Slappe excuses... aaaargh!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:27

Gefeliciteerd met je dochter.

Eh, ik zeg zelf alleen dat ik niet kom. Ik ga er geen verhaal omheen verzinnen.
Mijn vrienden hoeven ook geen verhaal te bedenken waarom ze niet zouden willen komen. Want dat is het meestal...dat je niet zo'n zin hebt. Terecht of onterecht.....het is graag of heel niet! Ik wordt niet boos op een vriend als die zegt dat hij/zij niet komt en ik hoop dat dit andersom ook zo werkt.
Wat heb je eraan als iemand tegen heug en meug bij je op visite zit?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:52

Het is toch niet echt leuk als je zelf heel veel moeite doet om bij de verjaardag van hun dochter te zijn, en dat zij dan vervolgens af bellen/smsen zonder zelf ook maar een voorstel te doen voor een andere keer. Als ik daadwerkelijk een goed excuus heb, stel ik altijd voor om de week erop te komen, of uberhaupt een andere keer!

Melisjee

Re: Slappe excuses... aaaargh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:07

Als eerste: gefeliciteerd met je dochter!

Verder: Hoe weet je zo zeker dat het een smoes is? Er zijn mensen die echt ongelooflijk last hebben van menstruatie. De eerste dag van mijn stopweek van de pil krijg ik vaak behoorlijke migraine, en geloof me: dan wil je enkel in je bed liggen in een donkere ruimte zonder licht en geluid. Verder ook hele heftige buikkrampen, en kan je er echt goed ziek van zijn.
Ik vind het dus niet fair dat je het meteen als smoes af doet. Voor hetzelfde geld is het dus wel degelijk waar en beschuldig je haar dus onterecht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:15

Gefeliciteerd met je dochter! :)

Tja, je kan nooit zien of het een slap excuus is of de waarheid voor diegene. Ik kom zelden op verjaardagen van mijn neefjes, t is 200 km verder en ja dat kost mij teveel energie. Klinkt voor sommigen als een slap excuus, mijn zus vond dat ook. Tot ze het effect zag na zo'n dag. Ze schrok zich rot omdat ze het zo onderschat had. Eindelijk voor mij :) want het is zo ontzettend vervelend als je zelf graag wilt komen, maar het toch af moet zeggen omdat je dan niet fit genoeg bent.
Vriendinnen etc, helaas ook regelmatig af moeten zeggen op de dag zelf, met een reden die heel stom klinkt maar wel de waarheid is.
Ik ben er zelf ook makkelijk in, zolang ze het maar wel van te voren laten weten :j
(op je werk hoef je immers ook niet halverwege de dag te bellen, maar bel je ook voordat je zou beginnen. Zo vind ik dat met afspraken ook, meld het wel even ruim van te voren. Niet 5 minuten voordat je zou komen...)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:11

NM > LZP

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:22

LCharlotte schreef:
Ja daar had ik even niet zoveel bij stilgestaan. Ik ben een harde, pil erin en gaan, buikkramp of niet. Maar iedereen is anders en kan het anders beleven. Vind het toch jammer.. Wij zijn bv op kerstavond nog afgereden om bij hun dochter haar verjaardag te kunnen zijn, voordat onze eigen visite komt. Dan voelt het gewoon l*llig..

Dit is misschien heel l*llig dat ik dit ga zeggen maar wat jij doet hoeft een ander toch ook niet te doen? Maar ik kan me voorstellen dat je het nu erg vind dat ze niet komen, maar misschien komen ze een andere keer wel...

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:23

Oke, jij wilt dat zij eerlijk is naar jou toe,
maar jij bent ook niet eerlijk naar haar toe, dat het voor jou als een slap excuus aanvoelt dat ze ongesteld is en niet kan komen...
Als ik jou was zou ik dan maar eerst beginnen met het 'goede voorbeeld geven'.
Maar i.i.g. gefeliciteerd met je dochter!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:57

Als ik migraine heb gaat dat niet zomaar over met een paracetamol.. Wou dat het zo was.
Moet ik al helemaal niet in een auto gaan zitten, ik ben dan door lichtflitsen enzo de helft van mijn zichtveld kwijt, komt echt niet goed dan.

Enige wat helpt is in een donkere kamer niks doen, als ik ermee doorloop heb ik er nog dagen last van..

Misschien voelde ze zich gewoon echt heel brak?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:00

LCharlotte schreef:
liesjecryos schreef:
Word ze nou ongesteld of heeft ze last van haar suiker zoals Cassidy beschrijft?
Ik snap het nu even niet meer.

