Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:57

Ik ook niet haha, geld opmaken is geen kunst... : O:)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:00

Van mijn ouders krijgen we ook nog wel wat en m'n oma wil heel graag m'n jurk betalen, daar hou ik met de begroting nog geen rekening mee aangezien ik niet 100% zeker weet dat we dat krijgen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:03

Edit: Sorry, stom verhaal weggehaald, heel er o.t. ook, geen idee wat een bruiloft kost dus, maar wel een hele fijne dag gewenst, alvast

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:04

Arabesk schreef:
Had iedereen écht gespaard hiervoor? Ik kan niet zomaar 10.000 euro even ophoesten :oo

Wij sparen eigenlijk iedere maand een behoorlijk bedrag waar nog geen bestemming voor is, wij hadden het geld dus al op de rekening staan toen we bedachten te gaan trouwen. We hebben toen wel een budget afgesproken wat we max, aan trouwen wilde uitgeven omdat er anders geen eind aan komt en ik toch wel bang was een keer spijt te krijgen als we zoveel spaargeld in 1 dag opgemaakt zouden hebben.
Maar nogmaals of je nou veel geld uitgeeft of niet zegt niks over hoe mooi een bruiloft kan zijn .

Arabesk

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:22

bij zoveel geld denk ik alleen maar 'da's alvast een klein stukje weiland om te kopen' :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:41

Wij hebben echt gespaard voor onze trouwerij.
We betaalden 9.000 euro in totaal. En dan hadden we geen DJ of band maar gewoon cd's :')

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:48

zonnebloem18 schreef:
Mijn schoonzusje had een vrij kleine bruiloft met buffet voor ongeveer 50 man voor 10000 euro.
Ze hebben bijna het hele bedrag aan cadeautjes weer terug gehad, maar ja dat krijg je achteraf pas, en dat zal vast niet bij alle families zo zijn.

zo royale familieleden.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:52

Arabesk schreef:
bij zoveel geld denk ik alleen maar 'da's alvast een klein stukje weiland om te kopen' :+

Hier net zo hoor. Vindt het doodzonde. het gaat om het trouwen en niet om alles eromheen. Vindt ik tenminste. :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:15

Het is maar net waar je voor kiest. Dat "alles eromheen" maakt juist dat zo'n dag extra bijzonder en onvergetelijk wordt.

Wij zijn op Vlieland getrouwd en hebben een kleine groep naaste familieleden en goede vrienden mee genomen. Reiskosten heeft ieder voor zich betaalt, wij hebben een accomodatie (kampeerboerderij) gehuurd en gezorgd voor brood/broodbeleg en eten op de eerste avond plus natuurlijk al het eten en drinken op de grote dag zelf. Doordat we het klein hebben gehouden en enorm gematst zijn door de plaatselijke middenstand (lang leve je sociale netwerk) waren we uiteindelijk goedkoop uit. Ook omdat we bijvoorbeeld geen diner hebben gedaan maar een BBQ, de fotograaf was een vriend van mijn schoonouders. Grootste bedrag op de begroting was uiteindelijk mijn jurk die 1600 euro kostte :o ondanks dat ik gezegd had geen echte trouwjurk te willen. We hebben de 10.000 bij lange na niet gehaald, dat is dus erg netjes volgens mij.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:43

Wij hebben een budget opgesteld van € 7000 en we hebben nu al flinke meevallers gehad gelukkig! Daar moet ik wel bij zeggen dat wij geen feest doen, maar wel een erg uitgebreide receptie :) .

Om me heen hoor ik echt bedragen tussen de 10.000 tot zelfs 20.000. Dat is het ons niet waard, en we gaan ook verhuizen dit en volgend jaar.. heb geen geldboom ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:52

saroanda schreef:
Hier exact wat alles ons kost:

Gemeente 266,50
kaarten 80
buffet thuis + hapjes daggasten 400,- (catering 280,-)
bruidegom 0
Bruid 430.50 (jurk 400,- lingerie 7,50, sluier 3,- schoenen 16,- sieraden 4,-)
feest 1725
dj 140
make-up/haar/nagels 130
taart 125
boeket 50,-
ringen 210,-
decoratie 50,-
totaal = 3607,-

volgens mij mis je nog wat dingen
zoals fotograaf,auto? presentje voor de gasten?
mits je dat wil natuurlijk
hoeft niet

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:54

Als tip zou ik je willen meegeven: let op wie je als fotograaf inhuurt. Je kunt natuurlijk besparen door een goede vriend/kennis in te huren. De vraag is dan of hij wel foto's wil maken of liever de dag van dichtbij meemaakt. En ook of hij wel ervaring heeft met trouwfotografie. Het is toch een vak apart. Foto's maken van je trouwjurk in de natuur (voorbeeld), dat kunnen vast veel mensen, maar echt op de bruiloft zelf de intiemste momenten fotograferen die je later niet had willen missen, dat kunnen er veel minder. Kijk daarom, naast de kwaliteiten van de fotograaf, of de stijl overeenkomt en ook of je een goede klik hebt met de fotograaf. Hij is toch de hele dag op je bruiloft.

