staat zelfs duidelijk vermeld dat je de fietser toch wat ruimte mag geven. Heb al meerdere keren gehad dat auto's zo dicht langs komen dat als ik mijn voet uit zou steken, dat ik ze een schop zou kunnen geven :')
- Auto's die geen voorrang geven waar je die wel hoort te krijgen als fietser (haaientanden, stopbord...zou toch duidelijk moeten zijn...) . Heeft overigens ook al geresulteerd in een lichte aanrijding.
- Auto's zonder verlichting idd :=
- Auto's mét verlichting. Groot licht uiteraard >;)
- Auto's/vrachtwagens/busjes die erg 'sociaal' geparkeerd staan aan de zijkant van de weg, terwijl er iets verderop plaatsen zijn waar ze wel gewoon veilig neergezet kunnen worden.

Etc. etc. etc. :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:50

Kinderen van vier jaar schijnen ook onsterfelijk te zijn. Althans die moeder dacht dat. Kind steekt over, terwijl automobilist ernaast uitdraait op meter afstand. Moeder zegt geen boeh of bah over pas op of kijk uit. Al was het maar voor eigen veiligheid. Kind loopt vrolijk door met een tas te slepen, te klein om te zien vanuit het raam. Automobilist wachtte verder gewoon netjes, maar rare gang van zaken van moeders. Op z'n minst waarschuw je je kind niet zomaar door te lopen en eerst goed uit je doppen te kijken. En bij een volgende keer heb je een automobilist die níet (goed uit)kijkt, dan komen de onstervelijke krachten goed vna pas.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 10:23

De laatste dagen ben ik er weer veel tegengekomen. Fietsers zonder licht, voetgangers met donkere kleren op de weg, fietser die zonder stoppen gewoon een druk kruispunt overvlamt, fietser die per se naast zijn vriend naast het fietspad moet gaan fietsen op een drukke weg...die fietspaden liggen er echt niet voor niks, waarschijnlijk zelfs ooit aangemaakt zoals zovelen fietspaden langs drukke wegen hier na een grote protestactie omdat zoveel fietsers aangereden werden :n . En voor de duidelijkheid, het zijn écht niet altijd jongeren die niet weten hoe ze zich moeten gedragen.

Auto's die gisteren in de sneeuwval zonder licht rijden waren ook gezellig :+ .

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:53

Geweldig topic!

ook even hulde aan de scholieren die zonder fietslicht met zijn 4en of 5en het hele fietspad in beslag nemen. Niet aan de kant gaan als ze mij aan zien komen op de scooter en mij de berm in willen drukken. Nee, ik ga niet de berm in, ga wel langzamer rijden of remmen als het nodig is, maar ik ga niet voor hun mijn weghelft af. Die scheldpartijen achteraf boeien me vrij weinig...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:12

al langzaam rijden omdat het glad is. dan mensen vlak voor je neus van een oprit afkomen en gewoon oversteken met de auto. wegslippen omdat het glad is en dan boos worden dat ik mijn groot licht aan zet.
achter mij meer dan genoeg ruimte om op je dooie akkertje gewoon weg te rijden.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:17

Hulde aan de automobilisten met een groot hart, die met deze gladheid het nog presteren om in te halen en hulde aan de jonge gozer die nu vol gas door een drukke straat durft te rijden, waar veel auto's geparkeerd staan en langs een winkelcentrum loopt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:21

Hulde aan de man, onder wiens toeziend oog ik gisteren werd bekogeld met sneeuwballen in de auto, terwijl er een aantal kinderen op de weg stonden waar ik voor moest remmen maar waarvoor mijn auto dacht 'neh, ik glij wel verder', waarop hij naar de zijkant van de weg gleed en bijna een aantal kindervoeten verpletterde! Oh en die toen ik weer startte (was afgeslagen) weer gewoon verder gingen met sneeuwballen naar mij gooien :n

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:37

Ja, sneeuwballen gooien naar auto's schijnt heel tof te zijn. Vorig jaar was er nog een vader die zijn kinderen stond aan te moedigen te blijven gooien? Kinderen denken blijkbaar dat automobilisten onsterfelijk zijn ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:40

Hulde aan alle automobilisten die denken te kunnen smsen terwijl ze midden door de stad rijden..
Hulde aan de buschauffeur die de krant kon lezen en een volle bus over de rotonde kon janken tegelijkertijd..

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:44

Hulde aan de wielrenners, die zoooo leuk naar je gaan zwaaien als ze geen voorrang geeft waar ze die ook niet horen te krijgen :D

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:46

Hulde aan de fietsers die met een paraplu fietsen bij sneeuw en regen _/-\o_ .

Zeker die ene die gisteren achterop een geparkeerde bus knalde omdat ze hem niet zag door de paraplu :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:41

Helemaal mee eens!!!
Vooral mensen die zonder om te kijken oversteken en verwacht dat je toch wel remt....
Kan daar zo boos om worden!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:32

Parkeerplaatsen en parkeergarages zijn ook ontzettend gevaarlijk. Mensen met boodschappenwagentjes denken maar overal te kunnen lopen en oversteken zonder te kijken.
Hier bij de Hoogvliet is het altijd vreselijk voor automobilisten, omdat kinderen overal heen rennen, moeders erachteraan met de boodschappenkar.. Er is ook een hangplek voor jongeren (hebben ze zelf bedacht ;)) en daardoor komen er allemaal jongens en meisjes roekeloos op scooters overal tussendoor gesjeest. Kon net echt niet normaal wegrijden..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:57

Ondanks dat ik geen autorij en nog geen rijbewijs heb, geef ik je groooot gelijk! Als ik nu ga fietsen en ik kom bij de rotonde waar fietsers normaal voorrang hebben, ga ik nu echt niet doorfietsen :n auto's kunnen nu toch minder goed remmen en het zicht is slechter. Dan wacht ik liever even :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:44

Ow hulde aan de ouderen, die hun onsterfelijkheid hebben bewezen door zo oud te worden. En dus zonder aarzelen ontzettend gevaarlijke situaties creëen (denk 30 gaan rijden op de snelweg na een bocht, voorrang nemen bij een 80 kmweg, als voetganger voorrang nemen op een plek waar dat niet mag.. _-:( )