Nee ongesteld!! Anders was het uiteraard een ander verhaal ;)

De dag dat ik ongesteld wordt, heb ik zoveel pijn dat ik niet rechtop kan staan, alles eruit gooi wat ik binnenkrijg en bovendien ben ik een wandelende tijdbom wat betreft moodswings.. haha :D

Je hebt ongesteld worden en ongesteld worden, sommige mensen hebben het heel heftig. Als ik ongesteld word wil ik ook niet in een auto zitten hoor..
Niet zo snel oordelen dus.

Mocht het wel een excuus zijn ivm geld problemen, zou jij graag aan derden willen vertellen datje je geen presentje kan veroorloven voor een jarig kind? Denk dat veel mensen liever met een slap excuus komen..

Gefeliciteerd met je dochter, focus je daarop en maak er een leuke dag van. :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:02

SaBiNa_S schreef:
Doubtless schreef:
Gefeliciteerd ;)

Maar vind t niet zo aardig dat je dit op internet zet. Als ik dit zou lezen als haar zijnde was ik erg boos geweest dat je dit niet gewoon tegen mij zegt, ipv achter mijn rug om.
Daarbij, van ongesteld zijn/hoofdpijn hebben kunnen mensen echt erg ziek/zwak zijn, lekker makkelijk bekritiseren siert je niet.

dan neemt ze een paracetemol ? :)

Echt veel mensen denken dat paracetemol een wonder middel is tegen alles ofzo en dat niemand er problemen mee zou kunnen hebben om zich vol te gooien met pillen. :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:04

precies, ik hoef echt geen troep in mn lijf hoor, zeker niet om een ander een plezier te doen...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:04

Ach ja ik zou me er niet zo over opwinden als ik jouw was. Als ik ongesteld ben dan heb ik soms ook zoveel pijn dat ik niks kan doen hoor en dat als ik ga lopen ik bijna flauw val, dus dan vind het geen flauwe smoes. En een paracetamol helpt dan niks hoor. Ik vind het trouwens wel vreemd dat jij gaat oordelen waarom iemand niet komt, je kunt het beste ervan uit gaan dat het de waarheid is. :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 00:30

Hihi wel grappig dat nu het hele topic over ongesteldheid gaat ipv excuses :)
Het feestje was in ieder geval gezellig en het was goed zo, een vriendin geopereerd, een ziek met een ziek kind en een ongesteld. Afmeldingen heb je toch altijd en dat is misschien maar goed ook anders barsten we hier uit de voegen ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:04

pff zo irritant als vriendinnen boos worden als je niet komt op hun verjaardag.. niets te zeggen over hun dochters verjaardag-_-.. ik had laatst een feestje van een vriendin, zat niet lekker in mijn vel en er kwamen allemaal vreemde mensen, toen heb ik gezegd dat ik me niet zo goed voelde en het even niet op kon brengen. ik was eerlijk, maar ze was helaas teleurgesteld. terwijl ik dit een week vantevoren aangaf. Het is niet leuk als mensen afzeggen, maar het is ook niet leuk als vriendinnen zo over je oordelen. ze heeft geen zin, of ze voelt zich echt heel vervelend door het ongesteld zijn. ( ik heb daar ook altijd vreselijke krampen bij, dus zorg ervoor dat ik t in t weekend word.. ) maar er zijn ook mensen die het niet zo goed kunnen timen..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:18

SaBiNa_S schreef:
Doubtless schreef:
Gefeliciteerd ;)

Maar vind t niet zo aardig dat je dit op internet zet. Als ik dit zou lezen als haar zijnde was ik erg boos geweest dat je dit niet gewoon tegen mij zegt, ipv achter mijn rug om.
Daarbij, van ongesteld zijn/hoofdpijn hebben kunnen mensen echt erg ziek/zwak zijn, lekker makkelijk bekritiseren siert je niet.

dan neemt ze een paracetemol ? :)

Als mijn moeder ongesteld moet worden is ze zo ziek, daar werkt een paracetamol echt niet tegen. Ze valt om de haverklap flauw van de pijn en komt dan paar minuten niet bij. Zo gaat dat dan een aantal keren op een middag. Denk je dan dat zij naar een verjaardag gaat? Echt niet hoor!
Iedere ongesteldheid is anders, daar kunnen wij niet over oordelen :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:30

Ik vind dat van alle kanten er wat over te zeggen is.
Ik begrijp de kritiek die TS krijgt op haar bericht en zijn ook goede argumenten: je mag niet over een ander oordelen, je kan niet hetzelfde terugverwachten, niet iedereen wil eerlijk iets toegeven, je kan niet weten hoe de ander zich voelt.