Mijn vriendin is een tijdje terug ook getrouwd en had een geweldige bruiloft. Zij heeft alles helemaal zelf geregeld en georganiseerd en is door alle plezier die ze daarin had ook weddingplanner geworden (daar bestaat zelfs een opleiding voor 8-) ). Ik ben zelf niet zo bekend met het concept 'weddingplanner', maar ik hoor van meer mensen dat ze het geregel uit handen hebben gegeven. Bovendien hoef je je dan zelf niet zo druk te maken om het geld, want je geeft dan gewoon een budget mee.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:56

ik zou het nooit hebben willen missen mijn bruilofd regelen en zou daarom ook nooit iemand inhuren
dat kost ook weer extra geld
een trouwdag is zo speciaal en persoonlijk dat moet je gewoon zelfs doen
ook de voorpret die je dan heb je leeft er echt helemaal naar toe
dat zal minder zijn als iemand anders het voor je doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:12

hier willen we in 2013 of 2014 gaan trouwen. Hebben eigenlijk nog nooit nagedacht over de kosten dus dit is wel leuk om zo te lezen.

Ik zou graag trouwen met als vervoer een bakfiets :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:18

Wij hadden wel wat gespaard voor de bruiloft,maar die van ons was ook niet zo duur ;)
Die bedragen die ook wij soms ten hore kregen,schrokken we van.
Dat is het ons ook niet waard.
We wouden een gezellige dag met familie en naaste vrienden en dat is ons ook gelukt.
Hebben ook geen moment spijt gehad hoe het allemaal is verlopen,wij kijken terug op een mooie dag.

Presentje voor de gasten hadden wij trouwens ook zelf gemaakt.
Brood tussendemiddag ook allemaal zelf gehaald in de supermarkt met een soepje erbij.
Als je geen groot budget hebt kun je zo de kosten best heel laag houden :j

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:49

DDDMakkink schreef:
saroanda schreef:
Hier exact wat alles ons kost:

Gemeente 266,50
kaarten 80
buffet thuis + hapjes daggasten 400,- (catering 280,-)
bruidegom 0
Bruid 430.50 (jurk 400,- lingerie 7,50, sluier 3,- schoenen 16,- sieraden 4,-)
feest 1725
dj 140
make-up/haar/nagels 130
taart 125
boeket 50,-
ringen 210,-
decoratie 50,-
totaal = 3607,-

volgens mij mis je nog wat dingen
zoals fotograaf,auto? presentje voor de gasten?
mits je dat wil natuurlijk
hoeft niet

Een vriend van ons gaat de foto's maken en we gebruiken onze eigen cabrio als trouwauto. Presentjes doen we niet.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:52

Wij zijn op fotograaf zoektoch (zie oa onderschrift) en het valt nog niet mee :\ Of het valt (ver) buiten budget, of we hebben geen goed gevoel bij de foto's die de fotograaf van eerdere bruidsparen heeft gemaakt. Ben blij dat we er tijdig mee beginnen, want ik vind het nog maar pittig.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:04

ah dat scheelt je eigen auto en iemand die de foto's maakt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:07

Ik wil met het trouwen onze eigen koets gebruiken en mijn paard ervoor, dat scheelt ook al weer aanzienlijk in de kosten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:18

Ik denk dat onze bruiloft uiteindelijk zo'n 15 a 16 duizend euro gaat kosten.
Daarvoor hebben we dan ongeveer 80 avond gasten, en bij de ceremonie en cocktail nog 20 extra.
En de volgende dag nog een brunch met ongeveer 80 man.

