Wat zou jij doen met..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Wat zou jij doen met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:35

Hypotheken op huizen in 1 keer afbetalen is zooooooooooooooo niet slim :+ kost je alleen maar heel veel geld :) kan je er beter een rekening voor openen waar het geld automatisch van wordt afgeschreven. Deel in 1 keer betalen kan wel, maar een hypotheek is zo gek nog niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:36

Also dat nog boeit , belastingvoordeel met zoveel geld :P

Nee hoor : gewoon WEG ermee , ben je daar tenminste vanaf die maandelijkse last , en dat huis heb je in je zak , wat er verder ook gebeurt +:)+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:37

Ja, en dan mag je belasting gaan betalen over je bezit = huis :) en dat is ook niet mals :D
Kan je beter nog niet helemaal eigenaar zijn van het huis ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:38

We zouden sowieso een huis kopen met ruimte er om heen, maar niet te veel hoor want dat moet ook allemaal onderhouden worden ;)
Genoeg voor 1 of 2 paarden en de vrachtauto van mijn vriend :j

Verder zouik er denk ik goed over nadenken, wat schenken aan goede doelen en een reis maken :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:47

Evelli schreef:
Ja, en dan mag je belasting gaan betalen over je bezit = huis :) en dat is ook niet mals :D

Vind jij :P

Ik niet. WEG ermee , die leningen , daar doen we dus gewoon niet meer aan :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:52

pmarena schreef:
Evelli schreef:

Vind jij :P

Ik niet. WEG ermee , die leningen , daar doen we dus gewoon niet meer aan :)

En dan elk jaar nutteloos belasting betalen over je huis terwijl je dat makkelijk had op kunnen vangen met een andere constructie?
Ga er maar vanuit dat 95% van alle rijke mensen gewoon een hypotheek hebben op hun huis ;) om die reden :D
Ook al heb je 205 miljoen euro, hoef je toch geen geld weg te gaan gooien :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:54

Groooooot stuk land kopen huisje opzetten wat paarden, koeien, schapen, honden en katten en ik ben gelukkig. Maar eerst wat van de wereld zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:57

Evelli : Hee , het is MIJN 205 miljoen ja , dat maak ik gewoon lekker helemaal zelf uit :P

Een ander koopt er een sportauto van 3 ton van die na een maand in barrels ligt , of een zwembad vol met aardbeienjam uit het puntje van de laars van Italië , ik wil m'n huis afgelost hebben :P

Wat kan mij het nou schelen hoe andere rijken dat doen , als je rijk ben mag je excentriek zijn ja :P

Heerlijk lekker 1 keer even iets doen omdat het goed voelt zonder er aan te denken of dat wel verstandig is ;)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:02

Ik zou een heel vet appartement in de binnenstad van Utrecht kopen. En een dikke auto voor mijzelf en een voor mn vriend. En verder dan gewoon goed leven, duur eten enz. Ik zou voor mn paarden een hele luxe stal laten bouwen, maar alsnog in de zomer dag en nacht en in de winter overdag buiten zetten.
Verder natuurlijk mn ouders en beste vrienden wat geven, maar ik zou voorlopig geen dikke uitgaves doen en gewoon goed leven en mn master afmaken en dan wel verder zien.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:11

maar die 205 miljoen word uitgespreid over het hele jaar denk ik hoor. dat is niet de jackpot die ze in 1 keer uitkeren. maar als ik het zou winnen zou ik een boerderij met stallen en binnen en buitenbak, stapmolen, weides en ik zou een handelsstal stal annex opfok beginnen. verder zou ik iemand in dienst nemen want als je zoveel geld wint wil je natuurlijk wel op vakantie kunnen. ik zou mijn ouders meenemen naar curacaou, waar ze ooit gewoont hebben. zou allebei mijn zussen wat geven en nog wat aan het goede doel. de rest gaat op aan een mooie auto.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:50

Mijn studie, motorrijbewijs en rijbeijws van betalen, huisje, motor, paard en autootje kopen, genoeg op een spaarrekening zetten om de rest van mijn leven 4 keer per jaar op vakantie te kunnen en die andere 150 miljoen verdelen over mijn zus, moeder, nicht en mensen die wel eens een meevallertje verdienen. :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:52

zorgen dat de hele wereld gelijk is met geld, geen honger. verder niet te arroggant worden en groot huiis met paarden stallen en mooie tuin