Aan de andere kant begrijp ik TS ook heel goed. Het lijkt wel of tegenwoordig mensen snel afhaken. Het is misschien in mijn ogen dan zo, maar het lijkt wel alsof mensen vroeger wat meer moeite deden en wat meer voor elkaar over hadden. Het was gewoon normaal dat je op een uitnodiging van een verjaardag of feestje gewoon ingaat. Tenzij je echt niet kan. Maar tegenwoordig is het allemaal vrijblijvender. We hebben geen zin, dus we bellen of smsen (nog erger) met een rotsmoesje af. (En dit is algemeen, want nogmaals, ik ben het ook roerend eens dat je dit niet per individueel geval zo kan beoordelen, dus die vriendin van TS kan echt last hebben gehad.)
Ik kan dan ook weleens teleurgesteld zijn als mensen afzeggen op het laatste moment. En als dat er niet één maar bijvoorbeeld vijf zijn, dan is je irritatiefactortje wel even gegroeid. In dat opzicht begrijp ik dat TS dan even stoom moet afblazen en dat ze dat via dit topic heeft gedaan.

Maar niettemin heb ik ook weleens een verjaardag afgezegd, alleen vaak wel ruim van te voren omdat ik gewoonweg niet kon op die dag. Als het effe kan, al is het maar voor een half uurtje, probeer ik wel te gaan.

Roozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:41

Oordelen is lekker makkelijk. Wie weet je vriendin wel last van een zware menstruatie. Dan is de pijn niet met een paracetamolletje over. Zou jij je lekker voelen als je elk uur een maandverband moet wisselen en jezelf op de bank bij visite niet prettig voelt omdat je het bloed gewoon voelt lopen? Jammer dat er altijd zo licht wordt gedacht over menstruatie. Heel veel vrouwen hebben flink last van de maandelijkse besognes.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:44

Tja, wat zijn slappe excuses? Ze hebben mij altijd geleerd: "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten!". Je kunt niet in het lijf, het hoofd, de portemonnee van anderen kijken.

Duke schreef:
Het lijkt wel of tegenwoordig mensen snel afhaken. Het is misschien in mijn ogen dan zo, maar het lijkt wel alsof mensen vroeger wat meer moeite deden en wat meer voor elkaar over hadden. Het was gewoon normaal dat je op een uitnodiging van een verjaardag of feestje gewoon ingaat. Tenzij je echt niet kan. Maar tegenwoordig is het allemaal vrijblijvender. We hebben geen zin, dus we bellen of smsen (nog erger) met een rotsmoesje af. (En dit is algemeen, want nogmaals, ik ben het ook roerend eens dat je dit niet per individueel geval zo kan beoordelen, dus die vriendin van TS kan echt last hebben gehad.)

Vroegah hadden we alleen een vaste telefoon en een vast postadres. Toen kreeg je alleen iemand aan de lijn als die persoon thuis was. Je stuurde brieven of je ging lekker ergens een bakkie doen, want je had altijd wel iets te kletsen. Tegenwoordig kletsen / keuvelen / ratelen via foon, sms, emails, skype of welke social media dan ook (in het OV, op het werk, op de WC, als we aan de andere kant van de wereld zitten, als we met anderen face to face staan te kleppen zelfs dan wordt een ping, pong, sms, mms, tweet of wat dan ook beantwoord. Kinderen die nog niet geboren zijn houden iedereen op de hoogte via Hyves en FB. "Dude, wat is er aan de hand? we hadden al 12 seconden niets van je gehoord!!!" :+

Onze wereld is zooooooo inmens groot geworden, we krijgen tegenwoordig zoveel prikkels. Ik kan me dan ook best voorstellen dat we soms wat sneller afzeggen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:48

@Rocamor: ik begrijp je helemaal, maar dan wil je toch juist naar dit soort feestjes en verjaardagen? Zie je de mensen IRL nog eens. Ik heb regelmatig toch echt behoefte aan een beetje persoonlijk contact. Hoewel er bijna geen grotere social media-addict is dan ik. O:)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:51

ik merk dat ook wel hoor, heb heel vaak gehad dat vriendinnen op t laatste moment af smsten.. nieteens ff een belletje.. is lekker anoniem en makkelijk zon smsje.. heel vervelend ik zeg niet vaak af, en als ik t doe.. minstens 5 dagen vantevoren

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:45

Duke schreef:
@Rocamor: ik begrijp je helemaal, maar dan wil je toch juist naar dit soort feestjes en verjaardagen? Zie je de mensen IRL nog eens. Ik heb regelmatig toch echt behoefte aan een beetje persoonlijk contact. Hoewel er bijna geen grotere social media-addict is dan ik. O:)

Tja, zoveel mensen zoveel wensen. Je wordt van haver tot gort, van minuut tot minuut zowat (oke, overdrijven is ook een vak an sich :+ ) van het wel en wee van mensen op de hoogte gehouden. Ik vind het dan juist heerlijk dat ik even iets niet heb. Alles uit, gewoon even tijd voor mezelf, niets hoeft, alles mag. Maar dat is dan nog steeds aan mijzelf en daar heeft niemand dan eigenlijk iets mee te maken.