Onze kosten (cursief zijn de geschatte kosten):
**Zalen**
-Cocktail: 125€
-Eten/feest: 270€
-Brunch: 135€
**Andere kosten:
Cocktail en eten: ongeveer 95€ p.p
DJ: 430€
Fotograaf: 450€
Ringen: 200€
Jurk: 1800€
Uitnodigingen: 150€
Menu kaarten: 100€
Pak bruidengom: 500€
Kapper / make up / nagels: 250€
Bedankjes: 80€
Decoratie zalen: 200€
Taart: 200€
Schoenen: 100€

We gebruiken onze eigen auto, en mijn boeket regelt mijn moeder (corsages etc doe ik niet aan), huwelijksreis is een cadeau van mijn schoonouders.
Verder betalen wij nog voor de Nederlanders die komen de overnachting van zaterdag op zondag (ongeveer 500€)

De zalen die wij hebben zitten bij een hotel/restaurant zij zorgen dus ook voor drank en eten, en zelfs de decoratie die ik gekocht heb "instaleren" zij zoals ik wil. Verder hebben wij ook geen omkijken naar opruimen of schoonmaken.

Edit: Vergeten erbij te zetten, schoonouders betalen hun deel van de gasten (en vriendje zijn gasten), denk dat wij uiteindelijk zelf zo,n 7000€ betalen.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:49

Ik zou er zelf denk ik zo'n 10.000 aan willen besteden, maar dat is nu, zonder aanzoek te hebben gehad. Voor het zelfe geld sla ik straks ook flink door hoor, ik kan het me goed voorstellen ;)

Duur is niet altijd het gezelligste feest, ik ben dan ook wel gast geweest op bruiloften van 10.000 tot 40.000 € waar de duurste niet persé de mooiste of leukste was. Echte budgetbruiloften zijn denk ik het leukste als je het ook écht klein viert en niet 50 man trakteert op 1 biertje en een halve bitterbal in de gemeentezaal verlicht met TL buizen.

Het gaat om de passie die je in de organisatie steekt, en dat kan prima met een bakfiets, je eigen (getoileteerde!!) paard , jullie eigen gepoetste auto:j. Half/half alsin duur maar weinig sfeer omdat er allerlei gasten van/vrienden van vermaakt moeten worden is niks maar ook de halve bitterbal voor 50 man is niks. Slechte foto's zijn ook zonde, dan kun je nog beter helemaal geen portretten laten maken maar alleen 'actieshots' van de dag.

Even terugkomen op dat verzorgde, ik kan me erg storen als bruiloftsgasten onverzorgd zijn maar ik heb ook wel eens foto's gezien van een bruidspaar op een paar langharige paarden met sportsokken (!!!) onder een trouwjurk. Ben dat beeld nóóit vergeten :n.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:47

Wat ik tof vond, is dat op het feest van mn broer, elke tafel voorzien was van een wegwerptoestel. Zo kon iedereen van die tafel ook sfeerfoto's aan tafel nemen. En dat gaf hele leuke foto's achteraf!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:51

Wat een geld he.... ik heb totaal geen trouwplannen. Er is maar 1 ding dat ik wel zeker weet..... er wordt NIET bespaart op de fotograaf ;) :D

Heb al zoveel trouwfoto's terug gezien bij familie/vrienden die niet mooi waren. Dat zou ik echt heel erg vinden.
(sowieso ben ik vrij kritisch op foto's, dus maakt het extra lastig).

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:19

Wij zijn vorige zomer getrouwd. Even het dagverloop schetsen:

kapper
aankleden
liefje komt met een "bolleke" mij uithalen
foto's gaan maken in openluchtmuseum
gemeentehuis
gaan eten met de suite ( soep, broodje, groentjes) (20 personen)
eventjes rust
met koets van 1870 en 2 friezen voor naar de kerk
kerk
met onze auto naar de zaal (gemeentezaal, zelf gedocoreerd)
avondfeest met bbq en desserbuffet voor 250 pers.

Fotograaf was gratis. "bolleke" was gratis, koets was gratis.
ik aangekleed: 400 euro
man aangekleed: 800 euro
gemeentehuis
middag eten: 250 euro
kerk: 250 euro
bbq: 2000 euro
dessertbuffet: cadeau gekregen van vriendinnen
zaal met drank ed.: 800 euro
dj: 200 euro
Bediening in de zaal (drank, glazen afruimen, afwas, ...): gratis (ouders van kindjes die ik paardrijles geef)
Met alle andere prullen erbij (uitnodigingen zelf gemaakt, boekjes kerk, decoratie zaal, kerk, autotje, cadeautjes voor de getuigen en helpers, ...) kwamen we ongeveer op een bedrag van 6000 euro uit.
We hadden als cadeautip een envelopje, en hebben ruim dit bedrag teruggekregen van iedereen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:26

inesje15 schreef:
Wat ik tof vond, is dat op het feest van mn broer, elke tafel voorzien was van een wegwerptoestel. Zo kon iedereen van die tafel ook sfeerfoto's aan tafel nemen. En dat gaf hele leuke foto's achteraf!

Maar ook vaak levert dit de meest domme foto's op.