kikkers in het zwembad...wat doe jij ertegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 00:08

Karin"]
[quote="Irritant schreef:
pfff hebben jullie een zwembad..? Scheve mond

Wat is er mis met een zwembad? Verward

Sommige mensen hebben een verwarmd terras bij hun huis, anderen een vijver, weer anderen een rijbak en ja, er zijn mensen met een zwembad.

Ik zou er ook wel eentje willen, maar dat past niet op mijn balkon. En je hebt er ook best veel onderhoud aan. Of kikkers erin. Haha!
[/quote]

Absoluut mis met een zwembad hoor. Schijnheilig Ik zou dat ik er één had. Ik kan natuurlijk altijd vragen of ik de vissen uit de vijver mag halen en dan daar een zwembad van maken. Haha!
Maar vinden jullie het nou echt heel normaal dat je een zwembad hebt? In het gehucht waar in woon heeft bijna niemand er een. *LOL*
En een binnenzwembad, oohh, heerlijk lijkt me dat... Tong uitsteken Een gewoon bad al maar zelfs dat hebben we niet. Ik woon vergeleken bij jullie in een kartonnen doos geloof ik.. *LOL*

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:53

Je kan ze natuurlijk ook vangen en dan op de pan.. Vingers aflikken

Krijgt hier kotsneigingen.. *LOL*

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:22

Ik had van de week ook een kikker, in het opblaasbadje van mijn zoontje. Het badje was weer vol geregend en die kikker zwom er vrolijk rond *LOL*
We hebben er eigenlijk wel om gelachen

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 11:43

Bij ons springen er ook vaak kikkers in het zwembad. Als er chloor in het water zit zijn ze echter binnen no time ter ziele. Niet dat je daar blij mee moet zijn want dan heb je kikker lijken in ontbinding in je zwembad....niet frisjes. En zo'n dek maakt echt niet uit blijkbaar......ik heb er dit jaar tig uitgevist. Er kwam me laatst eentje tegemoet gezwommen......gegild dat ik heb.
Ook vies zijn muizen die denken dat ze over water kunnen lopen......brrr

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:10

hmmz ken er hier in Leeuwarden maar eentje die een zwembad heeft maar die heeft er ook eentje op formaat Haha! de complete boven verdieping van zijn gigantische villa is een zwembad...
tsja zou toch echt een zeil er over heen spannen ... als niks anders werkt ...

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:12

Wij hebben zo'n zeil, maar zoals hierboven reeds gezegd.....DAT WERKT NIET! Jammer genoeg.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 16:44

Ik denk ook niet dat het zeil het helemaal zal verhelpen...
We hebben het zwembad gister helemaal winterklaar gemaakt, maken we de skimmer schoon..zit er een kikker in...je komt ze ook overal tegen.
ik ben bang dat we met beter weer veel kikkers in het water zullen vinden als we het zeil eraf halen...
Bij ons gaan ze trouwens niet dood als ze in het chloorwater springen.
Ze zwemmen vrolijk weg voor het schepnet en als je ze eruit pakt gaan ze nepdood in je hand liggen.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:48

Ik ga geen kikker in m'n hand vasthouden.......grrrrrriezelig nat en slijmerig!!
Misschien verzuipen ze dan bij ons door het solardek?? Kan dat? Een verzuipende kikker? Of wij gooien er teveel chloor in?!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:06

wij hebben ook een zwembad..
maar we doen elke nacht enzo het zeil eroverheen, heel gedoe, maar geen last van kikkers enzo!..volgens mij gaan ze ook zo dood door het chloor ja!