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:18

larissa288 schreef:
zorgen dat de hele wereld gelijk is met geld, geen honger. verder niet te arroggant worden en groot huiis met paarden stallen en mooie tuin

Dat ga je niet redden met 205 miljoen, vrees ik... Wel een mooi streven!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:43

Citaat:

ik denk niet dat dat haalbaar is als je alleen al kijkt wat griekenland tekort komt om niet falliet te gaan.
Laatst bijgewerkt door ninaricci85 op 10-01-12 20:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:46

die quote klopt niet echt lonneke ;)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:51

Boederij kopen, met flink wat stallen en land.
Binnen 2 maanden zouden er 2 prachtige Friezen op stal staan. Misschien nog 2 meer maar dat zien we dan wel.
Een binnenbak en een echt mooie marathonwagen met bijpassend tuig.
Dat is mijn droom.

De rest laat ik aan mijn broertje en ouders over. Wel flink wat doneren aan SeaShepherd, die hebben het echt nodig.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:53

Mri schreef:
die quote klopt niet echt lonneke ;)

oh hahahaha ik zie het nu ook. ben ook zo slecht met quoten :D
edit even de quote een beetje bijgewerkt.
Laatst bijgewerkt door ninaricci85 op 10-01-12 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:55

Ik zou een boerderij kopen maar niet zo ver van een grote stad(is in Nederland niet zo moeilijk) verder hoef ik niet de meest luxe auto's of de meest luxe boerderij ik zou het wel leuk vinden als ik nooit meer echt moet werken. Ik zou dan vrijwillegerswerk gaan doen voor bijvoorbeeld de dierenbescherming, voedselbank of spelletjes met bejaarde:). Ik zal wel heel veel gaan reizen en als ik dan toch de ruimte heb twee koningspoedels.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:06

Wat moet je in godsnaam met 205(!) miljoen? Ik zou iig 1 miljoen schenken aan http://www.stichtingnadja.nl/ en nog wat aan andere doelen. Voor de rest zou ik naar Mongolië, Hawaii en Brazilie op vakantie gaan. Daarnaast zal ik misschien een apartementje kopen in London ofzo, waar ik heen kan gaan als ik daar af en toe heen ga. En dan ga ik wat vaker naar Londen, misschien af en toe een weekje naar New York. En dan ben ik nog stinkend en stinkend rijk. :')

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:55

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:34

Mijn bovenbuurman uitkopen en van de 2 huizen samen een eensgezinswoning maken. Groot gedeelte van mijn hypotheek afbetalen (belastingtechnisch idd niet de hele hypotheek) en de 2 huizen en van top tot teen strippen, renoveren en samenvoegen.
In de tijd dat die werklui met mijn huis bezig zijn, maak ik een wereldreis met vriendlief en mn vriendinnetjes en na 2 jaar staan er superdikke auto's klaar voor ons allemaal. Dit vieren we natuurlijk in de beste kroeg die er maar is.

Verder zou ik een Japanner in dienst nemen die elke avond sushi voor me maakt.

Paard betaal ik voor levenslang af en mag mijn bijrijdster van genieten.

Dan gaat er 50 miljoen naar mijn ouders voor alle onkosten die ik voor ze heb gemaakt en voor al dat gezeik dat ze van me hebben moeten doorstaan :').

En de rest mag naar de bank.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:53

[quote="pmarena"]Evelli : Hee , het is MIJN 205 miljoen ja , dat maak ik gewoon lekker helemaal zelf uit :P
/quote]

:')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:52

snoetie schreef:
even een vraagje aan de bescheiden mensen onder ons: Waarom een 2ehandse auto als je een extravagante luxe auto kan kopen?

Nou ik stop liever wat aan mensen toe die het nodig hebben.
Daarnaast moet je eens kijken wat voor afschrijving een nieuwe auto heeft.
Dat vindt ik gewoon zonde.
Ook al heb ik dan geld zat.
Ik koop liever een 2dehandse audi voor 40.000 euro die 3 jaar oud is, dan nieuw voor 80.000 euro.
Die 50.000 geef ik dan liever aan familie/vrienden/goed doel.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:54

Ik haal alles van mijn rekening en maak een heus geldzwembad. Net als Dagobert Duck. :+

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:57

[q
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 06-05-23 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt