vriend wil altijd alles betalen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:07

Ik snap het wel van jou, maar wel handig want ik heb vaker met exxen gezeik gehad over geld....is ook niks als hij je aan gaat staan kijken van: betaal jij omdat hij een grote pin zou zijn.

Dus als je het zo duidelijk hebt besproken, lekker laten. Je hebt toch een poging gedaan?

Sando

Re: vriend wil altijd alles betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:14

Om de discussies met je vriend voortaan te voorkomen laat je het gewoon zo.
Duidelijk dat hij graag geeft. Maak je niet druk....
Trakteer hem af en toe op iets leuks of lekkers.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:18

Luisa schreef:
Oh waaaww! Een lotgenoot! Ik heb precies maar dan ook precies het zelfde! Ik ben sinds anderhalf jaar onwijs gelukkig met mijn vent, alleen wil hij dus ook alles betalen! Hij koopt zelfs weleens wat voor mn paard haha, ik vind t super lief van m, maar hij koopt ook bvb kerstkadotjes voor mn hele familie, omdat ik niet veel geld heb omdat alles naar mijn studie gaat, en ook als we naar de bios gaan, of uiteten, of wat dan ook, alles word voor me betaald. Ik voel me er ook vaak ongemakkelijk bij, en moet me ook echt beheersen dat het geen gewoonte word, want ik wil natuurlijk wel zelfstandig zijn/blijven. Ik verras hem tussendoor door lekker te gaan lunchen, bvb bij starbucks, of lekker ergens eten, maar ook altijd als ik heb aanspreek en zeg dat hij zoiezo een deel van zn geld terug krijgt, word ie lichtelijk geirriteerd, dat ik een s een keer niet over geld moet zeuren. Ik ben dol op hem, en hou hem ook zekersteweten ;)

Oh zo herkenbaar!
Ben inmiddels bijna 3jaar samen met mijn vriend, hij wil ook altijd alles betalen. Nou is het natuurlijk niet zo stel ik wil een nieuw zadel dat hij die betaalt, maar meer als we ergens zijn. Moet er wel bij zeggen dat hij fulltime werkt en ik nog naar school ga.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:23

Mixje90 schreef:
Vrouwen...... Wat kunnen jullie zeuren....

Tja :D Tijd over nu al die pantoffels niet meer warm gestookt hoeven te worden bij de open haard ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:35

gewoon duidelijk zijn. Ik heb liever ook niet dat alles voor me betaald word. Voel me dara niet prettig bij dus op dat moment ben ik gewoon heel duidelijk. T laatste wat ik wil is afhankelijk overkomen, gewoon kosten delen klaar. Kan ie nooit late zeggen dat ie veel geld aan je kwijt was.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:54

Mixje90 schreef:

:j
Genetische kwaal haha; ik vind het prima dat mijn vriend het meeste betaald, zit er iemand te piepen over gevoel van eigenwaarde haha, of loverboys :')
Ben je zelf tevreden met een situatie, is er wel een andere vrouw die daarover wat te zeggen heeft :D wij zijn complexe wezens :D

Ik heb mijn vriend nog nooit gehoord over betalen tegen zijn vrienden. Maar die hebben dan weer gemekker over het lekkerste bier en de mooiste auto :j

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:13

Oeh zo'n vriend had ik ook! Ik ben een arme student, hij is ook student maar heeft een zeerrr leuke bijverdienste. Zo heeft hij me belachelijk vaak mee uit eten/lunchen/naar de bios genomen, vakantie naar Rhodos heeft hij veel meer dan ik betaald en een paar weken geleden heeft hij nav een bonus mij meegenomen naar Antwerpen voor 4 dagen. Tsja, ik voelde me er ook heel vaak schuldig over en had dit hem ook heel vaak duidelijk gemaakt. Hij gaf aan dat hij het leuk vond om zulke dingen met mij te doen en dat hij het geld makkelijk kon missen. Op een gegeven moment heb ik me er maar bij neer gelegd. Ik was ook wel eens bang dat als het uit zou gaan, dat hij al dat geld dan terugwilde. Helaas is het nu uit, en hij heeft om geen cent gevraagd.
Het is een dubbelgevoel, aan de ene kant denk je, 'Nee ik wil niet dat hij alles betaald!' en aan de andere kant is het het natuurlijk ook wel heel leuk en fijn. Mijn tip is dus, praat erover!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:17

Bij mij en ex was dat allemaal fijn andersom. Ik kon alles betalen. Woonden samen en hij betaalde alleen zijn deel van de huur als hij geld had. Hij heeft in 1 jaar tijd misschien 5x zijn huur betaald en daarna niet meer! Ook boodschappen, uitgaan enz mocht ik fijn betalen! Nooit meer dus!! Vindt het ook niet fijn als iemand alles voor mij betaald. Ik werk fulltime en woon nu weer thuis dusja, kan het gewoon missen! En voel me dan inderdaad enorm schuldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:57

Toch vind ik het lief als je ergens een drankje doet en de jongen betaald :+:.
Maar niet altijd hoor, maar toch de eerste paar keer vind ik het echt getuigen van interesse vanaf de jongen zijn kant! Verder vind ik dat een jongen een echte 'gentle man' is als die mij mezelf echt laat voelen als het liefste/mooiste meisje van de wereld. En dat heeft helemaal niks te maken met dingen betalen voor de ander :n.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:00

Rebeccaa schreef:
Maar niet altijd hoor, maar toch de eerste paar keer vind ik het echt getuigen van interesse vanaf de jongen zijn kant! Verder vind ik dat een jongen een echte 'gentle man' is als die mij mezelf echt laat voelen als het liefste/mooiste meisje van de wereld. En dat heeft helemaal niks te maken met dingen betalen voor de ander :n.

De eerste paar keer wel en daarna niet? Vrouwenlogica is echt ingewikkeld.
En dan na een paar jaar zeggen, vroeger behandelde je me als een prinses en liet je me niet eens betalen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:03

Mixje90 schreef:
Rebeccaa schreef:

En dan na een paar jaar zeggen, vroeger behandelde je me als een prinses en liet je me niet eens betalen xD

Ja gewoon de eerste paar keer, dat hij het aanbied. Maar ik vind het super lief als de jongen betaald hoor <3 maar ik wil zelf dan ook wel een af en toe/regelmatig betalen snap je? Hij hoeft het niet altijd te doen hoor, ik moet als meisje zijnde de jongen toch ook verwennen. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:31

tja, ik ben nogal feministisch aangelegd en vind 't afschuwelijk om afhankelijk te zijn van andere mensen. Dus ik vind 't prima als er eens voor mij betaald wordt, maar dan betaal ik bijv. de volgende keer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:41

Wat 'hoort' zou je m.i helemaal buiten beschouwing kunnen laten, een relatie is toch iets tussen twee mensen en als die het eens zijn over een bepaalde gang van zaken is het toch goed? :) Wanneer dat niet zo is, zul je er over moeten praten om tot een compromis te komen.

Ik kan me best voorstellen dat je niet wilt dat je partner voor alles de portemonnee trekt. Maar wees ook niet tè trots om eens iets aan te nemen. Deze maatschappij is daar soms ook wel een beetje in doorgeslagen, zelfs een complimentje accepteren kost veel mensen al moeite. Draai het eens om; het is toch gewoon fijn om iets voor iemand (zeker je geliefde) te doen of hem/haar iets te geven? En dat hoeft niet alleen in de financiele kant van dingen te zitten, voor elkaar zorgen en er voor elkaar zijn heeft zoveel meer aspecten dan alleen geld. Ik heb de indruk dat geld en de verdeling van wie er wat betaald in veel relaties veel te veel gewicht krijgt (zoals geld sowieso te veel gewicht heeft in de hele maatschappij). Geld krijgt pas waarde door wat je er mee doet, niet door wat het sec is. En als het voor jou en/of je partner waardevol is om je geliefde iets te geven of voor hem/haar te zorgen door bv. een etentje te betalen, geniet daar dan lekker samen van! :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:54

Mijn vriend wil ook vaak alles betalen, haha. Maar hij vindt dat dat moet, omdat hij meer geld verdient.. Ook vindt hij het leuk om mij blij te zien met een nieuw paar schoenen enzo. Laatst zijn we een weekendje weggeweest en ik mocht echt niks betalen! Ik voel me er altijd een beetje schuldig over? Daarom koop ik af en toe wat leuks voor m'n vriend, laatst was dat een Playstationspel wat hij graag wilde.. En soms tank ik zijn auto even vol :) Dan voel ik me al iets minder schuldig ;)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:01

Feministisch of niet, vaak zit er toch verschil tussen mannen en vrouwen en zijn ze toch echt anders xD

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:05

Vriendlief hier wil ook alles voor mij betalen, tot mijn kosten voor hooi etc. aan toe. Maar daar staat dan weer tegenover dat ik mijn paard kwijt ben, hij rijd er nu altijd op. :P Gelukkig heb ik mn vzpony nog, daarop hobbel ik dan maar achter hem aan op buitenrit. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:11

Mixje90 schreef:
Rebeccaa schreef:

Af en toe is leuk, lief en "aahhww :+:" maar ik wil hem ook kunnen verwennen! :+:

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:23

vuurneon schreef:
Mixje90 schreef:

:j
Genetische kwaal haha; ik vind het prima dat mijn vriend het meeste betaald, zit er iemand te piepen over gevoel van eigenwaarde haha, of loverboys :')
Ben je zelf tevreden met een situatie, is er wel een andere vrouw die daarover wat te zeggen heeft :D wij zijn complexe wezens :D

Ik heb mijn vriend nog nooit gehoord over betalen tegen zijn vrienden. Maar die hebben dan weer gemekker over het lekkerste bier en de mooiste auto :j

Genetische kwaal en wij zijn complexe wezens is voor vele mannen duidelijk maar dat een man die graag voor zijn meisje betaald gelijk vergeleken wordt met een loverboy is voor mij echt japans met een zwaar venus accent :?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:30

Ik heb vanaf het begin mijn vriend duidelijk gemaakt dat ik ook mee betaalde. En bij grotere dingen die we samen doen, zoals vakantie's, betallen we ook gewoon netjes ieder de helft. Maar bij kleinere dingen is mijn vriend ook wel vaak van: Oh, betaal ik wel voor je! Vaak probeer ik dan nog te zeggen van hoeft niet, maar dan kan ik niks inbrengen meer!
Maar daarom doe ik het ook nog wel eens andersom. Tja, ik heb goed gekeken en geleerd en haal nu hetzelfde bij hem uit :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:28

Malakay schreef:
Genetische kwaal en wij zijn complexe wezens is voor vele mannen duidelijk maar dat een man die graag voor zijn meisje betaald gelijk vergeleken wordt met een loverboy is voor mij echt japans met een zwaar venus accent :?

Ik mag hopen dat je door hebt dat degene die hem een loverboy noemde een uitzondering is. (en eentje die misschien beter hulp zou gaan zoeken maar dat even daar gelaten)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:40

Herkenbaar, hier ook..!

Erg lief van hem, maar hij woont op zichzelf en heeft dus al genoeg rekeningen..
Het liefst zou die me nog een huis geven met stallen erbij, en dan wil hij zelf ook een paard :+ !